این SUV هفتصد و هفت اسب بخاری موجب میشود که خودروهای اسپرت پورشه و آستونمارتین کُند به نظر برسند!
ممکن است در نگاه اول چندان عالی به نظر نرسد اما جیپ گرند چروکی ترکهاوک ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور را در زیر کاپوت خود پنهان کرده است. این نیروی ویرانگر از سوی یک موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژر تأمین میشود که در اصل همان موتور هلکت است. با انتقال تمامی ۷۰۷ اسب بخار این موتور توسط سامانهٔ چهارچرخ محرک جیپ به هر دو محور، گرند چروکی ترکهاوک میتواند در تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که آنرا به یکی از سریعترین SUVها در جادهها تبدیل میکند؛ اما وضعیت ترکهاوک در مقایسه با دیگر خودروها چگونه است؟
حقیقت این است که حداقل بر روی کاغذ جیپ گرند چروکی نهتنها از تمامی SUVهای درونسوز دنیا سریعتر است که حتی از بسیاری از کوپههای اسپرت هم شتاب بالاتری دارد. این SUV بزرگ آمریکایی از محصولاتی از آستونمارتین، پورشه، دوج و… سریعتر است درحالیکه فضای کافی برای نشستن پنج سرنشین در راحتی کامل را هم فراهم میکند. جایگاه گرند چروکی ترکهاوک در جدول مقایسهٔ آن با ۱۰ نمونه از سریعترین خودروهای تولید انبوه دنیا اینجاست:
خودرو | شتاب | |
۱ | جیپ گرند چروکی ترکهاوک | ۳.۵ ثانیه |
۲ | دوج چارجر هلکت | ۳.۶ ثانیه |
۳ | شورلت کوروت گرند اسپرت | ۳.۶ ثانیه |
۴ | آلفارومئو جولیا کوادریفولیو | ۳.۶ ثانیه |
۵ | آستونمارتین DB11 | ۳.۷ ثانیه |
۶ | پورشه ۷۱۸ کیمن S | ۳.۸ ثانیه |
۷ | مرسدس-آامگ SL65 | ۳.۹ ثانیه |
۸ | شورلت کامارو SS | ۴.۱ ثانیه |
۹ | کادیلاک ATS-V | ۴.۲ ثانیه |
۱۰ | لکسس LC500 | ۴.۳ ثانیه |
این آمار با توجه به وزن نزدیک به ۲.۵ تنی گرند چروکی ترکهاوک واقعاً چشمگیر است. این در حالی است که سوپر SUV جیپ میتواند تا ۳.۲ تن را هم بکسل کند. حال در جدول دوم میخواهیم ترکهاوک را با همنوعانش یعنی SUVها مقایسه کنیم و به همین دلیل در جدول زیر آنرا در برابر تعدادی از نزدیکترین رقبایش قرار دادهایم:
خودرو | شتاب | |
۱ | تسلا مدل X P100 D | ۲.۸ ثانیه |
۲ | جیپ گرند چروکی ترکهاوک | ۳.۵ ثانیه |
۳ | مرسدس-آامگ GLC63 S کوپه | ۳.۷ ثانیه |
۴ | پورشه کاین توربو S | ۳.۸ ثانیه |
۵ | بنتلی بنتایگا | ۴.۰ ثانیه |
۶ | بامو X5 M | ۴.۰ ثانیه |
۷ | رنجروور اسپرت SVR | ۴.۲ ثانیه |
۸ | دوج دورانگو SRT | ۴.۴ ثانیه |
۹ | مرسدس-آامگ GLS63 | ۴.۵ ثانیه |
۱۰ | آئودی SQ7 | ۴.۸ ثانیه |
اما همانطور که جیپ در گرند چروکی ترکهاوک به سرعت و شتاب توجه داشته، مسئلهٔ توقف این موشک زمین به زمین را هم مدنظر داشته است. به همین دلیل در این خودرو مجموعهای از ترمزهای برمبو با دیسکهای ۴۰۰ میلیمتری در جلو و ۳۵۰ میلیمتری در عقب استفاده شده است. به لطف این ترمزها به گفتهٔ جیپ، این خرس آتشین برای توقف از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت فقط به ۳۴.۷ متر مسافت احتیاج دارد. هنوز هیچ صحبتی از قیمت جیپ گرند چروکی ترکهاوک مطرح نشده است اما مطمئناً قیمتی رقابتی خواهد داشت.
منبع: Motor1
Mr.bls
۳۰ فروردین ۱۳۹۶این ماشینو دیدم مدل عادیش بود یعنی گرند چروکی باورکنید خیلی با ابهت بود من که محوش شدم.
(ali(CHEVY NOVA
۳۰ فروردین ۱۳۹۶چه مىکنه جىپ
ماشالاه جىپ خوشحالم کردى
با قىمت خىلى مناسب ببىن از چه مدلهاىى سرىع تره
(ali(CHEVY NOVA
۳۰ فروردین ۱۳۹۶به افتخار این مدل جىپ که واقعا کولاک کرده امروز رو به معرفى ىکى دىگه از محصولات امرىکاىى اختصاص مىدم
پونتىاک بونویل
پونتىاک سال1958 ىکى از محصولات جاودانه خودش رو معرفى کرد
اىن مدل یه محصول لوکس از پونتىاک بود که در دسته ى فول ساىز ها جا مى گرفت
پونتىاک براى این محصول 3 نوع موتور370. اىنچ تدارک دید
قدرت اىن موتور در سال 1958 از 290 تا310 اسب مىرسىد که نمونه 310 اسبى انژکتورى بود
نسل دوم سال59-60 تولىد شد و موتور389 پونتىاک300 اسب قدرت تولىد مىکرد در این مدل
(ali(CHEVY NOVA
۳۰ فروردین ۱۳۹۶پونتىاک نسل سوم بونویل. رو از سال60-64 تولىد کرد و موتورها شامل389.421.400 بود
در نسل چهارم موتورهاى428 و شاهکار پونتىاک یعنى موتور455 هم عرضه شد
نسل پنجم سال 71 عرضه و تا سال 76 تولىد شد و موتورها فقط 2 نمونه 455 و 400 بودن
در نسل ششم پونتىاک ابعاد بونویل رو کوچک تر کرد اما هنوزم بىش از 5 متر بود
(ali(CHEVY NOVA
۳۰ فروردین ۱۳۹۶در نسل هفتم پونتىاک بازهم روند کاهش ابعاد رو در پىش گرفت
در این نسل پونتىاک براى اولین بار موتور6 رو برا بونویل تدارک دید
موتور 231 6 سىلندر بىوک تا موتور350 8 سىلندر اولدزموبىل قدرت بخش بونویل بودن
نسل 8-9-10 هم دىگه شباهتى به اجداد پر افتخار و قدرتمندشون نداشتن
سرانجام بونویل این هىولاى قدرتمند پونتىاک سال2005 از رده خارج شد
Ace
۳۰ فروردین ۱۳۹۶.
در مورد بنتایگا شتاب 4 ثانیه ای غلطه.
.
سایت کار اند درایور و چندین مجله ی دیگه 0 تا 100 بنتایگا رو 3.5 ثانیه تست کردن
4 ثانیه غلطه.
.
مجلات موقع رونمایی یک ماشین جدید یکم جوگیر میشن.
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۳۰ فروردین ۱۳۹۶یادم میاد چند ماه پیش کلی حرص خوردم به مهران گفتم بابا سایت کار اند درایو و خیلی سایت های دیگه شتاب بنتایگا رو 3.5 گفتن.
نظرمو تایید نکرد هیچ چندتا متلک هم بارمون کرد چندتا دیسلایک هم گرفتم.?
کلا من هرچی بگم دوستان خوششون نیاد(حتی اگه حقیقت باشه) بدجور به من میکوبن.
هنوز دلیلش مشخص نیست.(البته خودم میدونم?)
mehran911
۳۰ فروردین ۱۳۹۶چرا رو هوا حرف میزنی ؟؟؟؟؟
من کی گفتم بنتایگا ۳.۵ نزده ؟؟؟؟؟
همون موقع کار اند درایور و موتورترند این زمان رو تو سایتشون زده بودند
من گفتم زمانی که تو خود سایت بنتلی زده شده ۴ ثانیه است
.
کدوم متلک ؟؟؟؟
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۳۰ فروردین ۱۳۹۶مهران اون تاپیک یادم نیست چی بود.
اگه خودت پیداش کردی میفهمی چی گفتی.
یادم میاد گفتی 4 ثانیه یا بیشتر زده.
منم گفتم سایت fastestlaps زمان 0تا100 کیلومتر رو 3.9 زده.
بعدش گفتی مگه بقالیه با من چونه میزنی سر چند صدم ثانیه و اصلا این سایت fastestlaps معتبر نیست و………
بعدشم تو کامنت جداگانه به سایت کار اند درایور و……. اشاره کردم.
الان سایت fastestlaps رو نگاه کردم 0تا 60 مایل رو 3.5 گفته.
0 تا 100 کیلومتر هم 3.9.
mehran911
۳۱ فروردین ۱۳۹۶دوتا چیزو با هم اشتباه گرفتی
.
بحث در مورد این که آمار fastestlap خیلی معتبر نیست برای جای دیگه بود و واقعا هم کاملا معتبر نیست و نمیشه بصورت صد درصد بهش استناد کرد
.
.
در مورد تایم بنتایگا هم گفته بودم طبق آمار چندین سایت و البته خود سایت بنتلی صفر تا ۶۰ مایل برابر ۴ ثانیه زده .
.
بعد شما گفتی ۳.۵ زده هر چند قبلش دیده بودم اما گفتم درسته که ۳.۵ زده …
منم قبول دارم که زده اما اونجا گفتم که آمار رسمی آمار سایت بنتلیه
silver
۳۰ فروردین ۱۳۹۶پهلوان شما یه کتاب فن بیان بخون مشکلات کاملا حل میشه.
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۳۱ فروردین ۱۳۹۶اولا که silver جان من دارم با مهران بحث میکنم.الانم به توافق رسیدیم سر یه موضوع.(البته من هنوز فکر میکنم بحث fastestlap مال همون تاپیک بود)
دوما شما از یه جای دیگه ناراحتی بیخودی قضیه ها رو به هم ربط نده.
silver
۳۱ فروردین ۱۳۹۶اولا اینجا یه سایت کاملا آزاده وقتی بحثی راه میافته همه امکان شرکت دارن ، شما اگر روی سخنت با مهرانه زنگ بزن خصوصی صحبت کن اینجا جاش نیست .
دوما این که اتفاقا از جای دیگه بسیار خوشحالم چون چهره واقعی ات برای خیلی ها مشخص شده.
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۳۱ فروردین ۱۳۹۶silver:
((دوما این که اتفاقا از جای دیگه بسیار خوشحالم چون چهره واقعی ات برای خیلی ها مشخص شده.))
مثلا الان چیش مشخص شده؟؟؟؟!!!
من همونیم که بودم.
گاهی اوقات کامنت هایی میذارم یا انتقادهایی میکنم که شاید خیلیا خوششون نیاد.این دلیل نمیشه که من دشمنی با شرکت خاصی(مثلا مرسدس) دارم.
هرکی ندونه فکر میکنه من قتل مرتکب شدم.??
یه بحثی بود تو اون تاپیک تموم شد و رفت.
حالا خوبه بعضی ها کلی هایپر استون رو مسخره کردن (قیافش مثل دانلد داک و سایپا باهاش همکاری کنه و…….)
من هیچی نگفتم هیچ عکس پروفایلمم دانلد داک گذاشتم.
بهتره یکم ظرفیتمون رو زیاد کنیم.
silver
۳۱ فروردین ۱۳۹۶پهلوان جان اول از همه بگم که من هیچ وقت نمیام کار کمپانی ای رو مسخره کنم و بگم شبیه ….شده ،انتقاد کردم ولی مسخره نکردم .
شما طرفدار خودروساز های انگلستان هستی ، سلیقه شماست و کاملا محترمه ،
بار ها گفتم علاقه به ماشین چیز سلیقه ای هست و هیچ وقت نمیشه کسی رو به خاطر سلیقه اش محکوم کرد یا مسخره.
بهترین کار اینه که اگر طرفدار برند یا خودرو ساز های کشوری هستی ، از داشته ها و افتخاراتش بگی نه اینکه رقباشو تخریب کنی ،اینکار به جای بالابردن خودرو ساز مورد علاقه ات بدتر موجب تخریب جایگاهش در ذهن افرادی میشه که دارن اون کامنت رو میخونن.
درباره هایپر کار استون هم بگم به عنوان یه دوستدار ماشین از ماشینای مورد علاقه ام هست ،خیلی ها گذری یه چیزی میگن و مسخره میکنن و میرن ولی نمیتونن واقعیت رو درباره اون ماشین خوب عوض کنن.
شما در بحث قبلی مخصوص اومدی برای تخریب مرسدس ،منم پاسخ دادم که اون مطالبی که مطرح کردی علیه بنز درباره برند های مورد نظر خودتم صادقه.
مکلارن برند خوبیه و داره با دیگران رقابت میکنه ،لازم نبود اون حرفا رو درباره رقباش بزنی.
بگذریم این چیزا یه قسمتی از یه بحث داغ خودروییه.
قبلا شاهد بودم که از افتخارات انگلستان گفتی ولی دیسلایک دادن دوستان ، بیان این چیزا باید طوری باشه که باعث جذب طرفداران اون خودرو ساز بشه نه تحریک دیگران برای دیسلایک دادن .تعریف و تمجید هم اگر با زبانی تند بیان بشه بازخورد مناسب نداره
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۳۱ فروردین ۱۳۹۶silver جان حرفتون رو کاملا قبول دارم.
سعی میکنم از این بعد بهتر کامنت بذارم.
silver
۳۱ فروردین ۱۳۹۶قربانت پهلوان جان
منم اگر جایی تند رفتم شما ببخش
بذار به حساب شعله های عشق به ماشین!
Machine
۳۰ فروردین ۱۳۹۶نه شتاب ۴ ثانیه ای بنتایگا غلطه و نه جو گرفتنی در کاره
شتاب بنتایگا از طرف چندین منبع مثل اتو اکسپرس، اتوکار و ویکی پدیا ۴ و حتی ۴.۱ ثانیه اعلام شده.
سعی نکنین با این حرفها رکورد گرند چروکی ترک هاوک رو زیر سوال ببرین
این ماشین سریعترین SUV درون سوز دنیا است.
اینها هم منابع شتاب بنتایگا
http://www.autoexpress.co.uk/bentley/bentayga
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bentley_Bentayga
https://www.autocar.co.uk/car-review/bentley/bentayga/specs
Jast bentley continental
۳۱ فروردین ۱۳۹۶اقا اگه قراره سریع ترین شاسی بلند دنیا از لحاظ حداکثر سرعت بگیم بنتایگاست تو شتابم تسلا همه رو لول می کنه حتی هلکتو پس چی میگین سریع ترین شاسی بلند دنیاست
Jast bentley continental
۳۰ فروردین ۱۳۹۶منم دیدم ۳.۵ ثانیه رو کلا بنتلی ۰ تا ۱۰۰ ماشیناشو یه زره زیاد می گه مثلا gt v8 sطبق گفته بنتلی صفر تا صد ۴.۳ ثانیه ای داره ولی تو تست تونستن تو ۳.۸ ثانیه بزنن.
دانیال
۳۰ فروردین ۱۳۹۶چرا از چلنجر هلکت با وزن کمتر و آیرودینامیک بهتر ولی موتور یکسان کند تره؟؟؟؟
Hemichan
۳۰ فروردین ۱۳۹۶به خاطر AWD بودن
مسعود
۳۰ فروردین ۱۳۹۶سیستم چهارچرخ در استارت خیلی فرق میکنه
Matin
۳۰ فروردین ۱۳۹۶واقعا محو زیبایش شدم لعنت به انحصار
حميد
۳۰ فروردین ۱۳۹۶احتمالا مصرف سوختش زیاد باشه
حالا این همه قدرت و شتاب برا این ماشین بی أرزش
واقعا که
ونوم اف ۵
۳۰ فروردین ۱۳۹۶داداش حتما باید کلی ازت پول بگیرن تا فکر کنی چیز خوبی خریدی
حميد
۳۱ فروردین ۱۳۹۶سلام داداش شاید دست شما نرسه منتهی مطمئن باش دست ما میرسه
NSX
۳۰ فروردین ۱۳۹۶من با نظر حمید تا حدودی موافقم البته نه اینطور که دوستمون تند رفت یه مقدار ? من خودم عاشق جیپم مخصوصا چروکی ولی خب به نظرم اگه بیشتر روی رفاه و راحتی این ماشین کار میکرد بجای این همه اسب بخار میتونست بهتر باشه چون رقبای این ماشین همه ی جوانبو در نظر گرفتن و قدرت در کنارش.مسلما نتیجه ی 707 اسب بخار یه شتاب خوبه ولی خب خودروسازای دیگه هم میتونن با همچین قدرتی اینطور شتابی بگیرن از ماشین ولی این کار واقعا اگه بخوای منطقی نگاه کنی کاملا غیر ضروریه برای همه ی خودروسازا و صرفا برای رقابته اونم برا مدت کوتاه.در خیلی از کلاس های ماشینی همچین قضیه ای وجود داره که بعضیاشون خیلی قابل توجیه نیست این کلاس شاسی بلندا هم همینطور.ولی تا وقتی رقابت باشه این داستانم ادامه داره خلاصه.قبل ازینکه البته منفی بدین واقعا به این قضیه منطقی نگاه کنین چون مطمئن باشین من خودم شاید بیشتر از خیلی از افراد عاشق قدرت و اینجور چیزا باشم ولی خب اینم باید در کنار خصوصیات دیگه باشه
در آخرم خطاب به دوستمون عزیزمون آرش میخوام بگم به نظرم این نوع برخورد و جواب در شان یه کاربر پدال نیست شما هم خیلی خون خودتو کثیف نکن بابتش ارزش نداره
u.s army
۳۱ فروردین ۱۳۹۶داخله ماشین رو بسوک همه جاش مملو از چرمه امکانات بسیار کامله. طراحی ماشین چه داخل و خارج بی نظیره. و از همه مهمتر آرم jeep. داره
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۳۱ فروردین ۱۳۹۶اگه کسی کم مصرفش بخواد با موتور معمولیش میخره
ASA
۳۰ فروردین ۱۳۹۶فکر کردی ما آمریکایی دوستا براچی عاشق ماشین شدیم؟؟!
ما گشتاور دوست داریم و مصرف سوخت بالا و حجم موتور بالا
نه مصرف سوخت کم و حجم موتور زیر 2000 سی سی
مثل فرانسویای 3 سیلندر
یا آلمانیای 4 سیلندر
(ali(CHEVY NOVA
۳۰ فروردین ۱۳۹۶ASA
باهات موافقم
عشقست مصرف بالا
عشقست گشتاور بالا
عشقست حجم موتور بالا
عشقست امرىکاىى
پرهام
۳۱ فروردین ۱۳۹۶علی آقا و asa عزیز
این جوری نگین خدایی😐
اون آمریکای قدیم بود که ی موتور حجیم و قوی و پر گشتاور و پر مصرف میساخت
الان همونو با مصرف پایین میسازن
الان شما تو یه مقایسه کوچیک بکن دوتا ماشین که البته توهین به کادیلاکه این مقایسه! ولی صرفا برای نشون دادن بعضی چیزا میگمش ،
شما اسکالید رو در نظر بگیر از کادیلاک
در مقایسه هم ال ایکس ۵۷۰ از لکسوس رو میگم
که کادیلاک یه موتور ۶.۲ لیتری داره
ال ایکس هم ۵.۷
کادیلاک هم حجیم تر هم قوی تر هم با گشتاور بالاتر
حالا مصرف سوخت!
کادیلاک : بین 11.2 تا ۱۵.۷ لیتر در هر صدتا و میانگین ۱۳.۸
لکسوس : بین ۱۳.۱ تا ۱۸.۱ لیتد در هر صد تا و میانگین ۱۵.۷
فک نکنم دیگه کسی بتونه بگه موتور های آمریکایی بیخودی حجیم هستن یا قدرتشون زیاده و یه عالمه مصرف دارن !
البته خب اگه هنوز هم فک میکنین اینجوریه شما باید دیدتون رو از ماشین های آمریکایی که تو ایران هستن و خیلی به روز باشن ۲۰۰۰ به قبل هستن به سال ۲۰۱۷ تغییر بدین✌
البته امیدوارم از این مقایسه هر جوند جزئی و صرفا جهت یادآوری ! به کادیلاک بر نخوره!
من که میگم هنر اینه که همون موتور حجیم و قوی رو بیای بهینه کنی نه این که از قدرت بزنی!
تازه یه چیز خوب دیگه هم در مورد اسکالید که سیستم غیر فعال سازی نصف سیلندر هارو داره!
اون موقع هم مصرفش دیدنی میشه!
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۳۱ فروردین ۱۳۹۶علی و asa درست میگین و منم موافقم اما…..
یه چیزو اضاف میکنم
ما به خاطر قدرت مصرف بیشتر رو کنار میایم وگرنه امریکایی کم مصرف هم هست
حتی برای ماسل کارا
(ali(CHEVY NOVA
۳۱ فروردین ۱۳۹۶پرهام جان
من اىن حرفى رو که زدم به اىن منظور بود که امرىکاىى پرمصرف هم اگه باشه مهم نیست و همچنان عشقه ابدى هست برا طرفدارانشون
پرهام
۳۱ فروردین ۱۳۹۶این که صد درصد❤✌?
علی آلمانی
۳۰ فروردین ۱۳۹۶آقای دانیال کجای این از هلکت کند تره این شتابش 2.3 ثانیه است ولی هلکت 3.9 ثانیه است
آرش آمریکایی
۳۰ فروردین ۱۳۹۶دانیال یه اشتباه نگارشی کرد در واقع میخواست بگه چرا چلنجر از این کندتره
ولی شمام مثه اینکه اشتب زدی
اون دوج چلنجر دیمونه که شتاب 2.3 داره
این جیپ گرند چروکی ترک هاوک شتاب 0-100، 3.5 ثانیس
ali
۳۰ فروردین ۱۳۹۶فقط از نظر شتاب اولیه و سرعت نهایی.وگرنه زیبایی و خوشدستی و لوکسی و برندینگ و تکنولوژی. پورشه کاین توربو S و بنتلی بنتایکا و بامو X5 M و تسلا مدل X P100 D و آستونمارتین DB11 و مرسدس-آامگ SL65 … کجا این مدل دوج کجا…
Saman
۳۰ فروردین ۱۳۹۶باز هم us وباز هم برتری :-) us همیشه به وقتش رو میکنه برترینهارو .چند وقت پیش یکی از مدلهای کامارو حتی پاگانی رو هم ناکام گذاشت.
(ali(CHEVY NOVA
۳۰ فروردین ۱۳۹۶Saman
داداش زدى تو خال
امرىکاىىها به وقتش یه چىز رو مىکنه که دنىا رو به لرزه مىندازه
نمونه هاى مثل دىمون.هلکت.کوروت zr1. کاماروzl1. و….. که با قىمتهاى بسىار مناسب کولاک کردن
Saman
۳۱ فروردین ۱۳۹۶مرسی داداش علی شوی کامنتات حرف نداره و آموزنده هستش ارادتمند شمام :-)
ASA
۳۰ فروردین ۱۳۹۶گرند چروکی ترک هاوک
چلنجر دیمون
وایپر
چارجر
شدن خار چشم
(ali(CHEVY NOVA
۳۰ فروردین ۱۳۹۶ASA
داداش دمت گرم کاملا درست مىگى
یاسین
۳۰ فروردین ۱۳۹۶من یه جا خوندم قراره با قیمت حدود 90 تا 100 هزار دلار قیمت گذاری بشه اگه واقعا با این قیمت وارد بازار دنیا خیلی خریدش ارزش داره که انصافا ماشین با ابهت و خیلی خطرناکیه از اون چیزاس که نباید اصلا باهاش شوخی کنی
کارال
۳۱ فروردین ۱۳۹۶عجب شتابی داره لامصب . من فقط اون پاترول رو دوست داشتم ک ریچارد هموند رو با پورشه 918ش تو برنامه ی گرند تور سوسک کرد
پرهام
۳۱ فروردین ۱۳۹۶اون که شما میگین فک کنم تو خود پدال هم در موردش نوشته بود که در اصل یک نیسان جی تی آر به شدت تقویت شده با بدنه آرمادا(پاترول) بوده
نه یه آرمادای عادی!
Ahmad
۳۱ فروردین ۱۳۹۶لامصب یوونتوس هم از وقتی اسم مقدس جیپ رو همراه داره شکست ناپذیر شده.