حدود ۶ سال پیش بود که جیپ به ارائه محصولی پایه در جایگاهی پایینتر از رنگید اشاره کرد. به نظر میرسد این کراس اوور کوچک سرانجام در راه است زیرا اتوموتیونیوز اروپا گفته قرار است تولید این خودرو از جولای ۲۰۲۲ در کارخانه تایچی در لهستان شروع شود. البته تا آن زمان راه زیادی در پیش است اما زمان تولید آن دقیق بوده و احتمالاً طی ماههای آتی معرفی رسمی این خودرو نیز انجام خواهد شد.
اگرچه رنگید از پلتفرم توسعه یافته توسط فیات-کرایسلر استفاده میکند اما برادر کوچکتر این خودرو دارای پلتفرمی خواهد بود که توسط پژو-سیتروئن توسعه یافته است. بهطور خاص این محصول جدید جیپ از پلتفرم ماژولار کامپکت CMP استفاده خواهد کرد و در بطن آن پیشرانههای پژو-سیتروئن قرار خواهد گرفت.
واضح است که هیچ محصولی از جیپ بدون سیستم چهار چرخ محرک محصولی کامل نخواهد بود و به همین خاطر قرار است کراس اوور جدید این برند از پیشرانه درونسوز و واحدی الکتریکی استفاده کند که در این حالت پیشرانه اولی چرخ های جلو را به حرکت درآورده و واحد الکتریکی نیرو را به اکسل عقب خواهد فرستاد. این سختافزار قبلاً در محصولات پژو و دی اس بکار رفته بنابراین مشکلی از این نظر وجود ندارد.
خب صحبت از الکتریکی سازی شد و باید گفت جیپ همچنین به دنبال خداحافظی با پیشرانه درونسوز و ارائه محصولاتی تمام الکتریکی است. در خبرها اشارهای به ابعاد محصول جدید جیپ نشده اما این محصول قاعدتاً باید کوچکتر از رنگیدی باشد که طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۲۳۰/۱۸۱۰/۱۶۹۰ میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن ۲۵۷۰ میلیمتر است.
آلفارومئو و فیات نیز در حال برنامهریزی برای تولید کراس اوور کوچک مخصوص خود هستند اما این خودروها بعداً عرضه خواهند شد. گفته شده کراس اوور آلفارومئو که احتمالاً برنرو نام خواهد گرفت از ژانویه ۲۰۲۳ روانه خط تولید شده و محصول فیات نیز از جولای همان سال مونتاژ خواهد شد. این دو خودرو نیز در لهستان تولید خواهند شد.
آلفارومئو برنرو در جایگاهی پایینتر از کراس اوور کامپکت توناله قرار خواهد گرفت و محصول فیات نیز پایینتر از 500X بازاریابی خواهد شد. استفاده از پلتفرم و قطعات مشترک به استلانتیس اجازه میدهد تا هزینههای خود را پایینتر آورده و راندمان خود را بهبود بخشد.
هنوز مشخص نیست که این سه محصول در آمریکا نیز عرضه خواهند شد یا خیر اما خب میدانیم که آمریکاییها معمولاً خودروهای بزرگتر را ترجیح میدهند. بازارهای اروپایی و نوظهور واضحترین گزینهها برای این سه کراس اوور کوچک خواهند بود.
حسین
۱۲ اسفند ۱۳۹۹یادتونه سیتروءن سی۳ ایرکراس دست جرمی کلارسون چه آرودی میکرد؟
Angus_812
۱۲ اسفند ۱۳۹۹سیتروئن بهترین سیستم های تعلیقو داره
و به همه دنیا ثابت شده این
تنها بدیش فقط موتوره که خب
ماشینهاش اونقدری بزرگ نیستن که بخواد موتور قوی تر توسعه بده
همشون کامپکت و متوسط هستن
بهترین انتخاب برای مسیر های شهری و مسافرته
فرشاد
۱۳ اسفند ۱۳۹۹توی یکی از پستای قبل یکی از دوستان توضیح دادند بخاطر فرمان پذیری و گشتاور بالا نمیشه
حسین
۱۳ اسفند ۱۳۹۹نه سی۶ سدان فول سایزه و البته برای چین هست.تعلیق سی ۳ ایرکراس هم جوری بود که جرمی گفت وقتی میخوام بپیچم لازم نیست سرعت کم کنم.نرم هم هست.
T.C.B.K
۱۲ اسفند ۱۳۹۹دوستان من یه سوالی دارم خواهش میکنم کسی که اطلاع داره بگه
سردبیران پدال. شما هم اگه اطلاع دارید بگید.
آیا یه خودرو برقی میتونه دیفرانسیل جلو باشه ؟ ( خودرو برقی )
دو : اگه دیفرانسیل جلو باشه چرخ ها میتونن قدرت گشتاور رو تحمل کنن و ماشین قابل کنترله ؟؟
سوم : در این حالت ( یعنی دیفرانسیل جلو ) آیا میزان پیمایش خودرو بالا خواهد بود ؟
هرکی میدونه لطفا بگه. سپاس.
شاهین
۱۳ اسفند ۱۳۹۹سلام جواب دو سوال اول بله هست
جواب سوال سوم بستگی به سایر فاکتورها از جمله وزن خودرو، نوع باتری و ابعاد اون و… داره
ارادت
زیزیگولو
۱۲ اسفند ۱۳۹۹معلوم نیست صنعت خودروسازی داره به کدوم سمت نامعلومی میره!!؟؟
abdi_porsche fan
۱۳ اسفند ۱۳۹۹متاسفانه به سمت اینده روشن (0-0)
Sina10
۱۲ اسفند ۱۳۹۹آینده استلانتیس میتونه روشن باشه
هیوندای بایون هم معرفی شده
Sajjad
۱۳ اسفند ۱۳۹۹یهو بیاید tu5 بزارید روش خودتونو راحت کنید دیگه
امیر
۱۳ اسفند ۱۳۹۹این محصول توجیح داره کاملا
دقیقا مثل پیکاپ رم ۱۰۰۰ ک برای بازار های اروپایی و امریکای جنوبی تولید میشه
حتی رنگید هم ابعادش برای بعضی از اروپایی ها کمی بزرگه و ترجیح میدن ابعادی در حد ۲۰۰۸ استفاده کنن