جیپ در برنامههای جدید خود قصد دارد تا تمام تولید خود برای بازار چین را از امریکای شمالی خارج کند و به چین منتقل کند. کرایسلر این موضوع را در یک کنفرانس خبری کاملاً روشن کرده و از توافق خود با شریک محلی در چین، گروه خودروسازی گوانگژو (GAC)، خبر داده است. بر این اساس، قرار است که خودروهای جیپ در چین و برای بازار چین تولید شوند.
این توافق که بین گروههای خودروسازی فیات-کرایسلر و گوانگژو صورت گرفته، مورد استتقبال مقامات چینی قرار گرفته است. بر اساس این توافق، قرار است که این شرکای خودروساز سه مدل خودروی جیپ را از اواخر سال ۲۰۱۵ در چین تولید کنند.
کرایسلر در کنفرانس خبری خود میگوید:
این همکاری، در نهایت تولید مدلهای جیپ را به سمت طراحی اختصاصی برای بازار چین میبرد.
با اینکه این کمپانی دیترویتی هنوز نام مدلهایی که در چین ساخته خواهند شد را اعلام نکرده است؛ ولی دو مدل رنِگید و چروکی دو کاندیدای اصلی در این زمینه هستند.
سرجیو مارچیونه، مدیر عامل اجرایی گروههای خودروسازی فیات و کرایسلر، میگوید:
خبر امروز ما نشان از برگ دیگری در تولید برند جیپ در مقیاس جهانی است. آنچه که در همین حد اهمیت دارد، همکاری با گروه خودروسازی گوانگژو برای توسعه کارهایمان در بازار چین است.
جیپ، اولین خودروساز خارجی در چین بود که در سال ۱۹۸۳ خودروهایش را در این کشور مونتاژ کرد؛ ولی این روند را در سال ۲۰۰۶ متوقف کرد؛ ولی با این وجود کارخانههای باقیمانده تحت کنترل دایملر ماند.
در سال گذشته، جیپ بیش از ۷۳۱ هزار دستگاه خودرو در سرتاسر جهان فروخت و در این میان، چین با ۶۰ هزار مشتری خودروهای جیپ، بزرگترین بازار برای این خودروساز در خارج از امریکا بود و رشدی ۲۹ درصدی را نسبت به سال قبل نشان داد.
محمد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳وقتی چین استراتژیک ترین بازار خودرو برای خودروسازان می شود…
Ehsan
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳بازاری یک میلیاردی یعنی همین
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳به این میگن استراتژی درست.سرمایه گذاری دو طرفه که هر دو طرف سود می برن.
اما واقعا سلیقه ی چینی ها هم خیلی جالبه ها! اصلا به قیافشون نمیاد ماشین آمریکایی سوار شن!
سجاد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳وقتی هرچی آشغال تودنیا هست چینیه نباید این همه شرکت خوب به فکر چینیا باشان اونا باید همون آشغالی که میسازن سوار شن نه بنز و جیپ و …من که حرسم میگیره…. زیگما تو خبر بهترین خودروهای سال اظهار نظر نکردی؟
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیز،حرص خوردن نداره.الان همه به فکر سود خودشون هستن و جیپ هم از این قضیه مستثنی نیست.بازار 1/5 میلیاردی چین چیزی نیست که بشه به راحتی ازش گذشت.ارادت.
ناشناس
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام آقا سجاد
تا ما ایرانی ها آشغال سوار موندیم چرا باید آشغالی که می سازند سوار شن آشغالای خودشونو به ما ایرانیها چند برابر میندازن سودشو می برن خودشون ماشین آمریکایی سوار می شن
e.scamp
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳از حرفت خوشم اومد آشغالاشون رو میدن به ما با پولش جیپ و ماستانگ اختصاصی چین و سری 3 اختصاصی چین و هزارتا مدل اختصاصی دیگه سوار میشن
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳عجب ماشینایی چه کابینایی ما ما می تونیم از این ماشینا داشته باشیم؟
امید
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳شاید چن هزار سال دیگه!
Blindman
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا از چین مطلب نزارین ، حال آدم گرفته میشه
sadegh
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳باور کنید بیشتر از اینکه جیپ و امثالهم سود ببرن، چین سود میبره.
میدونید حضور کارخونه های معتبر توی چین چه تاثیری روی صنعت خودرو سازی این کشور میذاره؟! باور کنید اگه با همین روند صعودی پیش بره تا چند سال آینده تو آسیا هم سطح ژاپن میشه، که واقعا ناراحت کنندس :( :( :(
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳صادق جان اصلا هم ناراحت کننده نیست.
هر کسی به اندازه ی تلاش و کوششی که انجام میده،پاداش میگیره.
ارادت.
sadegh
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین بیشتر از چین برای ایران ناراحتم وگرنه حرف شما کاملا درسته
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳همون اول فهمیدم اینو،ولی خب میدونی،من راجع به این جور چیزا نظر نمیدم.ارادت.
Zonda R
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
جیپ
واقعا دوست داشتنیه
اگرچه طراحیاش متحول شده
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش لباس جدید رسید! :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
قابل توجه کسانیکه میگفتن این مدل چراغ روی سیتروئن زشته .
جیپ هم تقریبا همین مدل رو داره . انتقاد های بسیار زیادی هم بهش وارد شد .
اما قابل تحمله .
جیپ ماشین بسیار عالیه ایی است . ماشینی بود که تویوتا مدل لندکروز خود
را از روی ظاهر و توانایی های فنی ان تولید و عرضه کرد .
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جان این جیپ هم توی طراحی پس رفت داشته دیگه.قبول داری؟ نمیدونم انگیزه ی طراح ها از طراحی این مدل چراغ ها چیه.
راستی چطوری میشه برای پدال مقاله فرستاد؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
هر شرکت و برندی ، در طول حیات خودش ، فراز و نشیب هایی رو پشت
سر میگذاره . من اولش خیلی خیلی ازین جیپ بدم اومد . اصلا قابل
هضم نبود برا طراحیش . اما الان برام عادی شده . تا جاییکه دوستش
دارم . در باره ی ماشین باید بگم که طراحیش باید به دلم بشینه .
البته بعد از کیفیت . مثلا اصلا با نسل جدید کوروت حال نمیکنم .
ولی تا دلت بخواد عاشق کامارو . موستانگ . چارجر . چلنجر هستم .
مدل چراغاش بد نیست ولی میتونست پخته تر ازین باشه . یا
هماهنگ تر .
اگر برای پدال هم بخوای مطلب بذاری ، این راهو میگم :
خود من در word مینویسم بعد براشون از طریق جیمیل میفرستم .
عکسهای مربوط به مطلب هم براشون مفرستم . بعد چند روز روی
سایت قرار میدن .
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ممنون داداش میلاد.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
دوستان حتما به لینک زیر سر بزنید .
http://www.car.ir/news/New-Coming-Vehicles/new-suv-ikco/
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جان اینا چی بودن؟!!!!!!!! موتورهاش که فاجعه بود! 2 لیتر و 110 اسب بخار!اون یکی هم 1.6 لیتر و 90 اسب بخار! درباره ی طراحیشم که هیچی نمیگم! تو رو خدا یه نگاهی به داخلش بندازین!
ولی اینو مطمئنم که باز هم خریدار داره.
زیگما
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳چینی ها خودشون ماشین چینی دیگه نمیخرن! من فکر میکنم اگه همین جور این وضع ادامه پیدا کنه،بسیاری از خودروساز های چینی دچار مشکلات فراوان میشن.
پرشین خودرو: فورد، جنرالموتورز، فولکسواگن.اینها سه کارخانه بزرگ تولید خودرو در چین هستند و بیشترین موفقیت را در آنجا به دست آوردهاند.
به گزارش «پرشین خودرو»، خودروهای چینی به خاطر قیمت پایینی که دارند ممکن است روزی رقابت شدیدی با این خودروسازان غربی داشته باشند اما قطعا نه امروز، زیرا طبق آخرین گزارشات منتشرشده، خریداران چینی به طرز فزایندهای، برندهای آمریکایی و آلمانی را میپسندند. اولین دلیل آنها برای خرید این محصولات، ایمنی و سپس کلاس بینالمللی و طراحی جوانپسندانه است.
بعد از تحقیقات میدانی و انواع و اقسام پرسشنامهها و بقیه روشهای جمعآوری اطلاعات، ظاهرا اینگونه به نظر میرسد که خریداران چینی این ویژگیها را در خودروهای وطنی خودشان نمیبینند. جدای از این ویژگیها، وقتی صحبت از عمر و دوام طولانیمدت میشود، خودروهای چینی نقص زیادی نشان میدهند و ظاهرا فعلا نباید انتظار بهبود در این بخش را داشته باشیم.
رضا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳تا ما هستیم خودروسازان چینی هیچ غمی ندارن
یه پسل باهوش
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳چینی هم نشدیم
Un4given
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳جیپ یه کلاس خاصی داره، هر وقت اسمشو میاری یجور اصالت و ابهت رو حس میکنی. فقط خدا کنه زیاد اسیاییش نکنن .
behnam
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳(با عرض پوزش از دوستان) ای ریـــــــــــــــــــپ ، اینم از جیپ…
امید
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی خیلی داخلشون داشبوردشون زیبا واقععععععععععععععععععععا حرف نداره طراحیشونم که عالی
مصطفی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا دیگه حالم داره از چین به هم می ریزه!
مجتبی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳جالب اینجاست که چین دشمن استراتژیک امریکاس
saied
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳کاره خوبیه :) سوده بیشتری نسیبشون میشه
speed
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳مرجبا بر چین که جیلی میاد با ولوو و فیات کار میکنه و گوانژو با جیپ و بی ام و میاد خودرو مخصوص چین میسازه و حیف برای ما و شرکتای ما که با این همه سابقه داریم مدل جدید پراید میسازیم و پژو ۴۰۵ که ۲۰ ساله دیگه ساختش تموم شده رو میدیم به مردم و موش آزمایشگاهی برای ایمنی بعضی ماشینای چینی. افسوس …..
مرتضی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان کسی میدونه حدود قیمت این ماشین ها چقدره؟به دلار…ممنون میشم اگه جواب بدین..
sepehrad sh
۲۰ مرداد ۱۳۹۳توی سایت جیپ هست فکر کنم سی هزار دلار بود اگه درست گفته باشم
sepehrad sh
۲۰ مرداد ۱۳۹۳سلام… من به چین سفر کردم یک کدوم از این ماشین هایی که میکنن توی پاچه ما مثل لیفان و ام وی ام و جیلی و جک و…. رو اصلا توی چین یکیشون رو هم ندیدم به خدا…همش بنز و بی ام و و فورد و… که احتمالا مونتاژ هم میکنند ولی خدا دیگه به ایران لااقل صادر نمیکنن اینا رو همون بنز المانی تو ایران هست…ولی جیپ بهترین برند دنیا از نظر من…چرا؟؟؟یعنی دیگه نمیخواد توی امریکا تولید بشه؟؟؟جریان چیه؟؟؟من هنوز یه جیپ صحرا مدل نود و هشت رو دارم و خر جون تر از این ماشین ندیدم من…توی دنده کمک باهاش هشتاد کیلومتر با سرعت صد کیلومتر رفتم اخ نگفت وقتی رسیدم تازه فهمیدم فکر کردم موتورش دیگه عمری نمیکنه ولی اخ نگفت…باهاش صد و بیست راحت توی جاده میرم…چهار سیلند کم سوخت ولی قدرتی داره که توی شیب اونم توی برف پاترول رو از سربالایی کشیدم باهاش…حالا این ماشین بیاد و چینی بشه؟این خبر به اندازه ای برام شوک آور بود که…متاسفم واقعا اگه اینطوری بشه من نماد امریکا رو جیپ میدونم…نماد ارتشش رو… چرا اخه؟ای این پول و ثروت اتیش بگیره ای این چینیا اتیش بگیرن…اینا و عربا دارن مثل موریانه دنیا رو میگیرن…حیییففففف