مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت دوم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای سابکامپکت
مزدا CX-3
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۴
نسل کنونی: اول
پلتفرم: DJ مزدا
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۳,۸۷۱ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۶,۱۹۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۶,۳۵۵ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۴,۷۶۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۴ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: عملکرد عالی در پیچها، بهترین مصرف سوخت در کلاس خود، استایل برجسته و چشمگیر
نقاط منفی: فضای کم صندلیهای عقب، حجم صندوق بار محدود، تأخیر در پاسخگویی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی
جیپ رنگید
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴
نسل کنونی: اول
پلتفرم: Small Wide فیات-کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
امتیاز از کاربایر: ۳.۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۷۲,۵۷۸ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۶۰,۴۱۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۰۳,۴۳۴ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۸۳,۲۵۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۷ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۴ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تواناییهای آفرود مناسب، استایل سنتی، امکان سفارش گیربکس دستی
نقاط منفی: شتاب پایین، مصرف سوخت بالا، عدم وجود محفظههای اشیاء
مقایسهٔ مشخصات فنی
مزدا CX-3 | جیپ رنگید | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲.۴ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۱۴۵ اسب بخار | ۱۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۰ نیوتن متر | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۱ ثانیه | ۹.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۳ ثانیه | ۱۷.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۷ لیتر (ترکیبی) | ۹.۴ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۵۰ گرم/کیلومتر | – |
ظرفیت باک | ۴۴ لیتر | ۴۸ لیتر |
وزن | ۱۳۳۰ کیلوگرم | ۱۶۱۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۲۷ متر | ۴.۲۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۷ متر | ۲.۵۷ متر |
حجم صندوق بار | ۳۵۰ لیتر | ۳۵۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
ضریب درگ | – | ۰.۳۴ |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۷,۹۱۸ پوند | ۱۸,۴۲۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۲۱,۰۸۵ دلار | ۲۰,۲۴۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۲۱,۰۸۵ دلار | ۲۱,۵۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10191831]
:::فرشاد:::
۲۵ آذر ۱۳۹۷مزدا شیکتر و مدرنتر، جیپ جذابتر و خاصتر؛انتخاب من رنگید?
محمد
۲۵ آذر ۱۳۹۷توی این مرحله دیگه میشه برنده هر کلاس رو پیش بینی کرد
اتفاقا میتونه جذاب هم باشه
.
هرچند ترجیح میدادم این ۲ در فینال به هم بخورن
و هر ۲ رو دوست دارم و خاص هستن
کمی مزدا رو هم بیشتر(که البته این حس عمومی من در مورد محصولات مزداست)
.
اما پیش بینی میکنم برنده این دوئل، برنده فینال گروهه
محمد
۲۵ آذر ۱۳۹۷ضمنا برگ برنده مزدا در مشخصات فنی، وزنش هست که با موتور ضعیفتر عملکرد بهتری داره
هرچند انتظار عملکرد بهتری از جیپ با دنده ۹ سرعته بود
اما هر دو قابل احترامن
saeed
۲۵ آذر ۱۳۹۷نسل جدید مزدا cx3 فکر کنم اولین محصول مزداس بعد از mazda 3 که نسل جدیدش قراره معرفی شه و ظاهرا قراره هم ابعادش بزرگتر شه هم موتور 2 لیتری سری x روش سوار شه که قطعا جذاب ترم میشه.ضمنا یکی از هنرهای مزدا وزن کم محصولاتشه که به خاطر همین با موتورهای نه خیلی توان بالا شتاب مناسبی دارن و البته مصرف سوخت فوق العاده مناسب.
Behnam
۲۵ آذر ۱۳۹۷مزدا مشخصات فنی بهتری داره و از نظر من جذابتر هم هس?
کوروش
۲۵ آذر ۱۳۹۷چیپ قطعا یه دستی هم توی افرود داره و می شه روش حساب کرد مزدا در بخش فنی بهتره و مصرف خوبی هم داره شخصا چیپ را انتخاب می کنم
Mohamad
۲۵ آذر ۱۳۹۷رو کیفیت و فنی مزدا بیشتر حساب میکنم
اما جیپ تو افرود تواناتره
در مجموع انتخاب بین پاسخگویی به نیازهاست و مزدا از نظر من انتخاب باحال تریه و مثل یه رفیق کاردرست
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آذر ۱۳۹۷قلبم میگه جیپ .
عقلم میگه مزدا .
یحیا
۲۵ آذر ۱۳۹۷طبق آمار فروش هم تو اروپا هم تو آمریکا جیپ بهتر عمل کرده.پس جیپ بهتره
شاهين
۲۶ آذر ۱۳۹۷داداش پراید هم از همه ماشینا بیشتر فروخته تو ایران! خب این که نشد دلیل.مزدا کلا توان تولید محصولاتش نسبت به کره ای ها و بقیه ژاپنی ها به دلیل خصوصی بودن و تعداد کمتر کارخونه هاش کمتره و با فرض فروش همه محصولاتی که در یک سال توان تولید داره بازم از خیلیا آمار فروشش کمتر میشه،دلیل این نمیشه جیپ بهتر باشه که
امیر
۲۵ آذر ۱۳۹۷انتخاب سخته!
هردو به نوعی خوب هستن
قابلیت اطمینان بالای مزدا و طراحی خارجی بهتر
فنی و طراحی کابین بهتر جیپ و جیپ بودنش!!
مصرف سوختش بخاطر حجم بالاترش و قدرت بهترش منطقیه
شتابشم ک بخاطر وزنش زیاد به چشم نمیاد
با احترام زیاد به مزدا جیپ انتخابمه
M
۲۵ آذر ۱۳۹۷کجاش سخته ؟
جیپ هیچ برتری نداره
فنی هم که فرمودید باید بگم که برعکس این دفعه این رقیب ژاپنی خوب بازی رو برده
در واقع همه برتری های مزدا رو یه جوری ماسمالی کردی رفت
شتابو مصرفو …
لفظ قدرت منطقی رو هم تو دوئل هایی به کار میبرن که اعداد عجیب غریب از موتورحریف بیرون اومده باشه مزدا هم بشدت منطقیه
امیر
۲۵ آذر ۱۳۹۷دوست عزیز حرف شما کاملا درسته
مزدا معقولتره انتخابش و هیچ شکی در برتری جیپ نیس
اما نظر شخصیم این بود ک جیپ بهتره و به دیگران توهین نمیشه
(Saeed(peugeot
۲۵ آذر ۱۳۹۷با قیافه جیپ خیلی حال میکنم
بهنام
۲۵ آذر ۱۳۹۷همچنان فروش کمتر مزدا بخاطر گستردگی کمتر نمایندگیها و عرضه ی کمتره نه چیز دیگر. قطعا مزدا در هر کلاسی که حضور داره خودروهاش جزو سردمداران کلاس هستن. انتخاب من مزدا
تاجیک
۲۵ آذر ۱۳۹۷قطعا مزدا فقط یه مزدا میتونه با مشخصات فنی کمتر از نظر شتاب از جیپ بهتر باشه ?? هرچند که مصرف سوخت کمتر و هوشمند هست نسبت به جیپ
Elmiraj
۲۵ آذر ۱۳۹۷اون ۲۸۰ کیلوگرم وزن بیشتر جیپ رو ندیدن…؟!؟!
حمیدرضا
۲۵ آذر ۱۳۹۷جیپ به نظر من گزینه جذاب تری هست تا مزدا فروشش هم اینونشون میده
ahmad
۲۵ آذر ۱۳۹۷مزدا بهتره
Москвич
۲۵ آذر ۱۳۹۷مزدا طراحی و مشخصات بهتری داره
net
۲۵ آذر ۱۳۹۷جلوپنجره به شکل نیم دایره بزرگ به رنگ مشکی مزدا جالب نیست و این مدل رینگ مزدا با شاخه های مستقیم زیاد به رنگ خاکستری تیتانیوم قشنگه
OMID
۲۵ آذر ۱۳۹۷جیپ