جیپ گلادیاتور ۲۰۲۰ جدید یکی از ستارههای نمایشگاه خودروی لسآنجلس ۲۰۱۸ بود اما یکی از خبرسازترین ویژگیهای این خودرو عدم وجود پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی رانگلر در آن است.
این پیشرانه که قدرت ۲۷۰ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد در جایگاهی بالاتر از پیشرانهی پایهی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری رانگلر قرار میگیرد. این پیشرانه ۶ سیلندر قدرت ۲۸۵ اسبی و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متری دارد. اگرچه پیشرانهی توربوی یاد شده از نظر قدرت کمی پایینتر قرار میگیرد اما گشتاور آن بالاتر از پیشرانه ۶ سیلندر است که برای یک پیکاپ مفیدتر میباشد.
البته بزرگترین مزیت پیشرانهی ۴ سیلندر سیستم eTorque است که از ترمز احیا شونده، قدرت الکتریکی کمکی و سیستم استارت/استاپ تشکیل شده است. این سیستم بهطور قابلتوجهی باعث بهبود مصرف سوخت رانگلر ۶ سیلندر میشود.
ظرفیت یدک کشی برای جیپ بسیار مهم است چراکه گلادیاتور اولین پیکاپ این کمپانی در سالهای اخیر بوده و واضح است که آمریکاییها میخواهند بهترین ظرفیت یدک کشی در کلاس خود را داشته باشند. این برند توانسته به حداکثر ظرفیت یدک کشی ۳۴۷۰ کیلوگرمی برسد.
اگرچه گلادیاتور با پیشرانه ۴ سیلندر توربو عرضه نخواهد شد اما جیپ قبلاً اعلام کرده از سال ۲۰۲۰ پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری اکودیزل را ارائه خواهد کرد. این پیشرانه که قدرت ۲۶۰ اسبی و گشتاور ۵۹۸ نیوتون متر دارد با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه میشود.
Elmiraj
۱۷ آذر ۱۳۹۷دلیل بسیار خوب و قانع کننده ای داشته… به نظر من پیشرانه های توربو و سوپرشارژ به درد پیکاپ و SUV های آفرودی نمی خورن ، و فقط ساخته شدن برای سوپراسپرت ، سدان و کوپه های عملکرد محور.
حمیدرضا
۱۷ آذر ۱۳۹۷میتونه کاردرستی باشه الان فقط باید رو ظرفیت یدک کشی این مدل کار کنن الان فورد و شورلت با مدلای توربو بعد ازاونهمه سال بازم بااحتیاط وارد پیکاپ میشن کاری که اگر اشتباه نکنم نیسان و تویوتا هم انجام ندادن یعنی از موتور توربو استفاده نمی کنن
ایمان
۱۷ آذر ۱۳۹۷برای ماشینایی مثل جیپ و امثال جیپ که بیشتر برای مسیرهای بیرون جاده ساخته میشن ، موتور توربو زیاد بکارشون نمیاد و باید یک موتور ۶ یا ۸ سیلندر تنفس طبیعی با گشتاور بالا داشته باشن ؛ البته نظر بنده این هست و شایدم بعضیا موتور توربو رو ترجیح بدن ????
M3csl
۱۷ آذر ۱۳۹۷شدیداً امیدوار و علاقه مندم مدلهای دو در این پیکاپ دوست داشتنی هم تولید بشن
سام
۱۷ آذر ۱۳۹۷کار خیلی خوبی را جیپ انجام داد و این نشان می دهد که جیپ به مقوله دوام پیشرانه در این خودرو توجه کافی مبذول نموده است.یک خودروی کاری بهتر است از یک پیشرانه ساده و کاربردی برخوردار باشد.