دو محصول جدید جیپ با نامهای واگونیر L و گرند واگونیر L، شاسیبلندهای پهنپیکر با سه ردیف صندلی برای رقابت با لینکلن نویگیتور L و کادیلاک اسکالید ESV هستند.
گرند واگونیر L حالا یکی از بزرگترین خودروهای دنیا محسوب میشود و فقط ۷ میلیتر کوتاهتر از کادیلاک اسکالید ESV است. فاصلهی محورهای گرند واگونیر L نسبت به مدل استاندارد گرند واگونیر، ۱۸ سانتیمتر بیشتر شده و طول بدنه نیز، ۳۰/۵ سانتیمتر افزایش داشته است. این اختلاف اندازهها برای واگونیز و واگونیز L نیز وجود دارد.
افزایش ابعاد بدنه، علاوهبر بهبود راحتی سرنشینان، فضای بیشتری برای حمل بار فراهم میکند. واگونیر L و گرند واگونیر L جدید، ۱۲۵۱ لیتر فضای مفید پشت صندلیهای ردیف سوم دارند و نسبت به مدل استاندارد، ۴۴۷ لیتر جادارتر هستند. اگر صندلیهای ردیف سوم جمع شوند، حجم قابل استفاده برای حمل بار به۳۷۰۰ لیتر میرسد. از این نظر، گرند واگونیر L جادارتر از کادیلاک اسکالید ESV و لینکلن نویگیتور L است.
امکانات سفارشی برای کابین واگونیر L و گرند واگونیر L تفاوتی با مدل استاندارد ندارد. خریدار میتوان چند نمایشگر لمسی برای پشت صندلیها خریداری کند تا جمعا ۷۵ اینچ مانیتور رنگی داشته باشد. برای راننده نیز، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) با ابعاد ۱۰ اینچ وجود دارد.
واگونیر L و گرند واگونیر L میتوانند با صندلیهای پیوسته (استاندارد) یا جدا ازهم کاپتانی (آپشنال) برای ردیف دوم خریداری شوند. با این شرایط، دو مدل ۷ و ۸ صندلی تولید خواهد شد. همچنین سیستم صوتی McIntosh MX950 با ۱۹ اسپیکر یا McIntosh MX1375 با ۲۳ اسپیکر برای شاسیبلندهای پهن پیکر جیپ قابل سفارش هستند.
پیشرانهی استاندارد برای واگونیر L ، سه لیتر توئین توربوشارژ ۶ سیلندر خطی از سری هوریکین با قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۳۵ نیوتنمتر است. گرند واگونیر L از پیشرانهی مشابه با قدرت ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور ۶۷۸ نیوتنمتر استفاده خواهد کرد. این خودروهای با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته تولید خواهند شد اما تعلیق هوایی، سیستم دو دیفرانسیل Quadra-Trac I و Quadra-Trac II با قفل دیفرانسیل و تنظیمات لغزش محدود، به انتخاب مشتری نصب میشوند.
قیمت نهایی واگونیر L و گرند واگونیر L هنوز اعلام نشده است. مدل استاندارد واگونیر و گرندواگونیر جیپ در بازار امریکا، ۶۱ و ۹۰ هزار دلار قیمت دارند. نصب آپشنهای کامل برای این خودروها، حدود ۲۰ هزار دلار هزینه دارد.
R@m!n
۲۴ فروردین ۱۴۰۱طراحی قسمت عقب در برابر لینکلن و کادیلاک فاجعه هست. انگار یه گاراژ شخصی چند سانت آهن اضافه کرده. هر چقدر داخل عالیه بیرون پر از ایراده.
زمانی که کانسپت هاش اومد تصور می کردم یه طراحی انقلابی و مدرن تو راهه اما این….
AMIR / ARMI
۲۴ فروردین ۱۴۰۱یه بار هم توضیح بده مثال بزن دلیل بیار
همش هوا همش هوا که نمیشه چی نداره که بقیه دارن
چی اضافه داره که نباید داشته باشه یه مخالفتی هم از موتورش بکن
seyedjavad.mercedesbenz
۲۴ فروردین ۱۴۰۱زشت بودن طراحی خیلی وقتا دلیل خاصی نداره ، منم از طراحی جانبی عقب نسخه لانگش بدم اومد ، شبیه وانته که روش از این اتاقکا گذاشتن ، که به نظرم بیشتر بخاطر شیشه آخره
M.Kkarimi
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ولی بنظرم طراحی عقب لینکلن خیلی فاجعه تر از جیپ و کدیلاکه …
ولی چیزی که تا حالا اصلا برام هضم نشده طراحی بغلشه ! اصلا درک نمیکنم چرا در ها ، شیشه ها و ستون ها اینقدر بی تناسب با فلسفه ماشین و البته با بقیه اجزای طراحی ، طراحی بشن …؟!
Aboalfazl demon
۲۴ فروردین ۱۴۰۱فوری
فوری
پدال منتشر کن
نمای جلو نسل جدید فورد موستانگ لو رفته
net
۲۵ فروردین ۱۴۰۱طراحی داخلی مدل یکپارچه مشکی خوبه ولی مدل طرح چوب کنسول و داشبورد بد هست .از پشت و بغل بد و فاجعه هست.طراحی بیرونی شبیه هامر h2 شده
کیان
۲۵ فروردین ۱۴۰۱کاملا موافقم، بنظرم از در جلو تا خود عقب این عیب وجود داره، هیچ خطوطی هم روی درها نیست ک یک جوری اینها رو به هم ربط بده و این مشکل و بزرگتر کرده ک در قسمت عقب خودرو به اوج خودش رسیده
ممد میر
۲۴ فروردین ۱۴۰۱کادیلاک اسکلید باید لنگ بندازه 😂
چقدر بزرگ و خفنه
یوسف
۲۴ فروردین ۱۴۰۱خدایی خیلی خوبه از نظر موتور و تجهیزات و داخلش….. اما نمای عقب واقعا خیلی افتضاح و بچه گانه ست و مایه شرم طراحانش
مهر
۲۴ فروردین ۱۴۰۱کاملا زیبا و ساده .
new RAMIN
۲۴ فروردین ۱۴۰۱اوف😍من میمیرم برای این ماشین…
بنظرم تنها ایراد واگنییر و گرندواگنییر داشت، موتورش و مصرف سوختش بود که با موتور جدید 3لیتری توئین توربو دیگه مشکل حل شد. الان نسخه L هم که اومد دیگه به به.
گرندواگنییر به اندازه کافی فضای داخلش بینظیر بود الان دیگه با مدل L خیلی بینظیر شده. حالا که این خودرو معرفی شد،منتظر لکسانی هستم ببینم آیا این خودرو تبدیل به کاخ میکنه یا نه. امیدوارم برنامه داشته باشه براش.
اقای اشتری لطفا اون پایین ” #گرندواگنییر ” هم بزنید🙏
زیزیگولو
۲۴ فروردین ۱۴۰۱جیپ نسلای جدید شاسی بلند لوکس خودشو با احیای برندهای واگونیر و گرند واگونیر داره عرضه میکنه و این حرکتو از سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شروع کرده و در کُل این ماشینا رو پلتفرم گرند چروکی و با تجهیز به بالاترین سطح امکانات رفاهی دارن وارد بازار میشن و از طرف دیگه موفقیتای جیپ تو بازار فروش جهانی فیات کرایسلر رو مجاب کرده که سرمایه گذاری بیشتر روی این برند بکنه …….. نباید یادمون بره که واگونیر قدیما نماد ماشینای شاسی بلندو توانمندو لوکس جیپ بوده و شاید بخاطر همین هستش که جیپ واسه ورود جدی تر به رده ماشینای لوکس از سال ۲۰۱۹ دوباره تولید مجدد این SUV رو شروع کرده و بالاترین سطح کیفیتو امکانات رفاهی و سطح رانندگی بالا رو واسه خریدارا تو این ماشین به ارمغان میاره
Ali_x76
۲۴ فروردین ۱۴۰۱اگه به کسی برنمیخوره، واقعا تناسبات طراحیش خراب شده
نسخه معمولیش به شدت بهتره از نمای بغل
حتی اسکالید و اکسپدیشن و سابربن هم توی نسخه لانگ، نمای جانبی بهتری دارن به نظرم.
کیوان خان
۲۴ فروردین ۱۴۰۱شاسی بلند اونا اسکالید و گرند واگن ، مال ما ایکس ۶۰ و ۵۵ و ۳۳ و ۱۱.۷۵ و ۱۲.۲۵ و …. . بیچاره ملت آمریکا
احمدرضا
۲۴ فروردین ۱۴۰۱این ماشین محشره واقعا
Jdm باز
۲۴ فروردین ۱۴۰۱این موتوری که داره، همون هوریکینی هست که چند وقت پیش مقاله اش رو تو پدال کار کردید ؟؟
من که خوشم اومد از نسخه L ، یه suv کاملا جادار و بزرگ
sam
۲۴ فروردین ۱۴۰۱مدل عادی زشت بود این دراز بدقواره بدتر اون
خواستن متفاوت باشن اومدن بجای همرنگ کردن ستون کناری با شیشه کروم زدن دورش ک شبیه مینی بوس شده
نکته مثبت موتورشه ک فیات عزیز زحمتشو کشیده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ابن موتور انحصاری جیپ و داج و کرایسلره اونوقت فیات زحمت کشیده.این موتور دراصل میراث دار انجین 6 سیلندر خطی دوران با شکوه دهه90 جیپ هست.و اینکه عجب غولیه این دیگه x7تو قسمت بارش جا میشه.خدا کنه انجین 6.4 روش باشه
کیانوش
۲۵ فروردین ۱۴۰۱عزیزم تنها شباهت ی v6 با شیش سیلندر خطی همون تعداد سیلندر هاست
من نمیگم جیپ یا داج نقشی تو طراحی این انجین نداشتن
بله انحصاری محصولات امریکای این گروه هستش چون نه فیات نه پژو سیتروئن احتیاجی به این انجین ندارن چون بیشتر فروش محصولاتشون رو هاچ بک ها و سدان های اقتصادی تشکیل میدن که احتیاجی به پونصد اسب بخار ندارن میمونه الفا و مازراتی که تا چند وقت پیش از انجین های فراری استفاده میکردن الان خودش مازراتی ی وی 6 توسعه داده
ااین انجین واسه جایگزینی هشت سیلندر های امریکایی توسعه داده شده و قطعا از منابع مهندسی فیات هم بهره بردن شاید هم پژو
پژو خودش تو انجین سازی اعتبار زیادی داره در حدی که بی ام و از چهارسیلندر های پژو واسه بعضی محصولاتش استفاده کرده
این مسخره بازی ساخت امریکا یا اروپا رو تموم کنید الان دیگه شرکت هایی با این هظمت اصلا ملیت نمیشناسن و جایی نداره تو سیاست هاشون اسمشون روشونه تو چند تا کشور همزمان مراکز تحقیق و توسعه داره
اینکه مهندسی کدوم کشور بهتره اینا اراجیفه
علم و مهندسی اصلا ملیت نمیشناسه
ی قطعه ساده الان بخوان درست کنند از دانشی که ماقبل تاریخ رشد کرده تا الان باید بهره ببرن که کل بشریت تو توسعه این دانش سهیم بوده
الان لابد فکر میکنی افتخار هوا کردن اپولو فقط مال امریکاست دیگه
یا ننگ استفاده از بمب اتم صرفا مال امریکاست نه
اگه یه تمدن فضایی ی نگاه به تاریخ بندازه نمیگن فلان کشور کدوم جنایت رو کرد یا فلان کشور کدوم فناوری رو توسعه داد
اصلا دلیل شکل گرفتن همچین کمپانی های چند برنده ای همین اشتراک منابع مهندسی و انسانی و صرفه جویی تو هزینه هاست
Aboalfazl demon
۲۵ فروردین ۱۴۰۱کلا عادت به حرف مسخره؟
ببین با کوبیدن آمریکایی ها چیزی بهت نمیدن
meysam
۲۴ فروردین ۱۴۰۱کشیده شدن عقبش با کلیت طرح اصلا همخوانی نداره
AMIR / ARMI
۲۴ فروردین ۱۴۰۱بعد این همه مدت که معرفی شده کلی به طراحیش نگاه کردم
یه ایراد طراحی به چشمم خورد اینه هاش اصلا تناسب ندارن یکم کوچیک تر و ظریف تر باید بشن
مهردادکمال
۲۴ فروردین ۱۴۰۱چه هیولاییه
حسین
۲۵ فروردین ۱۴۰۱چه غولیه.
شاهین
۲۴ فروردین ۱۴۰۱خوده گرند واگونیر طراحیش عالیه
اما این مدل دیکه شبیه ون های خانوادگیه اصلن تناسب نداره مخصوصا از نمای عقب فاجعس
بنظرم باید تولید محدودش کنن
ARMAN
۲۴ فروردین ۱۴۰۱اگه آمریکا اینارو تولید نکنه پس چی تولید کنه؟
اینا از نماد های خودرو سازی آمریکایی هستند.
عشق
mos
۲۵ فروردین ۱۴۰۱خریدار های این ماشین تو فوروم ها و یوتیوب نظرات جالبی دربارش میدن که با اون چیزی که جیپ ادعا میکنه و تو عکسا هست خیلی متفاوته!
که البته از برندی که نه لوکس سازه و نه حاضره چند سال وقت بزاره برای توسعه ماشین پرچمدارش که بعد ۳۰ سال احیا شده بیشتر از این انتظار نمیرفت.
با گذاشتن یه تیکه چوب رو پنل در و ۳ تا صفحه نمایش رو داشبورد قرار نیست ماشین لوکس بشه.
Aboalfazl demon
۲۵ فروردین ۱۴۰۱آره با تغیر چراغ و داشبورد لندکروزر و گذاشتن اسم ال ایکس ماشین لوکس میشه
معنی لوکس هم فهمیدیم
ماکسیمیلیان
۲۵ فروردین ۱۴۰۱خوشمان آمد😊
ماکسیمیلیان
۲۵ فروردین ۱۴۰۱فقط از نمای جانـبـی افتضاح است، ما بقی مشخصات مناسباند.
یا علی🌷
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۵ فروردین ۱۴۰۱نکته جالب انجین جدید جیپ اینه که تو اولین نمونه قدرت 510 اسبو 680 نیوتن متر گشتاور ارائه میده در حالی که بیمر بعد سالها بروز رسانی تازه به این قدرت رسیده و گشتاورش هم که هنوز مونده برسه.حالا حساب کنید بروز رسانیهای بعدی که میره بالای 600 اسب و اینکه احتمال دا ه srt به 800 اسب هم برسونه.ولی به محض جایگزین کردنش با انجین هلکت دیگه داج بدرد نمیخوره و باید اسمش رو بایگانی کنن و از اون روز به بعد مثلا با اسم پلیموث ادامه بدن.چلنجر بدون انجین 8 سیلندر پوشراد دیگه چلنجر نیست
حسین دهمرد
۲۵ فروردین ۱۴۰۱شبیه ون شده. تهشو از جنیفر الهام گرفتن. بنظرم رنگ مشکیش بهتر باشه. ولی خب موتورش جالب بنظر میرسه کاش اطلاعات بیشتری راجب موتورش باشه
FARAZ
۲۵ فروردین ۱۴۰۱حسی که به من میده اینه :
پیکاپ فول سازی که suvشده……
ولی جیپ همچین پیکاپی نداره.
طراحی که برای نشان دادن اصالت بود ولی خوب از آب در نیومده. گفتن زشت، بی انصافیه ولی زیبا هم نیست.
دکتر
۲۵ فروردین ۱۴۰۱اتوبوسه،یه ردیف صندلی دیگه هم میتونستن بذارن توش😂 من بامدل کوتاهترش حال کردم واقعا…