اگر دنبال خودرویی بامزه با توانایی آفرود خوب هستید جیپ رنگید تریل هاوک ۴×۴ گزینهی قابلتأملی به حساب میآید. با وجود بدنهی بلند، رکابهای عمودی، چراغهای گرد و جلوپنجرهای خاص این خودرو کاملاً قابلشناسایی به عنوان یک جیپ است. باور کردنش سخت است اما رنگید معمولی تنها بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود.
خودروی حاضر در تست دارای پکیج تریل هاوک ۴×۴ میباشد.
رنگید در سال ۲۰۱۵ به عنوان مدلی جدید عرضه شده و در سال ۲۰۱۶ نیز تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. این خودرو دارای سیستم صوتی بیتس ۵۰۶ واتی با ۹ بلندگو است البته برفپاککنهای اتوماتیک در نسخههای لیمیتد و تریل هاوک بهصورت استاندارد نصب شدهاند.
این خودرو دارای برچسب قیمتی ۲۶,۴۹۵ دلاری بوده و از پکیج آفرودی کاملی بهره میبرد که از آن جمله میتوان به کنترل صعود از تپه، سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر و محافظهای پایین بدنه اشاره کرد. تریل هاوک ما دارای رینگهای ۱۷ اینچی و لاستیکهای مخصوص نواحی سخت است. لاستیک زاپاس فول سایز، جزئیات منحصربهفرد ظاهری، صفحهنمایش ارتقا یافته و خروجی برق ۱۱۵ ولتی از دیگر ویژگیها و تجهیزات این خودرو به شمار میروند. این خودرو دارای پوشش کابین ممتاز با دوختهای قرمز، دستهدندهی چرمی و پانل صندوق جداشدنی است. همچنین با پرداخت ۱۲۴۵ دلار میتوان سیستم ناوبری سفارشی با صفحه لمسی ۶.۵ اینچی، رادیوی HD و دسترسی Uconnect با ویژگیهایی چون تجهیزات ایمنی اضافی و فرمانهای صوتی را سفارش داد. پکیج آبوهوای سرد ۴۹۵ لاری نیز دربردارندهی صندلیهای جلو و غربیلک فرمان گرم شونده است. همچنین با پرداخت ۵۹۵ دلار اضافی میتوان مالک آینهی عقب با قابلیت تیره شوندگی خودکار، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای و صندلی راننده و سرنشین با تنظیم در ۸ و ۴ جهت شد.
درمجموع بهای جیپ رنگید تریل هاوک ۴×۴ با سفارش پکیجهای یاد شده به ۳۰,۰۷۵ دلار میرسد.
کابین این خودرو بهطور شگفتآوری جادار بوده و فضای سر، شانه و پای زیادی وجود دارد. فرم اتاق رنگید کمک میکند که احساس جادار بوده و دید بیرونی خوبی در این خودروی جمعوجور ایجاد شود. صندلیهای جلو راحت بوده و حمایت خوبی را به عمل میآورند. رنگید از بسیاری شاسی بلندهای کوچک عریضتر است.
داخل کابین برخی پلاستیکهای سخت به چشم میخورند اما بسیاری از سطوح از جنس وینیل نرم هستند. کابین تریل هاوک دارای برخی جزئیات به یاد آورندهی جیپهای قدیمی میباشد.
فضای صندلیهای عقبی برای سرنشینان بالغ شاید کم به نظر بیاید اما این یک خودروی کامپکت است نه یک شاسیبلند فول سایز. با تا کردن صندلی ها میتوان به سطحی کاملاً تخت و یکدست رسید.
در داخل شهر رنگید سواری مشابه یک شاسیبلند کوچک دارد و مانور دادن با آن در ترافیک آسان است. در بزرگراه نیز شاهد سواری نرم با قدرت کافی برای اکثر موقعیتها هستیم. ما با این خودرو سری به جادههای کوهستانی زدیم و البته فهمیدیم که رنگید در اکثر زمانها نیروی کمی در اختیارتان میگذارد. پیشرانه میتوانست گشتاور بیشتری را ایجاد کند هرچند برای رسیدن به پیک گشتاور باید دور پیشرانه را بالا ببرید.
برای رانندگی شهری قدرت کافی در اکثر شرایط فراهم است. گیربکس ۹ سرعته ی رنگید بهتر از CVT بوده اما برای یافتن دنده ی صحیح تقلا میکند. این خودرو با راحتی جادههای دو طرفهی کوهستان را طی میکند. به علت پروفایل بالاتر بدنه کمی تکان نیز در آن به چشم میخورد.
این خودرو برای نواحی سخت طراحی شده و میتواند با توانایی بالای آفرود کند. البته لاستیکهای آفرود آن در سرعتهای بالا پر سر و صداتر هستند.
نقاط ضعف: کابین پر سروصدا، قدرت کم پیشرانه، مصرف سوخت نهچندان مناسب
MPH
۱۸ آبان ۱۳۹۵جیپ دیفرانسیل جلو!!!
مجید
۱۸ آبان ۱۳۹۵من به جیپ به عنوان یکی از بنیان گذاران آفرود خیلی احترام میزارم مدل های جاودانه زیادی داره مثل ویلیز واگونیر گلدن ایگل یا همین مدل رنگید.اما یه مسئاله هست.برای من که تو ایران زندگی میکنم رنگید معرف مدل قدرتمند جیپ CJ هست که فوق العاده بود و نمونه کلاسیک سالمش قیمت هایی بالای 30 هزار دلار دارن و بعد از انقلاب تو دهه 70 تعداد کمی ازاین مدل و مدل گلدن ایگل تو ایران اومد.
اما این ماشین اصلا ابهت و گیرایی اون مدل اولیه رو نداره و همون طور که اول متن اشاره شد حتی به صورت پایه دو دیفرانسیل نیست!!تجهیزات خوبی داره و چون با فیات 500 پلت فرم یکی داره خیلی هزینه نگه داری بهتری داره به نسبت قبل ولی گیربکس و موتورش خیلی خوب نیست و بدتر این که حتی کمک سنگین هم نداره!!!!!!!!قیمت و کیفیت هم که بماند تو اکثر مقالات به عنوان ایراد ثابت ذکر میشه!من این مدل رو نروندم ولی یکی از بهترین دوستام که تو ایران رنگید CJ-5 داشت و الان کانادا زندگی میکنه این ماشین رو رونده و همین نظرات رو داره و اگه بخوام تو یه جمله بگم :مثل بچه یه گرگ که تو قفس به دنیا اومده و خیلی پر زرق و برقه ولی گرگ بیابون نیست! به هر حال ای کاش جیپ این مدل رو اصلاح کنه به خصوص که وقتی مقاله 24 مهر ماه تو همین سایت در مورد نقص ترمزش رو خوندم خیلی دلسرد شدم!
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۸ آبان ۱۳۹۵درود بر جیپ مخصوصا گرن چروکی …..
OIIIIIIIO
امیر.عارف
۱۸ آبان ۱۳۹۵آدم وقتی اسم جیپ را میشنوه حداقل انتظاری که از اون داریم توانمندی و قدرت بالاست. اگه اینطور نباشه تو ذوق میخوره . در مورد این هم نمیدونم چی بگم
Buick
۱۸ آبان ۱۳۹۵این همون مدله که وقتی محکم ترمز میکردن چرخای عقبش میرفت هوا؟
(new great britain(Industrial Revolution
۱۸ آبان ۱۳۹۵چرا از عقب شبیه ماهیندرا kuv 100 شده(به جز چراغاش)؟؟? ? ?
Bavaria
۱۸ آبان ۱۳۹۵نقاط ضعفش بدجور ضعفه،قدرت کم مصرف بالا سروصدای زیاد!!!!!!!
احمد باقری
۱۸ آبان ۱۳۹۵همیشه یکی از بهترینها است.
GOD BLESS AMERICA
۱۸ آبان ۱۳۹۵برند جیپ باید با حمایت مالی کرایسلر کمی انحصاری تر عمل کنه و هر چیزی نسازه.
در واقع پکیج پایه یه جیپ نباید به هیچ وجه در زمینه آف رود کمبودی داشته باشه.
زنده باد جیپ، سربازی که پرچم آمریکا رو در زمینه آف رود بالا نگه داشته.
شاهینus cars
۱۹ آبان ۱۳۹۵.به نظرم اصلا در حد نام رنگید نیست این ماشین…واقعا امریکاییا یه سری اشتباهات گذشته رو تکرار می کنن عجیبه!!!!مخصوصا کرایسلر