جیپلامبورگینی

درگ هیجان‌انگیز لامبورگینی اوروس و جیپ تراک هاوک

جیپ گرند چروکی تراک هاوک تا همین چند روز پیش قوی‌ترین شاسی‌بلند جهان بوده است. با رونمایی از داج دورانگو SRT هلکت که قدرت ۷۱۰ اسب بخاری دارد، این خودرو تنها با اختلاف ۳ اسب بخار عنوان قوی‌ترین قدبلند دنیا را به خود اختصاص داده است؛ اما این خبر نباید باعث شود پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار همی با قدرت ۷۰۷ اسب بخار را دست‌کم بگیریم. مورد هیجان‌انگیز بعدی درباره تراک هاوک قیمت پایه ۸۷۶۴۵ دلاری آن است که بسیار دلپذیر جلوه می‌کند. همچنین قیمت این خودرو بسیار ارزان‌تر از یک شاسی‌بلند مشهور دیگر با قیمت ۲۲۲۰۰۴ دلاری می‌باشد.

ما درباره لامبورگینی اوروس صحبت می‌کنیم که “فقط” ۶۴۱ اسب بخار قدرت دارد. هنسی فرصت برگزاری یک مسابقه درگ بین این دو هیولا را داشته تا ببیند در دنیای واقعی هر خودرو چه حرف‌هایی برای گفتن دارد. در نظر داشته باشید که تراک هاوک ۶۹ اسب بخار قوی‌تر از اوروس بوده و البته ۲۳۳ کیلوگرم سنگین‌تر از گاو قدبلند سنت آگاتا می‌باشد.

اگرچه اختلاف گشتاور ۲۴ نیوتون متری دو خودرو نیز به سمت جیپ سنگینی می‌کند اما در بحث آئرودینامیک این لامبورگینی است که عملکرد بهتری داشته و در سرعت‌های بالاتر این امر خودش را نشان می‌دهد؛ اما باید گفت چروکی تراک هاوک در درگ اول استارت بسیار بهتری داشته اما لامبورگینی توانسته آب رفته را به جوی برگردانده و پیروز رقابت شود. دومین درگ بسیار نزدیک به هم بوده و نهایتاً این اوروس است که زودتر به خط پایان رسیده است.

برخی افراد می‌گویند اختلاف قیمت ۱۳۴ هزار دلاری اوروس و تراک هاوک ارزشش را ندارد زیرا این دو خودرو در خط درگ اختلاف بسیار کمی دارند. البته این تست‌ها کل داستان درباره پرفورمنس را بیان نمی‌کنند. جدای از قدرت و سرعت مساله کیفیت ساخت، تکنولوژی، آرامش کابین و حالت اشرافی نیز دخیل است که خب تفاوت‌ها اینجا بیشتر نشان داده می‌شود.

هنسی می‌گوید هر دو شاسی‌بلند را ارتقا خواهد داد و تراک هاوک را به یک غول ۱۲۰۰ اسب بخاری تبدیل خواهد کرد. اوروس نیز قرار است بسیار قوی‌تر شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    تو شاسی بلندا از اوروس سریعتر نداریم(تا زمانی که suv فراری نیاد حداقل)

    1. شاهین

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      فکر کنم ایکس 6 ام سریعتر باشه

    2. MAHDI

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      البته یه درگ وجود داره که X3M کامپتیشن لامبورگینی اوروس رو تونست شکست بده.
      در DRAG TIMES هم X3M کامپتیشن سریع ترین زمان 400 متر رو ثبت کرد که چندصدم ثانیه از لامبورگینی اوروس و تسلا X P100D سریع تر بود که قبلش تست شده بودن.
      جدیدا هم X3M و X4M کامپتیشن تونستن این زمان هارو ثبت کنن که سریع تر از شتاب 3.3 ثانیه ثبت شده توسط کارانددرایو هستش.
      0 تا 60 مایل // 3.08 ثانیه
      مسیر 1/8 مایل// 7.06 ثانیه
      مسیر 400 متر// 10.99 ثانیه با سرعت 124.63 مایل

      درگ جدید کانال SEVEN FORCE هم که بین X4M کامپتیشن و پورشه کاین توربو برگزار شده با اختلاف قابل توجهی پیروزش X4M کامپتیشن بود چند بار تکرار.
      در درگ CARWOW هم X4M و لامبورگینی اوروس یک زمان رو ثبت کردن.
      در درگ مجله CARS. CO. ZA هم X4M کامپتیشن تونست جیپ ترک هاوک رو شکست بده.
      هنوز درگ مستقیم نداشتن X4M کامپتیشن و لامبورگینی اوروس، جز یک درگ بین X3M کامپتیشن و لامبورگینی اوروس که توسط مالک خودروها در رقابت های درگ انجام شده.
      ولی زمان های ثبت شده که در یک مجله ثبت کردن نشون میده عملکرد خیلی نزدیک بهم دارن. جالب اینجاست در تمام این درگ ها و زمان های ثبت شده نشون میده شتاب میانی یا درگ رولینگ امتیاز اصلی X3M و X4M کامپتیشن هستش!!!!

    3. Mahdi

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (163 ديدگاه)

      مگه تو suv ها از اوروس سریعتر هم هست . بعد اصلا جیپ پا به پای لامبو هم بیاد دوباره لامبو خیلی سر تره

    4. یانکی.کیش دست خالی پیش مرگت میشم.

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      جیپ یه چیز دیگس.اسمش روشه دیگه جیپ.خوب تو هم مالوند این فولکس ظاهرا لامبورگینی رو.وزن بسیار زیادتر و آیرودینامیکه ضعیفتر تو نسل جدید که داره میاد برطرف میشه.البته اگر تا اون موقع برای خداحافظی با ترک هلوک فعلی نسحه ردای نیاد.نکته بعدی درگهای هنسیه که چپه برگزار میکنه.اعصاب آدم رو خورد میکنه.اگر از سمت چسبنده استفاده کنه بهتره.

    5. ممد ژانگولر

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      اگر اشتباه نکنم لامبو دوبار جیپو یک لقمه کرد درست میگم ؟!

    6. Reza

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      انتخاب من اوروس سلطان SUV ها

  2. F22RAPTOR

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    به این میگن درک خیلی جالب بود
    هر دوتا ماشینو خیلی دوس دارم

  3. رامین

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (918 ديدگاه)

    از زمانی که دورانگو هل کت اومده دیگه هیچ شاسی بلندی به چشمم نمیاد.

  4. سورنا

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    اصن این دوتا رو بغل هم ببینی محاله با وجود لامبو اون یکی به چشمت بیاد …

  5. مهرداد كمال

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2004 ديدگاه)

    برگرفته از متن
    برخی افراد می‌گویند اختلاف قیمت ۱۳۴ هزار دلاری اوروس و تراک هاوک ارزشش را ندارد زیرا این دو خودرو در خط درگ اختلاف بسیار کمی دارند.
    این برخی خیلی اشتباه میکنن شما سرو شکل و کیفیت و برند رو ببین غیر قابل مقایسه اس

    1. Carbonado Aventador

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      کسی که پول چلوکباب داشته باشه دنبال فلافل نمیره!!
      .
      کسی هم که پول اوروس رو داشته باشه ،دنبال تخفیف و کیفیت پایینتر نیست!!
      .
      با احترام به جیپ شاید رو کاغذ حریف هم باشن ولی تو واقعیت دوتا دنیای متفاوت هستن!!

  6. MAHDI

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اختلاف اصلی جیپ ترک هاوک و لامبورگینی اوروس در پیست خودشو نشون میده. برای مثال:::
    مجله MOTOR SPORT MAGAZINE هم چند وقت پیش با لامبورگینی اوروس و جیپ ترک هاوک رقابت درگ انجام داده بود و همینطور در پیست مگنی کورس هم باهاشون زمان گیری کرده که کلیپ زمان گیری جیپ ترک هاوک رو یکی دو روز پیش منتشر کرده تو کانال خودش که زمان هاشون به این شکل ثبت شد.

    ** پیست مگنی کورس **
    * لامبورگینی اوروس ثبت زمان// 1:23.26
    * ب ام و X6 M E71 ثبت زمان // 1:27.40 (( نسل اول))
    * جیپ ترک هاوک ثبت زمان // 1:29.48

  7. Elmiraj

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    اختلافشون خیلی کمتر از اون عددی هست که در واقع می‌بینیم….

  8. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    نظر شخصیم اینه که اوروس ماشین قشنگی نیست شخصا ظاهر دورانگو هلکت رو به همه اینا ترجیح میدم چون المان های یه ای یو وی خشن و قدرتی و در عین حال جذابیت و هماهنگی رو تو ظاهرش میشه دید

    1. M.A.S

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (849 ديدگاه)

      یه سوال
      تو درگ دوم اخرش جیپ داشت میرسید ؟فک کنم داشت میرسید
      ولی هر دو عشقن
      جیپ ارزون تره و پرفورمنس با قیمت بهتر میده اونور اوروس پرفورمنس رو گرون اما با لاکچری بودن خیلی بالا میده
      ولی مود تو فیم فک کنم با جیپ گرفت این لامبورگینی رو

    2. OMID-LAMBO

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (424 ديدگاه)

      باشه !!!
      ??

  9. Lorenzo

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (31 ديدگاه)

    پدال یه مطلب از کادیلاک لیریک بذار
    قراره ماه اگوست رونمایی بشه
    اس یو وی تمام الکتریکی کادیلاک که نزدیک 600 اسب قدرت داره.
    تاهو SS هم با قدرت بیشتر 600 اسب در راهه

  10. Mf1

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (483 ديدگاه)

    رقابتشون خیلی نزدیکه واختلاف قیمت زیادی هست پس انتخاب من جیپ ولی اگه دنبال یه شاسی بلند زیبا ولوکس باشم بدون شک بنتلی واگه دنبال شاسی بلند وحشی باشم بدون شک دوج دارنگو

  11. محمدهادی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    این لامبورگینی شاسی بلندم عجب چیزی از آب درومدا
    خاصصص ترین شاسی بلند دنیا

  12. رضا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (270 ديدگاه)

    راننده جرات داشت با جیپ توی پیست تایم میزد !سر پیچ اول چپ میشد :) همه چی که قدرت نیست مث این میمونه موتور بوگاتی رو بذاری رو تراکتور ولی اوروس هم مناسب پیسته هم درگ هم آفرود سبک و هم استفاده روزمره

  13. یوسف

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    با توجه به اختلاف کم سرعت و شتاب و البته قیمت کمتر جیپ و سابقه 75 ساله جیپ. انتخاب من جیپه. مگر اینکه عاشق لامبور گینی باشم

  14. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    من تراک هاوک رو ترجیح میدم چون یه شاسی بلنده و میدونی چی داری سوار میشی. علاوه بر اون طراحی پخته تر و سنگین‌تری داره.
    چیز های که به هیچ وجه تو اوروس دیده نمیشه و من زمانی خندم میگیره که میگن سلطان اس یو وی ها آخه اینو پیش اس یو وی ها بزاری عرسشون میشه که! ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا