جیپدوج

دست‌به‌یقه شدن جیپ تراک هاوک و داج چلنجر هلکت

جیپ با خود فکر می‌کرد قرار دادن پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هلکت در قلب گرند چروکی ایده بسیار خوبی خواهد بود؛ و در اکثر موارد این موضوع صادق بوده است. با قدرت خارق‌العاده ۷۰۷ اسب بخاری، این شاسی‌بلند می‌تواند تنها در ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد اما این قدبلند قلدر آمریکایی در خط مستقیم چه عملکردی در برابر برادر خود یعنی چلنجر هلکت خواهد داشت؟


در ویدئوی جدیدی که توسط هنسی منتشر شده این دو خودروی قدرتمند در برابر یکدیگر قرار گرفته و البته هر دو کاملاً در شرایط کارخانه‌ای هستند. در سمت چپ گرند چروکی تراک هاوک با خروجی ۷۰۷ اسبی و گشتاور ۸۷۴ نیوتون متری قرار دارد درحالی‌که چلنجر پهن و عریض از همان پیشرانه استفاده کرده و قدرت ۷۰۷ اسبی و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری دارد. خب کدام خودرو برنده می‌شود؟


حداقل روی کاغذ این دو آهن هلکت دار کاملاً مشابه هستند. تراک هاوک مورد بحث شتاب ۳.۵ ثانیه‌ای داشته درحالی‌که چلنجر هلکت پهن می‌تواند در ۳.۴ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد بنابراین یک‌دهم ثانیه سریع‌تر است. همچنین جیپ در ۱۰.۶ ثانیه می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را تکمیل کند درحالی‌که هلکت نیز همین زمان را ثبت می‌کند.

در دنیای واقعی همه‌چیز به جیپ ختم می‌شود! تراک هاوک به لطف سیستم چهار چرخ محرک و لانچ کنترل یک جامپ سورپرایز کننده داشته و چلنجر هلکت را کمی تا قسمتی شرمنده می‌کند! با اینکه جیپ قدبلند جثه ای ۲۳۸۴ کیلوگرمی دارد اما به نظر می‌رسد در خط مستقیم چلنجر را به دردسری جدی می‌اندازد. البته چلنجر در ادامه تقریباً به این شاسی‌بلند هم‌خانواده می‌رسد. بخشی از آن به دلیل وزن ۲۰۳۶ کیلویی این خودرو است.


در هر حال این دو خودروی آمریکایی قدرتمندترین خودروهای دنیا بوده و البته قیمت‌های معقولی دارند. بهای تراک هاوک از ۸۵۹۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که با پرداخت ۷۲۹۵۰ دلار می‌توان صاحب یک دستگاه چلنجر هلکت پهن شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi Chevrolet

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    فیلم درگش با وایپر هم دیدم قشنگ وایپرو جا گذاشت اما تو سرعت بالا نتونست مقاومت کنه و وایپر گرفتش
    یه غول تمام عیار از جیپ هست

    1. (ali(Chevy nova

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      البته داش مهدى موضوع فقط اىن نىست
      ترک هاوک با اىنکه شتاب بالاى داره و بارها هم ثابت کرده خودش رو اما مقاىسش با واىپر اشتباه هست چون تو دور بالا به هىچ وجه نمىتونه به واىپر برسه و کم مىاره

      1. Hemichan

        ۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (719 ديدگاه)

        این موضوع رو هم نباید از نظر دور داشت که از هلکت واید یادی با شتاب 0.3 ثانیه سریعتر نسبت به نمونه استاندارد استفاده شده
        و ترک هاوک حتی اون روهم شکست داد

  2. Mahdi Chevrolet

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    به نوعی مقایسه وزن و دیفرانسیل بود
    سنگین دو دف یا سبک تک دف

    1. (ali(Chevy nova

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      درسته مهدى جان
      کلا محصولات 2 دفرنسىال موقع لانچ کردن خىلى بهتر عمل مىکنن نسبت به ماشىنهاى دف عقب
      البته اگه راننده حرفه اى باشه مىتونه با همون دفرنسىال عقب هم خىلى خوب شروع به حرکت کنه
      در کل درگ راننده حرفه اى مىخواد که به موقع عمل کنه چه بسا راننده حرفه اى با ماشىن ضعىف تر از پس ماشىنى قوى تر که رانندش اماتور هست بر بىاد

  3. محمد

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    آمریکا نشون داد که اگه بخواد میتونه حتی جیپ رو با اون وزن سنگینش سریعترین SUV جهان کنه.

  4. مجید عشق لامبورگینی

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    رنگ زرد چقدر به هلکت میاد

  5. Elemento

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    بین این 2 تا راحت نمیشه انتخاب کرد
    من بودم هر دوشون رو برمیداشتم
    یه روز جیپ رو سوار میشدم یه روز هم داج.

    اگه میخوای قدرتمند ترین SUV رو داشته باشی 2 حالت داره
    یا پول داری به Urus بدی یا تنها راهت همین ترک هاوکه.

  6. فريد

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوردش

  7. بهنام

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (994 ديدگاه)

    یه لحظه فکر کنین چلنجر هم چهار چرخ متحرک بود ! چی میشددددددددد ??

    1. (ali(Chevy nova

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      بهنام جان
      سال پىش دوج از چلنجر 4 چرخ متحرک بصورت کانسپت پرده بردارى کرد اما بخاطر اونکه به اصالت چلنجر خدشه وارد مىکرد تولىدش نکرد چون بصورت سنتى ماسل کارها فقط دفرنسىال عقب تولىد مىشن

      1. Mahdi Chevrolet

        ۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        چلنجر دو دف با موتورای ۶ و ۸ تنفس طبیعی سفارشی مخصوص کانادا هست

        1. (ali (Chevy nova

          ۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          مهدى اشتباه مىکنى ها
          اون چارجر و کراىسلر 300 هستش که براى کانادا نمونه 4 چرخ داره
          چلنجر فقط دفرنسىال عقب داره

        2. Mahdi Chevrolet

          ۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1478 ديدگاه)

          الان مدرک میفرستم
          کامنت خودت هم زیر پستش هست

  8. Wrx

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    گرند چروکی هالکیه واسه خودش ?
    ماشین کاملا عضلانی و تیز?
    تو منطقه ازاد انزلی یه دونه مشکی srt8هست خیلی غووله ???وقتی تو بنگاه روشنش کردن جیگرم حال اومد با اون صداااش☺️☺️☺️
    چلنجر هم که دیگه جای خود داره ?
    ولی اگه جای انتخاب باشه حتما گرند چروکی رو انتخاب میکنم چون هم تو جاده غلدره ?هم تو مسیر های سختو ناهموار?☠️☠️☠️

  9. ابولفضل نصیری

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    داداشا که با هم دعوا نمیکنن..
    اصلا ویدئو رو ندیدم چون تحمل شکست هیج کدومشون رو ندارم

  10. Sajjad

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خداییش من چیزی جر ابهت نمیبینم

  11. good mood

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    یه زمانی چلنجر خیلی شاخ بود اما تو برنامه گرندتور با خاک یکسانش کردن و شخصیتی مثل یه بچه لات بی سرو پا واسش تداعی کردن که فقط اروده کشی میکنه
    از وقتی بین ماسل ها کامارو رکورددار نوربرگرینگ شد اعتبار داج و فورد ماستنگ حسابی سقوط کرد

    1. شاهین

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      اونی که عشق ماشین بازیه و میخواد واس خودش به سبک متفاوت حال کنه قطعا میره سمت چلنجر نه آستون مارتین و رولزرویس
      اون برنامه هم فقط تبلیغ ماشین های انگلیسی هست و چلنجر ی انحرافی بود توشون.این چیزی بود که من از اون قسمت فهمیدم
      وگرنه تو یکی از شهر ها مردم جمع شده بودن دور چلنجر و اون دو تای دیگه رو هیچی حساب نکردن!!!
      چلنچر صدای موتور و اگزوز زیبایی داره برعکس رقبا مثل جی تی آر و ام4 و … که فقط صدای کیت اگزوز میدن
      صدای زوزه سوپرشارژ از جلو و صدای قرش کیت اگزوز از پشت کاملا تکمیله واس ماشین بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا