فیات-کرایسلر با شکایتی دربارهی تکانهای مرگبار مشهور جیپ رانگلر مدلهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ مواجه شده است.
این شکایت که در میشیگان ثبت شده نشان میدهد مشکلات یاد شده به خاطر عدم توانایی اکسل جلوی رانگلر در جذب ناهمواریها و لرزشهای جاده میباشد. این در صورتی است که سیستم تعلیق جلوی مستقل در صورت نصب در این خودرو میتوانست عملکرد بهتری داشته باشد. گفته شده قطعات اکسل جلو و فرمان رانگلر میتواند از تعادل خارج شده و همین امر در سرعتهای بالا باعث تکانهای شدید خودرو خواهد شد.
دیترویت نیوز گزارش داده که شکایت توسط کلیر رینولدز مالک یک دستگاه رانگلر آنلیمیتد اسپورت ۲۰۱۸ ثبت شده است. او ادعا میکند جیپ پیشنهاد تعویض دامپر فرمان را در صورت گارانتی بودن خودرو ارائه کرده اما او میگوید این پیشنهاد تنها یک راهحل ساده و موقتی بوده و از وقوع دوبارهی مشکل پیشگیری نخواهد کرد.
فیات-کرایسلر به خوبی از این مشکل آگاه است. این خودروساز سال پیش اعلام کرده بود خودروهای مجهز به اکسل جلوی سولید در معرض لرزش قرار خواهند داشت؛ اما این شرکت ادعا کرده بود لرزشهای یاد شده مشکل ایمنی نبوده و هیچ جراحت مرتبط با این واقعه به دستش نرسیده است.
موضوع شکایت مالک رانگلر روی همین موضوع اعلام شده توسط فیات-کرایسلر بوده و به دنبال اعتراف فیات-کرایسلر به این موضوع است که تکانهای مرگبار باید در زمان فروش به اطلاع خریداران برسد.
در شکایت ثبت شده ادعا میشود خودروهای تحت تأثیر این مشکل باید طبق برنامهی خرید دوباره به فیات-کرایسلر بازگردانده شوند.
علی
۲۵ خرداد ۱۳۹۸کجان کسایی که از پایداری رانگلر تو سرعت های بالا حرف میزدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آرین
۲۵ خرداد ۱۳۹۸تو تعصب غرق شدن
Elmiraj
۲۵ خرداد ۱۳۹۸اون بالاست فیلمش…..البته گلادیاتور
.
۱۶۰ تا میره ولی انگار نه انگار….!!!!!
.
.
ماشینی که قیمتش از ۲۸ هزار دلار شروع میشه معلومه دست هر ناواردی میوفته ، خدا میدونه این دو سه نفری که این مشکلات واسشون پیش اومده به اسم آفرود ماشینو کجا بردن و به کجا زدنش که اکسل ماشین این بلا سرش اومده…!!!!.
.
اگه غیر از این بود ۲۴۰ هزار تا در آمریکا فروش نمی رفت ، فروشش در اروپا ۸۷ درصد رشد نمی کرد و شاسی بلند سال موتورترند نمی شد…..!!!!!!
یانکی
۲۵ خرداد ۱۳۹۸سایت پدال نمیدونم چه خصومتی با ماشینهای آمریکایی داره که اخبار رو نصفه کاره کار میکنه و ادامش رو سانسور میکنه.برید تو سایت موتور 1 یا ترند بخونید که در ادمه کارشناسها گفتن اون عده که شاکی از لرزشها هستن در نگهداری و سرویسهای ماشین درست عمل نکردن یا از لوازم غیر استاندارد و کیتهای افزایش ارتفاع غیر اصولی استفاده کردن.وقتی دیواره لاستیک و ارتفاع از یه حدی خارج بشه مشکلاتی هم در پیش داره.و ادامه میده که بعصی به شاسی آسیب رسوندن و تعمیر نکردن.حالا شما که خوشحال شدید برید تو همین پدال فیلم سرعت گرفتن رانگلر رو ببینید که تو سرعت 160کیلومتر داخل کابین آرامش محظ برقراره.نمیدونم چرا یه عده دنبال اینن که آمریکا ضرر کنه و آسیب ببینه تا خوشحالی کنن.آخه اگر اینا نبودن چجوری میتونستید مثال تو همین اینترنت چرخ بزنید و حرف مفت بزنید.
پارسا
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ایکاش لاقل یه نفرتون مفهوم و تفاوت اکسل سالید رو با غیر سالید میدونستید بعد اینقدر ایرانی بازی و فک میزدید
Reza
۲۶ خرداد ۱۳۹۸و این بود سلطان آفرود ???
نمیتونید بهونه بیارید چون قبلاً هم اخباری از تکان های مرگبار رانگلر تو همین پدال گذاشته شده بود.
بیخود نمیگن هر ارزانی بیعلت نیست.
پس برین کنار تا سلطان واقعی آفرود AMG G63 وارد میشود.
امیر
۲۵ خرداد ۱۳۹۸چقد بد!!!!
بهتر بود ک ویدیویی هم ازین مشکل باشه توی این مقاله
این قضیه قطعا باعث افت فروش شدید رانگلر میشه وهرچه زودتر باید رفع بشه
تاسف برای جیپ !!!
Ferrari Fxx K Evo
۲۵ خرداد ۱۳۹۸خدا میدونه زیر این پُست چه جنگهایی میخواد راه بیافته
NAVID۰۰۹۸
۲۵ خرداد ۱۳۹۸از یه ماشین فول آفرود بلند چه انتظاری دارند ، مگه رولزرویسِ که ایراد میگیرند . مهم وظیفه اصلیشه که عالی از پَسِش بَر میاد و اون هم آفرود حرفه ایشه .
با یه نیسان پیکاپ سفر چند روزه رفته بودم ، اَشکم در اومد تو جاده ولی وقتی رفتیم برای آفرود تازه نشون داد که برای چی ساخته شده .
موقع خرید ببینید از ماشین چه انتظاری دارین و نه فقط چون بلنده عاشقش میشید ، مثل این روزها که بچه پولدارها تمام پیکاپها و شاسی بلندهارو تیونینگ آفرودی میکنند اما فقط تو دور دور خیابون اندرزگو و سعادت آباد میبینیمشون .
farshad
۲۵ خرداد ۱۳۹۸سالهاست پدالو دنبال میکنم
اینجا رو امریکایی بازا به گند کشیدن
حتی تک تک کامنتا رو یادمه
به پستهای قدیمی نگاه کنین این امریکایی بازها بودن همیشه توهین میکردن و به ژاپنی المانی و اروپایی چینی فحش میدادن
یادمه دو سال پیش درباره جی کلاس بنز چی میگفتن
سالهاست ما گوش کردیم توهینها رو و هیچی نگفتیم حالا شماها بشنوین
تازه خوبه بقیه توهین نکردن و نمیکنن و تنها از ضعف ماشینای امریکایی میگن\
بچشین که حقتونه
amir
۲۵ خرداد ۱۳۹۸جیپ واسه جاده و سرعت ساخته نشده
از قدیم هم همین بوده
هدف از جیپ چیز دیگریست
овsкиكMас
۲۵ خرداد ۱۳۹۸:)))
MAHDI
۲۵ خرداد ۱۳۹۸متاسفانه ضعیف جیپ رانگلر تنها این نیست وبزرگ ترین ضعفش تست تصادف این ماشین بوده که فقط 1ستاره ایمنی رو گرفته.لینک مطلبش رو براتون میفرستم
farshad
۲۵ خرداد ۱۳۹۸الان میان میگن جیپ برا یه چیز دیگس و اصلا دنبال ایمنی نبودن
Ahmad
۲۶ خرداد ۱۳۹۸راستی شکستن شاسی رو یادتون رفت . (خخخخخ)
Kamy
۲۵ خرداد ۱۳۹۸من خودم بیشتر از خیلی از امریکایی بازا رانگلرو دوست دارم و دلم میخاد یه دونه داشته باشم باش برم کوه و بیابون و رودخونه رو به اتیش بکشم البته وقتی که این مشکلاتشو برطرف کنن ( ایران هم بیاد ?)
اون از شاسیش که یادشون رفته بود جوشکاری کنن یا اگه جوشکاری هم کردن در حد و اندازه پولی بوده که مشتری پرداخت میکنه ?
این از پایداری ماشین و سیستم تعلیقش که دل و روده تو میاره تو دهنت ?
اون از تست تصادفش که با عزراییل قرارداد بسته ?
اون از کیفیت ساخت داشبورد و بقیه جاهاش ?
بعد جالبه میان با جی کلاس مقایسه ش میکنن ?
Elmiraj
۲۵ خرداد ۱۳۹۸اتفاقاً این جی کلاس و چند تا به ظاهر رقیب هستن که نباید با سلطان آفرود مقایسه بشن…..
.
شما لطف کن برو یوتوب و کانال The fast lane car
در یه فیلم ۴۵ دقیقه ای رانگلر ، تویوتا فوررانر و بنز جی کلاس با هم مقایسه شدن ، در یک مسیر برفی جنگلی….جی کلاس به لطف چندین حالت آفرودی و سه قفل دیفرانسیل ظاهری از پس مسیر برنمیاد و در همون میانه مسیر از رقابت حذف میشه…!!!!
فوررانر هم به زور کرال کنترل از مسیر مسابقه رد میشه….!!!
در حالی که رانگلر کل مسیر را به راحتی و در آرامش کامل رد می کنه و مثل همیشه پیروز می شه…..
مانی
۲۶ خرداد ۱۳۹۸دوست عزیز چرا در مقابل درک چیز های ساده اینقدر مقاومتت بالاست
تو اون ویدئو امتیازی که به تایر های روبیکان داده 10 هست و مرسدس 0
جیپ با تایر های مخصوص آفرود حرفهای 32 اینچی رفته آفرود و مرسدس جایی
که زمین خیس و گل و لای و برف هست با تایر های تابستونی رفته
دوست داشتی چی بشه؟ ؟ ؟ در ضمن اگه قشنگ گوش کنی میشنوی که طرف گفته:
اگه ممنتوم بیشتری داشت شاید رد میشد اما بخاطر درخت سر راه و قیمت بالای ماشین ترسیده
کسی که 130000تا واسه مرسدس پول میده مطمئن باش اگه تفریحش آفرود باشه پولش رو داره که تایر های آفرود بندازه زیر ماشین و چرا از اول کارخونه نمیندازه کاملا روشن هست.
در ضمن حرف شما کاملا درسته کسی ماشین 130تایی رو با 30تایی مقایسه نمیکنه چون در این صورت
ماشین 30تایی هرچقدر هم خوب ساخته شده باشه باز هم در برابر اون 130تایی مثل لگن بنظر میاد
Elmiraj
۲۶ خرداد ۱۳۹۸فیلمو دقیقه به دقیقه دیدم و از همه چیزش خبر دارم ، در رقابت سایز تایر هر سه خودرو اندازه فابریک کارخانه هست و هیچ تغییری در ماشین ها صورت نگرفته و هر سه استوک اند
این که بنز لاستیک های شهری برای جی کلاس تدارک دیده به استفاده ماشین برمی گرده که برای جی کلاس همون شهره و نهایتاً یه جاده خاکی…خودشون هم خوب می دونن که فقط بدرد پز دادن می خوره و بس….!!!!!
net
۲۵ خرداد ۱۳۹۸Kamy نظرت خیلی خوب بود .چرا یه مدت رانگلر زیبا اینجوری شده و دارند ازش عیب میگیرن ؟ واقعا تعجبم امریکا به عنوان بهترین و بزرگترین تولیدکننده ماشین دنیا همچین مشکلی برای ماشینش پیش اومده
Twin H Power
۲۵ خرداد ۱۳۹۸این صد در صد یه مشکله ولی رانگلر همیشه همینطور بوده البته نه به فاجعه بودن اون ویدئو که منتشر شد. همونطور که مشخصه رانگلر این ویدئو اصلا استاندارد نیست و پکیج لیفت و از اینجور چیزا داره که بدجور این مشکل رو تشدید میکنه. درواقع اونقدرا هم که نشون داده میشه بد نیست و این نوع سیستم تعلیق ضربات جاده رو به غربیلک انتقال میده . نکته جالب اینجاس که چرا بعد این همه سال الان باید به این موضوع اینقد واکنش نشون داده بشه. بنظر من بخاطر محبوبیت فوق العاده این روزای جیپ هست که ادمای جدید زیادی رو سمت این ماشین کشونده که این حالت براشون عجیبه .
اولین بار که پشت فرمون جیپ نشستم (البته شهباز بود نه از این جدیدا :/ ) فرمون رو تا ته چرخونده بودم و سریع راه افتادم که فرمون طوری برگشت که از دستم در رفت ! که بعد از اون توی پاترول هم همینو تجربه کردم .
با یه اس یو وی واقعی طرف هستیم نه یه سدان راحت و اروم.
راستی اون یه ستاره ایمنی رو هم درک نمیکنم !
خودتون یبار تست تصادفش رو ببینید . فک کنم تنها ضعفش نبود ایربگ پرده ای عقب هست .
البته توی این تست ها ایمنی عابر پیاده و خودروی مقابل هم درنظر گرفته میشه که معلومه رانگلر با اون سپر و ارتفاع و … نمیتونه ایمن باشه
Amirferrari
۲۵ خرداد ۱۳۹۸به قول یه سری از کارشناسان خبره وطنی،جیپ رانگلر=(بهترین شاسی بلند جهان!?!?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????) اون از تعداد ستاره هایی که از موسسه های ایمنی گرفته که واسه شمردنشون بیشتر از انگشتای دو دست انگشت نیاز دارید و اینم از کیفیت مثال زدنی سواریش که با کولینان باید مقایسه بشه?
Elmiraj
۲۵ خرداد ۱۳۹۸مهندس بهترین شاسی بلند ساله چون کارشناسان و داوران MotorTrend میگن و مطمئن باش از امثال من و شما وارد تر اند…!!!!!
خوبه بدونی فروشش در همون قاره ای که یک ستاره ایمنی بهش داده ۸۷ درصد در سال ۲۰۱۸ رشد داشته….
کولنیان هم بهتره نیاد جاده خاکی …النگو هاش می شکنه…………..
mohammad FM480
۲۵ خرداد ۱۳۹۸با شکستن النگو های کالینان واقعا موافقم
Ahmad
۲۶ خرداد ۱۳۹۸فیات_کرایسلر یه چند سالی بیاد زیر دست رنو شاگردی کنه مشکلاتش حل میشه
Alireza
۲۵ خرداد ۱۳۹۸آقا اونایی که میگن این ماشین آفروده والا شما فرض کن میخوای از تهران بری کویر مرنجاب آفرود فقط دو ساعت مسیر آزاد راه داری این مشکل چند وقت پیش هم پوشش خبری داده شده بود خیلی جالبه که جیپ هم این مشکل رو قبول داره ولی کارشناسان سایت پدال با آفرود بودن توجیهش میکنن بابا شرکتی که پول میگیره در قبال جان و مال شما مسئولیت داره می خواد مال هر کشوری باشه تعصب دیگه تو بحث ایمنی میشه حماقت محض
farshad
۲۵ خرداد ۱۳۹۸این مهندس و کارشناسایی که میان اینجا و میگن تویوتا داریم جیپ داریم حتی پراید ندارن چه برسه به جیپ. پنج سال پیشا یه دوره ایی بودش طرف میومد میگفت بنز داشتیم ولی خراب میشد اخرش یه فورد خریدیم تا الان خراب نمیشه. یه چیزایی اینجا میگفتن صبح تا شب پاپ کورن میخوردیم و میخندیدیم.
اینطوریه دیگه. اون شرکت جیپ عقلش نمیرسه لابد
تو نروژ رنگلر اونقدر تصادف داشت که بیمه ها حق بیمه ی جیپ رو بالای ۲۰۰ درصد گرونتر کردن. یعنی طرف رنگلر چهل هزار دلاری بخره حق بیمش با یه لامبورگینی یکیه.
تو المانی که خودم ساکنشم و الان به صورت انلاین حق بیمه جیپ رانگلر رو نگه میکنم. دقیقا دو برابر یه ائودی rs6 هست. چطوری حق بیمه رو میبینم؟ تو سایتایی که ماشین برا فروش گذاشتن میرم شماره پلاکو برمیدارم و تو سایت بیمه شماره پلاکو وارد میکنم و بعدم سن و باقی اطلاعاتو و بعدم حق بیمه رو برام نشون میدن.
Shahrukh
۲۶ خرداد ۱۳۹۸مردحساب چیه جو گرفتت آلمان آلمان میکنی، کلا یک ساعته اومدی با۲تا کامنت،جو رو میریزی به هم
حالا خودمم دوسه هزار تا سابقه کامنت ندارم ولی مثل تو فیک نیستم….!!!!!
جمع کن این بساط تفرقه و دشمنی رو
اینجا رفقا هم با دوستن
خیلی تند نظر میدی
حواستو جمع کن نظرت تبدیل به توهین نشه که کسی ساکت نمیمونه
فن هر کشور و برندی هستی اینجا باید احترام نگه داری
قانونش نیست
مرام کاربراشه
تفرقه هم ننداز!!که گل بی عیب خداست!!!
تو همین یک ماه اخیر،ده ها مطلب راجب فراخوان ها یا مشکلات ماشین ها از کمپانی های المانی،ژاپنی،کره ای و امریکایی بوده!!فک کردی گل بی خار،شمایین فقط؟!؟!؟
این بحث مسخره ی بین آلمانی امریکایی رو تموم کنین، تورو به تمام مقدسات و عزیزاتون قسم
کاربرای سایت رو فراری ندین
من به شخصه نه عددیم نه سابقه ای دارم بین رفقای قدیمی
ولی وجدانن اگه این بحث های مسخره ادامه پیداکنه،دیگه نمیام…برای کسی هم قطعا مهم نیس
اما یک سایت به این خوبی،یه کاربرشو از دست میده
ادامه پیداکنه فرداش میشه دوتا…سه تا و ….
یاحق
Hemichan
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ماشین های نظامی هم همینشکلین
Sadegh
۲۵ خرداد ۱۳۹۸این دوستانی که انقد حرف از ایمنی میزنن، ماشینایی که خودشون سوار میشن دقیقا چندتا ستاره ایمنی داره؟!؟!؟
mohammad FM480
۲۵ خرداد ۱۳۹۸خدایگان شاسی بلند های جهان : رنگلر
خب این دیدگاه برخی دوستان هست که درنظر اونها هیچ چیزی برای این خودرو ( اعم از کیفیت سواری ، ایمنی و…)ضعف حساب نمیشه چون قدرت افرود خوبی داره و از آفرودر های دیگه قیمت پایین تری داره.
خب برادر من با پول خیلی کمتر شما میتونید یه تراکتور بخرید( درسته سواری و ایمنی نداره ) مطمئن باشید شمارو تو آفرود پشیمون نمیکنه.
Elmiraj
۲۶ خرداد ۱۳۹۸حالا به نظر شما داوران و کارشناسان موتورترند وقتی رانگلر را در بین بیش از چهل SUV و کراس اور به عنوان شاسی بلند سال انتخاب کردن فقط توانایی های آفرودی شو دیدن…؟؟؟
یعنی کیفیت سواری ، هندلینگ ، کارایی ، امنیت و کیفیتش مد نظر نبوده…؟؟؟
.
خوبه بدونی در اون رقابت جی کلاس و رنجرور هم حضور داشتن……
علی
۲۶ خرداد ۱۳۹۸به نظر شما کارشناسان موتورترند به قیمت خودرو اهمیت ندادند یعنی شما میگیی هندلینگ و سواری و امکاناتش از جی کلاس و رنجرور بالا تر بوده که به عنوان شاسی بلند سال انتخابش کردن
Elmiraj
۲۶ خرداد ۱۳۹۸شک نکن هندلینگ ، سواری و امکانات همه SUV ها و کراس اور های حاظر در رقابت را نسبت به قیمتی که دارن مورد آزمایش و ارزیابی قرار دادن و به این نتیجه رسیدن که رانگلر نسبت به قیمتی که داره در حال حاضر بهترین هست…..
" Swedish Arrogant Tiger"
۲۷ خرداد ۱۳۹۸Elmiraj عزیز یعنی واقعا شما فکر میکنید هندلینگ و پرفورمنس جیپ بهتر از جی و رنجروور هست؟
درسته سوار هیچکدوم نشدم و تست شون نکردم ولی قبول ندارم چنین نتیجه ای رو اما اگه واقعا نتیجه درست و برحق باشه قطعا قدرت آفرود در کنار قیمت پایین رو خیلی در نتیجه تاثیر دادن و یا اینکه معیار های خاصی رو مد نظر قرار دادن