جیپمک لارن

درگی شگفت‌انگیز میان جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک و مک‌لارن 570S

شاید با خواندن تیتر این مطلب تعجب کنید زیرا جیپ گرند چروکی هیچ شباهتی با مک‌لارن 570S ندارد؛ بنابراین قرار دادن این دو ماشین که متعلق به دو دنیای کاملاً متفاوت هستند رودرروی هم برای انجام یک مسابقهٔ درگ شاید کاری کاملاً اشتباه به نظر برسد اما زود قضاوت نکنید. مطمئناً قرار گرفتن یک اس‌یووی بزرگ در کنار یک سوپراسپرت در مسیر مسابقهٔ درگ هرگز کاری معمول نیست زیرا یک اس‌یووی بزرگ برای مسابقهٔ درگ ساخته نشده است.


به همین دلیل، واضح است که در این درگ مک‌لارن به لطف مزیت‌هایی مثل وزن کمتر در برابر گرند چروکی پیروز خواهد شد اما پس از تماشای ویدئوی زیر شاید بخواهید از این به بعد مسابقات درگ را با اس‌یووی‌های بزرگ انجام دهید (!) زیرا با کمال تعجب در این درگ جیپ گرند چروکی پیروز می‌شود. البته این پیروزی به این خاطر به دست آمد که خودروی شرکت‌کننده در این درگ یک گرند چروکی معمولی نیست بلکه از نوع ترک‌هاوک با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت ۷۰۷ اسب بخاری است. البته از سوی دیگر، جیپ خودروی بسیار سنگین‌تری است به‌گونه‌ای که ۲۴۳۲ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که وزن مک‌لارن تنها ۱۴۰۶ کیلوگرم است؛ یعنی 570S حدود یک تن سبک‌تر از ترک‌هاوک است.

همچنین هرچند مک‌لارن قدرتی برابر با ۵۷۰ اسب بخار دارد که نزدیک به ۱۴۰ اسب بخار کمتر از جیپ است اما آئرودینامیک بسیار بهتر 570S می‌تواند قدرت کمتر آن‌را جبران کند؛ بنابراین اختلاف وزنی بیش از یک تن، آئرودینامیک بسیار بهتر و… همگی به برتری مک‌لارن 570S در این مسابقه اشاره دارند اما نه این بار! نهایتاً در این ویدئو مشخص می‌شود که گرند چروکی ترک‌هاوک مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۹۶ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که 570S ظرف ۱۲.۲۲ ثانیه از مسافت را به پایان می‌رساند؛ بنابراین هرچند اختلاف دو ماشین در این درگ بسیار جزئی و در حد چند صدم ثانیه است اما مطمئناً همین اختلاف جزئی کافی است تا جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک را مستحق احترام بدانیم چراکه این خرس جهنمی، سوپراسپرتی با یک تن وزن کمتر را شکست داده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    مک لارن زود تر شروع کرد ولی جیپ بازم رسید بهش و چند لحظه جلو بود
    واقعا لانچ جیپ عالیه
    توی شتاب اولیه خارق العادست
    ولی خب توی سرعت های بالا بخاطر ایرودینامیک دیگه پیروزی با مک لارنه
    ما که نمیتونیم شاسی بلند بخریم، اونایی که میتونن جیپ بخرن و لذتی ببرن که توی هیچ ماشینی نمیتونن ببرن
    درسته از یه مک لارن یا لامبو توی سرعت بالا شکست میخوره
    ولی خیلی از خودروهای دیگه رو قورت میده

    1. lamborghini

      ۱۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      3 احتمال مطرحه :
      یا رانننده ی مک لارن از بالاخونه مرخص بود یا روح آیرتون سنا در جسم راننده ی جیپ قرار گرفته یا شیطنتی در کار بوده !
      جیپ بهترین شاسی بلندیه که دوست دارم بخرم … اندازه ی اوروس دوستش دارم اما این اعداد رسمی رو ببینین :
      0 تا 60 مایل :
      جیپ : 3/3
      مک لارن : 2/7

      0 تا 100 مایل
      جیپ : 8/8
      مک لارن : 6

      400 متر :
      جیپ : 11/7
      مک لارن : 10/5 ثانیه

      همینطور که میبیند این اختلاف بسیار زیاده … این اعداد رسمی کاملا قابل اعتمادن و بار ها در درگ های معتبر ثابت شدن
      به این درگ های چرت و پرت که آدمو نادون فرض میکنن اعتنا نکنید

      570 اس در هر شرایطی گرند چروکی SRT ترک هاک رو شکست میده … نه تنها گرند چروکی بلکه بنتایگا و اوروس و کاین توربو و تمام شاسی بلند های دیگه رو هم شکست میده … چون در 570اس هر اسب بخار باید 2/5 کیلو وزن رو با خودش بکشه اما در گرند چروکی هر اسب بخار مسئول به حرکت انداختن حداقل 3/5 کیلو وزنه .

      1. ساسان

        ۱۸ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1047 ديدگاه)

        دقیقا درست میگی.به مطالبی که گفتی بحث آیرودینامیکم میشه اظافه کرد.هرگز نمیشه یهSUVدرآیرودینامیک به پای یه سوپراسپرت برسه.دریک درگ معتبر با راننده حرفه ای قطعا”نتیجه برعکس میشه.

        1. lamborghini

          ۱۸ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          خودت و عکس پروفایلتو عشقست ???

        2. s.h

          ۱۸ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (712 ديدگاه)

          چاکر همه اونایی که کور کورانه تعصب نمیکشن بر خلاف عکس واسمت

      2. Sajjad

        ۱۸ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        جیپ به لطف سیستم چهار چرخ متحرک لانچ خیلی خوبی داره
        این عادیه که چند ثانیه اول با وجود لانچ سریع تر مک لارن بتونه از مک لارن جلو بزنه
        اما بقیه کار کم میاره.
        منکر توانایی های بالای مک لارن نیستم و خودم طرفدار سر سخت مک لارنم
        اما دیگه نمیتونم لانچ معرکه جیپ رو کتمان کنم

  2. حسین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    این کلیپ قدیمی نیس؟

  3. Just bentley continental

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (563 ديدگاه)

    در خوب بودن جیپ هیچ شکی نیست
    ولی این درگ مشکل داره پدال هر درگی رو لطفا نزارین
    مک لارن تو کل عمرش تا الان چهار صد مترو تو ۱۲ ثانیه نزده!!!!
    اگه اشتباه نکنم ۴۰۰ مترو این مدل زیر ۱۱ ثانیه میزنه.
    هیچ وقت یه شاسی بلند به پای یه سوپر اسپرت نمی رسه.

  4. امیر

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    هلکته دیگه
    شوخی ک نیس

  5. علی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    اولش دلم برای (((مکی )))سوخت ی لحظه فکر کردم مسابقه ما بین (((فیل و فنجونه))) ولی مکی بلاخره تونست ثابت کن فراتر از ی ماشین معمولیه و برد!!!

    با تچکر از مکی و دوستانش

  6. مهدی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این درگ ها به هیچ وجه معتبر نیستن.چون طرف باماشینش رفته مسابقات درگ شرکت کرده.درگ ها ازطرف مجله های معتبر بایدانجام بشه تامشخص بشه یک خودرو چه توانی داره.اینا رومیشه فقط جهت تماشاکردن دید

  7. مهدی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طوریکه مثلاممکنه یه راننده لامبورگینی از پس یه راننده حرفه ای که ماشین خیلی ضعیف تری داره برنیاد

  8. Divergence

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    اگر به دقت به فیلم نگاه کنید ، مکلارن از لانچ کنترل استفاده نمیکنه و همینطور معمولی راه میافته ، دلیل عقب افتادنش هم همین است.

  9. AMIN

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درست میگین که مک لارن میتونه جیپو ببره ولی به راننده هم بستگی داره مثلا پدال دیگ های زیادی از دیمون گذاشته و تو اکثرشو باخته .دیمونی که 0تا100ش 2.2 ثانیس پس بحث اصلی سر رانندس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا