جیپ یعنی آفرود! تصویر ذهنی خشن و آمادهی جنگی که از جیپ وجود دارد نیازی به توضیح نخواهد داشت. ما حدود یک هفته را با جدیدترین نسل جیپ رانگلر صحرای دو درب سپری کردیم. این خودرو ارزانترین نسخه بین سه مدل تولیدی بوده و با دو پیشرانه که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است عرضه میشود.
مدل دیزلی مجهز به پیشرانهی ۲.۲ لیتری ۱۹۷ اسب بخاری قیمت ۴۴۹۲۰ پوندی دارد اما با پرداخت ۱۵ هزار پوند کمتر میتوانید مدل بنزینی توربوی حاضر در تست را خریداری کنید که قدرتش ۲۶۸ اسب بخار میباشد. این رانگلر دو درب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۳ ثانیهای دارد که برای چنین خودرویی قابلتوجه میباشد.
البته این خودرو سرعت فوقالعادهای ندارد زیرا فرمان کند و بیروح خودرو راندن رانگلر در سرعتهای پایین را به یک چالش تبدیل میکند. زمانی که سرعت خودرو بالا برود اوضاع بهتر خواهد شد اما خب هیچچیزی نمیتواند شاسی نردبانی خودرو را پنهان کند.
در سرعتهای بالا و هنگام عبور از دست اندازها شاهد لرزشهایی خواهد بود. گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک این خودرو تعویضهای نرمی داشته اما در برخی موارد احساس شبیه گیربکسهای CVT دارد. در شتاب گیری سنگین این گیربکس به دنبال افزایش سریع دور پیشرانه است.
رانگلر دو درب از نظر ارگونومی هم حرف چندانی برای گفتن ندارد. موقعیت سواری خودرو عجیب بوده و یکی از این موارد جای پای چپ برای استراحت در سفرهای طولانی است. محفظه بار ۲۰۳ لیتری نیز اگرچه جای تعریف چندانی ندارد اما خب برای سفرهای کوتاه کفایت میکند.
اما هیچکدام از این موارد در زمان استفادهای که از رانگلر مدنظر دارید مهم نخواهد بود. رانگلر یک خودروی آفرود است که میتوان آن را در جاده هم راند پس این ذهنیت که شاسیبلند جیپ خودرویی جادهای بوده و میتوان با آن به خارج از جاده هم رفت را فراموش کنید. تمامی نسخههای این خودرو از گیربکس با دندهسنگین استفاده میکنند که میتوان در زمان عبور از صخرهها و البته آبهای عمیق از آن استفاده کرد. شباهت رانگلر به کراس اوورهای کنونی همانند میزان شباهت فورد فیستا به فراری است!
خودروی حاضر در تست از پکیج لانچ JL سود برده که قیمت ۱۳۰۰ پوندی داشته و شامل مواردی همچون چرم کابین، صندلیهای جلوی گرم شونده، ورود بدون کلید و پایش نقاط کور میباشد. متریال بکار رفته در روی داشبورد، دربها و کنسول مرکزی احساس دوام و کارایی را منتقل میکند.
مشخصات جیپ رانگلر صحرا ۲ درب ۲.۰ GME (272)
- قیمت: 44865 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 268 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: 177 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Hemichan
۱ مرداد ۱۳۹۸” این خودرو در فرم دو درب بنزینی خود یک شاسیبلند تشنه و تنگ است ”
” مصرف سوخت: 10.5 لیتر در هر صد کیلومتر ”
تشنه ی جهان اولی !
Elmiraj
۱ مرداد ۱۳۹۸این جمله خیلی سنگینه…
(((شباهت رانگلر به کراس اور های کنونی همانند میزان شباهت فورد فیستا با فراری هست….!!!!)))
.
.
جیپ یعنی آفرودی که برای بقیه مدعیان آرزوست…
.
جاده و شهر اولویت های دوم و سوم اند…
ایمان
۲ مرداد ۱۳۹۸خیلی از این مطلب خوشم اومد ؛ عالی بود ??
اول بسم اللّه گفت جیپ یعنی آفرود و خیلی ها رو در سطح توانایی های آفرودِ جیپ ندید
amin
۱ مرداد ۱۳۹۸به به
net
۱ مرداد ۱۳۹۸رانگلر دودرب زیباتر از رانگلر چهاردرب هست چون ۴ درب خیلی کشیده میشه.جیپ رانگلر خیلی زیباست و اصالت داره و اینکه به سیستم صوتی پیشرفته و اندروید اتو و اپل کارپلی و سیستمهای ماهواره ای و تکنولوژی روز دنیا برخوردار هست جالبه.اگر صندلی ها رنگ مشکی بود و دوخت مشکی استفاده کرده بود برای فرمان و داشبورد و دنده خیلی زیباتر میشد.
امریکا به عنوان ابرقدرت دنیا ماشینهای جالب و خوب تولید میکنه
بدبخت
۱ مرداد ۱۳۹۸تو رو خدا تنها خواسته ی آدم تو زندگیش فقط یه جیپ رانگلر باشه خواسته ی زیادیه ؟ به خدا نه خونه میخوام نه کار و نه تفریح فقط یه جیپ رانگلر . اون هم که به لطف ح ک و م ت تا ابد بهش نمیرسم .
ارش
۱ مرداد ۱۳۹۸جیپ رانگلر؛ پورشه ۹۱۱ ،فورد موستانگ ،دوج چارجر فولکس بیتل پل ارتباطی گذشته به حال هستند برای عشاق ماشین. حتی سرعت ۱۷۷ کیلومتر جیپ هم حالت نوستاِژی داره. چه تعداد فورد و بی ام و و پژو تویوتا و شورلت و….. که با این حداکثر سرعت ساخته شدند .
net
۱ مرداد ۱۳۹۸اولین باره میبینم که باند ضبط در سقف نصب شده که خیلی جالبه و صدا بهتر شنیده میشه تا درب ماشین
امیر.عارف
۱ مرداد ۱۳۹۸خواستنی ترین ماشینی که طبیعت گردها عاشقش هستند
Omid622
۲ مرداد ۱۳۹۸قیمتش گرون اما خود ماشین که عالیه کلا دو درب رو ترجیح میدم تا ۴ درب
Roham
۲ مرداد ۱۳۹۸چقدر خوبه این ماشین!
Genius
۲ مرداد ۱۳۹۸اگه هنوز شاه بود شک ندارم همونطور که دهه 40 و 50 جیب شهباز رو اورد الآن این خودرو میشد خودروی سازمانی پرسنل ارشد ارتش نه پراید و 405!!!
MAHDI
۲ مرداد ۱۳۹۸اگه بودش الان ایران 7 قسمت شده بود یعنی تجزیه کامل.همونطور که بحرین و32جزیره همراهش رو از ایران جدا کرد. آرارات رو از ایران جدا کرد.اروند رو از ایران جدا کرد. دشت 3000هکتاری نامید رو از ایران جدا کرد.سرچشمه رود هیرمند رواز ایران جدا کرد.جزایر آریایی وزرکوه رو از ایران جدا کرد.همونطور که 85 هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتن….
ایران در زمینه نظامی داونقدر قدرتمند هستش که آمریکا یا انگلیس یا هرکشور دیگه توان مقابله باهاش رو نداشته باشن.حداقل در این زمینه ازمجلات نطامی خارجی یکم تحیق کن تا متوجه بشی در زمینه نظامی ایران در چه جایگاهی در دنیا هستش! اونم بومی سازی!!!!
عارف
۲ مرداد ۱۳۹۸چی شد ؟ الان چی و به چی ربط دادی ؟
Genius
۲ مرداد ۱۳۹۸این جزایر سه گانه که الآن نفتکش انگلیسی رو بردید توش پارک کردید رو چه کسی برای ما نگه داشت؟؟؟؟؟قفقاز رو چرا نمی گی که قجرها به باد دادن بحرین با رفراندوم سازمان ملل مستقل شد
حسین
۲ مرداد ۱۳۹۸ماذا فازا ؟؟؟؟!!!!!!
H
۲ مرداد ۱۳۹۸خوب که جدا شدن وگرنه اونا هم باید مثل ما
حسرت پراید میخوردن
مهدی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱آرزوت جیپ بود اما جاش الان کشور مهم و قدرتمندی هستیم که صادر کننده تسلیحات هستیم ، خودروهای ساخت وزارت دفاع رو هم یسر ببین
Jdm
۲ مرداد ۱۳۹۸رسانه و سایت ها تا دولتی هستن و تا خرتناق دروغ تو پاچه مردم میکنن و طبیعتا یسریا که ساده هستن قبول میکنن. اینایی هم که شما میگید فقط زیره پتو واقعی میشن
بد بخت
۱۷ مهر ۱۴۰۰من فقط جیپ رانگلر ارزومه