جیپلندروور-رنجروورمرسدس بنز

درگ آفرودرها! مرسدس G350d، جیپ رانگلر و دو نسل دیفندر

جیپ رانگلر، مرسدس بنز G کلاس و لندروور دیفندر خودروهایی نیستند که در مسابقات درگ ببینید و همین موضوع، جدیدترین درگ کارواو را جذاب کرده است. علاوه بر این، در اینجا آفرودر آمریکایی قابل‌احترام را در برابر رقبای اروپایی خود قرار گرفته است. رانگلری که در این رقابت حضور دارد به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

G کلاس هم با نسخهٔ G350d خود به میدان آمده که از یک موتور ۲.۹ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل با ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند. در این رقابت اما هردو نسل قدیم و جدید دیفندر حضور دارند که نسل جدید به موتور ۲ لیتری توربودیزل با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور نیروی خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال می‌دهد. زیر کاپوت دیفندر قدیمی هم یک موتور ۲.۲ لیتری توربودیزل با تنها ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور در کنار یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی قرار دارد.

رقابت با درگ از حالت ایستاده آغاز می‌شود و نتیجه جذاب است. مرسدس ابتدا جلو می‌افتد اما جیپ دقیقاً پشت آن است و در ادامه شانه‌به‌شانهٔ آن پیش می‌رود تا اینکه نهایتاً هردو هم‌زمان ظرف ۱۵ ثانیه از خط پایان رد می‌شوند. اگر بخواهیم بر اساس ویدئو قضاوت کنیم، شاید سپر جلوی G کلاس زودتر خط پایان را لمس کرده باشد اما اختلاف آن با جیپ در حد سانتی‌متر است. دیفندر جدید هم با اختلاف نه‌چندان کم سوم می‌شود و بیش از ۲۰ ثانیه طول می‌کشد تا دیفندر قدیمی به پایان مسیر ۴۰۰ متر برسد.

در مسابقهٔ رولینگ هم رقابت اصلی میان جیپ و مرسدس است. در اینجا رانگلر پیش می‌افتد و به نظر می‌رسد به پیروزی آسانی دست خواهد یافت اما محدودکنندهٔ سرعت آن روی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، همه‌چیز را خراب می‌کند و به همین دلیل جیپ از جایگاه اول به سوم سقوط می‌کند. این یعنی در رولینگ G کلاس اول و دیفندر جدید دوم می‌شوند. سرانجام نوبت به آزمایش ترمز می‌رسد که بازهم برای جیپ کمی ناعادلانه است زیرا رانگلر روبیکان از لاستیک‌های آفرودی استفاده می‌کند که توانایی‌های جاده‌ای را قربانی می‌کنند. به همین دلیل، جیپ در طولانی‌ترین مسافت متوقف می‌شود درحالی‌که دیفندر جدید از همه زودتر به سکون کامل می‌رسد.

مشخصات فنی

جیپ رانگلر

مرسدس G350d

لندروور دیفندر جدید

لندروور دیفندر قدیم

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۹ لیتری I6 توربودیزل ۲.۰ لیتری I4 توربودیزل ۲.۲ لیتری I4 توربودیزل
قدرت ۲۷۲ اسب بخار ۲۸۶ اسب بخار ۲۴۰ اسب بخار ۱۲۲ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۴۳۰ نیوتن متر ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲.۰ تن ۲.۵ تن ۲.۴ تن ۲.۱ تن
قیمت ۴۵,۳۸۵ پوند ۹۶,۱۸۰ پوند ۵۶,۰۴۰ پوند ۳۲,۹۹۵ پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. ریاضیدان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چشم بسته انتخاب من جی هست.
    نه اون انگلیسیهای بی اصل و نصب . نه اون امریکایی زشت

    صبر کنین. اما یه جور دیگه هم میشه کامنت نوشت:

    انتخاب من چشم بسته جی کلاس هست.
    تمام.

    موافقم 21
    مخالفم 86
    1. ..Hossein

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (158 ديدگاه)

      یک اکانت جدید برای جلب توجه
      حال و روز کامنتای این چند وقت گذشته سایت پدال واقعا تاسف آوره

      موافقم 60
      مخالفم 4
    2. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      انتخاب من مرسدس هست، اما نه این مدل، G63

      موافقم 21
      مخالفم 5
    3. RezaRs

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      چرا توهین به انتخاب بقیه احترام به نظر دیگران رو والدینتون بهتون یاد ندادند هیچ تو مدرسه هم یاد نگرفتید

      موافقم 24
      مخالفم 3
      1. امیرحسین

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (448 ديدگاه)

        داداش اخه مشکل اینجاست که بعضیا که میان تو این سایت کامنت میزارند هنوز مدرسه هم نرفتن یعنی اونقدر بچه اند
        چقدر خوبه ما ایرانیا احترام به همدیگه رو یاد بگیریم،احترام متقابل،احترام به نظر و انتخاب یکدیگر؛باور کنید خیلی خوب میشه.
        اکثر مواقع که نظر دادم یه تعداد بهم پریدن،چقدر خوبه که بجای این کوچیک کردن هم دیگه جلوی یکدیگر مثلا بگیم که نظرتون خوبه ولی این بهتره یا اینکه نظر من اینه
        این افراد تازه میخوان تازه یادبگیرن

        اینو جدی میگم:
        مطمئنا کسایی که میان تو این سایت و این خبرارو میخونن حتما اون قدر سن دارن و فهم و شعورشون بالاهست که بهم احترام بزارن
        لطفا از این به بعد….اره

        ابهت نسل قبل دیفندرو نگاه کنید
        واقعا چه ابهتی داره
        یعنی اون ۲ تا ماشین دیگه اصالت و اون طراحی اولیشونو حفظ کردن بخصوص جی کلاس ولی دیفندر نه

    4. M3csl

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      آقای ریاضیدان

      با هوش کی بودی تو؟؟

      سابقه فقط یکبار!!!!

      اصلا هم ما متوجه نشدیم که یکی از طرفداری متعصب خودروهای آمریکایی هستی که بعد از اینکه دیروز بخاطر مطالب متعصبانه و اعصاب خورد کن مورد اعتراض بچه های سایت قرار گرفتن امروز اومدی با این پیام تند و بی منطق و توهین ب طرفداران لندرور و مثلاً جیپ خودتو یه طرفدار آلمانی متعصب و بی منطق نشون بدی که جو سایت رو ب هم می‌ریزه و تقصیر رو از گردن آمریکایی ها برداری

      تلاش بسیار تابلو و خنده داری بود

      ظاهراً یادت رفته هر وقت پای یک خودرو آمریکایی در میون باشه طرفداران آمریکایی دوست سعی میکنن همیشه اولین کامنت رو بزارن و باز هم ب عادت همیشه اولین مطلب رو نوشتی و بدجوری سوتی دادی…….

      موافقم 9
      مخالفم 5
  2. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    بعد از رقابت طناب کشی،درگ بین افرودر ها جز بی معنی ترین مقایسه هاس تو این کلاس ماشین.روز به روز رقابت های کارواو داره خسته کننده تر میشه

    موافقم 31
    مخالفم 4
    1. R@m!n

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      کاملا موافقم

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. Hadi

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        آره
        یهو میبینی خود من و اون رفیقش ویانی با هم مسابقه دو 400 متر و رولینگ و تست ترمز گذاشتن ?…

        موافقم 14
        مخالفم 1
    2. Navid_bivaN

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      اتفاقا من یکی که لذت بردم. یه برنامه فان و جذاب بود.

    3. Amir

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      درگ ماشینای آفرود دیگه چیه ؟
      چرا همه چی رو به شتاب و درگ ربط میدن این روزا ؟
      سدان که فلسفه اش راحتی و استفاده روزمره اس ، تو مقایسه ها مهم ترین فاکتور شتاب و هندلینگ و درگ و فلان ، بابا مگه طرف که یه سدان میخره میره صبح تا شب تو بیابون ویراژ میده ؟ هدفش استفاده روزمره اس ، راحتی ، نرمی ، مصرف سوخت ، کاربردی بودن ، مهم ترین چیز تو مقایسه هر کلاس ، برتری تو فلسفه ساخت اون کلاس باشه
      یا همین ماشینای آفرود باید در آفرود مقایسه بشن نه در درگ ، نه در طناب کشی ، مگه اسپرتن ؟ مگه ماسل کارن ؟ مگه کشندن که مسابقه طناب میذازن ؟
      چه کردید با دنیای ماشینا
      چرا همه چیزو در شتاب خلاصه میکنید ؟
      نمیگم شتاب بده یا مهم نیس اما تنها جایی که بر همه چیز ارجحه اسپرتا و سوپر اسپرتا و ماسل کارل و هایپرکارا هستش
      دو روز دیگه معیار مقایسه تراکتورا میشه درگ ۴۰۰ متر و تاپ اسپید ، نکنید دیگه از این کارا

  3. R@m!n

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    مزخرف ترین از این دیگه نیست. آخه درگ آفرودر دیگه چیه !!!

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (160 ديدگاه)

      یهو فردا میبینی مت خودش یه فراری داره میرونه،یانی بیچاره رو هم(طبق معمول)نشونده پشت یه فیات ۵۰۰ :)
      اما عملکرد رانگلر خوب بود واقعن(هرچند چیزی از ارزش بقیه کم نمیکنه.نشون دهنده برتری هم واسه برنده ها نیست)

      1. R@m!n

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        یه رقابت آفرود سنگین میزاشتن خیلی بهتر بود. بنظرم جی کلاس هیچ ربطی به این دو تا ماشین نداره همه جام اینو میارن بقل این دو تا.
        جی کلاس پادشاه دنیای خالی از سکنه خودشه.

        موافقم 18
        مخالفم 1
        1. REVO

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (222 ديدگاه)

          درگای این دوستمون کلا جنبه فان دارن…

          G 4*4 منطقی تره واسه رقابت

          اون ارتفاع و اون رنگ سبز/زرد فسفریش
          فوق الاده زیباس?

          موافقم 13
  4. ツSAMURAIツ

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    درگ بین ماشین های آفرود معنا نداره
    نمیدونم فاز carwow چیه

    1. ??Amin_sto??

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      بنظرم بهتر بود به جای درگ ، مسابقه ی طناب کشی یا آفرود میزاشتن
      چون از اونجایی که این ماشین ها برای آفرود ساخته شدند طبیعتا سرعت زیادی ندارن و برای درگ مناسب نیستند !

      موافقم 6
      مخالفم 1
  5. MAHDI

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    در رقابت درگ عملکرد جیپ خیلی خوب بود هرچند G کلاس کمی جلوترم بود.چون اختلاف وزنی خیلی خیلی زیادی دارن.
    اما در درگ رولینگ به اون سرعت حداکثری که می‌رسید دیگه تسلیم میشه.
    دیفندر هم نه خوب بود و نه خیلی ضعیف

    1. MAHDI

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دوستان هم اشتباه میکنن که میگن درگ بین این ماشین ها بی معنی هستش. اتفاقا اینا خیلی بیشتر از اینکه تو خاکی و آفرود باشن رو جاده هستن. پس اصلا عجیب نیست چنین درگی?

      موافقم 12
      مخالفم 9
      1. R@m!n

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        کسی تو جاده با این ماشینا درگ نمیزاره.

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. MAHDI

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          درگ نمیذاره. اما همه شتاب گیری میکنن. این درگ نشون داد در سرعت های بالا چه عملکردی دارن. توانشون چقدره. منظور منم درگ نبود

          موافقم 10
          مخالفم 1
      2. PSR

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        ولی کسی اینا رو برای شتابشون نمی خره

        موافقم 8
        مخالفم 1
      3. Amir

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (237 ديدگاه)

        بله درسته بیشتر رو جاده هستن اما توانایی اصلی شون رو خاکی و آفرود مشخص میشه
        کسی با این ماشینا رو جاده کاری نداره

  6. T.C.B.K

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    من نتیجه درگ رو کاری ندارم

    فقط جیپ … ?????

    قیمت 45 هزار پوند…

    خداوکیلی اونایی دیگه الکی گرونن

    هنر نزد آمریکا هست…. و دیگر هیچ….

    موافقم 13
    مخالفم 13
  7. ATa

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    تست ها شون چون محدود به انگلیس و آلمان هست به تولیدات برندهای امریکایی خیلی دسترسی ندارند … مثل HENNESSEY MAXIMUS جیپ

    1. MAHDI

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      این خودروها در سطح هم بودن. و الا مرسدس هم نسخه های قوی تر داره. نسخه G63 هم داره. همینطور دیفندر که قوی تر داره. اینا در سطح هم بودن

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. ATa

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (146 ديدگاه)

        سطح رو، اندازه کابین تعیین نمی کنه بلکه پووولی مشخص می کنه که خریدار قراره از جیبش پرداخت کنه. پس وقتی G کلاس 130 هزار دلاری توو خط درگ هست جیپ هم می بایست روبیکان ۳۹۲ لانچ ادیشن با قیمت 80 هزار دلاری باشه که می تونه تا بی نهایت اسمبل بشه. البته کار دیگه ای هم میشد کرد برید G کلاس 62 هزار دلاری گیر بیارید اگررر باشه البته…! اون G63 amg دقیقا هم سگمنت HENNESSEY MAXIMUS جیپ هست فقط با این تفاوت که سوپرشارژ 1000 اسبی امریکایی است.

        موافقم 7
        مخالفم 8
  8. ?Ali Hossein?

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    بدون شک جی کلاس

    موافقم 8
    مخالفم 11
  9. SRT

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (624 ديدگاه)

    این کارواوم بیکاری زده تو سرش
    خب الان ک چی؟

  10. mahan

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    وقتی جی میخری تو فقط یه شاسی نخریدی!یه اصالت یه خاص بودن خریدی که تکه!یک نماد ثروت و خاص بودن
    البته همون قدر که جی کلاس با اصالت هست جیپ هم اصالت های طراحیش رو حفظ کرده و اگر دنبال محصول لاکچری و گرون باشید جیپ به شما نه نمیگه!

    موافقم 12
    مخالفم 8
  11. Sina

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (831 ديدگاه)

    همش تقصیر پداله?
    چند روزه چت کردی روی جی و رنگلرو دیفندر!!
    هی مارو میندازه به جون هم دیگه?
    از اون آب زیر کاهاست پدال

    موافقم 13
    مخالفم 1
  12. علی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    این جی لعنتی بدون تیون خیلی عالیه .اما وقتی تیون برابوس میشه خیلی عالی ترمیشه.اما خیلی هم گرون تر میشه.
    خیلی دوست داشتنی و عالیه.
    توافرود هم‌که واقعا بینظیره .
    به قول بعضی دوستان هم واقعا ادم دلش نمیاد باهمچین جواهری بری توافرود وکثیفش کنی.

    موافقم 7
    مخالفم 4
  13. PHILIPP

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    خب دوباره G-Klasse و رانگلر

    روز از نو
    روزی از نو

    بیوفتید به جون هم

    موافقم 9
    مخالفم 3
  14. Elmiraj

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3190 ديدگاه)

    درگ با ماشینایی که برای این کار ساخته نشدن کاملا بی معنیه….
    .
    موارد ساده ای مثل لاستیک آفرودی و محدودیت سرعت در هر سه مقایسه باعث تساوی یا باخت رانگلر شدن که این اعتبار مقایسه رو به کل زیر سوال می‌بره .

    موافقم 12
    مخالفم 4
  15. مهدی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    به نظرم carwow باید کلا لندرور قدیمی رو حذف میکرد چون هیچ نقشی نداشت
    بعدش با 3 تا ماشین مسابقه آفرود میزاشت این طوری خیلی بهتر میشد
    انتخاب من رانگلر هست چون خودتون دیدید که با جی کلاس مساوی کرد ولی ارزون تر هست
    درسته که توانایی های آفرود جی کلاس و لوکس بودنش خیلی خوبه و شاسی بلند واقعا بزرگ و سریع آفرود و هستش ولی
    رانگلر با آفرود و مشخصاتی خیلی شبیه به جی کلاس قیمت خیلی ارزون تری داره و با اختاف قیمتشون میتونی 2 تا نیسان ورنا یا شورولت اسپارک بگیرید درزم جی کلاس هم غوله

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. RezaRs

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      ممنون از آقا مهدی عزیز ببنید دوستی که گفتید آمریگایی زشت و انگلیسی بی اصل و نسب راحت میشه نظرتون رو بدون توهین بیان کنین ???

  16. RezaRs

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    بازم حرف دیرزمو تکرار میکنم برادرا
    سینه خواهم شرحه شرحه از فراق
    تا بگویم شرح درد اشتیاق
    انتخاب های ما و سلایق ما حاصل از تحقیقات برسی های خودمونه در عین حالی که من با دیدن g63 غش میکنم دوستم بعدش میاد و با دیدن رانگلر روبیکان غش میکنه خب ایا باید سر دو ماشینی که نداریم انقدر دعوا کنیم بهم توهین کنیم لطفا به نظرات دیگران احترام بگذارید اقا من مثلا مثال میزنم از فیس رانگلر بدم میاد که خدایی نکرده نباید بیام بگم رانگلر مزخرف این حرفا چیه لطفا
    راحت بگید انتخابتون چیه اما به نظر هم دیگه توهین نکنید فضای کامنت های سایت پر شده از دعوا واقعا خسته شدیم

    1. RezaRs

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      بدش *

  17. Ranger

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    درگای کاروو و مت واتسون کلا احمقانست فرقی هم نداره با چی و کجا بزاره جدا از این درگ،درگ باید رو درگ استریپ باشه مث درگتایمز که همه چیز و درست رعایت میکنه نمیاد رو آسفالت خیس بارونی درگ بزاره که هربار نتایج مختلفی بده و از همه مهم تر راننده های حرفه ای مث خودش میان پشت فرمون نه چهارتا دست و پا چلفتی مث مت واتسون

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. امیرحسین

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (448 ديدگاه)

    نسل قبلی دیفندر چقدر ارتفاعش بالا بود
    ولی نسل جدیدش از همه کوتاه تره

    1. PHILIPP

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      برا اینکه یک ماشین واقعا آفرود بوده

      این دیفندر بیشتر برا این ساخته شده تا با این SUV هایی که جدیدا مد شده رقابت کنه و بیشتر بفروشه

      1. امیرحسین

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (448 ديدگاه)

        بله دقیقا درست میفرمائید
        قبلا اس یو وی بوده و خیلی تو آفرود عالی ولی الآن شده یه کراس اوور،حتی اگه خوده لندوور هم بگه یه اس یو وی آفرودی هست ولی نیست

  19. یاس ی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    عادت بد مت واتسون وراجی بیش از حدش هستش. پدر آدم در میاد تا یک درگ بزاره.

  20. Mf1

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    ریاضیدان خوبه برا اولین کامنت عالیه با قدرت ادامه بده البت راه درازی داری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا