تولید شاسی‌بلند کوچک جیپ با پلتفرمی فرانسوی!

سه‌شنبه 12 اسفند 1399 - 13:30
مطالعه 3 دقیقه
jeep-s-first-ev 2
حدود 6 سال پیش بود که جیپ به ارائه محصولی پایه در جایگاهی پایین‌تر از رنگید اشاره کرد. به نظر می‌رسد این کراس اوور کوچک سرانجام در راه است زیرا...
تبلیغات

حدود 6 سال پیش بود که جیپ به ارائه محصولی پایه در جایگاهی پایین‌تر از رنگید اشاره کرد. به نظر می‌رسد این کراس اوور کوچک سرانجام در راه است زیرا اتوموتیونیوز اروپا گفته قرار است تولید این خودرو از جولای 2022 در کارخانه تایچی در لهستان شروع شود. البته تا آن زمان راه زیادی در پیش است اما زمان تولید آن دقیق بوده و احتمالاً طی ماه‌های آتی معرفی رسمی این خودرو نیز انجام خواهد شد.

اگرچه رنگید از پلتفرم توسعه یافته توسط فیات-کرایسلر استفاده می‌کند اما برادر کوچک‌تر این خودرو دارای پلتفرمی خواهد بود که توسط پژو-سیتروئن توسعه یافته است. به‌طور خاص این محصول جدید جیپ از پلتفرم ماژولار کامپکت CMP استفاده خواهد کرد و در بطن آن پیشرانه‌های پژو-سیتروئن قرار خواهد گرفت.

واضح است که هیچ محصولی از جیپ بدون سیستم چهار چرخ محرک محصولی کامل نخواهد بود و به همین خاطر قرار است کراس اوور جدید این برند از پیشرانه درون‌سوز و واحدی الکتریکی استفاده کند که در این حالت پیشرانه اولی چرخ های جلو را به حرکت درآورده و واحد الکتریکی نیرو را به اکسل عقب خواهد فرستاد. این سخت‌افزار قبلاً در محصولات پژو و دی اس بکار رفته بنابراین مشکلی از این نظر وجود ندارد.

خب صحبت از الکتریکی سازی شد و باید گفت جیپ همچنین به دنبال خداحافظی با پیشرانه درون‌سوز و ارائه محصولاتی تمام الکتریکی است. در خبرها اشاره‌ای به ابعاد محصول جدید جیپ نشده اما این محصول قاعدتاً باید کوچک‌تر از رنگیدی باشد که طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 4230/1810/1690 میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن 2570 میلی‌متر است.

آلفارومئو و فیات نیز در حال برنامه‌ریزی برای تولید کراس اوور کوچک مخصوص خود هستند اما این خودروها بعداً عرضه خواهند شد. گفته شده کراس اوور آلفارومئو که احتمالاً برنرو نام خواهد گرفت از ژانویه 2023 روانه خط تولید شده و محصول فیات نیز از جولای همان سال مونتاژ خواهد شد. این دو خودرو نیز در لهستان تولید خواهند شد.

آلفارومئو برنرو در جایگاهی پایین‌تر از کراس اوور کامپکت توناله قرار خواهد گرفت و محصول فیات نیز پایین‌تر از 500X بازاریابی خواهد شد. استفاده از پلتفرم و قطعات مشترک به استلانتیس اجازه می‌دهد تا هزینه‌های خود را پایین‌تر آورده و راندمان خود را بهبود بخشد.

هنوز مشخص نیست که این سه محصول در آمریکا نیز عرضه خواهند شد یا خیر اما خب می‌دانیم که آمریکایی‌ها معمولاً خودروهای بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند. بازارهای اروپایی و نوظهور واضح‌ترین گزینه‌ها برای این سه کراس اوور کوچک خواهند بود.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.