جیپ گرند واگنییر جدید خودروی کاملاً چشمگیری است اما قیمت تیپهای بالایی آن از صد هزار دلار فراتر میرود و خب خیلی از مردم توان پرداخت چنین مبلغی را ندارند؛ اما کسانی که هر طور شده یک گرند واگنییر میخواهند، میتوانند سراغ نسل قبلی آن رفته و با قیمتی بسیار کمتر یک نمونهٔ تمیز مثل خودرویی که در تصاویر میبینید را خریداری کنند.
این یک گرند واگنییر مدل ۱۹۹۰ است که بسیار خوب نگهداری شده است. این خودرو برای اولین بار در ژانویهٔ سال ۱۹۹۰ در کالیفرنیا به فروش رسیده و سپس در اکتبر ۲۰۰۳ توسط مالک کنونی خریداری شده است. این گرند واگنییر هماکنون بیش از ۲۷۰ هزار کیلومتر کار کرده است اما کاملاً تمیز و سرحال به نظر میرسد. رنگ بدنهٔ این ماشین آبی متالیک بالتیک است و رنگآمیزی آن قبل از سال ۲۰۰۳ انجام گرفته است. در طرفین و عقب خودرو نیز پانلهای چوبی مصنوعی نمادین گرند واگنییر به چشم میخورد.
این اسیووی روی رینگهای ۱۵ اینچی استاندارد قرار دارد که در سپتامبر ۲۰۱۲ با لاستیکهای تویو اکلیپس ۲۳۵ پوشیده شدهاند. باربند کرومی، قلاب تریلر و چراغهای مه شکن هم ازجملهٔ دیگر ویژگیهای این گرند واگنییر هستند. این خودرو با وجود سن بالا، از صندلیهای جلوی برقی و صندلیهای عقب تاشو با روکش چرمی برخوردار است درحالیکه کل کابین با کفپوشهای مخملی پوشیده شده و روی داشبورد هم تریم چوبی کار شده است.
گرند واگنییر که تولید آن در سال ۱۹۹۱ پایان یافت، به پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است که تنها ۱۴۴ اسب بخار قدرت تولید میکند و به یک گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک Selec Trac متصل است. این گرند واگنییر مدل ۱۹۹۰ با قیمت ۲۳,۵۰۰ دلار به فروش رسیده است که تقریباً همقیمت یک جیپ رنگید صفرکیلومتر با قیمت پایهٔ ۲۴,۳۴۵ دلار است. حال از بین این دو جیپ، انتخاب شما کدامیک خواهد بود؟
BenzSLR
۸ خرداد ۱۴۰۰صد درصد گرند واگنییر پیدا کنم تمیز فولشو با پولشو داشته باشم حتما میخرم
Nima
۸ خرداد ۱۴۰۰گرند واگونیر عالیه. من تجربه سواریش رو دارم(نه آهو ، آهو هم سوار شدم) اون نمونه دهه ۸۰ بود. امکانات خیلى خوبى داشت . سوارى بسیار نرم براى یه اس یو وى ولى به دلیل استفاده از لاستیک گل درشت صداى لاستیک توى کابین زیاد بود.
AHMET 2002
۸ خرداد ۱۴۰۰مگه به همین نمیگن اهو؟
Nima
۸ خرداد ۱۴۰۰نه عزیزم به واگونیر میگن آهو ، این گرند واگونیر هست .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰تا اونجایی که من میدونم به یه مدل پایین تر گرند واگونییر که واگونییر هستش آهو میگن،فرقشم توی بدنه با لایه چوبی،گل های روی سپر و بعضی آپشناشه…
AHMET 2002
۸ خرداد ۱۴۰۰ممنون بزرگواران
Nima
۸ خرداد ۱۴۰۰دوستان یه نکته راجع به موتور هاى اسمال بلاک جنرال موتورز بگم. فکر کنم این پست براش مناسب باشه.
معروف ترین انجین اسمال بلاک جنرال موتورز انجین 350 هست که با حجم دقیق 5733 سى سى هست . (شیوه محاسبه کوبیک اینچ به سى سى این هست: حجم به اینچ مکعب رو در 16.38 ضرب کنید)
یک زمانى من تصمیم داشتم که توى ایران این انجین رو به حدنهایى پرفورمنسش به صورت اتمسفریک برسونم. حدودا ۴-۵ سال پیش. با مجموعه کیت هایى که روش سوار میشد . توان موتور با حدود ۳۰۰ سى سى افزایش حجم به ۷۵۰ اسب بخار میرسید و ردلاین انجین ۹۰۰۰ و هزینه اى حدود ۱۰-۱۲ هزار دلار علاوه بر تهیه موتور داشت.
با توجه به موارد بالا فکر میکنم که یه انجین ۶ لیترى و اتمسفریک با ۷۵۰ اسب با اون ردلاین الان داره توى هایپرکار ها استفاده میشه. (دوستان توجه کنن که از اتمسفریک هست و قرار نیس فشار بالا به انجین بیاد که مثل توربو بگیم موتور زود ازبین میره و فقط براى ۱ مسابقه کاربرد داره.)
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۸ خرداد ۱۴۰۰خب آقا نیما چی شد آخر!؟
تونستین یانه!؟
Nima
۸ خرداد ۱۴۰۰متاسفانه به دلیل ضربه مالى شدید توى کارم خیر ولى فکر کنم هنوز اطلاعات رو روى سیستمم ذخیره دارم . که بتونم به اشتراک بزارم.
AHMET 2002
۸ خرداد ۱۴۰۰چه جالب
ای کاش یه مقاله کار کنین تو پدال در این باره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰خیلی جالب بود آقا نیما،اگه تونستین توی پدالم بفرستین…
Reza
۹ خرداد ۱۴۰۰رنگید انتخاب منه
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۸ خرداد ۱۴۰۰خداوندا ، میشود من را چند سال به عقب بازگردانی تا اگر اجازه دهی محل زندگی خودم رو خودم تعین کنم
RezaRs
۸ خرداد ۱۴۰۰زمان پرواز لک لکه گردنشو بگیر رو به جنوب دبی بندازتت
Farzad
۸ خرداد ۱۴۰۰برخیز و مخور غمِ جهانِ گُذران،
خوش باش و دمی به شادمانی گذران
در طَبْعِ جهان اگر وفایی بودی،
نوبت به تو خود نیامدی از دگران.
( یک رباعی از حضرت عشق ، خیامِ کبیر )
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۸ خرداد ۱۴۰۰یک سوال دارم .
انجین این ماشین هم آیا کَج است مثل مقاله ایی که آقا آرین زحمت کشیدن گذاشتین.!؟
Nima
۸ خرداد ۱۴۰۰طبیعتا وقتى V هست کج هست.
ولى زاویه نصب انجین خیر صاف هست.
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۸ خرداد ۱۴۰۰بله ، اگه Vشکل باشد که کج است .
منظورم مانند s2000است .
یا سایر ماشین هایی که در مقاله آقا آرین در مورد پیشرانه های کَج نام برده شده بود .
Erfan
۸ خرداد ۱۴۰۰سیلندر ها با توجه به V شکل بودن کج هستن ولی زاویه قرار گیری انجین نسبت به افق 0 درجس
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰آقای رستمی نژاد شما آمریکایی بازی دیگه v8درسته که کجه اما پایه موتور صافه….
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۸ خرداد ۱۴۰۰آقا آبتین.
من با بعضی مدل های مقاله آقا آرین اشتباه گرفتم!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰اشکالی نداره پیش میاد…
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۸ خرداد ۱۴۰۰اما در مورد این ماشین .
از لحاظ طراحی که بهش نگاه میکنی هیج نقطه ضعفی نمیبینی .
ازلحاظ آفرود که بهش نگاه میکنی هیچ نقطه ضعفی نمیبینی
از لحاظ لوکس بودن هم که بهش نگاه میکنی باز هم هیچ نقطه ضعفی نمیبینی
آدم نگاهش میکنه حس غرورمیکنه .
چیزی که در بسیاری از ماشین های امروزی دیده نمیشود.
ماشین های امروزی دقیقا حس موبایل بهم میدن.
تا لحظه ایی که هستن جذاب هستن و آدم دوستشون داره!
به محض اینکه تغیر نسل میشن یا فیس لیفت ، حتی دوست نداری به مدل قبلی نگاه کنی .
نمونه بارز اش BMW M5است ، به تازگی فیس لیفت شد ..آیا شما از مدل قبل فیس لیفت خوشِتان میآید!؟
پاسخ منفی است.
همه مدل فیس لیفت شده را دوست داریم.
اما BMW M5 V10 چه؟!؟!!؟!؟
آیا آن هم از سلایق زَده شده است.
۹۹.۹ درصد ما آن BMW M5 V10 قدیمی را بیشتر دوست داریم.
این قضیه برای ۹۹.۹ درصد ماشین های جدید صِدق میکند!
امید وارم منظورم را گرفته باشید
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۸ خرداد ۱۴۰۰مثلا به محض اینکه مثلا مدل جدید X6 BMWبیاید. دیگه بیشتر ما مدل کنونی رو دوست نخواهیم داشت یا فقط به مدل جدید توجه میکنیم.
مثل گوشی ها!.
به محض این که مدل جدید مثلا A52 می آید.
مدل قبلیA51 دیگه فراموش میشه.
یا مثلا مدل های جدید بنز با نمایشگر های عجیب.
هیچ وقت نسل های قبل E CLASS برای ما قدیمی یا دِل زَده نمیشه .
ولی اگه یک فیس لیفت یا تغیر نسل به وجود آید برای نسل جدید.
با یک نمایشگر بزرگ تر و ۴ تا آپشن بیشتر ، مدل جدید که تازگی معرفی شده کاملا از بازار میره کنار و از یاد ها محو میشه یا مثل مدل های قدیمی تر دیگه کسی آن چنان نگاهی بهش نمیکنه .
درحالی که حتی دو نسل قبل تر E CLASS هر چه قدر
میگذره بیشتر جذاب میشن .
این رویه به کاملا مشابه رویه در پیش گرفته شده در بازار موبایل است که میل شدید برای مدل جدید تر و خرید آن بیشتر میشه .
به نظرم بیشترین شرکتی که بازار خودرو هایش شبیه بازار موبایل است و اگه مدل جدید بیایید مدل قبلی
دیگه نگاه هم بهش نمیشود تسلا است.
هر چند به زودی سایر شرکت ها هم اینطور میشوند.
یادتان باشد حتی اگه ۱۰ نسل هم از اونتادور بیاید ، مدل کنونی هیچ وقت جذابیت اش را از دست نمیدهد.
یا نسل های قبل BMW و بنز!
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۸ خرداد ۱۴۰۰این رویه برای بازار یابی و فروش از همه بهتر است ولی برای ماشین بازی و اصالت یک خودرو ساز سَمی است!
Kato
۸ خرداد ۱۴۰۰من آهو سوار شدم
خیلی حال میده مخصوصا کوه
حمید
۸ خرداد ۱۴۰۰هرکس میگه دست دوم ، هیچتصوری از هزینه های تعمیر تو خارج از ایران نداره !
مثال ساده بزنم :
یه دوچرخه داشتم تو المان دست دوم خریده بودمش ۳۰ یورو ، واسه تعمیر ترمزش و تنظیم دنده هاش ازم ۱۵۰ یورو گرفتن که اگه همون ۱۸۰ تا رو میدادم یه دوچرخه نو میتونستم بگیرم ! وای به حال ماشین ، اونم ۸ سیلندر
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰آقا حمید اکثرا خبر دارن ما شرایطو با شرایط ایران گفتیم،وگرنه فامیل ما هم یه ۲۰۶تو آلمان خریده فقط ۲,۵۰۰یورو هزینه گواهینامه گرفتن و معاینه فنی ماشین بوده! مالیاتش که هرسال حدودا ۵۰۰تا ۷۰۰یورو هستش بماند!
امیر
۸ خرداد ۱۴۰۰گرند واگنیرر رو انتخاب می کنم. اگر بتونم یه تمیز پیدا کنم می خرم
زیزیگولو
۸ خرداد ۱۴۰۰من واگنییر مدل ۱۹۹۰ رو انتخاب میکنم
Farzad
۸ خرداد ۱۴۰۰از استایل واگنییر خوشم میاد مخصوصا پانل های طرح چوب اطراف بدنه اما جیپ رنگید صفر کیلومتر انتخابمه !
zeg
۸ خرداد ۱۴۰۰تو سریال همسران هم کمال یه دونه ازینا داشت، سوت میزد روشن میشد میومد طرفش!
محمد مختاری آذر
۸ خرداد ۱۴۰۰منم بودم واگننیر قدیمی می خریدم حس خیلی خوبی داره
ارشیاsvj
۸ خرداد ۱۴۰۰رنگید صفر
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰من توی آهو نشستم واقعاً ابهتی داره واسه خودش،خیلی نرمه و راحت رانندگی میکنه،من انتخابم گرند واگونییره…
Shahpoor
۹ خرداد ۱۴۰۰با احترام به خانواده واگونیرها ، انتخابم رنگید نو هست.