جیپ

جیپ رانگلر ویلیز، ادای احترام به جَدی پرافتخار

جیپ رانگلرهای سفارشی الآن جدید نیستند. معمولاً بزرگ‌ترین، قدبلندترین و عجیب‌ترین نمونه‌های این خودرو در کانون توجهات قرار می‌گیرند مخصوصاً آن‌هایی که در نمایشگاه تیونینگ سما به نمایش درمی‌آیند؛ اما متخصصین افترمارکت گایگر کارز آلمان روش بهتری را در پیش گرفته و تلاش داشته‌اند ادامه احترامی به این خودروی نظامی نمادین داشته باشند.


این موسسه خودروی تیون شده خود را جیپ گایگر-ویلیز می‌نامد و همان‌گونه که نام خودرو نشان می‌دهد، رانگلر ویلیز ادای احترامی به اولین خودروی نظامی در اوایل دهه ۴۰ میلادی محسوب می‌شود. این خودروی دو درب دارای رنگ بدنه نظامی سبز زیتونی بوده و در آن می‌توان نوشته‌ها و لوگوی مشابه ویلیزهای جنگ جهانی دوم را مشاهده نمود.


ویژگی‌هایی همچون سپرهای خشن با وینچ موتوردار، رینگ های فولادی با همان رنگ بدنه، لاستیک‌های ۲۶۵/۷۰، محفظه لاستیک زاپاس تقویت شده در عقب، سیستم اگزوز ویژه و… باعث خاص‌تر شدن نمای بیرونی رانگلر ویلیز شده‌اند. در داخل کابین شاهد صندلی‌های پارچه‌ای هستیم که با همان رنگ سبز زیتونی پوشانده شده و باعث شده‌اند نمای داخلی و خارجی خشن و با ابهتی ایجاد شود.

زیر کاپوت همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار کارخانه باقی مانده است. این پیشرانه که دست نخورده قدرت ۲۸۴ اسب بخاری و گشتاور ۳۴۷ نیوتون متری داشته و به یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک و طبیعتاً سیستم چهار چرخ محرک متصل است. با این تفاسیر، نمونه کامل شده گایگر کارز مونیخ بهای ۸۰۷۰۰ دلاری دارد؛ اما عجله کنید زیرا تنها ۱۰ دستگاه از این خودرو خاص ساخته خواهد شد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. کارل شلبی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    شکوه عشقه?

    1. فورد

      ۲۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (892 ديدگاه)

      لذت رانندگی که اون ویلییز قدیمی و خشک بدون تجهزات داره رو با صد تا از این اشغال های پر اپشن چینی عوض نمی کنم

      1. کارل شلبی

        ۲۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (300 ديدگاه)
  2. ارش

    ۲۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به به اصالت یعنی این.

  3. Mahdi Venom Demon

    ۲۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    معلوم نیست علی کجاست
    اگه الان بودش میومد یه تارخچه از ویلیز برامون میگفت بیشتر با این خودرو پرافتخار اشنا بشیم

  4. amin

    ۲۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    من یه ویلیز۱۹۶۷ چند ماهی هست که خریدم و انقدر ازش راضی هستم و حس خوبی بهم میده که حد نداره،اسمش رو هم گزاشتم تیمسار!!
    شاید باور نکنید ولی تو این سرمای تهران جمعه ها شال و کلاه میکنم و با این ماشین کروک میرم دور میزنم ,همین روزاست که عکسم رو تو تلگرام پخش کنند و زیرش بنویسن “باز بگین تحریما اثر نداشته!!!”

    1. Mahdi Venom Demon

      ۲۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      دمت گرم
      خیلی خندیدم و حال کردم ممنون از شما امین جان

  5. امیر.عارف

    ۲۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ماشین دوست داشتنی و همه جا رو

  6. Mehdi TuRbO

    ۲۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    جیپ فقط این شکلیش
    لا مصب ماشینای قدیمی اسطوره تا صد نسلم تولید بشند بازم دوست داشتنیند اما اون قدیمیاش ی چیز دیگ ای بود

  7. مهدی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (552 ديدگاه)

    یه برنامه بررسی اثر تبلیغات جهت فروش دیدم یک آیتمش بررسی تبلیغات نمونه های اولیه این جیپ بود جالب بود از پایین یک سد با وینچ خودش میخواستند ماشین را بالا بکشند و در برنامه تبلیغاتی ارام ارام ماشین تا بالای سد حرکت کرد
    اما در بررسی واقعی این فیلم تبلیغاتی اصلا و ابدا حتی تا 50متر نتونست خودش را تکان بدهد و جالب وینچ این جیپ وزن خودرو را در سراشیبی تند تحمل نمیرکرد و چند ترفند تبلیغاتی نیز در این فیلم بررسی شد که متاسفانه دروغ بود .
    و برای بی ام و ایکس شش هم برای جرمی کلارکسون نیز سیستم ضد لغزش از سراشیبی را تست کرد که در یک چمنزار بود که با کمال تعجب ماشین به مقدار زیادی بسمت عقب سر خورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا