آلمانی ها به خودروهای آمریکایی علاقهمندند و این امر چند سالی است که در نسخه های تیونینگ شده موسسات معتبرشان نمود پیدا کرده. انواع هامر، موستانگ، کامارو، فورد جیتی ۴۰ تاکنون خودروهایی بودهاند که بیشترین موارد تیونینگ را تجربه کرده اند. اما در این بخش، موسسه تیونر Startech به سراغ جیپ گرند چروکی رفته و دست نوازشی بر رویش کشیده . . .
ظاهر این SUV ابتدا در بخش اسپویلر جلو تغییر کرده و البته چراغ های مخصوص رانندگی در روز به آن اضافه شده. این اسپویلر جلو در سرعت های بالا بخوبی هوا را به کنارههای این ۴×۴ هدایت می کند و سبب افزایش چسبندگی بیشتر محور جلو به زمین میشود. کناره های پنج در این مدل با پا دری های ساخت استارتک پوشیده می شوند که LED های نورانی را در خود دارند. این چراغ ها با بازکردن قفل درها توسط ریموت و یا باز کردن هر کدام از پنج در خودرو روشن می شوند تا دید مناسبی را برای سوار و پیاده شدن افراد فراهم کنند.
در بخش عقبی، ظاهر خودرو به مراتب بیشتر تغییر کرده و مخصوصا دو لوله اگزوز بیضی شکل آن که هر کدام دوبخش دارند، شخصیت خاصی را برای نمای عقبی پدید آوردهاند و البته صدای جذابی هم که حاصل از سیستم اگزوز اسپرت استیل ضد زنگ است را به گوش اطرافیان می رسانند. این سیستم اگزوز برای سایر مدلهای جیپ چروکی هم به تنهایی قابل سفارش است و علاوه برافزایش قدرت، صدایی پرطنین را هم برای هر خودرو به ارمغان میآورد.
رینگ های ۲۲ اینچی استارتک مدل مونو استار، چشم هر بینندهای را به خود جذب می کنند. این رینگ های پنج پره که نقرهای رنگ و پولیش خورده هستند از مقاومت بالایی برخوردارند و علاوه بر ایجاد ظاهری اسپرت تر،شخصیت کلاسیک این امریکایی را هم حفظ می کنند.
رینگهایی که بر روی اکسل جلو قرار میگیرند سایزی برابر ۹ در ۲۲ اینچ دارند و لاستیکهای پیرلی اسکورپیون با سایز ۳۵/۲۶۵ بر روی آن ها سوار می شود و محور عقبی هم با رینگهای پهنتری تزیین شده که سایزی ۱۰ در ۲۲ اینچی دارند و لاستیک های ۳۰/۲۹۵ با آنها همراه می شوند. کیت سیستم تعلیق استارتک کاملا برای این لاستیکهای دیواره نازک تنظیم شده و ارتفاع خودرو را هم تا ۳۰ میلیمتر پایینتر می آورند که حاصل این کاهش ارتفاع، پایینتر آمدن مرکز ثقل و به طبع افزایش پایداری در پیچهاست.
فضای داخلی این مدل هم توسط استارتک کاملا به صورت اختصاصی طراحی شده تا با روح بیابانی و البته موارد استفاده شهری آن هماهنگ باشد. این موارد فهرست بلندی دارند که از نشانگر سرعت تا پدال های آلومینیومی و کف پوشهای آلومینیومی پولیش خورده را شامل می شوند که همگی مزین به لوگوی استارتک هستند. علاوه بر موارد ذکر شده، استودیوی طراحی استارتک محدودیتی برای رنگ بندی فضای داخلی درنظر نگرفته و هر خریدار می تواند بنابر سلیقه شخصی به سفارش هر رنگی از جنس چرم و یا آلکانترا و یا حتی به صورت دو رنگ اقدام کند.
کیت تیونینگ موتوری استارتک برای این گرند چروکی توربو دیزل بسیار کاراست، قدرت پایه در این خودرو ۲۱۸ اسب بخار بوده که پس از تیونینگ به ۲۶۲ اسب ارتقا پیدا کرده و تورک آن هم از ۵۱۰ نیوتنمتر به ۵۸۰ نیوتنمتر رسیده که در بین دورهای ۱۶۰۰ تا ۲۸۰۰ حاصل میشود.
احمد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱خیلی باحاله ولی چراغ گرد بهش نمیاد.
ژینا
۱۱ مهر ۱۳۹۲من عاشق جیپ گراندم عالیییییییییییییییه :))))