جیپ

سرانجام رسماً تأیید شد: جیپ واگنییر سال 2019 بازمی‌گردد

برای اولین بار، در سال ۲۰۱۱ فیات-کرایسلر برنامه‌های خود برای بازگرداندن مدل واگنییر را اعلام کرد. در آن زمان گفته شد واگنییر جدید سال ۲۰۱۴ بازخواهد گشت که البته مشخص است هرگز این اتفاق روی نداد؛ اما در همان سال ۲۰۱۴ فیات-کرایسلر برنامهٔ پنج‌سالهٔ جدیدی را اعلام نمود که طی آن بازگشت واگنییر برای اواخر سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده بود. در این برنامه همچنین ساخت نسخهٔ SRT سدان دارت نیز در نظر گرفته شده بود که البته متأسفانه تحقق پیدا نکرد.

حال به گزارش Automotive News مشخص شده که سرانجام واگنییر جدید در اواسط سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد. سال‌ها است که فورد و جنرال موتورز با SUVهای بزرگی که بر اساس شاسی تراک‌ها ساخته شده‌اند، حضور قدرتمندی در این کلاس دارند درحالی‌که کرایسلر به‌عنوان قطب سوم خودروسازی ایالات‌متحده، در این کلاس فاقد نماینده است؛ اما حالا معلوم شد این شرکت نیز با جیپ واگنییر جدید قصد دارد پس از سال‌ها غیبت سرانجام به این کلاس وارد گردد.

این SUV بزرگ جیپ در دو نسخهٔ واگنییر و گرند واگنییر ساخته خواهد شد که دومی قرار است یکی از لوکس‌ترین خودروها در کلاس خود باشد. واگنییر و گرند واگنییر مانند SUVهای بزرگ فورد و جنرال موتورز بر روی پلت‌فرم تراک گروه کرایسلر یعنی دوج رم ۱۵۰۰ ساخته می‌شوند که بنابراین ساختاری بدنه روی شاسی داشته و از توانایی‌های آفرود و ظرفیت بکسل بالایی هم برخوردار خواهند بود.

واگنییر نسخه‌ای پایه خواهد بود که برای رقابت با شورلت تاهو و فورد اکسپیدیشن در نظر گرفته شده درحالی‌که گرند واگنییر به‌عنوان نسخه‌ای لوکس با جی‌ام‌سی یوکان دنالی، کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور به رقابت خواهد پرداخت. در خبری مرتبط گفته شده که جیپ قصد دارد برنامهٔ به‌روزرسانی مدل سالخوردهٔ گرند چروکی را لغو کرده و در عوض نسل کاملاً جدید آن‌را در سال ۲۰۱۹ معرفی کند که سبک‌تر و کارآمدتر از نسل کنونی خواهد بود. علاوه بر این، نسخهٔ بروز شدهٔ مدل کوچک رنگید هم در نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. #ali.m#

    ۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    اولین شاسی بلند لوکس جهان داره بازم تولید میشه?
    جیپ واگنیر یا همون جیپ اهو از سال 1963تولید شد وتا 1991واسه 28سال تولید میشد همون موقع امکاناتی داشت که تو هیچ ماشینی نبود مثل گیربکس اتومات و فرمان هیدرولیک .
    نزدیک 30سال قبل از بوجود اومدن بازار قوی شاسی بلند در امریکا و 7سال قبل از اینکه رنجروور وجود داشته باشه جیپ، واگنیر رو ساخته.
    ?جیپ?

    1. یانکی

      ۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      آره جونم جیپ پر تکرار ترین خودرو جهانه خیلیا با ساخته اون suv ساز شدن. تویوتا پاترول لند روور. سنگ یانگ میسوبیشی البته ایرانه ما جاش تو اینا بود با شرکت سهامی جیپ که بعده اون اتفاق تو همون 40 سال پیش گیر کردیم شایدم بدتر هند بازم با تاتا یه کاری کرد اخه اونا هم با جیپ شروع کردن حتی فورد میوت با الهام از جیپ خلاصه که نعاریم مثش

      1. (ali(chevy nova

        ۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        خبر عالى بود
        با برگشت واگنىىر حساب مىاد دست خىلىها

      2. datsun

        ۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (3951 ديدگاه)

        یانکی جان میشه توضیح بدی نیسان چطور با جیپ SUV ساز شد اصلا مگه اون موقع جیپ و نیسان با هم همکاری داشتن پاترول نسل اول ۱۹۵۱ ساخته شده فقط از لحاظ ظاهری با جیپ کمی مشابه بودن که اونم برا اون موقع چیز عجیبی نبودی

  2. حسین

    ۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    دوستان ی سوال .
    دنبال تقویت ال ۹۰ هستم .
    توربو الکتریکی و تقییر سوپاپ و انژکتور با هزینه ی تغریبی ۲ ملیون ارزش داره ..
    کسی تا به حال اینجوری تقویت کرده
    .

    1. ستاره های پرفروغ (Daniel)

      ۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      منم ی ماه پیش میخواستم پژو پارسمو توربو الکتریکی بندازم. ولی سبک سنگین کردم دیدم کار درستی نیست دست تو ماشین ببرم. این ماشینا از پایه مشکل دارن. نهایتش ی تغییر 2 الی 3 ثانیه ای نصیبت میشه که خدایی نکرده تو رو 2 الی 3 ثانیه به خطر اونم تو این خودروهای ناایمن نزدیک میکنه.
      ی نکته ای که مونده اینه که برای توربو الکتریکی اصلا نیازی به تغییر سوپاپ و انژکتور نداری!
      اگر بخوای توربوی بنزینی بندازی باید ی سری تغییرات اعمال کنی که خرجت اگه اشتباه نکنم بالای 7 میلیون باشه.
      بنظرم که پولتو خرج این چیزا نکن. ی احساس زودگذره. من ی ماه پیش تو فکرش بودم.
      پولتو نگه دار برای موارد مهم و ضروری.

    2. Fit Demon

      ۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      ازمن میشنوی دنبال توربو نباش…
      تیونر های ایران انگار سر گردنه هستن!
      کارشون اصلا خوب نیست، قیمت نجومی هم میگیرن.
      به نظر من، ECU رو دستکاری کن اونم پیش یه کار بلد.
      سیستم اگزوز رو ارتقا بده.
      فیلتر هوا هم کمی اثر گذاره.
      شمع تیون بنداز (پیشنهاد من ایریدیوم سوزنی هست).

      1. ستاره های پرفروغ (Daniel)

        ۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (955 ديدگاه)

        نصب توربوی الکتریکی کاری نداره. خودشم میتونه انجام بده.
        کل کار کیت توربو به نصب دوتا چیپ هست که بعداز نصب باید ECU دوباره برنامه ریزی بشه. همین چیپ و برنامه ریزی مجدد قیمت نداره و مطمئن باش راحت 1 تومن میتیغن مشتری رو.
        کیت اگزوز رو نمیدونم چقده ولی فک کنم ارزش نداشته باشه. هم ماشینو از فرم میدازه هم ی صدای الکی میده بیرون و ناخوشاینده.
        شمع پیشنهاد خوبیه.
        هدرز استیل جنس خوب هم پیشنهاد خوبیه.

  3. Fericuda

    ۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    باورتون بشه یا نشه یه بنده خدایی با اعتماد به نفس کامل داشت برام توضیح میداد که ساندرو شاسی بلنده و suv حساب میشه
    خدایا منو گاو کن

  4. حميد

    ۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چه سودی واسه ما داره

  5. PaRHaM

    ۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    به به❤????
    خیلی عالیه✌?
    جای واگنیر واقعا خالی بود!
    رقابت جذابی میشه?

  6. Hemichan

    ۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    همین هلکتش
    707 و 808 …
    یا حتی موتور وایپر مثل رم وایپر یا همون رم SRT 10 که تا همین چند سال پیش جزو محصولات اصلی رم بود ولی حالا سفارشی عرضه میشه
    حتی اگه به طور رسمی واگنییر وایپر ساخته نشه همیشه هستن مشتری های خوش ذوقی که همچین سفارشی به موپار بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا