جیپ

جیپ گلادیاتور هلکت، ایده‌ای عالی که به واقعیت تبدیل نمی‌شود!

جیپ گلادیاتور ۲۰۲۰ نیامده طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده و همه‌ی ۴۱۹۰ دستگاه نسخه‌ی لانچ ادیشن آن علیرغم قیمت فراتر از ۶۰ هزار دلاری در عرض یک روز به فروش رفته است.


این خودروساز آمریکایی به دنبال خلق یک شگفتی بوده اما به نظر می‌رسد در آینده  نسخه‌ی هلکت این پیکاپ جدید ساخته نخواهد شد. رئیس جیپ آمریکا در مصاحبه با نشریه درایو گفته که پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار کاملاً مناسب این خودرو بوده اما ابعاد آن بزرگ است و فضای کافی برای حفاظت و ایمنی وجود ندارد.


مدیر جیپ می‌گوید فضای باقی مانده به حدی تنگ است که هیچ جایی برای هوای اطراف پیشرانه باقی نمی‌ماند بنابراین فضایی برای دریافت انرژی تصادفات وجود نخواهد داشت. او می‌گوید شما چیزی نخواهید داشت که انرژی تصادف را جذب کند و این به معنی عدم توانایی گلادیاتور هلکت در پاس کردن تست‌های تصادف خواهد بود.


اگرچه انتظار نداریم چنین خودرویی را در خیابان ببینیم اما جیپ قرار دادن پیشرانه هلکت در نسخه‌های کانسپت را تجربه کرده است. سه سال پیش شاهد معرفی رانگلر تریل کت بودیم که از سیستم تعلیق آفرود، اکسل‌های دانا ۶۰ و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری و گیربکس ۶ سرعته ی دستی سود می‌برد.


این خبر احتمالاً باعث ناراحتی طرفداران می‌شود اما هنوز هم احتمال تولید نسخه‌های دیگری از گلادیاتور وجود دارد. مدیر جیپ می‌گوید این برند احتمالاً در آینده نسخه‌ی تک کابین گلادیاتور را تولید خواهد کرد. البته این سخن با قطعیت بیان نشده چراکه در ادامه می‌خوانیم کلاس پیکاپ‌های میان‌سایز کاملاً در احاطه‌ی مدل‌های چهار درب با فضای بار ۱.۵ متری است.


همین امر باعث شده تولید مدل تک کابین از نظر تجاری توجیه زیادی نداشته باشد. علیرغم این موانع اقتصادی، مدیر جیپ می‌گوید رانگلر دو درب فروش خوبی داشته و احتمال تولید گلادیاتور دو درب نیز وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    شاید به نظر جذاب بیاد ولی
    انجین 8 سیلندر 6.2 لیتری باعث افزایش
    وزن ماشین میشه
    و وزن اضافه در افرود یکی از اون چیز هایی که هیچ کس دلش نمیخواد داشته باشتش
    در افرود نمیشه مشکل وزن رو با افزایش قدرت موتور حل کرد
    یکی از برتری های رانگلر نسبت به رقبا وزن پایینش هست

    1. M

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      استاد این گلادیاتوره ها نه رانگلر

      1. AMIR / ARMI

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        متوجه هستم ولی
        این پیکاپ مید سایز هست نه فول سایز
        توانایی افرودش باید بیشتر از
        توانایی حمل بارش باشه
        نکته همینه

  2. ایمان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    رانگلر : بهترین SUV آفرودر دنیا
    گلادیاتور : بهترین پیکاپ میان سایز دنیا
    مگه میشه عاشق ماشین بود ولی عاشق جیپ نبود ؟؟؟؟

  3. امین پارسی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ۴۱۹۰ تا در عرض یک روز … خوشبحالشون … با اینکه بدم میاد راجع به پراید حرف بزنم ، مقایسش کن با پیش فروش پراید تو ایران … ما چقدر بدبختیم …

  4. شاهین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    بنظرم بی معنیه که رانگلر یا گلادیاتور قدرت بالای 800 اسب داشته باشن
    این ماشینا به کم اصتحلاکی معروفن و همچنین به کم مصرفی. از طرفیم یه ماشینه تماما آفرودره نه جاده ای و درگستر
    اگرم کسی به فکر قدرته بیشتره همون موتوره فابریک رو یه تقویته سبک میکنه که 100 اسب و 100 گشتاور بیشتر دریافت کنه که کافیه برای این ماشینا

  5. یانکی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    ولی میشه نسخه های قویتر با توربو بیاد.البته گویا رانگلر یا گلادیاتور کمبود نیرو ندارن وگرنه پیشرانه 6 سیلندر پنتا استار رو چارجر یا چلنجر بیش از 305 اسبه.در حالی که اینجا 285 اسبه.

  6. Hemichan

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (719 ديدگاه)

    مشکلی نیست میتونن به موپار سفارش بدن حتی جای موتور ۷۰۰ اسبی ۱۵۰۰۰ دلاری هلکت از موتور ۱۰۰۰ اسبی هلفنت استفاده کنن
    یه ماشین سفارشی در حد یه استوک استاندارد تحویل میگیرن

  7. ابوالفضل

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    بسازن نسازن به ما چی میرسه اخه ، رنگ این ماشینو از نزدیک نمیتونیم تو ایران ببینیم ، حداقل از ماشین هایی پست بذارین که بتونیم تو ایران ببینیم تنها چیزی که از اینا به ما میرسه حسرت هستش

    1. حامد

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (58 ديدگاه)

      عاشق که باشی دیگه این چیزا برات مهم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا