لامبورگینی بهتازگی رسماً اسیووی جدید خود یعنی اوروس را معرفی کرده است. البته این اولین باری نیست که این سوپراسپرتساز ایتالیایی اقدام به ساخت اسیووی میکند زیرا احتمالاً همه مدل LM002 دههٔ ۹۰ میلادی را به یاد داریم که یک اسیووی بزرگ و خشن با پیشرانهٔ V12 و قابلیتهای آفرود بالا بود؛ اما LM002 در زمانی به بازار آمد که بخش عمدهٔ بازار خودرو در اختیار سدانها بود و اسیوویها حتی جز کلاسهای اصلی خودرو هم حساب نمیشدند؛ اما حالا اوضاع کاملاً تغییر کرده و شاسیبلندها محبوبیت خیرهکنندهای یافتهاند؛ بنابراین حالا اوروس به بازاری بسیار رقابتی پای گذاشته است. هماکنون این اسیووی ایتالیایی با برخورداری از ۶۵۰ اسب بخار قدرت، یکی از قویترین اسیوویهای دنیا محسوب میشود اما هنگامیکه بحث قدرتمندترین اسیوویهای دنیا مطرح میشود، سریعاً نام جیپ گرند چروکی ترکهاوک با ۷۰۷ اسب بخار قدرت به ذهن میآید؛ بنابراین هرچند مقایسهٔ یک لامبورگینی با یک جیپ دور از ذهن به نظر میرسد ولی بااینحال قصد داریم در این مطلب این دو سوپراسیووی را با یکدیگر مقایسه کنیم.
ظاهر
خودروی برتر: جیپ
زیبایی ظاهری یک خودرو بحثی کاملاً سلیقهای است و بنابراین نمیتوان بهطورقطع گفت که کدامیک از این دو اسیووی، زیباتر است اما بااینحال تا حدودی استایل عضلانی ترکهاوک زیباتر از نمای تیز و شارپ اوروس به نظر میرسد. البته این به معنای زشت بودن اوروس نیست اما انتظار طراحی رادیکالتری را از آن داشتیم زیرا حالا با نگاهی سریع به اوروس در یک بزرگراه ممکن است حتی متوجه نشوید که یک لامبورگینی دیدهاید. چیزی که مخالف ذات یک لامبورگینی اصیل است.
کارایی
خودروی برتر: جیپ
کاربردی بودن و لامبورگینی دو کلمهای هستند که هیچگاه نمیتوان آنها را کنار هم دید ولی در دنیای اسیوویها چنین چیزی بسیار اهمیت دارد. اوروس ظرفیت حمل چهار سرنشین بالغ همراه با فضای باری در پشت آنها را دارد که بنابراین از فضای بیشتر و ظرفیت حمل دو نفر بیشتر نسبت به یک لامبورگینی سنتی برخوردار است؛ اما ترکهاوک فضای داخلی و فضای بار بیشتری را به همراه ظرفیت حمل پنج نفر ارائه میکند درحالیکه همچنین میتواند بیش از ۳.۲ تن را هم یدک بکشد؛ اما از طرف دیگر، اوروس در بحث مصرف سوخت ترکهاوک را ضربهفنی میکند زیرا با مصرف ۱۰.۶ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در برابر مصرف ۱۸ لیتری رقیب آمریکایی قرار میگیرد.
عملکرد
خودروی برتر: مساوی
بر روی کاغذ، جیپ با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت خود که ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد، اوروس که از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۵۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند را مغلوب میکند اما ترکهاوک حدود ۲۷۰ کیلوگرم وزن بیشتری دارد که قدرت بالاترش را خنثی میکند. در هردو سوپراسیووی قدرت از طریق گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چهارچرخ انتقال پیدا میکند، هردو از ترمزهای بسیار بزرگی برخوردارند و هردو ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسند؛ اما از لحاظ حداکثر سرعت، اوروس با ۳۰۵ کیلومتر در ساعت، ترکهاوک با ۲۹۰ کیلومتر در ساعت را مغلوب میکند. بااینحال نمیتوان تصور کرد که مالک این خودروها با آنها چنین اعداد افراطی را تجربه کنند. البته ممکن است زمانی که اوروس را مورد آزمایش قرار داده و با آن در پیست به رانندگی پرداختیم، این عقیده تغییر کند اما در حال حاضر بهصورت تئوری این دو سوپراسیووی از لحاظ عملکرد مساوی هستند.
قیمت
خودروی برتر: جیپ
قیمت پایهٔ جیپ گرند چروکی ترکهاوک از ۸۷ هزار دلار آغاز میشود اما حتی نسخهٔ فول آپشن این خودرو که قیمت آن به بیش از ۱۰۰ هزار دلار میرسد هم هنوز نصف اوروس قیمت دارد. البته نمیتوان این مورد را بهعنوان برتری قطعی برای ترکهاوک در نظر گرفت چراکه سطح لامبورگینی کاملاً با جیپ متفاوت است و افرادی که لامبورگینی میخرند بدون توجه چندانی به قیمت، صرفاً خواهان خودرویی منحصربهفرد و با پرستیژ بالا هستند؛ اما بااینحال نمیتوان این واقعیت را نادیده گرفت که دو خودرویی که در مقولههای مختلف که مهمترین آنها عملکرد است، بسیار نزدیک به هم هستند چنین اختلاف قیمتی داشته باشند؛ بنابراین آیا پرداخت دو برابر قیمت ترکهاوک برای خرید اوروس منطقی است؟ توجیه پاسخ مثبت به این سؤال برای ما بسیار دشوار است اما قضاوت نهایی را باید به زمانی موکول کنیم که بتوانیم پشت فرمان لامبورگینی اوروس بنشینیم.
مشخصت فنی
جیپ ترکهاوک | لامبورگینی اوروس | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۴ لیتری V8 |
تنفس | سوپرشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۷۰۷ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۷۵ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۵ ثانیه | ۳.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت |
وزن | ۲۴۲۵ کیلوگرم | ۲۱۵۵ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۱۸ لیتر (ترکیبی) | ۱۰.۶ لیتر (ترکیبی) |
قیمت پایه | ۸۷ هزار دلار | ۲۰۰ هزار دلار |
منبع: Motor1
حامد
۱۵ آذر ۱۳۹۶شاید جیب انتخاب بهتری باشه فقی بخاطر قیمت خیلی کمتر
ولی اون یه لامبورگینی هست خیلی خاصه
هر جای دنیا باهاش برید ازش عکس میگیرن (:
Ahmad
۱۵ آذر ۱۳۹۶عکس گرفتن عابرین و فخرفروشی خیلی فاکتور مهمیه؟؟
حامد
۱۵ آذر ۱۳۹۶من منظورم خاص بودنش بود احمد جان چون همه لامبورگینی رو دوس دارن از بچه بگیر تا پیرمرد و پیرزن
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آذر ۱۳۹۶برنده رقابت شده جىپ
این کافىه برام
redlin
۱۵ آذر ۱۳۹۶وقتی داریم درمورد یه اثر هنری به اسم لامبورگینی صحبت میکنیم ظاهر منحصر به فرد یکی از اصلی ترین فاکتورهاست.بقول کریس هریس :لامبورگینی مثل کسیه که میره تو یه مهمونی و داد میزنه میگه من اومددددم!(یعنی خیلی تو چشه!)!!!…مصرف سوخت کمتر…وزن کمتر نسبت به سایر رقبا..حداکثر سرعت بیشتر….هرچند معتقدم رکورد پیست این جانور هم از همه ی رقباش خیلی خیلی خیلی بهتره..منتظر تستهاشم تو ی پیست و آفرودم
آریا
۱۵ آذر ۱۳۹۶مصرف چیپ 18 لامبو 10.6
همین اختلاف تکنولوژی رو نشون میده
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آذر ۱۳۹۶ىوهووووو
این جىپ که برنده شد
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آذر ۱۳۹۶فقط مشخصات جىپ رو بخونىد که با قىمت خىلى خىلى کم تر تونسته رقىب گرون خودش رو شکست بده بره
Just bentley continental
۱۵ آذر ۱۳۹۶داداش علی به نظرم این مقایسه از پایه اشکال داره چون جیپ اصلا در حد یک لامبورگینی نیست ولی لامبورگینی علاوه بر عملکرد یک خودرو کاملا لوکس هست و اختلاف قیمت هم همینو نشون میده و به نظرم تکنولوژی که تو لامبو به کار رفته عمرا در جیپ به کار رفته باشه و نمی دونم که چجوریه که نویسنده گفته ظاهر جیپ خفن تر از لامبویه خیلی عجیبه به نظرم هم طراحی خارجی و هم داخلی لامبو خیلی خفن تر از جیپ هست و کاملانم نشون میده که یک گاو وحشیه
و هنوز هیچ تستی صورت نگرفته و این مقایسه کاملا چرت بوده و اگه من یه روز این دو ماشینو کنار هم ببینم اصلا جیپ به چشم نمی یاد و فقط لامبو رو می بینم.
رضا
۱۵ آذر ۱۳۹۶جیپ را با لامبو مقایسه میکنی. درسته جیپ را دوس داری اما چیپ نباش@
علی
۱۵ آذر ۱۳۹۶من شخصا اگر پولشو داشته باشم شک نکنید((( لامبو))) را انتخاب میکردم و سوار میشدم و با افتخار از ماشینم استفاده میکردم و همیشه سینم سپر خواهد بود که من یک((( لامبورگینی))) اونم از نوع شاسی بلندش دارم . از همه بهتر زیرشم جایی گیر نمیکنه و چهارتا در داره و کاملا کاربردیه . با اینکه شخصا با خودروی گرون قیمت کاملا مخالفم و اینجاست که (((جیپ )))برندست ولی در کل (((لامبو ))) تو زمینه های دیگه (((قهرمانه))) نه (((برنده ))).
(((??با تچکر از گروه خودرو سازیه فولکس ??و لامبورگینی?? )))
علی
۱۵ آذر ۱۳۹۶نوشته منبع motor1 ولی فکرکنم این مقایسه کار مارکیونه بوده.
(Ali(Chevy Nova
۱۶ آذر ۱۳۹۶على
کار کار اىنگلىسى هاس
Ali
۱۵ آذر ۱۳۹۶موتور ۴L تویین توربو اوروس متضاد با شخصیت های لامبو هست کاش لااقل همون موتور هوراکان رو براش میزاشت،انتخاب من خرس گریزلی با نصف قیمت اوروس هست موتور ۶.۲ با صدایی وحشتناکش
Mehran
۱۵ آذر ۱۳۹۶هردو عالی ؛ هردو مایه ی افتخار واسه صاحبشون و برندشون و هیچکس از انتحاب این 2 خودرو پشیمان نخواهد شد…..!
کارل شلبی
۱۵ آذر ۱۳۹۶احسنت حرف قشنگی زدی.
کارل شلبی
۱۵ آذر ۱۳۹۶ای جانم جیپ با اون پیشرانه ۶/۲لیتریت پادشاهی میکنی????❤
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آذر ۱۳۹۶جىپ خىلى زیبا تونست رقابت رو ببره
ممنون از پدال بابت این مقاىسه زیبا
datsun
۱۵ آذر ۱۳۹۶خیلی خوب میشد لامبورگینی از یه پلتفرم مشترک استفاده نمیکرد و خودش یه پلتفرم برا اوروس طراحی میکرد که دنیا با به لامبورگینی اصیل روبه رو باشه
ساسان
۱۵ آذر ۱۳۹۶توخسته کردی این یه جملرو…. اونکاری که میگی هزینه ی زیادی داره و اصن عاقلانه نیست… اون حرکت مخصوص سوپراسپرتهای لامبوست… اصن زیر شاخه ی فولکس به درد همین موقعها میخوره باید یه نفعی داشته باشه…. 4تا کمپانی دیگه هم استفاده کردن به لامبو رسید اخ شد؟!
datsun
۱۵ آذر ۱۳۹۶بنده نظر خودم رو گفتم
محمود
۱۵ آذر ۱۳۹۶پس دوست گرامی پلتفرم مشترک به معنای عدم اصالت هست؟؟
باشه قبول
پس لکسوس، آکورا، اینفینیتی اصالتشون از خودرو های چینی هم کمتره چون اونا پلتفرم خودشون رو دارن :)
datsun
۱۵ آذر ۱۳۹۶فرق این برندهای که گفتی اینه که از دل تویوتا هوندا و نیسان بیرون اومدن و خود کمپانی های مادر تاسیس کردن ،
لامبورگینی یه کمپانی مستقل بود که بعدا توسط فولکس خریداری شد
شما با یه لامبورگینی ۲۰۰ هزار دلاری طرفی که پلتفرم مشترکی با فولکس توارگ داره
و گفتم ای کاش لامبورگینی یه پلتفرم برا خودش توسعه میداد همین ،
این ماشین یه لامبو خلاص نیس
وسلام .
محمود
۱۵ آذر ۱۳۹۶باشه
پس لکسوس ال ایکس هم یه تویوتا لندکروزر با رینگ کالسکه ای (همون وسیله ای که پیکان رو باهاش” لوکس” میکردن) هست
Aminspoort
۱۵ آذر ۱۳۹۶لامبورگینی بینظیره،از لحاظ طراحی تو شاسی بلندای اسپرت هیچ رقیبی نداره،البته رقیب آمریکایی هم واسه خودش غولیه،اینم در نظر بگیرید اگه کسی عاشق لامبورگینی باشه به هیچ گزینه دیگه ای حتی فکرم نمیکنه که بخواد با اوروس مقایسش کنه!
ساسان
۱۵ آذر ۱۳۹۶خیلی متن خنده داری بود تا جالب…. چجور هنوز تست جاده ای و آفرود اوروس روانجام نداده میگن بعد فنی ﺽعیف؟!!
خیلی خنده دار بود متن… میگه سلیقه ایه قیافه. خطاب به خالق این متن… خیلی بد سلیقه ای…
hamid
۱۵ آذر ۱۳۹۶موافقم باهات. مقایسه ی چرتی بود.
طرف گفته ظاهر سلیقه ایه بعدشم گفته خب پس برنده جیپه!
توی قسمت فنی هم با اینکه تاپ اسپید اوروس بیشتره نتیجه شده مساوی. دلیلشم نوشته چون سرعت ها افراطیه درصورتیکه تو بعضی کشورای اروپایی میتونی عقربه سرعت سنجو تا بیییخ بچسبونی.
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آذر ۱۳۹۶ساسان
جىپ برنده شد
امیرمحمد
۱۵ آذر ۱۳۹۶رفیق درسته جیپ برنده شد توی این مقایسه ی مسخره ولی خب آیا این به معنای بهتر بودنشه به نظرت؟? حالا چون یه منبع با یه مقایسه ی کاملا غیر منطقی و از رو تعصب جیپ رو در برابر لامبورگینی برنده اعلام کرده ینی جیپ بهتره؟ داداش من در حدی نیستم که بخوام به کسی نصیحت کنم ولی خب یه حرفی میزنم شاید به دردت بخوره اونم این که عاشق هر برندی هستی باش ولی روش تعصب بیجا نداشته باش من یه آلمانی بازم و به معنای واقعی کلمه عاشق برندای المانیم اما افتخار میکنم که روشون هیچ تعصبی ندارم و در مواقعی که برندای رقیب بهتر کار کرده باشن طوریکه نظرمو بیشتر جلب کنن به هیچ وجه تعصب بیجا به خرج نمیدم نه فقط تو بحث ماشین تو هر بحث دیگه ای که تو این دنیا مطرحه تعصب بیجا عامل ایجاد مشکلاته حالا بازم هرجور خودت صلاح میدونی
فرامرز
۱۵ آذر ۱۳۹۶اولاْ انصافاْ ظاهر لامبورگینی بهتره. ثانیاْ تو این مقایسه اگه کارایی معیار باشه باید مصرف سوخت هم معیار باشه که تو این آیتم لامبورگینی خیلی بهتره. به نظرم اینجور مقایسه ها اصلاْ معنی نداره و جیپ رو نهایتاْ باید با ب ام و ایکس ۵ ام مقایسه کرد
Navajo
۱۵ آذر ۱۳۹۶داداشم لامبورگینی با اوج شکوهش شتابش با این جیپ زپرتی یکیه ها :|
چیه حتما باید دیمون هم پاش به چیپ باز بشه :)
redlin
۱۵ آذر ۱۳۹۶خدایی نمای عقبشونو برو یه مقایسه کن..جیپ خیلی معمولیه دربرابر لامبو
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آذر ۱۳۹۶redlin
جىپ با همون ظاهر معمولىش این رقابت رو برد و پىروز بر لامبورگىنى شد
جواد
۱۶ آذر ۱۳۹۶خیلی خوبی تو حاجی????
ملت هرچی میگن تو میگی مهم ابنه که جیپ این مقایسه رو برد
طرف هنوز سوار اوروس نشده داره بین این دوتا قضاوت میکنه و مطلب مینویسه
واقعا بعد از بردن تو این مقایسه خوشحال شدی؟
سطح خودرو سازی آمریکا انقدر اومده پایین که طرفداراش با بردن همچین مقایسه هایی خوشحال میشن؟!؟
(Ali(Chevy Nova
۱۶ آذر ۱۳۹۶جواد
این بحث ها رو بىخىال
جىپ برنده رقابت شد و رفت
دیگه این حرفها زدنش ارزشى نداره
بىخىال شو و برنده شدن جىپ بر رقىب الکى گرونش رو ببىن
ساسان
۱۵ آذر ۱۳۹۶خیلی جانب دارانه قلم زده نویسنده. والبته غیر منصفانه… اصلا”جالب نبود.. اوج طنزمقاله هم نظرش درمورد طراحی اوروسه.. بیخیااااال بابا!!! ..تازه هنوز اوروس تست جاده ای نشده توسط نشریات… به حداکثر سرعتو وزن کمترو. مصرف کمتر که میرسه میگه مهم نیست هردو برابرندازلحاظ عملکرد!!!
گرفتی مارو؟!!
Mohammad
۱۵ آذر ۱۳۹۶یه امریکایی
یه ایتالیایی
اونم شاسی بلند
صد در صد امریکایی رو ترجیح میدم
John
۱۵ آذر ۱۳۹۶این یه ماشین تیون شده است و ماشینای تیون شده گاها حتی بوگاتی و کونیگزگ رو شکست میدن، ملاک همون مدل پایست که اوروس کاملا برتره
از لحاظ ظاهری هم برتری قطعی با اوروس هست.
Navajo
۱۵ آذر ۱۳۹۶وای خدای من اون لامبورگینی هست پس بهتره .
امریکایی ها هم که اوج وسعشون زیاد کردن بی دلیل حجم موتوره.
ارواح عمشون با این بیگبلاک های پرمصرف.
اما وقتی بنز تو طراحی گند میرنه با استدلال اینکه چن وقت دیگه بهش عادت میکنیم و جا میفته فکر میکنیم .
تعصب… !
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آذر ۱۳۹۶Navajo
جىپ برنده رقابت شده و رفت
زیاد ناراحت نباش
Saied
۱۵ آذر ۱۳۹۶عروسکو با یه قلدر مقایسه نکن
ساسان
۱۵ آذر ۱۳۹۶پدال کامنتهای من چرا پاک شدست .. تایید کن… نکنه نویسنده مقاله فامیلته هواشوداری… خب مقاله خنده داریه دیگه!! ناراحت نشو!
سردبیر
۱۵ آذر ۱۳۹۶سلام. ساسان جان کامنت های خودتون رو با نام redlin ثبت کردین و چیزی حذف نشده.
Mahdi Chevrolet
۱۷ آذر ۱۳۹۶ممنون از شما سردبیر عزیز که واقعا پیگیر بخش کامنت ها هستید
جواد
۱۵ آذر ۱۳۹۶مقایسه و متن خیلی مسخره ای بود
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آذر ۱۳۹۶اره جواد
مقایسه مسخره بود چون جىپ 86000 دلارى از لامبو 200/000 دلارى برنده شد و خوب نشوندش سر جاش
جواد
۱۵ آذر ۱۳۹۶یکم فکر کن
هیچ کدوم از خریدار های لامبو دغدغه ای مثل ارزش خرید یا صرفه جویی تو خرج کردن واسه ماشین ندارن
درسته جیپ ارزون تره قوی تره و قدرت افرود بیشتری داره
ولی کدومشون لوکس تره؟
کدومشون خاص تره؟
کدومشون طراحی بهتری داره؟
کدوم اپشن های رفاهی بیشتری دارن؟
فرض بر این بگیریم که اوروس برنده میشد
اونموقع چی؟
میگفتم این مقایسه درسته؟
اینا فقط یه نقطه اشتراک دارن اونم شاسی بلند بودنشون هست
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آذر ۱۳۹۶جواد
من فقط دارم پىروزى جىپ رو مىبىنم
جىپ برنده رقابت شده با تمام بد و خوبى هاش
Hemichan
۱۵ آذر ۱۳۹۶“ولی کدومشون لوکس تره؟
کدومشون خاص تره؟
کدومشون طراحی بهتری داره؟”
….
جواب همه ی سوالات بالا : جیپ
“کدوم اپشن های رفاهی بیشتری دارن؟”
…
در مورد این قسمت ازاونجایی که جیپ زیر مجموع کرایسلره و خود کرایسلر لوکس ساز محسوب میشه از نظر تجهیزات رفاهی سفارشی تو سطح بالایی قرار داره
و در مورد یکی از موارد مهم در ماشینهای آفرود که معمولا به اونها اشاره ای نمیشه عملکرد اونهاست
موپار یعنی بخش موتور پرت کرایسلر آپشنهای مربوط به عملکرد بالا چه از نظر آفرود چه و از نظر توانایی موتور و گیربکس بهترینها رو دراختیار مالکها قرار میده و از این نظر نه تنها تو دنیا که حتی تو خود خاک آمریکا هم بی همتاست
برای مثال موتور هلکت از زمان ساخته شدنش به طور سفارشی روی محصولات جیپ قرار میگرفت ولی حالا اومدن یه مدل استوک کارخانه ای با همون موتور ساختند
سوالی که پیش میاد اینه که لامبورگینی یا بقیه ی شرکتهای مشابه همچین کارهایی انجام میدن؟ یا همش تبلیغه ؟
Hemichan
۱۵ آذر ۱۳۹۶تو بخش عملکرد توانایی آفرودو درنظر نگرفته
ولی به هرحال جیپ برنده شد
کارش درسته
(Ali(Chevy Nova
۱۵ آذر ۱۳۹۶Hemichan
دادا تبریک
جىپ رقابت رو برد
به رفقا تبریک مىگم
Just bentley continental
۱۵ آذر ۱۳۹۶خوشی داداش اره جیپ برد افرین افرین جیپ
با شما باید این جوری رفتار کرد
اره افرین جیپ تو اصلا تو لوکس تری از رولزرویس لوکس تری افرین جیپ افرین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جواد
۱۶ آذر ۱۳۹۶الان واقعا حس خوشحالی و غرور داری؟
یجوری داری به بقیه تبریک میگی انگار داورا اینجا بودن و مقایسه کردن
خب باشه جبپ برنده شد بگو جایزه شو بیارن بدن دیگه
دست از تعصبی بودن وردار لطفا
(Ali(Chevy Nova
۱۶ آذر ۱۳۹۶Just bentley continental و جواد
اگه واقعا به حرفى که مىزنىد ارزش قائل هستند پس بحثى دیگه نکنىد
جىپ تونست بسىار زیبا رقىبش رو شکت بده و بفرست سنت اگاتا
Hemichan
۱۶ آذر ۱۳۹۶تبریک علی جان
مثل همیشه آمریکایی ها حرارت زیادی تو رقیبا به خصوص محل نشست و برخاستشون ایجاد کردن
R
۱۵ آذر ۱۳۹۶اقای امیر دهقان اگه این نوشته از ذهن شما تراوش میکنه بهتره بگم نمینوشتید سنگینتر بودید اگه ترجمست که اون آدمی که اینو نوشته باید بگم به صورت تعصبانه و بدون اطلاعات کاملی اینو نوشته طرف اوروس رو حتی از نزدیک هم ندیده داره از روی عکس دوتا ماشینو بررسی میکنه میکه این از اینجا رخ خوبی داره… ادامشو نمیگم که این نظر تایید بشه
امیر دهقان
۱۵ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز
همونطور که در انتهای مطلب ذکر شده، منبع این مطلب سایت Moror1 هست
لینک مطلب اصلی هم موجوده
سياوش
۱۵ آذر ۱۳۹۶من جای مدیر لامبو بودم ازاین motor1 شکایت میکردم که این اثر هنری رو تاسطح یه ماشین معمولی پایین اورده
چقدر این طرفدارای امریکا خوشحالن???
خوبه خدااین خوشی هارو ازتون نگیره
ونوم اف ۵
۱۶ آذر ۱۳۹۶دادا سیاوش از عکس پروفایلت معلومه زیاد به ظواهر اهمیت میدی این همون فولکسه که به روش ایرانخودرو و سایپا یه تغییرات ریزی روش انجام شده تا به اسم ماشین جدید پول مردم رو بچاپن ضمنا نه لامبو تو ساخت انجین دخیل بوده نه پلتفرم
(Ali(Chevy Nova
۱۶ آذر ۱۳۹۶ونوم جان
این سىاوش رو من مىشناسمش
ولش کن حرفهاش تهى از اعتبار هست
جواد
۱۶ آذر ۱۳۹۶بله حرف 90 درصد کاربر های این سایت پوچ و بی اساس و غلطه و فقط حرف شما و دوستانتون درسته?
reza
۱۵ آذر ۱۳۹۶واقعا تعجب بر انگیزه! نوشته فضای بار جیپ از لامبو بیشتره! آخه کاربرد لامبو حمل باره مگه! جیپ برا دهاتیاست. اما لامبورگینی رو افراد با پرستیژ و های کلاس میخرن. واقعا از مقالتون خندم گرفت ?. من یک چرخ این گاو وحشی رو به اون لش آمریکایی نمیدم. لامبورگینی کجا و جیپ کجا! با یک موتور چهار لیتری تقریبا هم اندازه اون با اون همه حجم موتور نیرو تولید کرده و این یعنی هنر مهندسی لامبورگینی ??
Abbas_us.c
۱۶ آذر ۱۳۹۶جیپ دهاتی!!
لش امریکایی!!
چهار لیتری هنر مهندسی لامبورگینی!!
ساقیت نابه!
ونوم اف ۵
۱۶ آذر ۱۳۹۶لامبو عجب لگنی هست که با لش امریکایی که ازش سنگین تره شتابش برابره ?
(Ali(Chevy Nova
۱۶ آذر ۱۳۹۶رضا
اولا با اکانت اصلىت بىا
دوم چون دیگه مونده بودى چى بگى اومدى به جىپ گفتى دهاتى
البته جىپ دهاتى از لامبورگىنى شهرى برد و شکست بدى خورد لامبو
Hemichan
۱۶ آذر ۱۳۹۶انگار مردم روستاها ماشین خوب سوار نمیشن
همه پولدار , بنز سوار
هرچند هیچ وقت اون استفاده ای که تو روستاها از سرویس مسیر های روستایی یعنی بنز میشه از جیپ نمیشه
سروش
۱۵ آذر ۱۳۹۶مقایسه این دو تا منصفانه نیست چون لامبو اثر هنریه کسانی که میگن بخاطر قیمت کمتر جیپ برنده ست مثل این میمونه به ی کلکسیونر بگی چرا ملیونها دلار دادی تابلوی ونگوگ؟ برو ی کپی بگیر ی دلار . جیپ تیون شدهست و لامبو پایه . بزارید ی مدت دیگه تیون شدهش بیاد مثل پرفورمانته یا شرکتی مثل منصوری دستی به سر و روش بکشه بعد ..
کسانی که میگن با پول کمتر جیپ میشه خرید که توان و فلان و بهمان در حد لامبو هست . خب داداش من چرا شب و روز این همه خودرو سازای وطنی رو نفرین میکنید؟ با منطق شما خب پراید و کادیلاک دوتاسون ادم رو به مقصد میرسونن . هدف فقط استفادهست. طرف که مولتی ملیاردره میخواد از پولش استفاده کنه و ی ماشین خاص بخره . در کل مقایسه جیپ و لامبو اشتباهه و از اون اشتباه تر برنده رو جیپ اعلام کنی بخاطر قیمت کمتر
Abbas_us.c
۱۶ آذر ۱۳۹۶بنده خودم امریکایی بازم دلیلی نمیبینم بقیه رو بکوبم حالا چه لامبو باشه چه هر شرکت دیگه ای
دوتاشون فوق العادن حالا چه تو این رقابت جیپ برنده بشه چه لامبو درضمن اینا فقط رو کاغذه در عمل مقایسه نشدن.
ولی باید بگم جیگرم سوخت وقتی دیدم لامبو تویین توربو استفاده کرده??
reza_lambo
۱۶ آذر ۱۳۹۶خوش به حالتون واقعاً آمریکایی بازا!
این جیپ خیلی خوبه از اوروس ، بنتایگا و رنجروور حتی از رولزرویس کولیان که هنوز نیومده بهتره چون ارزون تره شتابشم بیشتره زانتیا هم از پاجرو بهتره چون هم شتابش بیشتره هم ارزون تره!! خوشحال باشید
شما پول تونستید جیپ بخرید منم پول داشتم اوروس میخرم تعصب هم ندارم خیلیم خوشحال میشم هرکی به عشقش برسه اما اینکه جیپ برنده شد کاملا مسخرست که بعضیا اینقدر خوشحالن به خاطرش!!! داری رولکس رو با کاسیو مقایسه میکنی!!!
آرش تقوی
۱۶ آذر ۱۳۹۶عاشق اونایی ام که میگن جیپ بهتره.اصلا هرچی در مورد این جمله بگم فقط از بار طنز مطلب کم کردم :))))
R
۱۶ آذر ۱۳۹۶خنده دارتر از اون کسایین که با خوشحالی میگن جیپ برنده شد انگار مسابقه گذاشته بودن داورا رای دادن??? خدایا این خوشی هارو ازما نگیر???
جواد
۱۶ آذر ۱۳۹۶یکی از بزرگ ترین دست آورد های این مطلب این بود که فهمیدیم از نظر بعضی از دوستان جیپ از لامبورگینی لوکس تره???????????
جواد
۱۶ آذر ۱۳۹۶تعداد لایک ها دیسلایک های بعضی از دوستان مشخص میکنه که نظر کاربر های سایت درباره اونا چی هست
جواد
۱۶ آذر ۱۳۹۶پیشنهاد من به پدال اینه که چندتا مقاله دیگه مثل این بزاره تا دل آمریکایی باز ها یکم شاد بشه به هر حال شاد کردن دل مردم ثواب زیادی داره
(Ali(Chevy Nova
۱۶ آذر ۱۳۹۶پىشنهاد خوبى جواد
با این کار امریکایی بازا کلى حال مىکنن و خىلى ها هم اتىش مىگىرن مثل همىن مقایسه
مهدی اکرمی
۱۶ آذر ۱۳۹۶خیلی مسخرست، هدف دار بودنش کاملا مشخصه. تو بخش طراحی گفته سلیقهایه ولی جیپ رو برتر دونسته که دوتا نظر کاملا متضاد هستن، مورد بعد اینکه فقط مواردی که جیپ برتر بوده رو عنوان کرده و نوشته برنده جیپ و بخش هایی مثل تکنولوژی و ایمنی و پرستیژ که اوروس برتر هست رو مطرح نکرده، فقط بخش فنی رو نتونسته عنوان نکنه چون فاکتور مهمی در مقایسست و جالب اینجاست که تو بخش فنی با وجود برتری اوروس گفته مساوی و مسخره تر اینکه نوشته این اعداد و ارقام برای suv مهم نیستن، سوال اینجاست اگه مهم نیستن پس چرا خریدار ها مدل های پایین تر جیپ رو نمیخرن و اصلا چرا جیپ برای یه suv مدل قویتر میزنه و کلی رو قدرت و شتاب و سرعتش مانور میده؟؟ و مورد بعدی اینه که این دوتا اصلا هم کلاس نیستن و تنها دلیل این مقایسه طبق گفته خودشون قدرت بالای ماشین هاست نه کاربرد و زیبایی و قیمت، پس چیزی که بیشتر از بقیه فاکتورها اهمیت داره مشخصات فنیه!!!!
و اینکه چرا به آلایندگی اشاره نکرده که موضوع مهمیه و خریدار کلی مالیات به خاطرش پرداخت میکنه و همچنین مصرف سوخت رو به جای بخش فنی بصورت خیلی ریز تو بخش کارایی آورده که میتونست برتری مطلق اوروس تو بخش فنی رو اثبات کنه؟؟ واقعا مصرف 10 لیتر نسبت به 18 لیتر اینقدر کم ارزشه؟ مصرف اوروس تقریبا نصف ترک هاوک هست که هزینه سوخت رو هم که اتفاقا ارزون هم نیست تقریبا نصف میکنه!!!
در مورد کارایی هم اشاره نکرده که چهار نفره بودن اوروس به خاطر آپشن های بیشتر و لوکس تر بودنه که وجود کنسول وسط در ردیف عقب رو برای راحتی بیشتر سرنشینای عقب توجیه میکنه و همچنین این فضای سرنشین و صندوق برای شاسی بلند کوپه فوقالعادست و از نظر فضا باید با شاسی بلندهای کوپه مقایسه بشه و اینکه کارایی فقط فضا نیست و آپشن ها و راحتی استفاده از امکانات و راحتی رانندگی در شهر و جاده و… هم شاملش میشه، درمورد قیمت هم به مسائلی مثل سطح کیفی و تکنولوژی و آپشن و تیراژ کمتر و خاص بودن اشارهای نکرده، درمورد اینکه گفته با دیدنش متوجه لامبورگینی بودنش نمیشید باید به ماشین شناسی خودش شک کنه، چون حتی اگه یه شرکت دیگه غیر از لامبورگینی این ماشینو معرفی میکرد همه میگفتن چرا اینقدر از مشخصه های لامبورگینی استفاده کرده
و کلی ایراد دیگه که باعث میشه این قیاس رو باطل و هدفدار بدونیم، از پدال هم خواهش میکنم به صرف جذاب بودن مطلب اونو منتشر نکنن و به کیفیت و درستی مقاله ها هم توجه کنن. واقعا این مطالب در حد سایت خوب و با کیفیتی مثل پدال نیست.
آرش
۱۶ آذر ۱۳۹۶2.2 لیتر حجم کمتر شتاب برابر مصرف سوخت تقریبا نصف!! این تکنولوژی لامبو رو نشون میده که چیپ هیچ وقت در این سطح نبوده. به نظر من این مقایسه کاملا یک طرفه و به نفع چیپ انجام شده . شما به هر ادم ماشین بازی بگو طراحی ((لامبورگینی ))بهتره یا جیپ همه بدون لحظه ی تامل میگن لامبورگینی !!البته من شخصا ناراحت شدم که چرا لامبو توربو گذاشته ولی خوب یه لامبورگینی همیشه یه لامبورگینیه و یه جیپ همیشه یه جیپه
Mr.bls
۱۶ آذر ۱۳۹۶جالبه!تا حالا ندیده بودم گوشیه جی ال ایکس رو با بلک بری پورشه دیزاین مقایسه کنن بگن جی ال ایکس بهتره چون خیلی ارزون تره درسته ممکنه تعداد پیکسلش روی کاغذ بیشتر باشه ولی دوستان امریکایی بازی که تعصب بی جا دارید؛ عزیزان دل به چه قیمتی واقعا؟
مهدی اکرمی
۱۶ آذر ۱۳۹۶خیلی مسخرست، هدف دار بودنش کاملا مشخصه. تو بخش طراحی گفته سلیقهایه ولی جیپ رو برتر دونسته که دوتا نظر کاملا متضاد هستن، مورد بعد اینکه فقط مواردی که جیپ برتر بوده رو عنوان کرده و نوشته برنده جیپ و بخش هایی مثل تکنولوژی و ایمنی و پرستیژ که اوروس برتر هست رو مطرح نکرده، فقط بخش فنی رو نتونسته عنوان نکنه چون فاکتور مهمی در مقایسست و جالب اینجاست که تو بخش فنی با وجود برتری اوروس گفته مساوی و مسخره تر اینکه نوشته این اعداد و ارقام برای suv مهم نیستن، سوال اینجاست اگه مهم نیستن پس چرا خریدار ها مدل های پایین تر جیپ رو نمیخرن و اصلا چرا جیپ برای یه suv مدل قویتر میزنه و کلی رو قدرت و شتاب و سرعتش مانور میده؟؟ و مورد بعدی اینه که این دوتا اصلا هم کلاس نیستن و تنها دلیل این مقایسه طبق گفته خودشون قدرت بالای ماشین هاست نه کاربرد و زیبایی و قیمت، پس چیزی که بیشتر از بقیه فاکتورها اهمیت داره مشخصات فنیه!!!!
و اینکه چرا به آلایندگی اشاره نکرده که موضوع مهمیه و خریدار کلی مالیات به خاطرش پرداخت میکنه و همچنین مصرف سوخت رو به جای بخش فنی بصورت خیلی ریز تو بخش کارایی آورده که میتونست برتری مطلق اوروس تو بخش فنی رو اثبات کنه؟؟ واقعا مصرف 10 لیتر نسبت به 18 لیتر اینقدر کم ارزشه؟ مصرف اوروس تقریبا نصف ترک هاوک هست که هزینه سوخت رو هم که اتفاقا ارزون هم نیست تقریبا نصف میکنه!!!
در مورد کارایی هم اشاره نکرده که چهار نفره بودن اوروس به خاطر آپشن های بیشتر و لوکس تر بودنه که وجود کنسول وسط در ردیف عقب رو برای راحتی بیشتر سرنشینای عقب توجیه میکنه و همچنین این فضای سرنشین و صندوق برای شاسی بلند کوپه فوقالعادست و از نظر فضا باید با شاسی بلندهای کوپه مقایسه بشه و اینکه کارایی فقط فضا نیست و آپشن ها و راحتی استفاده از امکانات و راحتی رانندگی در شهر و جاده و… هم شاملش میشه، درمورد قیمت هم به مسائلی مثل سطح کیفی و تکنولوژی و آپشن و تیراژ کمتر و خاص بودن اشارهای نکرده، درمورد اینکه گفته با دیدنش متوجه لامبورگینی بودنش نمیشید باید به ماشین شناسی خودش شک کنه، چون حتی اگه یه شرکت دیگه غیر از لامبورگینی این ماشینو معرفی میکرد همه میگفتن چرا اینقدر از مشخصه های لامبورگینی استفاده کرده
و کلی ایراد دیگه که باعث میشه این قیاس رو باطل و هدفدار بدونیم، از پدال هم خواهش میکنم به صرف جذاب بودن مطلب اونو منتشر نکنن و به کیفیت و درستی مقاله ها هم توجه کنن. واقعا این مطالب در حد سایت خوب و با کیفیتی مثل پدال نیست و به کیفیت سایت لطمه میزنه
ساسان
۱۶ آذر ۱۳۹۶هرآنچیزی که درمورد این مقاله در ذهنم بود ومیخواستم بگمو اما حوصله نداشتم شما به زیبایی بیان کردی…عزیزان پدال ممنونم بابت زحماتتون ولی خواهش میکنم اینجور مقالات خیلی سطح پایین و هدفدار رو نذارید…