سالیان سال است که طرفداران جیپ انتظار عرضهٔ وانتی را از سوی این برند محبوب میکشند چراکه جیپ در گذشته وانتهای زیادی تولید کرده است اما در سالیان اخیر هیچ وانتی در سبد محصولاتش نداشته است. البته جیپ چندین بار قصد عرضهٔ وانت جدید را داشته و حتی در سال ۲۰۰۷ وانت کانسپتی بنام گلادیاتور را معرفی نمود اما این کانسپت هیچگاه به تولید انبوه نرسید. بعلاوه شرکت «American Expedition Vehicles» یا بهصورت مخفف AEV در سال ۲۰۱۴ نسخهٔ وانت جیپ رانگلر را بانام Brute Pickup ساخته و به بازار عرضه نمود.
اما گویا این بار خود شرکت جیپ بهصورت رسمی قصد تولید یک وانت را دارد چراکه بهتازگی تصاویر جاسوسی از نسخهٔ وانت رانگلر منتشرشده است. این وانت بهشدت پوشیده شده و در حال آزمون و انجام آفرود سبک دیدهشده است. وانتِ در حال آزمایش از نوع دو کابین است و شیشهٔ جلوی آن شیب بیشتری نسبت به رانگلر معمولی دارد. بعلاوه جیپ سعی نموده برآمدگیهای گلگیرهای عقب را تا حد امکان کوچکتر کند تا فضای بار بهتری را ایجاد نماید. به همین دلیل محور عقب تا حد زیادی روبهجلو طراحیشده است. بااینوجود هنوز در مورد اینکه نمونهٔ در حال آزمایش، نسخهٔ نهایی است یا نه شک و تردید وجود دارد.
حتی در این مرحله اولیه، وانت رانگلر بهنظر وانتی شیک و زیبا میرسد که در کلاس رو به رشد وانتهای متوسط قرار دارد. شاید فضای بار رانگلر وانت به بزرگی شورلت کلرادو نباشد اما قطعاً برای طرفداران خودروها کلاسیک جیپ جذاب است. این وانت احتمالاً بهطور کامل در قوای محرکه با نسل بعدی رانگلر اشتراک خواهد داشت. شایعات نشان میدهد که موتورهای نسل بعدی رانگلر شامل یک نمونهٔ چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ با حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت، یک نسخهٔ هیبریدی و یک واحد دیزل خواهد بود.
برای انتقال نیرو به چرخها، یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفتهشده و احتمالاً یک گیربکس دستی نیز برای آن در ارائه میگردد. نسل آیندهٔ رانگلر سبکتر و آئرودینامیکتر خواهد بود تا پیشرفت عمدهای در مصرف سوخت داشته باشد. گروه FCA (فیات-کرایسلر) ۷۰۰ میلیون دلار در کارخانهٔ خود در اوهایو برای تولید نسل بعدی جیپ رانگلر و همچنین نسخهٔ وانت آن سرمایهگذاری کرده است. نسخهٔ استاندارد یا سواری رانگلر سال آینده به بازار میآید درحالیکه احتمالاً نسخهٔ وانت آن نیز یک سال بعد عرضه خواهد شد.
Nima
۳ مرداد ۱۳۹۵توی پیک آپ های فول سایز فعلا فوردخیلی خوب عمل کرده و توی پیکاپ های کوچیک و متوسط هم تویوتاسالهاست که با هایلوکس داره فرمانروایی میکنه…نمی دونم پیکاپ جیپ دقیقا تو کدوم دسته قرار میگیره…دیروز کل نت رو زیر و رو کردم.یه بررسی تخصصی درست حسابی از تویوتا هایلوکس جدید۲۰۱۶ توی وب فارسی ندیدم.با تو جه به اینکه ایرتویاهم این ماشین رو عرضه کرده.به نظرم.یه بررسی تخصصی ازش بزارین.واقعا بررسی کامل و جامع ازش توی وب فارسی نیست.یه انتقاد کوچیک دیگه از تیم زومیت اینکه توی بررسی هاشون بیشتر وقت ها از مدل های اروپایی ماشین ها که دارای پیشرانه ی دیزل هستند بررسی تخصصی میزاره…با توجه به اینکه ماشین هایی که وارد ایران میشه همشون بنزینی هستن.خب بررسی های صورت گرفته در مورد پیشرانه ی خودرو زیاد به درد یه ایرانی نمی خوره
Vahid porsche
۳ مرداد ۱۳۹۵زومیت؟?
ارش
۳ مرداد ۱۳۹۵جووون میده واسه آفرود??
Nima
۳ مرداد ۱۳۹۵داداش هایلوکس ۲ کلاس پایین تر از سرى اف فورد هست
یا سیلورادو شورولت.
به ترتیب:
سیلورادو HD
کلورادو(و همین جیپ) و تویوتا تاکوما
بعدش هایلوکس.
sm
۳ مرداد ۱۳۹۵زومیت !!!!!!!!!!!????????????
ali
۳ مرداد ۱۳۹۵دیگه آخه فیس جیپ هم استتار داره ؟؟؟
اینا هم خواستن کلاس بذارن !!!
احمد باقری
۳ مرداد ۱۳۹۵تلفیقی از قدیم و جدید.
فقط آمریکایی
۳ مرداد ۱۳۹۵از نیسان آبی خودمونم وحشی تره
مجید.بهترین یا هیچ.
۳ مرداد ۱۳۹۵بالاخره داره تولید میشه …. چندین ساله منتظرشم.
uss zumwalt DDG-1000
۳ مرداد ۱۳۹۵رخ قشنگی داره