یک سمبل پس از حدود ۲۵ سال بازمیگردد
جیپ واگنییر و گرند واگنییر، SUVهای بزرگ و لوکسی بودند که یکی از نمادهای جیپ بشمار میروند. تولید این خودرو در سال ۱۹۶۳ آغازشده و تا سال ۱۹۹۱ ادامه داشت. بهتازگی مدیرعامل جیپ «Mike Manley» اعلام کرده است که این شرکت در حال برنامهریزی برای احیای هر دو مدل واگنییر و گرند واگنییر است.
وی در رابطه با جزئیات این برنامه صحبتی نکرده است اما قرار است هر دو مدل بر اساس پلت فرم نسل آیندهٔ مدل گرند چروکی ساخته شوند. این خودروها ممکن است تا حدودی شبیه به کراساوورها باشند اما انتظار میرود که با سه ردیف صندلی و با ظرفیت حمل ۷ نفر ارائه شوند. منلی همچنین تأکید کرد که این دو مدل ازلحاظ ظاهری و ساختاری یکسان هستند اما واگنییر نسخهای استاندارد و گرند واگنییر نمونهای مجلل خواهد بود. او توضیح داد:
«نام واگنییر به لحاظ تاریخی نشاندهندهٔ اوج پریمیوم بودن برای یک جیپ در جهان است و ما با استفاده از نام واگنییر میتوانیم تصوری از یک خودروی واقعاً پریمیوم را در ذهن مردم ایجاد کرده و با گرند واگنییر به سطحی بالاتر راه یابیم»
تولید این SUV لوکس در اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد و هر دو مدل قرار است در کارخانهٔ Warren در میشیگان تولید شوند. این کارخانه در حال حاضر به تولید دوج رم ۱۵۰۰ میپردازد اما قرار است خط تولید این وانت در سال ۲۰۱۸ به کارخانهٔ دیگری انتقال یابد.
به نظر میرسد کرایسلر قصد دارد با جیپ واگنییر و گرند واگنییر به رقابت مستقیم با جمس یوکان دنالی، کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور بپردازد چراکه این سازنده در حال حاضر نمایندهای در کلاس SUVهای فول سایز لوکس ندارد. احتمالاً گرند واگنییر بهعنوان مدلی کشیدهتر و لوکستر از واگنییر، با نسخههای کشیدهٔ نویگیتور و اسکالید یعنی نویگیتور L و اسکالید ESV به رقابت خواهد پرداخت.
ali
۱۹ تیر ۱۳۹۵فدات شم عزیزم ای اولین suv ساز دنیا
تو رو خدا برگردون واگونییر رو که من یکی دیوووونشم از وقتی که یادم میاد
این ماشین خیلی مرد به مولا (واگونییر)
اولینsuv لوکس دنیاس که از 1963 تولیدش شروع شد
یو اس اس اینترپرایز
۱۹ تیر ۱۳۹۵خیلی جذاب تعریف میکنی
ali
۲۰ تیر ۱۳۹۵چاکرم داداش
Nima
۱۹ تیر ۱۳۹۵عالیه، واقعااااا عالى.
یدونه گرند واگنییر توى ایران مدل 1990 آگهى شده بود 120 میلیون. فضاى کابینش خیلى لوکس و عالى. خود واگنییر هم که توى ایران دیگه همه میشناسن(اکثرا رنگ آبى) با توانایى آفرودى فوق العاده بالا. انقدر از بازگشتشون خوش حال شدم که حد نداره. اگر از بازگشت یه ماشین دیگه خوشحال بشم اون کادیلاک الدورادو هست.
مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان
۱۹ تیر ۱۳۹۵آره من هنوز چشم انتظار الدورادو هستم. امیدوارم برگرده.
ali
۱۹ تیر ۱۳۹۵تاریخچه واگونییر رو میخوام خلاصه بگم
در زمان بعد جنگ جهانی جیپ به شرکت کاییزر فروخته شد و در اون زمان جیپ یه مشکل بزرگ داشت اونم این بود که هر کاریشم میکردند یه ماشین نظامی بود ظاهرش برا همین تصمیم گرفتن یه مدل جدید عرضه کنن که استیشن واگن نام گرفت و از 1946 تا 1966 تولید شدش و تونست اون ظاهر نظامی رو در ذهن مردم تا حدودی کم رنگ کنه
در 1963 جیپ تصمیم گرفت یه مدل لوکس بجای استیشن واگن مسن معرفی کنه که شد همین واگونییر جاودانه
بعد ها کهamc جپ رو خرید به واگونییر پرو بال اضافی داد و به اوج رسوندش اونم با موتورهای 360 و 401 معرکه 8 سیلندردر کنار 6 سیلندرهای 258
sina
۱۹ تیر ۱۳۹۵خبر خیلی خیلی خوبیه واسه اون دسته از کسایی مثل من که عاشق فضای 7نفره دوج دورانگو هستن ولی دوست دارن در کنارش قابلیتهای افرود گرند چروکی رو داشته باشن
اگر واگنییر هم سایز دورانگو باشه (اون چیزی که من خیلی دوست دارم) و گرند واگنیر هم سایز اسکالید با توجه با خوش نامی جیپ توی افرود و جون سخنی این ماشینها خیلی خیلی بازار موفقی خواهن داشت.
Genius
۱۹ تیر ۱۳۹۵جیب واگنیر که تو ایران باسم جیب آهو تولید میشد در کنار بلیزرهای دوست داشتنی اولین خودروهایی بودند که به ایرانیها معنی سواری با یک SUV را فهموندن و از بس حساب شده و مهندسی ساز بوده اند که هنوز که هنوزه وقتی اونها رو از نزدیک می بینی ناخودآگاه هوای off road به سرت میزنه!!البته در کنار تمام این محاسن این ماشین هم مثل دیگر محصول AMC که تو ایران خودمون تولید میشد یعنی آریا شاهین از مشکل شدید ترمز رنج میبرد.
بحثهای فنی بجای خود اما وقتی تصور میکنی اگر اوضاع بر وفق مراد پیش میرفت الآن جنرال موتورز ایران تو چه جایگاهی بود و پارس خودروی فعلی کجا ایستاده لاجرم غم به آدمی هجوم می آورد…!
tv
۱۹ تیر ۱۳۹۵مشکل ترمز تو اریا ( یا ای ام سی رامبلر) بخاطر نبود بوستر ترمز بود…
ولی واگنیر از یه بوستر 5 پی اس آی استفاده میکنه که واقعا کارکرد خوبی داره ….
ali
۱۹ تیر ۱۳۹۵Genius عزیز دقیقا درست میگی از بچگی ماشین امریکایی ها رو دیونه وار دوست داشتم تا حالا به خصوص واگونییر و بلیزر رو و اینکه خیلی خوش قیافه و البته قلدر هستن
اره اریا و شاهین این مشکلشون معروف بوده و فکر کنم بوستر ترمز هم ندارند ولی با تجربه ها میگن دوپا ترمز میگرفتی خوب جواب میداده
Archi KHAN
۱۹ تیر ۱۳۹۵خدایش همین جیپ آهوی های قدیمی با اینکه کلی پیر و خسته ان جوون میدن واسه آفرود
دیگه جدیدش بیاد چی میشه …
اما اگه بخواد یا اسکالید و … یا حتی دنالی رقابت کنه باید لوکس باشه !
که این موجب بالا رفتن قیمته و این اصلا خوب نیست
هر چند برای ما مردم فهیم (!) ایران هیچ فرقی نداره کُلِ این ماجرا …….
kamran
۱۹ تیر ۱۳۹۵حیف که دیگه تو مناطق ازاد هم نمیشه دیدشون.به همین عکسها باید کفایت کرد
احمد باقری
۱۹ تیر ۱۳۹۵در زمان خودش غولی بود.
USA & JAPAN
۱۹ تیر ۱۳۹۵خداییش خیلی حال کردم با بازگشتش
فقط آمریکایی
۱۹ تیر ۱۳۹۵جیپ به معنای واقعی
ابراهیم
۲۰ تیر ۱۳۹۵عالیه این ماشین. ماشین های امریکایی چیزی فراتر از ماشین های لوکس آلمانی و انگلیسی و ژاپنی و … هستن. اصالت دارن به تمام معنا.
دوستان کانسپت این مدل جیپ رو با این نام Jeep Grand Wagoneer concept سرچ بزنید. مدل های زیبایی طراحی شده . حتما ببینید.
ابراهیم
۲۰ تیر ۱۳۹۵http://futurecarrelease.com/jeep/2018-jeep-grand-wagoneer-concept-redesign-changes.html