اغراق نیست اگر بگوییم که تنها برندهای آمریکایی با ارزش در اتحاد استلانتیس، رم و جیپ هستند. این حرف در مورد FCA و یا اتحاد دایملر کرایسلر و حتی خیلی پیشتر از آن یعنی آمریکن موتورز نیز صدق میکرد.
اهمیت جیپ چندان تکاندهنده نیست اما باید بدانیم که این فروش تنها با شاسیبلندهای دو ردیفه غیر لوکس حاصل شده است. برای سال ۲۰۲۱، سرانجام جیپ تصمیم گرفت تا با معرفی جیپ گرند چروکی L و جیپ گرند واگونیر، شکاف محصولات خود را پر کند. بنابراین با وجود اینکه ما از معرفی این محصولات جدید، هیجانزده شدهایم اما منصفانه است که بگوییم، گرند چروکی L نقش مهمتری در آینده جیپ نسبت به واگونییر لوکس و گرانقیمت خواهد داشت. زیرا جیپ روی فروش مدلهای مختلف گرند چروکی به میزان ۷۵ درصد از سبد محصولات خود حساب کرده است.
استلانتیس باوجود محبوبیت کراساوورهای سه ردیفه و تعداد مارکهای زیر چتر خود، در آمریکای شمالی تنها با دو محصول دوج دورانگو و دوج جورنی حضور دارد که اولی به سرعت در حال پیر شدن است و دومی هم یک محصول افتضاح لااقل نسبت به رقباست. جیپ گرند چروکی L بهطور قابلتوجهی این ضعف را برطرف خواهد کرد.
در مقایسه با جیپ گرند چروکی فعلی، فاصله بین دو محوری ۱۷.۸ سانتیمتر رشد کرده است و در مقایسه با دوج دورانگو هم ۴.۸ سانتیمتر فاصله بین دو محور بیشتری وجود دارد. بهطورکلی، گرند چروکی L بیش از ۳۸ سانتیمتر از گرند چروکی دو ردیفه و ۳.۱ سانتیمتر از دوج دورانگو کشیدهتر است. فضای کابین این خودرو در مجموع ۴۵۰۵ لیتر است که بیشتر از نیسان پث فایندر، هیوندای پالیسید و شورولت تراورس میباشد.
این ابعاد باعث ایجاد فضایی بزرگ در کابین است که مخصوصاً برای بزرگسالان در ردیف سوم کاملاً قابل استفاده خواهد بود. فضای زانوی سرنشینان ردیف سوم در قیاس با دورانگو کمتر اما فضای سینه و سر آنها بیشتر است. تردد به ردیف سوم هم باوجود صندلیهای tip-and-slide ردیف دوم بسیار آسان خواهد بود. باوجودی که خودروسازان معمولاً فضای ورودی به ردیف سوم موسوم به دیافراگم را اعلام نمیکنند اما احتمالاً جیپ در این کلاس بهترین باشد.
بعلاوه راحتی بسیار مناسبی برای سرنشینان عقب مهیا شده است. بهعنوانمثال، کفپوش اختصاصی و ۱۲ پورت USB در هر دو نوع A و C و صندلیهای برقی درتریمهای سطح بالا را میتوان نام برد.
تریمهای مختلف با روکشهای چرمی در نیمه بالایی کابین و دوخت با کنتراست متفاوت، تزئینات چوبی و آلومینیومی مات و پرداخت جالب، به نظر چشمگیرمیرسند اما مواد مورد استفاده در بخش پایینی کابین و روکش دربها اغلب از پلاستیکهای ارزان و سخت انتخاب شدهاند. حتی پنلها در زمان فشار روی آنها بهطور قابلتوجهی خم میشدند. استفاده از مواد پرمیوم و باکیفیت درتریمهای رده بالاتر، امری غیرمعمول نیست اما فاصله تریم پایه با بالاترین مدل بسیار زیاد است. پانلهای درب در نسخه Summit کاملاً محکمتر بوده و قسمتهای بیرونی کنسول میانی هم از روکشهای نرم بالشتکی (احتمالاً با چرم مصنوعی) هستند که بسیار بهتر از پلاستیک سخت نسخه پایه میباشند.
بهطورکلی کابین نسخههای گرانقیمت بسیار بهتر تدارک دیده شده است. در حالی که نسخه تست شده ۵۳ هزار دلار قیمت داشته که ۴ هزار دلار کمتر از بالاترین تریم است و این اختلاف قیمت ناچیز، توجیه مناسبی برای این سطح از اختلاف در کیفیت مواد مورد استفاده نیست.
سیستم صوتی Hi-Fi با تنظیمات خارقالعاده با ۱۹ بلندگو و ساب ووفر ۱۰ اینچی با توان ۹۵۰ وات کیفیت بسیار خوبی دارد که البته مانند آن را در سیستم آکورا ESL 3D Studio و یا تنظیمات Lexicon در جنسیس GV80 نیز خواهید یافت.
وقت آن رسیده از کابین خارج شده و به موارد مهمتری بپردازیم. برای یک کراساوور سه ردیفه، آفرود و هندلینگ اسپرت از الزامات محسوب نمیشوند. با این حال انتظارات ما از یک جیپ مخصوصاً در خارج از جاده در سطحی بالاتر قرار دارند. چیزی که این خودرو به خوبی از پس آنها هم برمیآید.
موتور ۳.۶ لیتری V6 پنتااستار در زمان ورود به بازار در سال ۲۰۱۱، یک مورد قابل توجه بود اما در دنیای امروزی با موتورهای سبکتر و توربوشارژر، این موتور با ۲۹۳ اسب بخار و تنها ۳۵۳ نیوتنمتر برای یک خودروی بزرگ سه ردیفه سنگین وزن، بیرمق به نظر میرسد. برای مقایسه موتور ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربوشارژر فورد اکسپلورر ۴۰۷ نیوتنمتر گشتاور در ۵۰۰ دور بر دقیقه پایینتر از این موتور ارائه میکند. درعینحال این خودرو با وزن ۲۲۶۶ کیلوگرم نسبت به رقبایی چون کیا تلوراید و نیسان پث فایندر حدود ۲۵۰ کیلوگرم وزن سنگینتری نیز دارد.
باوجود وزن بسیار زیاد و خسخس موتور قدیمی، این خودرو در حدود ۸ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر نیاز دارد. ظرفیت یدک کشی این خودرو هم با این موتور ۲۸۱۲ کیلوگرم اعلام شده است. هرچند نمیتوان انتظار داشت که با این موتور بتوان بهصورت مرتب، این میزان بار را بکسل کرد. موتور پنتااستار در دورهای معمول عملکرد آرامی دارد اما تحت فشار صدای گوشخراشی تولید میکند.
صادقانه بگوییم که ما جیپ گرند چروکی L را بهجز با موتور V8 با حجم ۵.۸ لیتر سفارشی و تریمهای رده بالای Overland یا Summit نخواهیم خرید. موتوری که ۳۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۲۹ نیوتنمتر گشتاور دارد. هرچند همین موتور هم در برابر موتورهای V6 توربوشارژر ۳ لیتری فورد اکسپلورر عقب میماند. با این وجود کنترل بهتری با این موتور روی خودرو خواهید داشت و کمبودی نیز احساس نمیکنید.
هر دو موتور با یک نوع گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF جفت میشوند که در بزرگراه و اطراف شهر، یک همراه خوب با عملکردی بدون لگ است.
قابلتوجهترین موضوع در جیپ گرند چروکی L، وزن آن و تقسیم آن روی چهار چرخ با تعلیقی چند اتصالی است. درتریمهای بالاتر، سیستم تعلیق بادی بهصورت استاندارد ارائه میشود که قادر است ارتفاع سواری را تا ۱۰ سانتیمتر تغییر دهد. یک دیفرانسیل الکترونیکی با لغزش محدود هم در دسترس است. تمامی این موارد به معنی رانندگی سرگرمکننده جیپ گرند چروکی L در پیچهای نهچندان تند است. فرمان محکم و مستقیم است اما تمایل خودرو به سرعت در گوشهها و بازخورد سبک آن تعجبآور است.
طراحی آئرودینامیکی و پرداخت دقیق باعث شده تا صدا و ارتعاش مخصوصاً در سفرهای بزرگراهی کنترل شوند. صدای سوت باد بسیار اندکی وجود دارد و تقریباً صدایی از تایرها شنیده نمیشود. پایداری خودرو قابل اتکا بوده و جداسازی دنیای داخل و بیرون بهخوبی صورت گرفته است.
سیستمهای کمک راننده و سیستمهای دستیار صوتی در این کلاس پیشرو هستند. هرچند بسیاری از تجهیزات درتریم های پایه پیدا نمیشوند. بنابراین با نوسانات چشمگیری در تجهیزات و کیفیت مواد تریمها روبرو خواهید شد. قیمت پایه ۳۸۶۹۰ دلاری تریم پایه برای نسخه لاردو تک دیفرانسیل است. نسخه دو دیفرانسیل همین خودرو ۲ هزار دلار گرانتر است. برای نسخه لیمیتد باید ۴۵۶۹۰ دلار پرداخت کنید. تازه در این قیمت شما موتور V8 و سیستمهای کمک راننده فعال و تعلیق بادی و میراگرهای تطبیقی و سیستم صوتی McIntosh را نخواهید داشت.
به زبان ساده با قیمت ۴۶ هزار دلاری چیزی در حد یک کیا تلوراید با بار کامل را میرانید و این یعنی ارزش این خودرو در برابر رقبا کمتر است ولی وقتی به سراغ تریمهای بالاتر میرویم بهخوبی میتوان آنها را با رقبای رده بالاتر نیز مقایسه کرد.
تریم اورلند با قیمت پایه ۵۴۶۹۰ دلار با پیشرانه Hemi و سیستم دو دیفرانسیل و تریم Summit با قیمت ۵۹۹۸۵ دلار میتوانند مورد مقایسه با آئودی Q7 و یا اکورا MDX نیز قرار گیرند.
تجربه نخست ما با جیپ گرند چروکی L نشان از برخی کاستیها در کیفیت مواد داخل اتاق و ضعف قوای محرکه پایه است. این خودرو، چیزی است که سالها جیپ به آن نیاز داشته اما هنوز یک وسیله عالی نیست. اما جیپ فرمول موفقیت را میداند و با متنوعتر کردن این خودرو و تطبیق آن با تکنولوژیهای چشمگیر آینده و با توجه به صفات مثبت دلپذیر آن در رفتار در جادهها و فضای مناسب برای ۶ تا ۷ سرنشین، چیزهای زیادی در آینده برای گفتن خواهد داشت.
شاهرخ
۲۹ خرداد ۱۴۰۰عاشقشم
عالیه
RezaRs
۲۹ خرداد ۱۴۰۰خب آدم نسخه های فولترو بخره چقدر نسخه های پایینو موتور وان کوبوند ولی خب لابد راستم میگه چون دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
ولی من خیلی دوستش دارم و با وجود گرند چروکی L به تراورس پث فایندر و پالیسید فکرم نمی کنم چون اینو بیشتر دوس دارم علاقه هم از روی منطق نیست که بخایم خیلی رو علتش مانور بدیم طراحی یه بیرونیش که خیلی آمریکایی و عضلانی تور و بزرگه که خیلی دوس دارم کابینشم از عکسا فضای دلنشینی داره
R@m!n
۲۹ خرداد ۱۴۰۰این ضعفی که موتورترند از جیپ گرفت تو اکثر ماشین های دیگه آمریکایی هم هست (البته اگر ضعف حساب کنیم) که تو مدلای پایه لینکلن و کادیلاک هم به چشم میاد و اینکار صرفا برای پایین اوردن کمینه قیمتی خودرو هست که از این طریق یک روش تبلیغاتی هست که از زمان تولید خودرو در آمریکا مرسوم بوده و خب مشتری بازار آمریکا هم اینو خوب می دونه و می بینیم که تریم های نیم فول و فول آپشن برندهای آمریکایی خیلی خیل بیشتر از مدلای پایه فروخته میشن.
قیمت حداکثری 60k برای یه موتور V8، طراحی بسیار زیبای داخل و خارج، کیفیت متریال در سطح لاکچری و توانای بالا در آفرود
بنظرم فوق العاده هست.
RezaRs
۲۹ خرداد ۱۴۰۰دقیقا آقا رامین مدلای ارزون رو گرفته خوب تخریب کرده خب نمونه های ۸ سیلندرش پالیسید رو درسته میخوره
R@m!n
۲۹ خرداد ۱۴۰۰کلا این سیاست همیشگی برندای آمریکایی هست که تلاش می کنن برای فروش بیشتر تا می تونن فاصله بازه قیمتی رو افزایش بدن تا طیف بیشتری رو به سمت محصول بکشن و سود بیشتری بدست بیارن.
rezars pc
۲۹ خرداد ۱۴۰۰درسته
NAVID۰۰۹۸
۳۰ خرداد ۱۴۰۰رامین جان
با تمام تعریفاتت نسبت به این خودرو موافق هستم به جز اونجایی که گفتید ( کیفیت متریال در حد لاکچری ) !
هیچ اِدِعایی ندارم اما پس از سالها تجربه حتی از روی عکس هم میتوانم کیفیت برخی متریال را بفهمم و با بقیهی خودروها مقایسه کنم و اینکه کیفیت داخلی خودروهای آمریکایی در بعد از سالهای ۲۰۰۰ دیگر آن چیزی نبود که در قبل از آن شاهد بودیم به جز محصولاتی شاخص همچون لینکلن !
طرح چوبها و کیفیتشان !
جنس پلاستیکها !
چرمهای به کار رفته در داخل خودروها !
جنس آبکاریها !
جنس چرم در این خودرو چیزی نیست که تصورش را میکنید یا جنس طرح چوبش ، نمیگم بد هست ، اما اون چیزی نیست که در حد لاکچریهای آلمانی یا ژاپنی باشه !
به نظر من در حال حاضر بهترین آمریکایی که میشه خرید و از کیفیت متریالش لذت برد ، لینکلن نویگیتور هست ، سوار شدم و با بقیه مقایسه کردم ، حقیقتاً فراتر از قیمتش برایش مایه گذاشتهاند !
البته سوءتفاهم نشه ، این خودرو نسبت به قیمتش و رقبایش بسیار ارزنده هست و عالی .
در آخر ، امیدوارم با رویه کار آمدن دولت جدید ، یه فکر جدیدی هم برای خودرو و وارداتش در ایران بکنند تا انحصار شکسته بشه و مردم خودرو را یا ارزانتر بخرند یا حداقل با کیفیت بالاتر و به روزتر .
R@m!n
۳۰ خرداد ۱۴۰۰شما چند لحظه عینک تعصبتو از رو ماشینای ژاپنی برداری ماشینای بهترم می بینی :))
منم تا حالا از رو عکس چیزی رو تحلیل نکردم، چرم مصنوعیه با کیفیت (طبق گفته سایت موتوروان) هست که برای یه ماشین 60k کاملا مناسبه و این ماشینم در کلاس خودروهای لوکس آلمانی نیست و برای مقایسه جیپ با رقبای لوکس آلمانی و بعضا ژاپنی باید رفت سراغ برادر بزرگتر یعنی واگونییر !!
NAVID۰۰۹۸
۳۰ خرداد ۱۴۰۰رامین جان
فکر نمیکنی الان میخواهی اَنگ تعصب بچسبانی تا نقد را به بازی بگیری و بحث را منحرف کنی !
فکر میکردم شما تحلیلگر منطقی و نقدپذیری هستی ، اما فهمیدم اشتباه فکر میکردم و متاسفم برایتان !
R@m!n
۳۰ خرداد ۱۴۰۰6000 کامنتی که در مدح و ستایش ماشین ژاپنی و هیت به کره ای که دیگه نیازی به انگ چسبوندن من نیست. نقدی هم ازت ندیدم که میگی نقدم کردی !!! چی رو نقد کردی الان تو میگی اون چیزی که فکر می کنی نیست همین مقاله بالای کامنتتو دوباره بخون منم طبق همین مقاله نظر دادم نه بیشتر نه کمتر.
نه کامنت من تحلیلی بود نه شما جفتمون از رو عکس راجب ماشینی که بیشتر از 11 هزار کیلومتر از ما فاصله داره نظر دادیم. جدیدا یاد گرفتی هر کی مخالفت حرف می زنه چهار تیکه بارش می کنی و میری پشتشون قایم می شی حرکتت واقعا فوله رفیق :)
NAVID۰۰۹۸
۳۰ خرداد ۱۴۰۰رامین جان
شما درست میگویی و ادامه بحث جایز نیست چون دنیای خودت را داری و شاید هم من دنیای خودم را دارم !
میسپاریم به آنهایی که در دنیای حقیقی میخرند یا تستش میکنند و مقایسهاَش میکنند با همان رقبای لاکچری که در کامنتت بِهِش اشاره کردی !
موفق باشید !
علی turbo s
۲۹ خرداد ۱۴۰۰این zfواقعا چی درست میکنه که از خودرو سازان هموطن تا بقیه شرکت ها عدشقشن؟!
R@m!n
۲۹ خرداد ۱۴۰۰بهترین کمپانی مستقله سازنده گیربکس در دنیاست که قدمتی 116 ساله داره و برای تمام کلاس های خودرویی گیربکس طراحی می کنه و البته تو بخش های دیگه صنعت مثله ساخت جرثقیل و ماشین آلات نظامی و دریایی و موتورسیکلت و …. دستی بر آتش دارن.
یه جورایی مثله تیم طراحی پنین فارینا می مونه حتی اسمشون هم ارزش ماشینو بالا می بره.
mopar
۲۹ خرداد ۱۴۰۰خدایی خیلی جانب دارانه و بد توصیف کرده بود …
هرچند که نسخه های فول مثل رقبای المانی اختلاف چند ده هزار ندارن و با حدود 5000 دلار میشه تریم فولشو خرید …
امیرحسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۰تشکر جناب رامین🌹
R@m!n
R@m!n
۲۹ خرداد ۱۴۰۰کار خیری کردم خودم نمی دونم ؟؟؟ :)
car reminds me of love
۲۹ خرداد ۱۴۰۰😂😂😂
Reza
۲۹ خرداد ۱۴۰۰هر چی بگم کم گفتم دربارش فقط یکم چراغ های عقبش به دلم ننشست
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۰میگم این ماجرای گند زدن توی ماشینای آمریکایی و بحث آلایندگی و نقش داشن اروپاییا چیه که آبتین همیشه میگه؟
لطفا جواب بدید؛خیلی کنجکاوم.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ خرداد ۱۴۰۰آقای حسین توی پست خودروهای منتخبی آمریکا براتون توضیح دادم فقط باید ببینم کی پدال منتشر میکنه….
mopar
۲۹ خرداد ۱۴۰۰بحث الایندگی کهفکر کنم ربطی به اروپایی ها نداشت سیاست های جهانی و دانشمندان نتیجه گرفتن اگهبخوانهمچنان ماشین بزنن با طول 6/4 متر و حجم موتور 9 لیتر خیلی زود زمین خیلی خیلی گرم میشه منابع نفتی تموم میشن الاینده ها سطح کیفی زندگی انسانهاروکم میکنن و مشکلاتی ازین قبیل ورود خیلی از ماشین های امریکایی به خیلی از کشور ها و حتی بعضی ایالات خود امریکا هم مزید برعلت شد تا خودرو سازان امریکایی از دهه هفتاد (اگر اشتباه نکنم…)شروع کردند به کوچکتر کردن موتور ها و کوچک کردن خودرو ها و تمرکز بر الایندگی و اینها تا اواخر دهه هفتاد هم همچنان اوضاع خیلی بد نشده بود اما در دهه هشتاد که دید عموم و اکثر کشور ها و همچنین چند خودرو ساز بزرگ دنیا که در ایران کارخانه مونتاژ داشتند و پس از انقلاب به f رفت کارخانه هایشان و همچنین بحث صادراتشان از طریق ایران . امریکایی ها با چندین مشکل بزرگ مواجه شدند یکی ژاپنی هایی که داشتند پیوسته رشد میکردند و همچنین تخصص ناکافیشان در تولید خودرو های کوچک و بازدهی بالا که متاثر از جربه کمترشان نسبت به سبک تولیدی خودشان کم کم برخی هایشان ورشکست شدند و برخی ناپدید برخی توسط دولت حمایت میشدند تا از این بحران عبور کنند اما بخاطر داشته باشید که همچنان بودند خودرو سازانی که از پای نیوفتادند و کما بیش تولید و فروش داشتند مانند جنرال موتورز فورد داج کرایسلر جیپ و دیگر کمپانی ها…
پس از چند سال در اواسط دهه نود و اوایل قرن جدید بار دیگر امریکایی ها داشتند جایگاه های خودرا باز پس میگرفتند وایپر خلق شد ماستنگ بازگشت کادیلاک دوباره شروع به شکوفایی کرد اما صد حیف که خیلی ها همچون پلیموث پونتیاک(هرچند که تا 2017 یک کانسپت ها و داستان هایی داشت…)کرایسلر (تقریبا مرده بودا)و…دیگر محصولات جذابی نداشتند و پیشرو نبودند اما از اواخر دهه0(صفر میگن یک میگن چی میگن)
کامبک کامل شد (به سبک گزارشگر pesبخوانید)ماستنگ در نسل جدید خودش فروش حدود 620 هزاردستگاهی تجربه کرد کامارو بار دیگر پرقدرت تر بازگشت کادیلاک اسکالید نسل جدید معرفی کرد داج چارجر بار دیگر متولد شد و…
پیشرفت ادامه داشت تا تسلا متولد شد داج وایپر ای سی ار رکورد هارا در هم میشکست شورلت بار دیگر به جان اروپایی ها افتاده بود دیمن متولد شد اس اس سی از چندین سال قبل با بوگاتی بر سر سرعت می جنگید فورد سری اف در امریکا پادشاهی میکرد کادیلاک اسکالید در بخشی از بازار ایستاده بود که رقیبی را در حد خود نمیدید و…
جیپ بار دیگر کلاسی که خود مخترع ان بوده را میخواهد باز پس گیرد اس اس سی رکورد زد امریکایی ها در برقی شدن پیشرو بودند تسلا بازار برقی هارا قبضه کرد و فورد اف 150 لایتنینگ و کادیلاک های بلک وینگ داج چارجر در برابر قیمت خود بسیار باارزش و در سطح بالایی از رقابت ها قرار دارند کروت سی ایت بسیار بسیار میفروشد ابداع کنندهپونی کار ها سر به سر سوپر اسپورت ها در پیست میگذارد رم تی رکس در بیابان ها رقیبی برای خود نمیبیند رانگلر در افرود جزو برترین هاست اما صنعت خودرو امریکا هنوز هم کامل نشده از در برابر اکثر سگمنت های سدان ها رقیب های در خوری ندارد(سدان های لوکس/روزمره/کامپکت)خودرو های مخصوص پیست انچنانی ندارد اما یک سدان دارد که در پیست سر به سر مکلارن سنا میگذارد و قسط علی هذا
(نام بسیاری از خودرو ها افتخارات و توانمندی هارو برای جلوگیری از طومار نشدن بیش از حد کامنت ننوشتم…)
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۰سپاسگذارم
mopar
۳۰ خرداد ۱۴۰۰خواهش میکنم
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲۹ خرداد ۱۴۰۰واقعا آدم تاریخچه آلمان آمریکا ایتالیا ژاپن انگلیس فرانسه و مدل های پرچمدارشون نگاه میکنه افتخار میکنه بهشون.
RezaRs
۲۹ خرداد ۱۴۰۰به به آقای موپار
car reminds me of love
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ببین از هموناس من و رضا بهمون بدن تا سه سال هستیم😂😂😂😂
rezars pc
۲۹ خرداد ۱۴۰۰خدا خیرت اینو بدن من بعد ۱۳ سال ببین تشخیص میدی نوههه یا قدیمی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ خرداد ۱۴۰۰پس اینطوریه پراید برات کافیه!😂😂😂
RezaRs
۲۹ خرداد ۱۴۰۰اول از همه شما که ندیده نشناخته قضاوت میکنی بعدشم نگهداری از وسایل فکر نمی کنم صفت منفی باشه اتفاقا اونی که تند و تند خراب میکنه پراید براش خوب زود عوضش کنه پول براش نمی مونه ماشین بعدی بهتری بخره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ خرداد ۱۴۰۰خیلی خیلی عاشق این ماشینم،از وقتی این و واگونییر اومدن خیلی دنیای شاسی بلند ها برام جذاب شده،ترکیبی از یه ماشین آفرودی لوکس و پر زرق و برق به علاوه توانایی آفرود بالا و یکمی هم اصالت،یه ترکیب بسیار مفید❤️
Merlin
۲۹ خرداد ۱۴۰۰خیلیم عالی
2 تا ایراد فقط ازش گرفتن
کیفیت و موتور ضعیف
شما به راحتی میتونین توی تیپ 61 هزار دلاری
Summit reserve
موتور وی8 همی داشته باشید و اینتریری که بهترین چرم موجود رو داخلش زدن( ناپا) و چوبی که از درخت گردو گرفتن و داخل کابین زدن…
چیزی که فقط توی کابین ماشینای آلمانی و لینکلن اویاتور یافت میشه…(توی این کلاس)
گفتم که فردا یه سری نیان بگن کیفیت نداره ماشین
تریم سطح بالا یه چیز دیگست…
دیروز هم جیپ گفت خودران سطح2ش اخرای توسعه اس هشت تا با سوپر کروز و بلو کروز جی ام و فورد رقابت کنه…
در آخر
بیشترین امتیازی که مجله موتور وان به ماشینی که توی این کلاس هست داده این ماشین بوده
از آلمانیا و آمریکایی های این کلاس هم بیشتر…
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۰آبیتن،بابت اون توضیحات سپاسگذارم.ولی یه سوال دیگه اومد تو ذهنم.
اروپاییا کی بنزین و گازوییل را برای آمریکا تحریم کردن؟
من نشندیم تا حالا.
اصلا مگه بنزین گازوییل مصرف آمریکا دست اونا بود؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۱ خرداد ۱۴۰۰شاید باورش سخت باشه اما آمریکا هم بنزین رو وارد میکنه! میتونی توی اینترنت بخونی…
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲۹ خرداد ۱۴۰۰این عالیه خصوصا مدل فول فول 💪🇺🇸