ژاپنیها مدت زیادی است که با برند جیپ آشنا هستند و سابقه این آشنایی به دوران جنگ جهانی دوم بازمیگردد. در آن زمان سربازان ژاپنی یک دستگاه جیپ ارتش آمریکا را به دست آورده و آن را به خانه فرستادند تا روی آن مهندس معکوس انجام شود. نتیجه این کار تولید اولین تویوتا لندکروزر بود. امروز جیپ همچنان در ژاپن محبوب بوده و این خودروساز آمریکایی به دنبال گسترش کسبوکار طی سه سال آینده است.
اتوموتیونیوز میگوید این برنامه جدید شامل افتتاح حداقل ۱۰۰ نمایندگی جدید در ژاپن تا سال ۲۰۲۳ است. در حال حاضر ۸۲ نمایندگی جیپ در این کشور آسیایی فعالیت میکنند. طی سه سال آینده جیپ به دنبال دستیابی به فروش بالای ۲۰ هزار دستگاه در سال بوده و این در حالی است که سال پیش رکورد فروش ۱۳۵۸۸ دستگاهی را ثبت کرده بود. همچنین علیرغم همهگیری کرونا این هفتمین سال پیاپی است که جیپ در ژاپن رکورد فروش بر جای میگذارد.
در واقع ژاپن بزرگترین بازار جیپ رانگلر در خارج از آمریکای شمالی است. عرضه جیپ رنگید 4xe پلاگین هیبریدی نیز طبق انتظارات باعث افزایش جذابیت برند جیپ در ژاپن خواهد شد. این برند همچنین به صدای مشتریان ژاپنی گوش داده و تخفیفهای کارخانهای و سیستمهای ناوبری فابریک را ارائه میکند. در طول سالیان پیش جیپ صادرات به ژاپن را افزایش داده درحالیکه سایر برندهای آمریکایی وضعیت خوبی نداشتهاند.
جنرال موتورز تنها با دو برند کادیلاک و شورولت در این کشور حضور داشته و کوروت و کامارو هم تنها محصولات شورولت در ژاپن هستند. فورد هم چند سال پیش با بازار ژاپن خداحافظی کرده است.
اما یک دلیل کلیدی دیگر برای محبوبیت فیات-کرایسلر در ژاپن وجود دارد و آن بازاریابی مجازی است. این خودروساز ۱۰ سال پیش از همهگیری کرونا چنین روشی را بکار گرفته است. فیات-کرایسلر سال پیش برنامهای ارائه کرد که به مشتریان اجازه میدهد ۵ ماه اقساط خود را به تعویق بیندازند.
جیپ همچنین برندی به اصطلاح “قهرمان” در ژاپن بوده و به راحتی برندهای همخانواده یعنی فیات و آلفارومئو را شکست داده است. به لطف وجود جیپ، فیات-کرایسلر سهم ۸.۱ درصدی خود از بازار این کشور در سال ۲۰۱۹ را به ۹.۳ درصد در سال پیش رسانده است.
ali (chevy nova)
۱ بهمن ۱۳۹۹ماشینهای ساخت امریکن هر کشوری برن استقبال خوبی ازشون میشه.
ژاپنی ها تو کشورشون بر عکس اون چیزی که مردم میگن عاشق ماشینهای امریکایی هستن و همایشهای ایمپالا و الکامینو میگیرن تو کشورشون.
یانکی
۱ بهمن ۱۳۹۹تو ژاپن و اروپا ماشین آمریکایی خیلی گرونتر از رقیباشه.مقال یه کدیلاک ct5 اگر تو آمریکا 50 هزار دلار باشه و رقیبش سری 5 هم 50 هزار تو آلمان ct5 میشه 70 هزار دلار در حالی که سری5 همون 50 هزار دلاره.همین باعث میشه آمریکاییها نتونن ماشین بفروشن.ترامپ داشت این مفت خوریهای اروپا و ژاپن چین رو جلوش رو میگرفت که گلوبالیستهای پست با تقلب و کثیف کاری جلوش رو گرفتن.مردم آمریکا بزودی متوجه میشن چه بلایی سرشون اومده
فردینالد پورشه (me سابق)
۱ بهمن ۱۳۹۹بعد از ترامپ دنیا دنیای بعد از نسترن خواهد شد
چپ ها همه مونو یا میخورن یا به بردگی میگیرن
NAVID۰۰۹۸
۱ بهمن ۱۳۹۹من هم با شما موافقم و ترامپ داشت برای آمریکا خوب کار میکرد ، ولی جا داشت بایدن بیاد تا حال عربستان و اسرائیل گرفته بشه ، زیادی داشتن ???خوری میکردن واس مردم ایران !
ما که همینجوریش هروز دارند در داخل خوردمون میکنند ، دیگه اینکه از بیرون هم خوردمون کنند ، فشار داره !
ترامپ یه کثافت دوست داشتنی بود که مطمئناً اگر آمریکایی بودم طرفدارش بودم ولی به عنوان یه ایرانیه عاشق میهن ، ترامپ را جزء کثیفترین دشمن غیر آمریکایی چیزی بیش نمیبینم !
فردینالد پورشه (me سابق)
۱ بهمن ۱۳۹۹نوید جان بزار یه چیزی باهات در میون بزارم،
ما (من و تو)
نه تو این دنیا
حتی تو اون دنیا و میلیونها دنیای موازی دیگه هم نمیتونیم هم عقیده باشیم
ازت ممنونم که باهام موافقی ( اگرچه با شرط و شروط فراوان) ولی من هیچوقت توی هیچ موردی با تو موافق نبودم، نیستم و نخواهم بود.
چندبار دیگه هم با هم اصطحکاک داشتیم تاحالا.
فقط یه نکته رو بهت یادآوری کنم ؛هنوز زوده که بایدن رو قضاوت کنیم.یکم صبر کن
این گاوچرون ها همه شون دنیا رو یه جور میبینن
Mohammadreza
۱ بهمن ۱۳۹۹اون رانگلر قرمز در تصویر اول چرا اینقد سپر جلوش بزرگه؟!
akrh78
۱ بهمن ۱۳۹۹بوتاکس کرده
Carbonado Aventador
۲ بهمن ۱۳۹۹بوتاکس یه چیز دیگس..
.
شیطون ۲ سی سی ژل تزریق کرده?
M.J.ZAHEDI
۱ بهمن ۱۳۹۹نمیشه ماشین باز باشی و جیپ رو دوست نداشته باشی
همه جیپ رو دوست دارن فرقی نداره امریکایی باشی ایرانی باشی یا ژاپنی باشی
challenger
۱ بهمن ۱۳۹۹جیپ خودرو هاش معرکس چه افرود و چه شهری
خودرو های امریکایی عشقن و همه ارزوی داشتن خودرو های امریکایی رو دارن چون هم ابهت داره همو قدرت هم تکنولوژی و……….. خیلی چیزای دیگه
فردینالد پورشه (me سابق)
۱ بهمن ۱۳۹۹پاراگراف اول این مقاله خیلی خوبه
??
challenger
۱ بهمن ۱۳۹۹((ببخشید ولی فکر کنم فردیناند باشه نه فردینالد )) البته خیلی معذرت می خوام قصدی ندارم گفتم بزار اسمتون رو درست کنید البته ببخشید علنی هم گفتم اگه عضو بودید خصوصی میگفتم
این تو ویکی پدیا بود به نظرم جالبه
پورشه و نخستین خودروی برقی جهان
وی را میتوان یکی از نوابغ جهان صنعت و به ویژه خودروسازی نامید. در سال 1900 نخستین خودروی برقی جهان را ساخت و آینده خودروسازی را گذر از بنزین و بکارگیری الکتریسیته می دانست.
این تو یکی از مقاله ها بود
برخی از نوآوری های پورشه در خودروسازی
یکی از شگفت انگیزترین ساخته های وی که کمتر مورد توجه است، و در زمان خود او بعنوان اختراعات فانتزی نامیده میشد، در واقع چیزی بودند که چند دهه از زمان خود بیشتر بودند: کمی پیش از جنگ جهانی نخست، او یک کشنده با قوه پیشبرنده ترکیبی ساخت که می توانست، ۱۰ تریلی یدکی به وزن هر کدام ۲ تن را بکشد. کشنده ساخت پورشه، میتوانست با سرعت ۱۸ کیلومتر در ساعت به پیش برود، که یعدها در جنگ جهانی دوم از برخی نمونه های آن بهره برداری شد.
برخی از نوآوری های وی در صنعت خودرو عبارتند از : ترمز جداگانه برای چهار چرخ، خنکسازی خودرو با هوا، کمک فنر لولهای، طراحی شمار زیادی باتری، بهره گیری از دینام در موتورهای بنزینی، خودروی آبی خاکی و غیره اشاره کرد.
یکی از نخستین طرحهایی که انقلابی در ساخت و تولید اتومبیل پدید آورد، فنر لولهای بود که پورشه و همکارش، کارل راب طراح وی، آن را طراحی و پیاده کردند و فنرهای ورقهای و میلهای را که در آن زمان رایج بود، از رونق انداختند.
فردیناند پورشه در جوانی
پروانه ساخت این فنر به کارخانههای اتومبیلسازی، سیتروئن، استاندارد، ولوو، آلفا رمئو و غیره فروخته شد. هانس پرتز یک متخصص آلمانی اتومبیل یک روز درباره پورشه و فنر اختراعی او گفت: « حتی اگر او این فنر را اختراع نمیکرد باز هم نامش به عنوان یک مخترع و سازنده بزرگ، برای همیشه در تاریخ ثبت میشد.»
البته اینا ربطی به این مقاله نداره ولی اسم پورشه اومد گفتم اینم بزارم
فردینالد پورشه (me سابق)
۱ بهمن ۱۳۹۹????
آخ آخ فک کنم بعد ازین روزی چندبار بار باید برا هموطنانم توضیح بدم که من فردینالد هستم و اون فردینانده و اینا با هم فرق داره
challenger
۱ بهمن ۱۳۹۹آخ آخ ببخشید فامیل شما هم پورشه است
AMG///
۱ بهمن ۱۳۹۹فامیلی شما پورشه هست؟
I’m so glad to see you
Mohammad
۱ بهمن ۱۳۹۹همین جیپ و داج و رم به داد فیات کرایسلر رسیدن
آرین
۱ بهمن ۱۳۹۹جیپ عالیه
ولی اگر من ژاپن زندگی میکردم جیمنی رو انتخاب میکردم
?Ali Hossein?
۱ بهمن ۱۳۹۹من خودم ازجیپ خیلی خوشم نمی اد همه ی محصولاتش شبیه همه
تنوع نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
$Ãbţìň$
۲ بهمن ۱۳۹۹نه بابا!!پژو های آشغال با موتور ۱,۶خوبن!!???????????????
?Ali Hossein?
۲ بهمن ۱۳۹۹بله دقیقا اونا بهترن
овsкиكMас
۱ بهمن ۱۳۹۹واقعا عالیه جیپ
امیر
۱ بهمن ۱۳۹۹و این شد که ژاپنیا هم تونستن ماشین بسازن!!!!
datsun
۱ بهمن ۱۳۹۹Kurogane Type 95 سالها قبل از وجود جیپ خودرو دو دیفرانسیلی که در اختیار ارتش ژاپن بود
SAMURAI
۱ بهمن ۱۳۹۹گفت لندکروزر اینجوری به وجود اومد
میتسوبیشی از سال ۱۹۰۳ ماشین میساخت
AMG///
۱ بهمن ۱۳۹۹جیپ چیه که تو سرزمین سامورایی ها هم طرفدار داره !
تقریبا میشه گفت اولین آفرودر درست و حسابی ژاپنی (لندکروزر??) از روی جیپ ساخته شد!
datsun
۱ بهمن ۱۳۹۹Kurogane Type 95 خودرو دو دیفرانسیلی که سالها قبل از جیپ در ژاپن تولید میشد
Mazda3
۱ بهمن ۱۳۹۹بعد از جنگ جهانی دون زمانی که ژاپنی ها یک جیپ رو تو فیلیپین پیدا کردن اون رو به ژاپن انتقال دادن بعد از تست تحت تاثیر توانایی های اون قرار گرفتن و بعد از اون تو کارخانه تویوتا بر اساس همون جیپ تعداد بیشتری ازش ساختن و در ادامه از اون استقبال شد و همین اولین وسلیه بود که از کوه فوجی سعود کرد و تونست تا ایستگاه ششم بالا بره قبل از اون خودروی تایپ 95 از کوه فوجی که هیچ تو زمینای معمولی هم کارایی زیادی نداشت.اولین شاسی بلند واقعی همین جیپ بود و اولین خودروی چهار چرخ متحرک هم اسپایکر بود و حدود 37 سال بعد از اون اولین چهار چرخ متحرک تو ژاپن ساخته شد.
AMG///
۱ بهمن ۱۳۹۹گفتم اولین آفرودر درست و حسابی
akrh78
۱ بهمن ۱۳۹۹فقط تاریخچه حضررررت