نسل دوم جیپ کامپس نسبت به گذشته خودروی بهتری به نظر میرسد و از این جهت استحقاق دریافت جایزه و تشویق را دارد، به ویژه که چهره آن از روی برادر بزرگتر و بسیار گرانقیمتتر خود یعنی گرند چروکی الگوبرداری شده است.
نمونه مورد بررسی در اینجا نسخه پایه تریم اسپرت است که رینگهای ۱۶ اینچی بر تن داشته و رینگهای بزرگتر نیز در نسخههای لتیتود، آلتیتود و تریلهاوک ارائه میشود. برخلاف سایرین، نسخه لیمیتد به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز شده است و مابقی مدلهای نامبرده شده از گیربکس ۹ سرعته برخوردار هستند.
جیپ کامپس در فاصله باریک میان دو مدل رنگید و چروکی قرار میگیرد. فضای کابین کامپس در حدود ۵۶.۶ لیتر کوچکتر از چروکی بوده و فضای صندوق بار هر دو خودرو یکسان است. در صورت خواباندن صندلیهای عقب، فضای صندوق بار کامپس معادل ۱۴۱.۵ لیتر حجیمتر از چروکی خواهد بود.
به علت طراحی مناسب فضای کابین حال و هوای داخلی کامپس جادارتر و دلبازتر از جیپ چروکی احساس میشود. میزان توان خروجی پیشرانه کامپس معادل ۱۸۰ اسب بخار بوده و شتاب صفر تا ۹۶ آن برابر ۹.۳ ثانیه است که چندان سریع به نظر نمیرسد و در حدود نیم دقیقه طول میکشد تا به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نایل شود.
فرمان خودرو کمی کرخت احساس میشود و پدال ترمز آن از قاطعیت و استواری کافی برخوردار نیست. چسبندگی جانبی این خودرو معادل ۰.۷۹جی ارزیابی شده و مسافت مورد نیاز برای توقف جیپ کامپس از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت نیز مساوی با ۵۶.۱ متر است.
میزان مصرف سوخت کامپس در سیکل ترکیبی معادل ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و ما در اینجا به رقم ۱۱.۲ دست یافتیم که البته اصلا مایه افتخار کامپس و شرکت جیپ نخواهد بود. عملکرد گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز با حالت مطلوب فاصله زیادی دارد و معمولا جعبه دنده در انتخاب ضرایب دنده درست دچار تردید و عدم سرعت عمل کافی است که یکی از دلایل کندی جیپ کامپس نیز همین موضوع خواهد بود.
عملکرد پیشران خودرو و به ویژه جعبه دنده پس از شروع حرکت از حالت توقف (در قالب ویژگی استاپ/استارت) به هیچ وجه راضیکننده نیست و تا حدی کورکورانه به نظر میرسد. این حالت در زمانی که میخواهید در یک ترافیک سنگین به مسیر سمت چپ خود بروید بسیار آزار دهنده خواهد بود.
کیفیت متریال داخلی و قطعات پلاستیکی کابین کامپس اسپرت فراتر از جایگاه این نسخه از جیپ کامپس بوده و نسبتا با کیفیت است. کابین کامپس بسیار بیصدا بوده و سروصدای کمی از بدنه و اتصالات آن به گوش میرسد. حین عبور از پیچها حرکت گهوارهای زیادی در خودرو ایجاد نمیشود و در این مواقع شاسی به گونهای پایدار در حالت صاف و متعادل قرار خواهد داشت.
در پایان بایستی به ذکر این نکته بسنده کنیم که مشتری بایستی واقعا علاقهمند به نشان جیپ باشد که در حدود سی هزار دلار برای این خودرو هزینه نماید اما حداقل می تواند به مدل آفرود تریل هاوک بیندیشد تا در مواقع و شرایط ویژه و ناهموار آن را به کار گیرد. کامپس نه خوب است و نه بد. ما میتوانیم او را شایسته تقدیر بدانیم ولی در نهایت این شما هستید که خواه بر حسب نیازتان آن را انتخاب می کنید و خواه به سراغ مدل دیگری خواهید رفت…
فقط انگلستان
۱۴ مرداد ۱۳۹۷محصولات شرکت جیپ به زور در رده شاسی بلندهای تویوتا قرار می گیرن خیلی وقت ها هم شاسی بلندهای تویوتا بهتر هستن نمی دونم بعضیا رو چه حساب و کتابی می گن جیپ رقیب لندرووره این مدل جیپ و بعضی دیگر از مدل های جیپ اگه بهشون ارفاق هم بکنیم به زور می تونن با شاسی بلندهای اقتصادی مقایسه میشن
مدل های لندروور اگه با رقیب مستقیم خودشون از بنز و بی ام و و … مقایسه بشن بهترین رقابت ممکن رو ارائه می دن و بعضی جاها هم ممکنه بهتر هم شناخته بشن ولی جیپ چی
نمی دونم منظور بعضیا از اینکه می گن خودروسازی آمریکا به دوران اوج خودش برگشته چیه الان آمریکا فوقش 5 عدد خودرو خوب داشته باشه که اونام در درجه های به مراتب پایین تری از بی ام و و آئودی و … قرار می گیرن دیگه بقیشون بمانند
آخه آمریکا با خودروهایی مثل جیپ رنگید . جیپ چروکی . بیوک رگال . بیوک لاکراس . بیوک انویژن . کرایسلر 200 . کرایسلر 300 . کرایسلر پاسیفیکا . شورلت ولت . شورلت ترکس . شورولت کروز . فورد اِج . فورد فیوژن . فورد فییستا .دوج جورنی . دوج دورانگو . لینکلن ناتیلوس . لینکلن کانتیننتال . لینکلن MKC .کادیلاک XT4 . کادیلاک XTS . کادیلاک XT5 و خودروهایی از این قبیل می خواد خودروهای آلمان و انگلیس رو شکست بده ؟
بقیشونم که اسم نبردم برای این بود که طولانی میشد وگرنه اونا هم در حد همین اقتصادیا و سطح پایین ها هستن
آمریکا همش چهار پنچ تا شاسی بلند خوب داره که اونام ممکنه در حد شاسی بلند های خوب ژاپن باشن وگرنه در حد شاسی بلند های آلمان و انگلیس نیستن و دو سه تا اسپورت که از اسپورتی فقط شتابش رو دارن وگرنه اصلا در حد اسپورت های انگلیسی و آلمانی نیستن
آخه شورلت کامارو و دوج چلنجر کجا و بنز SL65 و آستون مارتین DBS سوپر لگرا کجا
مقایسه خودروسازی آمریکا با خودروسازی انگلیس و آلمان چیزی جز خنده به همراه نداره تازه جالب اینجاست بعضیا هیچی خودروسازی آمریکا رو با آلمان و انگلیس مقایسه می کنن تازه آمریکا رو هم برتر و بهتر می دونن.
Ali.usa
۱۴ مرداد ۱۳۹۷داداش فعلا داداه
شما یخورده مطالعه کنی متوجه میشی
لینکولن در عرصه شاسی های لوکس
کوروت .فوردGT.وایپر.کامارو.چلنجر.موستانگو… در عرصه خودروهای اسپرت وکوپه
چارجر در عرصه چهار درب سریع
ایمپالا ماشین خانوادگی
تسلا در عرصه الکتریکی
کادیلاک با ماشین های لوکسش
بیوک با ماشین های اقتصادیش
سری f فورد
سیلورادو
بگم بازم
و
.
.
.
ولی برای آدمی مثل شما که معلوم از روی تعصب صحبت میکنید فکر نکنم کافی باشه
فقط انگلستان
۱۵ مرداد ۱۳۹۷داداش Ali.usa هرچی شما بگی من هم به احترام شما قبول می کنم
ارادت فراوان.
PaRHaM
۱۴ مرداد ۱۳۹۷کامنت با این سطح پایین محتوا رو اصلاً از شما توقع نداشتم
و همینطور پیشنهاد میدم یکم در مورد کلمه سگمنت تحقیق کنید …
فقط انگلستان
۱۴ مرداد ۱۳۹۷پرهام جان منم می دونم سگمنت چیه
این بعضی از طرفدارای خودروهای آمریکا هستن که آمریکا رو با انگلیس و آلمان مقایسه می کنن و آمریکا رو برتر هم می دونن
اگه دقت بکنی منم از همون ابتدای حرفام اینو گوش زد کردم و گفتم جیپ رقیب لندروور نیست و در ادامه هم گفتم مقایسه خودروسازی آمریکا با آلمان و انگلیس اشتباهه و توی یه مثال گفتم مثلا کامارو اصلا در حد آستون مارتین DBS سوپر لگرا نیست شاید یه DBS سوپر لگرا حدود 4 یا 5 پنج برابر از کامارو بهتر باشه و امثال من از این بدمون میاد که بعضی ها تازه امثال کامارو رو بهتر می دونن وسلام
ارادت فراوان به پرهام عزیز.
mahdy
۱۴ مرداد ۱۳۹۷واقعا که کلا چهار تا کلمه پشت سر هم درس نگفتی
وقتی قیمت کامارو رو با مرسدس مقایسه کنی اونوقت دلیل تفاوتشونو میفهمی
زیر پست دیمن هنسی هم بهت گفتم اگه انقدری که 720از دیمن گرونتره(حدود 220 هزار تا)بهش امکانات اضافه بشه چیزی از 720 کم نداری کلا نفهمیدی من چی گفتم یه کاره گفتی دیمن چیزی از 720 کم نداره ؟ و خضعولات دیگه
داداش درسته کامارو و SL65 نصفه نیمه تو یه کلاسن(تازه به زور و بدون در نظر گرفتن کلی جزئیات و حتی کلیات) ولی خب جزئی تر نیگاه کنی میبینی یه طبقه بندی دیگه به اسم قیمت هست یکی لوکسه یکی اقتصادیه یکی سوپر لوکسه
شما مقدار تعصبات به شدت کورکورانت از رو اسمت معلومه
خودرو های آمریکایی هیجان خالصن جیپ گرند چروکی رفت زیر تیونینگ هنسی لامبورگینی هوراکانو تو درگ زد دیمن با 80000 تا قیمت خلی چند صد هزار تایی ها رو میزنه
موستانگ که پرفروش ترین کوپه جهانه و سری F هم که تکلیفش معلومه
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۴ مرداد ۱۳۹۷فقط انگلستان عزیز خودروسازی انگلستان رو با آلمان مقایسه نکنید.
خودروسازی انگلستان بعد از ژاپن و آلمان و آمریکا هستش.
واقعا متاستفم اینو میگم ولی جگوار لندروور همونطور که گفتم واقعا گند زدن،البته به جز بخش sv این گروه که واقعا کارشون درسته.و چند تا مدل محدود.
هر وقت تونستیم قابلیت اطمینان رو بالا ببریم اونوقت بگید از آمریکا بهتره آمریکا حداقلش تو ده تای اول قابلیت اطمینان یه چند تایی نماینده داره ما چی؟؟؟؟؟؟؟؟
هر سال افتضاح تر از پارسال.
به خاط همینه میگم باید این گروه چند تن از مهندسین لکسس رو استخدام کنن تا به این وضعیت سر و سامان بدن.
جگوار آی پیس هم اگه تونست از پس رقبای آلمانیش بربیاد میشه گفت کار بزرگی کرن اگه نه که همچنان دارن درجا میزنن.
تو بحث اسپرت سازی قضیه کمی فرق میکنه و به طور کلی اگه توجه بشه به این بخش برترین کشور دنیا میشن((با فاصله))
هر چند هنوز استون نتونسته یه مدلی بده بیرون ((برخلاف مک لارن)) که کاملا برتر از رقبا باشه.
لوتوس هم که مهندسی شاهکاری داره فقط امیدوارم جیلی بتونه بیدارش کنه!!
منم تا همین چند وقت پیش حس حال شما رو داشتم،ولی دیدم با طرفداری بیخودی چیزی درست نمیشه و دارم خودمو گول میزنم.
واقعیت همینه عزیز نه آرزوهای من و شما.
رضا
۱۵ مرداد ۱۳۹۷کامپس یه ماشین دوست داشتنی ولی فضای داخلی زیر خط فقر
P
۲۶ تیر ۱۳۹۸هیچ ماشینی اصلا قابل مقایسه باتویوتا نیست