پیکاپ و سرعت مثل دو واژهی آب و روغن هستند یعنی باهم یکجا جمع نمیشوند. پیکاپ ها برای ارائهی حداکثر قدرت برای یدک کشی، حمل وسایل و… مهندسی میشوند و به ندرت میتوان آنها را مناسب سرعتهای بالا دانست؛ بنابراین جای تعجبی ندارد که وقتی جیپ گلادیاتور ۲۰۲۰ را در حال تست شتاب و سرعت ببینیم انتظار خیلی بالایی نداشته باشیم.
در ویدئویی که تماشا خواهید کرد مالک خودرو به دنبال رساندن این خودرو به حداکثر سرعت گلادیاتور در صحرای یوتاست. این پیکاپ به خوبی از زمین کنده شده و عملکرد آن در رانندگی روزمره کاملاً رضایتبخش است؛ اما زمانی که سرعت به بالای ۱۱۲ کیلومتر در ساعت میرسد شتاب گیری آن کند میشود. پس از سرعت ۱۲۸ کیلومتر در ساعت، شتاب گیری کاملاً کند شده و نهایتاً به ۱۵۶ کیلومتر در ساعت میرسد. زمانی که بدانیم حداکثر سرعت داج چارجر SRT هلکت برابر با ۳۲۸ کیلومتر در ساعت است و آن را با سقف سرعت گلادیاتور مقایسه کنیم کاملاً شوکه خواهیم شد. البته واضح است که این دو خودرو کاملاً متفاوت هستند.
گلادیاتور حاضر در این تست از پیشرانهی ۳.۶ لیتری با قدرت ۲۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متری استفاده میکند. بخش اعظم گشتاور این پیشرانه در دورهای پایین حاصل میشود اما خب در دورهای بالا پرفورمنس زیادی وجود ندارد که توجیهپذیر است. پیکاپ ها باید قدرت زیادی را در دورهای پایین داشته باشند تا بتوانند وسایل سنگین را حمل کنند و در آفرود نیز تواناییهای خود را اثبات نمایند. یک پیکاپ مخصوصاً از نوع گلادیاتورش میانهی خوبی با سرعتبالا ندارد.
معمولاً اکثر پیکاپ های استاندارد حداکثر سرعتی در حدود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دارند اما خب این به معنی عدم تولید مدلهای پرسرعت نیست. به تازگی هنسی نسخهی ارتقا یافتهی این خودرو با نام ماکسیموس ۱۰۰۰ را معرفی کرده که خروجی ۱۰۰۰ اسب بخاری دارد. شاید گلادیاتور استاندارد حداکثر سرعت بالایی نداشته باشد اما تیونرها به دنبال بهبود آن هستند.
یانکی
۱۹ خرداد ۱۳۹۸اون عده که نشسته بودن پشت جیپ رانگلر یا گلادیاتور و میگفتن تو سرعت 100 فرمونش میلرزه و مثل تراکتور میشه بیان واقعیت رو ببینن که تو صحرا چجوری 160 تا میره اونم پیکاپ رانگلر و هیچ لرزشی وجود نداره و بسیار با وقار حرکت میکنه
حسن
۱۹ خرداد ۱۳۹۸افرین یانکی گل گفتی
یه سری بودن استناد کرده بودن به یه فیلم مسخره و ساختگی که مشخص بود معتبر نیست
ولی الان قدرت جیپ تو این مقاله کاملا مشخص شد
علی
۱۹ خرداد ۱۳۹۸این تست شبیه تست ماهی در بالارفتن درخته
هیچ سنخیتی با هم ندارن
حسن
۱۹ خرداد ۱۳۹۸خدای افرود جهان جیپ با این گلادیاتورش چه ها که نمیکنه
حسن
۱۹ خرداد ۱۳۹۸اصل مطلب رو تو این 2 پاراگراف مشخص کردم
(( این پیکاپ به خوبی از زمین کنده شده و عملکرد آن در رانندگی روزمره کاملاً رضایتبخش است))
((گلادیاتور حاضر در این تست از پیشرانهی 3.6 لیتری با قدرت 285 اسب بخاری و گشتاور 352 نیوتون متری استفاده میکند. بخش اعظم گشتاور این پیشرانه در دورهای پایین حاصل میشود اما خب در دورهای بالا پرفورمنس زیادی وجود ندارد که توجیهپذیر است. پیکاپ ها باید قدرت زیادی را در دورهای پایین داشته باشند تا بتوانند وسایل سنگین را حمل کنند و در آفرود نیز تواناییهای خود را اثبات نمایند))
SRT
۱۹ خرداد ۱۳۹۸رفقا به نظرتون آفرودی ترین تراک (فارغ از هر سایزی)جیپ گلادیاتور خواهد بود یا F150رپتور؟!؟!
:::فرشاد:::
۲۰ خرداد ۱۳۹۸صد در صد رپتور، از همه نظر برتری داره
ایمان
۱۹ خرداد ۱۳۹۸اسطوره های آفرود حرفشون رو در بیرون از جاده میزنن
? Jeep ?
MehdiTurbo
۱۹ خرداد ۱۳۹۸خوشا به حالشون خوبه حداقل تو دنیا ادما لذت میبرند و مثل ایران نیست،حکمرانی که با دین باشه همین.
shahrukh
۱۹ خرداد ۱۳۹۸مخلص همه رفقا
تو یو:تیو:ب یه کلیپ نیم ساعته دیدم گفتم براتون بزارم بلکه جالب باشه!
البته اونو در یه سایت ایرانی پیداکردم که میتونین بدون فی:لتر شک:ن نگاه کنین.
موضوعش اینه یه گروه جیپ سوار،میزنن به دل کوه و کمر در ایالت تگزاس!صخره نوردیه بسیارجذابیه
موضوع جالب ترش اونجاس که بین اون همه رانگلر؛یه گلادیاتور تیون شده است با موتورفابریک و لاستیک های۴۰اینچی و تعلیق و ارتفاع آپگرید شده.پا به پای رانگلر ها میره بالا
این نشون میده،ادعای جیپ،مبنی بر تواناترین پیکاپ میان سایزتاریخ،کم بی راه نبوده
البته اونطور که تو فیلم دیدم،به نظرم حتی فول سایز هایی مثل رپتور و رم ربل و توندرا هم نتونن مثل این صخره نوردی کنن!
خلاصه که از دست ندین!یا حق♥️
لینک فیلم:
https://www.dideo.ir/v/yt/Tj2vToTXl8I
یاشار اسدی
۲۰ خرداد ۱۳۹۸این وانت همه چیز تمومه