چند وقت پیش بود که اعلام شد جیپ قصد بازگرداندن مدل معروف گرند واگنییر خود را دارد تا توسط آن با SUVهایی چون رنجروور و مرسدس بنز GLS رقابت کند. حال رئیس شرکت جیپ «Mike Manley» در نمایشگاه پاریس به اتو اکسپرس گفته است که گرند واگنییر جدید بالاترین محصول جیپ خواهد بود و برای اولین بار جیپ را به بازار SUVهای پریمیوم وارد خواهد کرد. به گفتۀ مایک مانلی این SUV بزرگ لوکس قیمتی بیش از ۱۴۰ هزار دلار خواهد داشت.
وی در ادامه گفته است:
«اگر شما به بالاترین بخش SUVهای لوکس در ایالاتمتحده نگاه کنید متوجه خواهید شد که گرند واگنییر جدید بهخوبی میتواند در این بخش به رقابت بپردازد. با استفاده از واحد پول دلار آمریکا، قیمت این خودروی ممکن است بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار دلار باشد. ما قصد داریم با گرند واگنییر جدید برای اولین بار به بخش SUVهای پریمیوم وارد شویم بنابراین این سقف قیمت مناسب خواهد بود».
در حال حاضر گرانترین محصول جیپ که در آمریکا بفروش میرسد، مدل گرند چروکی SRT است که مجهز به پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V8 با ۴۷۵ اسب بخار قدرت بوده و قیمت آن از تنها ۶۵ هزار دلار آغاز میشود درحالیکه قیمت بالاترین تیپ آن نهایتاً به ۷۰ هزار دلار میرسد؛ بنابراین گرند واگنییر با قیمتی معادل دو برابر گرند چروکی باید مجهز به تکنولوژیهای جدید، تجهیزات استاندارد فراوان و قوای محرکهٔ هیجانانگیزی باشد.
بنا بر گزارشات، این SUV جدید جیپ در بسیاری از قطعات با مازراتی لوانته مشترک خواهد بود. بدین ترتیب ممکن است گرند واگنییر با پیشرانههای مازراتی عرضه شود. ازجمله یک نمونهٔ ۳.۸ لیتری V8 توربوشارژ و یک واحد ۳ لیتری V6 دیزل. البته امکان افزایش قدرت این موتورها جهت تطابق با نیاز مصرفکنندگان آمریکایی وجود دارد. گرند واگنییر در داخل هم لوکستر از هر جیپی خواهد بود که بعد و قبل آن ساخته شده است و بدین منظور بهطور کامل با چرم پوشیده شده و مجهز به حالتهای پیشرفتهٔ رانندگی خواهد بود.
به گفتهٔ مقامات جیپ، واگنییر جدید در ابتدا بهصورت یک کانسپت معرفی میشود و سپس به تولید انبوه خواهد رسید. هنگامیکه این خودرو تولید گردد، در بالاترین سطح در میان محصولات جیپ قرارگرفته و برچسب قیمتی سنگینی خواهد داشت. قیمتی که همانطور که اشاره شد حدود ۱۴۰ هزار دلار و یا حتی بیشتر بوده و گرانتر از خودروهایی چون رنجروور اسپرت، پورشه کاین توربو، بامو X6 M و بسیاری از SUVهای این کلاس است. بدین ترتیب جیپ گرند واگنییر نمایندهٔ کرایسلر در کلاس SUVهای بزرگ لوکس در برابر فورد و جنرال موتورز خواهد بود که سالها است با لینکلن نویگیتور و کادیلاک اسکالید در این کلاس حضور دارند. انتظار میرود در سالهای ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ بتوانیم جیپ واگنییر جدید را ببینیم.
منبع: motor1
Elemento
۱۵ مهر ۱۳۹۵.
من SUV میدسایز و فول سایز برام فرقی نداره. از SUV های کوچیک خوشم نمیاد.
از طرفی چابکی و روحیه ی اسپرت و شتاب و سرعت بالا هم برام خیلی مهمه.
.
این جیپ ماشین خوبیه ولی اگر اینقدر پول داشتم در خرید Cayenne Turbo S درنگ نمیکردم و غیر ازون به هیچ چیز دیگه ای فکر نمیکردم.
سینا
۱۵ مهر ۱۳۹۵Audi SQ7
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ مهر ۱۳۹۵تاریخچه واگونییر رو میخوام خلاصه بگم البته اینو قبلا گفتم تو سایت
در زمان بعد جنگ جهانی جیپ به شرکت کاییزر فروخته شد و در اون زمان جیپ یه مشکل بزرگ داشت اونم این بود که هر کاریشم میکردند یه ماشین نظامی بود ظاهرش برا همین تصمیم گرفتن یه مدل جدید عرضه کنن که استیشن واگن نام گرفت و از 1946 تا 1966 تولید شدش و تونست اون ظاهر نظامی رو در ذهن مردم تا حدودی کم رنگ کنه
در 1963 جیپ تصمیم گرفت یه مدل لوکس بجای استیشن واگن مسن معرفی کنه که شد همین واگونییر جاودانه
بعد ها کهamc جیپ رو خرید به واگونییر پرو بال اضافی داد و به اوج رسوندش اونم با موتورهای 360 ساخت کرایسلر و 401 معرکه 8 سیلندر ساخت amc در کنار 6 سیلندرهای 258 ساخت amc
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵افرین به نکاتی که گفتی علی جون
Elemento
۱۵ مهر ۱۳۹۵گفتی SQ7 و دیوانم کردی !!
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵خیلی دوسش داری؟؟؟؟؟
(ali (CHEVY NOVA
۱۶ مهر ۱۳۹۵چاکرم داش بهنام گل
مجید
۱۵ مهر ۱۳۹۵با احترام کاملا باهات مخالفم
اول اینکه این یه آفرودر واقعی هست که رقباش هم همونطور که تو متن گفته شد رنجروور و کلاسG هستش و چند تا گزینه امریکایی دیگه که یه SUV اصیل هستن نه SAV
بعدش اینکه تو این کلاس هیچ کدوم از محصولات اوروپایی به غیر از این دو تا مدل رنجرور و مرسدس حضور ندارن میخوای یه مطالعه بکن
من به محصولات پورشه خیلی احترام میزارم و خیلی هم به مدل کاین به خاطر قابلیت های دینامیکی تحسین برانگیزش افتخار میکنم اما این جا مقوله و بحثش جداست
Elemento
۱۵ مهر ۱۳۹۵دوست خوبم آقا مجید ( و همینطور علی شوی نوا ی گل )
ممنون که به نظرم احترام گذاشتی و جبهه گیری نکردی.
جای تحسینه.
فرمایش شما درست.
اما من گفتم اصولا دل و دماغ آفرود ندارم و قابلیت های یک کراس اوور در پیست و اتوبان برام مهم تره و کاین توربو ازین نظر سرآمده.
وگرنه در مورد توانایی های جیپ نظر شما درست و قابل احترام.
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵درود بر دوستان با ادب
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ مهر ۱۳۹۵خب نظرات متفاوته
اما من گرند واگونییر رو میخرم که بسیار ماشین قابلی در افرود هست و خواص یه ماشین لوکس رو هم داراست هم میشه رفت باهاش سر کار و هم میشه باهاش بری افرود اخر هفته
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵نظرات رنگارنگ و متفاوت
قشنگی به این همه مثل هم فکرنمیکنن
mohsen
۱۶ مهر ۱۳۹۵X6 M
شاهینus cars
۱۵ مهر ۱۳۹۵من کادیلاک اسکلیدو دوست دارم.. خیلی با کلاسو شیکه..طراحیشم که عالیه..ولی خب هر کس سلیقه خودشو داره
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ مهر ۱۳۹۵داداش شاهین سلیقه شما 20 هست که اسکالید رو انتخاب میکنی
البته اسکالید برا افرود حیفه فقط باید باهاش رفت شرکت و مهمونی
Elemento
۱۵ مهر ۱۳۹۵چرخ ها و رینگ های اسکالید در دنیا نظیر نداره.
زیباترین رینگ ها رو داره.
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵سلیقه شما هم 20
ماسل
۱۵ مهر ۱۳۹۵با این پول یه ماشین اسپورت خانوادگی میشه گرفت+جیپ گرند چروکی
دارم جیپ رو با جیپ مقیسه میکنم-آخه کدوم آدمی با ماشین ۱۴۰ هزار دلاری میره تو گل وخاک.حتی برای یه آمریکایی هم چنین پولی خیلیه.
امیر.عارف
۱۵ مهر ۱۳۹۵من هم با نظر برخی از دوستان موافقم که این ماشین (به نظر من زیبا و قدرتمند) قیمت بالایی داره و فکر کنم نتونه با ماشینهایی که باهاش مقایسه شدند از نظر فروش بالا رقابت کنه. ولی خدایی ماشینهای جیپ خیلی شاخن من که دوستشون دارم
GOD BLESS AMERICA
۱۵ مهر ۱۳۹۵اگه فیات کرایسلر تمام تواناییهاش رو برای ساخت این واگیتر استفاده نکنه.
من یکی از چشم مارکیونه میبینیم.
اگر این محصول به صدر کلاس SUV-Lux-Fullsize
صعود نکنه ، سندی دیگر بر بی لیاقتی مارکیونه به صفحات تاریخ خواهد پیوست.
GOD BLESS AMERICA
۱۵ مهر ۱۳۹۵دو خائن بزرگ در صنعت خودرو:
کارلوس گون و سرجیو مارکیونه
Elemento
۱۵ مهر ۱۳۹۵جالبه …
این 2 تایی که اسم بردی از نوابغ مدیریت و خودروسازی در دنیا هستن.
این افراد افتخار خودروسازی دنیا هستن.
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ مهر ۱۳۹۵افرین مجید
GOD BLESS AMERICA
۱۶ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز بنظر می رسه واقعا باید در انتخاب معیارهات برای سنجش نوابغ و مفاخر تجدید نظر کنی.
ونوم
۱۵ مهر ۱۳۹۵با اینکه اسکالید رو بیشتر دوست دارم ولی اینم خیلی مخوفه ایکاش سلطان برونیی بودم همشونو میخریدم هر ماشین امریکایی تولید میشد سفا رشی سلطان ونوم
ماسل
۱۶ مهر ۱۳۹۵حداقل به یکی غبطه میخوردی که یه زحمتی کشیده باشه بعد به پول رسیده باشه یه بیل گیتسی یه بالمری چیزی-اون یاروهم با پول باد آورده فقط خریده(مثل نگه داشتن پرنده تو قفس) انداخته تو قصرش که از قضا پول اونم با گشنه نگه داشتن یه ملت بدست اومده شبیه ایران خودمون.
احمد باقری
۱۵ مهر ۱۳۹۵ببینید چه کرده.
ali
۱۶ مهر ۱۳۹۵جیپ باید منتظر یه شکست سخت تو فروش این مدل باشه !!! اخه کی واسه جیپ 130.140 هزار دلار پول میده !!! هرچقدر هم لوکس و خوب باشه… اصلا برند و جایگاهش تو این قیمت ها نیست !! مگه بنز و بی ام و هست اونم گرون ترین ماشیناشون هست که اینقدر مشتری براشون پول بده !… من که چشمم اصلا اب نمیخوره موفق باشه…
(ali (CHEVY NOVA
۱۶ مهر ۱۳۹۵جناب علی
مطمعن باشید که یه شرکت 1000 تا محاسبه میکنه و یه قیمتی رو یه محصول میذاره
تازه 140 هزار دلار برا جیپ عجیب نیست شاید برا شما عجیب باشه اما قطعا برا خیلی ها عجیب نیستش
ali
۱۶ مهر ۱۳۹۵دادش ali chevy nova اتفاقا این قیمت خیلی هم عجیبه برای جیپ . تو امریکا کمتر کسی اینقدر پول واسه برندای مثل جیپ نمیده دادشم! درسته جیپ کاملا شخاخته شدست ولی گرونترین مدلش 75 هزار دلاره هرچقدرم ماشین خوبی تولید کنه این قیمت مشتری زیادی نخواهد داشت… بحث برند و جایگاهی هست که سالها مردم برند و قیمت و کارایی اون شرکت رو شناختن…. ( من فکر میکنم سنت پایینه تو بحر ماشین امریکایی هم هستی برای همین بدجور طرفدارشونی …یکم تجربه و مطالعه ات بره بالا میبینی من درست میگم عزیزم )..