واقعیت این است که هیچکسی از جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ انتظار کممصرف بودن را ندارد. به همین خاطر واقعاً شک داریم که کسی این رانگلر ۸ سیلندر و گرانقیمت را به خاطر چنین چیزهایی کنار بگذارد. البته این دلیل نمیشود که از کنار مصرف سوخت اعلامی EPA برای این شاسیبلند به راحتی عبور کنیم. رانگلر روبیکان ۳۹۲ در شهر/بزرگراه/ترکیبی مصرف سوخت به ترتیب ۱۸/۱۳.۸/۱۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد!
این یعنی در طول ۵ سال بیش از ۹۵۰۰ دلار هزینه سوخت مالکان روبیکان، بالاتر از خودروهای نوی دیگر خواهد بود که به نوبه خود رقم چشمگیری است. طی هر ۴۰ کیلومتر هم به طور متوسط ۵.۴۵ دلار هزینه سوخت خواهد داشت. پر کردن باک سوخت هم ۶۶ دلار تمام میشود که با آن تنها ۴۸۴ کیلومتر (سیکل ترکیبی) مسافت را میتوان پیمود.
طبیعتاً ذهن ما ناخودآگاه به سمت مقایسه مصرف سوخت این خودرو با دیگر اعضای خانواده رانگلر میرود. مدل ۳ لیتری توربوشارژر اکودیزل رانگلر وضعیت نسبتاً بهتری داشته و مصرف سوخت آن در بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر با ۹ و ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد. البته قدرت این مدل نسبت به نسخه روبیکان ۳۹۲ کمتر بوده اما گشتاور دو مدل تفاوت زیادی ندارد. رانگلر مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی هم در سیکل ترکیبی مصرف ۱۰.۶ لیتری داشته درحالیکه مصرف مدل ۶ سیلندر نیز ۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است. این مدلها همگی از نوع چهار درب و اتوماتیک هستند. فعلاً مصرف سوخت نسخه پلاگین هیبریدی 4xe اعلام نشده است.
هیچکدام از این نسخههای رانگلر شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیهای ندارند اما داج چلنجر SRT 392 عملکرد خوبی دارد. پیشرانه ۶.۴ لیتری این خودرو که با رانگلر روبیکان ۳۹۲ مشابه است قدرت ۴۸۵ اسبی داشته اما مصرف سوخت آن بسیار بهتر بوده و در بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب ۹.۸ و ۱۳ لیتر میباشد. قطعاً رانگلر از نظر آئرودینامیکی یک ستاره نیست اما همین وضعیت درباره فورد اکسپلورر ST نیز تا حدی صادق است. این خودرو یک ثانیه کامل کندتر از رانگلر بوده اما مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد.
برای یافتن خودروهایی با مصرف سوخت مشابه رانگلر روبیکان ۳۹۲ باید وارد قلمروی خودروهای واقعاً پرقدرت شوید. داج دورانگو SRT هلکت مصرف ترکیبی ۱۸ لیتری داشته هرچند پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار این خودرو بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. رم TRX با پیشرانه هلکت نیز مصرف ترکیبی ۱۹.۵ لیتری دارد. در مورد سوپرکارها میتوانیم به لامبورگینی اوراکان و مک لارن 720S اشاره کنیم که اندکی کممصرفتر هستند. برای یافتن خودروهای پرمصرفتر نسبت به رانگلر روبیکان ۳۹۲ باید به هایپرکارهایی همچون لامبورگینی آونتادور و بوگاتی شیرون اشاره کنیم اما خب هیچیک از این خودروها شما را به صحرای مواب نخواهند رساند…
بله مقایسههای دیوانهواری انجام دادیم و شاید همانند ابتدای مقاله اهمیتی به مصرف سوخت رانگلر روبیکان ۳۹۲ ندهید و خب تا حدودی حق دارید. واقعیت این است که روبیکان ۳۹۲ در یک کلاس مخصوص به خود قرار دارد. مرسدس-ای ام جی G63 یک آفرودر قابلمقایسه است اما از نظر قیمت، اشرافیت و قدرت در دنیای دیگری حضور دارد. برانکو Warthog رقیب مستقیم این خودرو خواهد بود و قطعاً از نظر مصرف سوخت عملکرد بهتری خواهد داشت.
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۹خب باشه ، پُر مصرف باشه !
یه ماشین پرقدرت آفرودی مگه قراره مثل پریوس کم مصرف باشه !
هر که طاووس خواهد جور هندوستان کِشَد !
بعدشم ، هوراکان قیمتش در ارزانترین حالت فکر کنم حدود ۷ تا ۸ برابر این خودرو هست ( اگر اشتباه نکنم شاید هم بیشتر ) !
R@m!n
۱۷ بهمن ۱۳۹۹مطمئنم این نسخه رانگلر تو آینده قیمت چند صد هزار دلاری یا حتی میلیونی پیدا می کنه میره تو کلکسیون ماشین بازا
Reza
۱۷ بهمن ۱۳۹۹جناب R@m!n این حرف شما فقط جنبه فان داره
R@m!n
۱۸ بهمن ۱۳۹۹خوشحالم یه نفرو شاد کردم
Reza
۱۷ بهمن ۱۳۹۹خوب این که نمیشه ، مثلاً همین دورانگو هلکت ۱۸ لیتر و رم ۱۹.۵ لیتر مصرف سوخت دارن، این فاجعس.
من لندکروز رو پر مصرف ترین میدونستم. جاخوردم
R@m!n
۱۸ بهمن ۱۳۹۹کسی که این جور ماشینارو میخره مصرف سوخت بی اهمیت ترین مسئلس
امیر
۱۸ بهمن ۱۳۹۹یونماک که نیست 18 تا دیگه واسه کامیون نه ماشین آمریکایی به پر مصرفی شهره هستن بخاطر همین ژاپنی این همه خریدار داره
R@m!n
۱۷ بهمن ۱۳۹۹چرا جدیدا به لامبورگینی اونتادور و مک لارن 720 میگین هایپرکار ؟؟؟ اینا سوپر اسپرت مگه نیستن ؟
عارف
۱۷ بهمن ۱۳۹۹بله درسته تو قلمرو سوپر اسپرت ها هستن که به اشتباه هایپر میگن بهشون
Sina
۱۷ بهمن ۱۳۹۹این و trx پر قدرت; هیجان انگیزه ; دوست داشتنی اما کاملا غیرضروری و فقط جنبه تبلیغاتی
چونکه همه کارهای اینو همون موتور شش سیلندرش با یه مصرف معقول به راحتی انجام میده واسه قدرت بالاتر هم همون موتور شش سیلندر با سوپرشارج شدن میشه به اسب بخارهی بالا رسید
مطمعنا این ماشینها مصرف ترکیبشون هم حول همون۱۸ تا تاب میخوره چونکه همش قراره توی آفرود باشه
Elmiraj
۱۷ بهمن ۱۳۹۹وقتی رانگلر های به مراتب کم مصرف تری برای خرید وجود داره ،،، افرادی این ماشین را میخرند که این هزینه سوخت براشون اهمیت چندانی نداره .
.
این ماشین خاطر خواه های زیادی خواهد داشت…
حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۹j, تو افرود مصرفش چقدره؟
وسط کویر که پمپ بنزین نیست!
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۹تا حالا آفرود رفتین ؟!
چرا باید چنین فکری کنید که تو کویر یا آفرود پمپبنزین هست یا نیست ؟!
در آفرود ، بخصوص در کویر و تورها ، لیدر تیم موضف هست به همه گوشزد کنه که همراهشون آب و خوراکی کافی ، سوخت کافی و ابزار و جعبهی کمکهای اولیه داشته باشند !
دوستان ، امروزه دیگه مثل قدیم نیست که خدا تومن خرج کنید بروید دوبی برای سافاری در کویر یا تو ایران حتماً نیاز باشه یه شاسیبلند مجهز بخرید و هزینههای جانبی فراوان بدهید !!!
یه تور آفرودی مناسب که زیر نظر هیئت اتومبیلرانی شهرتون هست و زیاد هم هستند و معرفی میکنند و میروید همراهشون و در تورهای چند روز و سافاری در کویرهای ایران لذت میبرید .
مخصوصاً در شهر کرمان تورلیدر زیاد داریم که از همهجای ایران میروند و لذت میبرند از سافاری (( البته اسم نمیبرم چون تنوع خوب و بد بودنشون زیاد هست ، ولی سرچ کنید و بگردید ، زیاد هستند این افراد و شرکتها )) .
مهرداد كمال
۱۷ بهمن ۱۳۹۹کسی اینو میخره به تنها چیزی که اهمیت نمیده مصرف سوختشه
یه افرودر عالی با فیس کلاسیک که میتونی همه چی بهش اضافه کنی
وسط صحرا هم دو گالن بنزین میبری که لذتشو ببری یه گالن شاور هم میبندی روش که سر و صورتتم بشوری
?Ali Hossein?
۱۷ بهمن ۱۳۹۹من باشم برای افرود اصلا و ابدا جیپ رو انتخاب نمی کنم (نظر شخصی)
ولی انتخاب من فورد F150 هست واقعا خیلیییی از جیپ رانگلر بهتره????
امیر
۱۷ بهمن ۱۳۹۹مصرف بالا اما از نظر قابلیت افرود و قدرت و شتاب و صدای هیجان انگیز، بی رقیبه
شاهین
۱۸ بهمن ۱۳۹۹یه مسابقه طناب کشی بین رانگلر و دیفندر و جی کلاس برگزار شد جالب بود حتما بزارید ببینیم
دیفندری که تریلی رو میکشید توی این طناب کشی جالب عمل کرد!