جیپ با خود فکر میکرد قرار دادن پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هلکت در قلب گرند چروکی ایده بسیار خوبی خواهد بود؛ و در اکثر موارد این موضوع صادق بوده است. با قدرت خارقالعاده ۷۰۷ اسب بخاری، این شاسیبلند میتواند تنها در ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد اما این قدبلند قلدر آمریکایی در خط مستقیم چه عملکردی در برابر برادر خود یعنی چلنجر هلکت خواهد داشت؟
در ویدئوی جدیدی که توسط هنسی منتشر شده این دو خودروی قدرتمند در برابر یکدیگر قرار گرفته و البته هر دو کاملاً در شرایط کارخانهای هستند. در سمت چپ گرند چروکی تراک هاوک با خروجی ۷۰۷ اسبی و گشتاور ۸۷۴ نیوتون متری قرار دارد درحالیکه چلنجر پهن و عریض از همان پیشرانه استفاده کرده و قدرت ۷۰۷ اسبی و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری دارد. خب کدام خودرو برنده میشود؟
حداقل روی کاغذ این دو آهن هلکت دار کاملاً مشابه هستند. تراک هاوک مورد بحث شتاب ۳.۵ ثانیهای داشته درحالیکه چلنجر هلکت پهن میتواند در ۳.۴ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد بنابراین یکدهم ثانیه سریعتر است. همچنین جیپ در ۱۰.۶ ثانیه میتواند مسافت ۴۰۰ متر را تکمیل کند درحالیکه هلکت نیز همین زمان را ثبت میکند.
در دنیای واقعی همهچیز به جیپ ختم میشود! تراک هاوک به لطف سیستم چهار چرخ محرک و لانچ کنترل یک جامپ سورپرایز کننده داشته و چلنجر هلکت را کمی تا قسمتی شرمنده میکند! با اینکه جیپ قدبلند جثه ای ۲۳۸۴ کیلوگرمی دارد اما به نظر میرسد در خط مستقیم چلنجر را به دردسری جدی میاندازد. البته چلنجر در ادامه تقریباً به این شاسیبلند همخانواده میرسد. بخشی از آن به دلیل وزن ۲۰۳۶ کیلویی این خودرو است.
در هر حال این دو خودروی آمریکایی قدرتمندترین خودروهای دنیا بوده و البته قیمتهای معقولی دارند. بهای تراک هاوک از ۸۵۹۰۰ دلار آغاز میشود درحالیکه با پرداخت ۷۲۹۵۰ دلار میتوان صاحب یک دستگاه چلنجر هلکت پهن شد.
Mahdi Chevrolet
۷ دی ۱۳۹۶فیلم درگش با وایپر هم دیدم قشنگ وایپرو جا گذاشت اما تو سرعت بالا نتونست مقاومت کنه و وایپر گرفتش
یه غول تمام عیار از جیپ هست
(ali(Chevy nova
۷ دی ۱۳۹۶البته داش مهدى موضوع فقط اىن نىست
ترک هاوک با اىنکه شتاب بالاى داره و بارها هم ثابت کرده خودش رو اما مقاىسش با واىپر اشتباه هست چون تو دور بالا به هىچ وجه نمىتونه به واىپر برسه و کم مىاره
Hemichan
۷ دی ۱۳۹۶این موضوع رو هم نباید از نظر دور داشت که از هلکت واید یادی با شتاب 0.3 ثانیه سریعتر نسبت به نمونه استاندارد استفاده شده
و ترک هاوک حتی اون روهم شکست داد
Mahdi Chevrolet
۷ دی ۱۳۹۶به نوعی مقایسه وزن و دیفرانسیل بود
سنگین دو دف یا سبک تک دف
(ali(Chevy nova
۷ دی ۱۳۹۶درسته مهدى جان
کلا محصولات 2 دفرنسىال موقع لانچ کردن خىلى بهتر عمل مىکنن نسبت به ماشىنهاى دف عقب
البته اگه راننده حرفه اى باشه مىتونه با همون دفرنسىال عقب هم خىلى خوب شروع به حرکت کنه
در کل درگ راننده حرفه اى مىخواد که به موقع عمل کنه چه بسا راننده حرفه اى با ماشىن ضعىف تر از پس ماشىنى قوى تر که رانندش اماتور هست بر بىاد
محمد
۷ دی ۱۳۹۶آمریکا نشون داد که اگه بخواد میتونه حتی جیپ رو با اون وزن سنگینش سریعترین SUV جهان کنه.
مجید عشق لامبورگینی
۷ دی ۱۳۹۶رنگ زرد چقدر به هلکت میاد
Elemento
۷ دی ۱۳۹۶بین این 2 تا راحت نمیشه انتخاب کرد
من بودم هر دوشون رو برمیداشتم
یه روز جیپ رو سوار میشدم یه روز هم داج.
اگه میخوای قدرتمند ترین SUV رو داشته باشی 2 حالت داره
یا پول داری به Urus بدی یا تنها راهت همین ترک هاوکه.
فريد
۷ دی ۱۳۹۶خوردش
بهنام
۷ دی ۱۳۹۶یه لحظه فکر کنین چلنجر هم چهار چرخ متحرک بود ! چی میشددددددددد ??
(ali(Chevy nova
۷ دی ۱۳۹۶بهنام جان
سال پىش دوج از چلنجر 4 چرخ متحرک بصورت کانسپت پرده بردارى کرد اما بخاطر اونکه به اصالت چلنجر خدشه وارد مىکرد تولىدش نکرد چون بصورت سنتى ماسل کارها فقط دفرنسىال عقب تولىد مىشن
Mahdi Chevrolet
۷ دی ۱۳۹۶چلنجر دو دف با موتورای ۶ و ۸ تنفس طبیعی سفارشی مخصوص کانادا هست
(ali (Chevy nova
۷ دی ۱۳۹۶مهدى اشتباه مىکنى ها
اون چارجر و کراىسلر 300 هستش که براى کانادا نمونه 4 چرخ داره
چلنجر فقط دفرنسىال عقب داره
Mahdi Chevrolet
۷ دی ۱۳۹۶الان مدرک میفرستم
کامنت خودت هم زیر پستش هست
Mahdi Chevrolet
۷ دی ۱۳۹۶https://www.pedal.ir/داج/بررسی-داج-چلنجر-gt-چهار-چرخ-محرک/
Wrx
۷ دی ۱۳۹۶گرند چروکی هالکیه واسه خودش ?
ماشین کاملا عضلانی و تیز?
تو منطقه ازاد انزلی یه دونه مشکی srt8هست خیلی غووله ???وقتی تو بنگاه روشنش کردن جیگرم حال اومد با اون صداااش☺️☺️☺️
چلنجر هم که دیگه جای خود داره ?
ولی اگه جای انتخاب باشه حتما گرند چروکی رو انتخاب میکنم چون هم تو جاده غلدره ?هم تو مسیر های سختو ناهموار?☠️☠️☠️
ابولفضل نصیری
۷ دی ۱۳۹۶داداشا که با هم دعوا نمیکنن..
اصلا ویدئو رو ندیدم چون تحمل شکست هیج کدومشون رو ندارم
Sajjad
۸ دی ۱۳۹۶خداییش من چیزی جر ابهت نمیبینم
good mood
۸ دی ۱۳۹۶یه زمانی چلنجر خیلی شاخ بود اما تو برنامه گرندتور با خاک یکسانش کردن و شخصیتی مثل یه بچه لات بی سرو پا واسش تداعی کردن که فقط اروده کشی میکنه
از وقتی بین ماسل ها کامارو رکورددار نوربرگرینگ شد اعتبار داج و فورد ماستنگ حسابی سقوط کرد
شاهین
۹ دی ۱۳۹۶اونی که عشق ماشین بازیه و میخواد واس خودش به سبک متفاوت حال کنه قطعا میره سمت چلنجر نه آستون مارتین و رولزرویس
اون برنامه هم فقط تبلیغ ماشین های انگلیسی هست و چلنجر ی انحرافی بود توشون.این چیزی بود که من از اون قسمت فهمیدم
وگرنه تو یکی از شهر ها مردم جمع شده بودن دور چلنجر و اون دو تای دیگه رو هیچی حساب نکردن!!!
چلنچر صدای موتور و اگزوز زیبایی داره برعکس رقبا مثل جی تی آر و ام4 و … که فقط صدای کیت اگزوز میدن
صدای زوزه سوپرشارژ از جلو و صدای قرش کیت اگزوز از پشت کاملا تکمیله واس ماشین بازی