جیپ به عنوان یکی از برندهای استلانتیس با سرعت بالایی به سمت الکتریکی سازی محصولات خود حرکت میکند. این اخبار خوبی است زیرا جیپ به عنوان متخصص آفرود از تکنولوژیهای جدیدی استفاده خواهد کرد که احتمالاً باعث بهبود قابلیتهای محصولات خود خواهد شد. از طرف دیگر این امر میتواند به معنی پایان تولید محصولات درونسوز این خودروساز باشد.
کریستین مانیر مدیرعامل جیپ اخیراً اذعان داشته جیپ به دنبال تسریع فرایند الکتریکی سازی محصولات خود است. البته مرد شماره یک جیپ گفته که شاید تولید پیشرانههای دیزلی این خودروساز تا پایان دهه جاری میلادی متوقف گردد. این امر نگرانیهایی را برای بازارهای مختلف به وجود آورده است.
مدیرعامل جیپ گفته است:
من فکر میکنم پیشرانه دیزلی در اروپا ناپدید خواهد شد و این قاره واقعاً خاستگاه پیشرانههای دیزلی بوده است؛ و به همین خاطر واضح است که فروش پیشرانههای دیزلی بهطور قابلتوجهی کاهش خواهد یافت اما آیا این به معنی توقف یکباره عرضه پیشرانههای دیزلی خواهد بود؟ نه من فکر میکنم مرحله گذاری از زمان حاضر تا سال ۲۰۳۰ وجود خواهد داشت و البته وضعیت بازارهای مختلف متفاوت خواهد بود.
اگرچه این اظهارات شوکه کننده نیستند اما بسیاری از مشتریان از سرنوشت بد پیشرانههای درونسوز جیپ ناامید خواهند شد. با سختگیرانهتر شدن استانداردهای آلایندگی، پیشرانه ۸ سیلندر جیپ میتواند بازنشسته شده و جای خود را به نمونههای ۴ و ۶ سیلندر الکتریکی شده بدهد.
مانیر در ادامه میافزاید:
برخی بازارها همچنان شاهد عرضه پیشرانههای ۸ سیلندر خواهند بود و برخی نیز پیشرانههای دیزلی و ۶ سیلندر را دریافت خواهند کرد. در میانمدت واضح است که ما میخواهیم از پیشرانه ۸ سیلندر تا حداکثر جایی که میتوانیم محافظت کنیم.
مازیار
۲۷ تیر ۱۴۰۰همه تیرهاشون رو به سمت درون سوزهای گردن کلفت شلیک میکنن و آخرشم میگن واضح است که ما میخواهیم از پیشرانه هشت سیلندر تا جایی که میتوانیم محافظت کنیم😀
F22RAPTOR
۲۷ تیر ۱۴۰۰به نظر من پیشرانه های دیزلی واسه اینکه میتونی بیشتر گشتاور رو تو دورهای پایین موتور به دست بیاری واسه افرود بهتر میتونه باشه
امیر
۲۷ تیر ۱۴۰۰الان مدیر عامل جیپ چند چنده با خودش ؟ خودش نفهمید چی گفت ، منم نفهمیدم چی
گفت ، ولی این رو بگم موتور دیزلی برای آفرود بهتره.
آفرود محیط خشنی داره و به نظرم چون موتور های دیزلی بهترین گشتاور رو توی دور
موتور های نسبتا پایین تحویل میده ، آدم می تونه ماشین رو بهتر کنترل بکنه.
ولی موتور الکتریکی این طور نیست شتاب گیری سریعی داره و به نظرم برای آفرود می تونه خطر ساز باشه.
Ninja
۲۷ تیر ۱۴۰۰موتور الکتریکی گشتاور آنی داره و زیاد که خیلی کمک میکنه تو افرود
هی من هیچی نمیگم تو ام هیچی نمیگی 😐
امیر
۲۷ تیر ۱۴۰۰حرف شما هم صحیح ولی من میگم این گشتاور آنی بعضی اوقات خطر ساز میشه.
ولی بله موتور الکتریکی هم توی آفرود بعضی وقت ها معجزه می کنه.
Ninja
۲۷ تیر ۱۴۰۰صحیح
حشمت۰۲۱
۲۷ تیر ۱۴۰۰سیستم های کنترلی ماشین ها برای همین مشکلات هست دیگه
اینکه قدرت موتور رو کنترل کنه و از هرزگردی و سر خوردن جلوگیری کنه
Amirreza
۲۷ تیر ۱۴۰۰به نظرم شرکت های خودروسازی خیلی تو برقی سازی جوگیر شدن مثلا دلیلی نداره که تمام خودروهای برقی شتاب ۴ ثانیه ای دارن
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۷ تیر ۱۴۰۰واقعا یه مشت باطری برای آفرود مناسبه ؟ این سیاستمدارا برا پول چه کارا که نمیکنن.
Rakeb
۲۷ تیر ۱۴۰۰آفرود فقط با موتور الکتریکی.
دیزلی پیش الکتریکی کم میاره.
البته حتما باید برای آفرود هوشمندسازی بشه تا مشکل آفرین نباشه
Amirreza
۲۷ تیر ۱۴۰۰مهم ترین مشکل برقیا به نظرم وزنشونه تو آفرود که انقد زیاد که تا بالای کاپوت میرن تو گل
mm.y@rlou
۲۷ تیر ۱۴۰۰به نظرم آفرود با صدای یک موتور تنفس طبیعی لذت بخش تره
مدیر عامل جیپ هم که انگار روان گردان خورده میگه الکتریکی سازی بعد میگه از پیشرانهv 8محافظت میکنیم
Swedish arrogant tiger
۲۷ تیر ۱۴۰۰فکر نمیکنم یه مشت باتری و آرمیچر بتونه جای نیروگاه دیزل رو برای آفرود پر کنه!
وزن بالا و آسیب پذیریش هم بماند کاری بهش نداریم اصلا.
محمد مختاری آذر
۲۸ تیر ۱۴۰۰کاملا کار درستی انجام می دهند چون موتور های دیزلی واقعا آلودگی زیادی دارند