جیپ

رنِگید 2015 یک شاسی بلند ریزه میزه [ویدئو]

اختصاصی نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴: کنسرسیوم فیات-کرایسلر هر سال ۲.۷ میلیون خودروی SUV را در جهان به فروش می‌رسانند. اما لااقل در آمریکا روند تمایل خریداران به سمت نیسان و کیا و خودروهای کوچک‌تر و جمع و جورتری نظیر جوک و سول می‌تواند زنگ‌های خطر را برای حوزه جیپ‌ها ها به صدا در آورد.

[jwplayer mediaid=”۶۴۵۳۴″]

بنابراین فیات دست به کار شده و یک معماری و پلتفرم کوچک که در اصل اصلاح شده پلتفرم فیات 500L می‌باشد را برای یک خودروی جدید ۴×۴ جدید جیپ، آماده کرده است.

2015 Jeep Renegade Latitude
۲۰۱۵ Jeep Renegade Latitude

تغییرات نسبت به شاسی فیات 500L شامل تعلیق ارتقا یافته، ارتفاع بیشتر و افزایش استحکام است. فاصله پایین محورهای جلو و عقب گوشه‌های های خودرو باعث می‌شود که این جیپ کوچک هم مانند سایر اعضای خانواده، به راحتی و با بیشترین زاویه ممکن وارد ناهمواری‌ها شود بدون اینکه برخوردی بین سپرها با زمین اتفاق افتد.

2015 Jeep Renegade
۲۰۱۵ Jeep Renegade

طراحی جیپ رنِگید در همان نگاه اول نیز می‌تواند اصالت خانوادگی خود را نشان دهد اما کمی چاشنی فانتزی نیز به آن افزوده شده است. چراغ‌های گرد و جلوپنجره خاص جیپ، گلگیرهای ذوزنقه ای شکل و چراغ‌های عقب با علامت X خوشبختانه شده‌اند اند. با این حال ممکن است این ترکیب بیش از حد تکراری و محافظه کارانه به نظر برسد.

2015 Jeep Renegade Interior
۲۰۱۵ Jeep Renegade Interior

در داخل کابین با طرحی مشابه خودروهای تیون شده اروپایی مواجه خواهید شد. نشانگرهای آنالوگ یک نمایشگر دیجیتال ۳.۵ اینچی را کرده‌اند اند. برای این نمایشگر دیجیتال می‌توان یک انتخاب ۷ اینچی رنگی را نیز سفارش داد. یک نمایشگر ۵ یا ۶.۵ اینچی سفارشی نیز در داشبورد قرار گرفته که وظیفه نمایش انواع اطلاعات و کنترل‌ها نظیر راه‌یابی ماهواره ای یا سیستم سرگرمی و نمایش نقاط کور را بر عهده دارد. صندلی‌های ردیف دوم با نسبت ۶۰/۴۰ تا می‌شوند تا دسترسی به فضای بار پشت ۳۵۵ لیتری و افزایش فضای بار به ۱۴۳۸ لیتر میسر گردد. یک سانروف باز شو که می‌توان پانلهای آن را باز کرده و در کف خودرو جاسازی کرد هم از جذابیت‌های این ماشین است.

جیپ رنِگید در بازارهای جهانی با ۱۶ ترکیب مختلف از قوای محرکه و سیستم انتقال نیرو ارائه خواهد شد. موتور پایه توربو چهار سیلندر ۱.۴ لیتری از فیات ۵۰۰ آبارث به عاریت گرفته شده است. این پیشرانه می‌تواند ۱۶۰ اسب بخار نیرو و ۱۸۴ پوند فوت گشتاور تولید کند و سیستم انتقال نیروی آن شش سرعته دستی خواهد بود. اگر مشتاق یک موتور آمریکایی باشید می‌توانید موتور ۲.۴ لیتری تایگرشارک کرایسلر را برگزینید که ۱۸۴ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز ۱۷۷ پوند فوت است. برای انتقال نیروی این مدل هم از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک کرایسلر استفاده شده است. انتقال نیرو به چهار چرخ چرخ‌های های جلو قابل انتخاب برای هر دو نوع پیشرانه است. سیستم انتقال تمام‌وقت به چهار چرخ می‌تواند ۱۰۰ درصد گشتاور را بین چهار چرخ خودرو توزیع کند. جیپ می‌گوید که تولید رنِگید را در اواخر بهار آغاز می‌کند و فروش آن نیز در اروپا و آمریکا در فصل تابستان آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. زیگما

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    دست آورد فیات برای یک برند خوش نام….
    فیات همیشه کارش گند زدن هست.
    اه

    1. رضا 2272

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (186 ديدگاه)

      زیگما عکست خیلی باحاله :D
      من عاشق این ماشین شدم. خیلی بهتر از هم کلاسای خودشه

  2. احسان(احسان سابق)

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    زیاد به دلم ننشست.کرایسلر باید حواسش باشه اصالت امریکاییش رو فیات تصاحب نکنه اما انگار مدیرای فیات دستشون رو به همه چیز دراز میکنن.برای این جیپ متاسفم

  3. کافر مقدس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    الان Jeep شدیدا منتظر نظر ما ایرانی هاست . . .

    1. زیگما

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      هیچ ربطی به جیپ نداره. وقتی فیات دخالت بکنه همین میشه. این خودرو بیشتر زیر نظر فیات ساخته شده تا زیر نظر جیپ!
      فیات فقط پول داره.وگرنه نه خودشو نجات میداد.
      با یه نگاه به گذشته میشه فهمید چقدر فیات پسرفت کرده.کو اون برند خوشنام که در تمام جهان خودروهاش پر فروش ترین بود؟
      صنعت خودروسازی ایتالیا درست مثل بریتانیا خواهد شد.(و شده) مثل بریتانیا فقط برند هایی با فروش کم باقی میموند که خودرو های خاص میسازند که اون ها هم زیر مجموعه کمپانی ها بزرگ میشن….چند سال آینده برای صنعت خودروسازی ایتالیا همین اتفاق میوفته.(و افتاده)یه فیات مونده که خودروی معمولی میزنه.این هم با این تفاصیر کارش تمومه تا 10 سال آینده. وضعیت الان فیات دقیقا مثل روور و تالبوت انگلیسه. تمامی ویژگی های این سه برند مشابه هست و بلایی که سر جفتشون میاد هم مشابه……
      البته یه چیزی عجیبه اینجا.این ماشین از نظر خیلی از ماها زشت و عجیبه. ولی وقتی برید تو سایت های خودروی خارجی و نظرات مردم رو در موردش بخونید، از رضایت اون ها از این طراحی و ساختار،بس تعجب میکنید!!

      1. Ehsan

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        اتفاقا زیگما جان طراحیش خوبه مخصوصا چراغ های عقبش خیلی جالبه

        1. خاوری مزراتی

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1102 ديدگاه)

          کلهم تریپ انتقاد برداشتین… اتفاقا فیات متحول کرده جیپ رو… چرا وقتی پورشه که یه اسپرت ساز درجه یکه سدان سوپرلوکس ساخت یا 4در4 اینهمه بهش انتقاد کردن؟ دقیقا چونه مه فک میکردن پورشه همواره باید به گذشته خودش وفادار باشه اما باید به آینده چشم داشت … جیب هم مث اینکه به آینده امیدوارشده …
          خوشحالم

        2. زیگما

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          من مشکلی با طراحی این ماشین یا خوب بودن یا بد بودنش ندارم(اتفاقا خیلی هم از خیلی از نظرات خوبه)
          ولی حرف من و انتقاد من(من کی باشم که بخوام به جیپ و فیات انتقاد کنم؟ :D ) اینه که چرا باید این خودرو با این ویژگی ها توسط برند جیپ تولید بشه ؟ فیات با برند خودش باید اینکارو میکرد….

      2. Alpha

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (544 ديدگاه)

        نظر خودت رو با نظر بقیه جمع نبند

  4. alireza

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من واقعا نمی فهمم فیات از کجا پول اورد این شرکت به این شاخی رو خرید :|

    1. خاوری مزراتی

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      زیگما جان شما اتفاقا خیلی هم عمیقی… دیدم پستاتو… ولی من میگم یه طرفه به قاضی نریم… جیپ هم میتونه مث پورشه تغییر ماهیت بده… عصر حاضر عصر تغییرات سریعه… باهوش نباشی جا میمونی… جیپ فهمیده بازار چی میخاد زده تو این بخش

  5. میلاد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (56 ديدگاه)

    جیپ رو از گرند چروکیش که بگذری بقیه ی مدلاش چنگی به دل نمی زنه.
    گیربکس 9 سرعته؟!!! چه خبره؟ کامیون اتوماتیک هم این قدر دنده نمی خوره!

    1. زیگما

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      کامیون تا 18 دنده اتوماتیک داریم و اصلا هم عجیب نیست. 18 دنده دستی هم داریم که باز هم عادی تره!
      تعداد دنده بالاتر در خودروی های سبک=بیشتر شدن زمان کارکرد موتور در بهترین دور که بیشترین بازدهی رو داره در نتیجه کم شدن مصرف بنزین.

      ولی در مورد ماشین های سنگین که از دنده هایی با تعداد بالا استفاده میکنند، دلیلش ربطی به سوخت نداره . بلکه ربطش به توازن قدرت در دور موتور خاص هست.
      هر چه بار سنگین تر باشه باید تعدد دنده ها بیشتر باشه. حالا این به چه دردی میخوره؟
      مثلا باری با وزن 50 تن را در نظر بگیرین. مثلا یه دوزرِ کترپیلار. برای حمل این،نمیشه از یک گیربکس 5 دنده دستی استفاده کرد! چرا؟ چون تقریبا هیچ موتور دیزلی معقولی نمیتونه این فشار رو تحمل کنه!اصلا موتور های دیزل با اون حجم ، نمیتونن به دور های بالا برسن. مثلا اگه توجه کرده باشین حداکثر دور موتور اتوبوس ها کامیون ها 20 30 یا 40 هست. لذا برای اینکه بتونن نبود دور های بالا در موتور های بزرگ و دیزلی و فشار بار رو و تاثیرشون روی موتور رو از بین ببرن میان از تعداد دنده بالا تر استفاده میکنن تا هم دور موتور در میزان مناسبی ،بیشترین سرعت را فراهم کنه هم بشه با تقسیم کردن دور موتور ها به تعداد دنده های زیاد، موتور را در بهترین وضعیت کارکرد قرار داد.
      و جالب تر ، گیربکس اتوماتیک در اینجور موارد به هیچ دردی نمیخوره. چرا ؟ چون هنوز هیچ گیربکس اتوماتیکی ساخته نشده که بتونه با زمان بندی دقیق و درک وضعیت تراک، دنده رو جابجا کنه. شاید بعضی ها بگن با دنده های اتوماتیک میشه بدون استفاده از کلاچ دنده هارو خود شخص راننده تعویض کنه، ولی چیزی که نمیدونن، اهمیت کلاچه که زود یا دیر بر داشتنش خیلی مهمه.
      حالا شما فرض کنید 18 دنده رو بخوای دستی عوض کنی تا برسی به 120 تا! چطوری 18 دنده رو اصلا جا دادن روی دنده ؟ با گذاشتن دو دکمه یا ماسماسک در جلو دنده. به این صورت که وقتی شما 6 دنده اول رو پر کردی یک دکمه رو میدی پایین و 6 تای بعدی شروع میشه و وقتی شش تای دوم تموم شد با زدن یه دکمه دیگه که روی دنده هست، میری سراغ 6 تای بعدی.
      حالا اینا چه ربطی داشت ؟ نمیدونم والا!

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود . زیگما فکر کنم اشتباه نوشتی!!!!

        حداکثر دورموتور اتوبوس ها و کامیون ها 2000 الی 3000 دور هست .

        نهایتا 4000 دور .

        1. زیگما

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          ضربشو خودتون بکنید دیگه….من عدد روی صفحه کیلومترشمار رو گفتم…..

  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    من خیلی خوشم اومد ازش .

    من این جیپ و به اسپوتیج و توسان ترجیح میدم . از نظر من خیلی سرتره .

    زیگما اینجوری به قظیه نگاه نکن . شاید همین مدل یکی از پرفروش های جیپ

    بشه .

    یک ماشین شاسی بلند کوچک ، با کاربری داخل شهر و بیابان .

    موتور فیات بهتر از اون موتور امریکاییه است البته در اعداد و ارقام .

    ولی در مورد استهلاک و مصرف نمیدونم .

    بیشتر از هرچیزی طراحیه داخلیش منو جذب کرد .

    1. زیگما

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      قضیه
      اسپورتیج و توسان رو باید با چروکی مقایسه کرد.چروکی اسپورتیج توسان راو4 هوندا سی ار وی فورد اسکیپ و ….نویسنده یا مترجم باید حواسش به این میبود بنظر من. حتی اگر متن ترجمه است، دلیل نمیشه متن رو تغییر نداد. نویسنده اصلی از هر سایت معتبری هم که هست، از آسمون که نازل نشده! اونم اشتباه میکنه….(کلی گفتم)
      این باید با جوک مقایسه بشه.
      تازه وقتی این خودرو رو با رقیب هاش مقایسه میکنم، به قدرتش پی میبرم!
      کلا در این کلاس خودرو ها معمولا زشت و عجیب از اب در میان!
      تویوتا هم یه خودرو در این کلاس داره بنام Terios که کمتر شناخته شده هست و در اصل یک مدل دایهاتسو (زیر مجموعه تویوتا)هست…….

    2. خاوری مزراتی

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      باهات موافقم… حالا ببینید دوستان اگه جز ماشینای سال 2014 نشد … خیلی خوب همه چیزش رو طراحی کردن… مث اینکه کیفیتش هم خوبه

  7. amin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    حرفی باقی نمیزاره بسیار زیبا و اصیل و نوآورانه طراحی شده صد در صد از اسپورتیج و ix35 بهتره و مثل اونا بعد 6 ماه قیافش تکراری نمیشه

  8. محمد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    یه کم شبیه کوالا یا خرس تنبله… ولی خیلی مظلومه…

  9. javad juve

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    آنیلی*یووه*فیات*جیپ
    ADP10

  10. محمد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    به این میگن ماشین…

  11. Yashar

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    اعصاب نداره!

  12. امید

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    طراحی ساده و دل نشینی داره من فضای داخلی خودرو برام مهمتره داشبوردش خوبه ادم از بودن درون خودرو خسته نمیشه داشبوردش شلوغ نیست خوبه نمرت عالی
    جیپ خودروهای خوب و با کیفیتی تولید میکنه درود بر جیپ با وژدان
    که به فکر ابرو و برندش افرین

  13. رضا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    اگه قرار باشه تمام کمپانی ها همیشه یک روند و راه مشخص رو طی کنن که نمیشه دوستان
    اونجوری باشه میشه تکرار و تکرار…
    متفاوت بودن و امتحان کردن راه های جدید در هر زمینه ای لازمه تا مثل ایران نشین!!

  14. محمد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یه دوستی گفت که الان جیپ شدیدأ منتظر نظر ما ایرانی هاست!!
    من شدیدأ با نظر این دوستمون حال کردم

  15. مرتضی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمتشون چنده اینا؟

  16. سبحان

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چجوری میشه خارج از منطقه خریدش؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا