بعد از انتظاری طولانی سرانجام نام محبوب و پرافتخار جیپ گرند واگنییر بازگشته است. البته گرند واگنییر جدید فعلاً در قالب یک کانسپت نزدیک به تولید معرفی شده است. با توجه به این کانسپت، اسیووی فول سایز پریمیوم جیپ که سال آینده با مدل ۲۰۲۲ تولید و به بازار عرضه خواهد شد، خودروی کاملاً امیدوارکنندهای خواهد بود. گرند واگنییر کانسپت با طراحی باابهت، قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی و تکنولوژیهای فراوان، پیشنمایش چشمگیری را از پرچمدار آیندهٔ جیپ ارائه کرده است.
گرند واگنییر کانسپت حتی پیش از باز کردن درها هم مجلل به نظر میرسد
گرند واگنییر در بیرون از طراحی ساده و درعینحال شیک و لوکس برخوردار است. بخش جلویی خودرو تحت سلطهٔ جلوپنجرهٔ عریضی با تریم مشکی اُبسیدین است که در آن هفت بخش مستطیلی مجزا با خطوط عمودی کار شده است. همچنین بین قسمتهای مستطیلی، بخش بالایی جلوپنجره و نوشتهٔ واگنییر بالای آن چراغدار هستند. در طرفین این جلوپنجرهٔ بزرگ، دو چراغ باریک LED قرار گرفته و کمی پایینتر هم مه شکنهای LED به همراه دو قلاب بکسل و صفحهٔ محافظ زیرین آلومینیومی به رنگ مشکی اُبسیدین به چشم میخورد.
گرند واگنییر از نمای جانبی واقعاً بزرگ به نظر میرسد که این ویژگی توسط رینگهای بزرگ ۲۴ اینچی چند پره تقویت شده است. در قسمت پایینی درهای جلو هم نوشتهٔ برجستهٔ GRAND WAGONEER آلومینیومی مسیرنگ به همراه پرچم آمریکا به چشم میخورد. در عقب خودرو، چراغهای LED افقی طراحی شده که نوار LED باریکی از بالای آنها به سمت میانهٔ درب صندوق کشیده شده است. یک دیفیوزر ظریف هم تکمیلکنندهٔ طراحی بخش عقبی گرند واگنییر است. جیپ همچنین برای پرچمدار خود یک سقف تمام شیشهای را در نظر گرفته که در طرفین با ریلهای سقفی احاطه شده است. در قسمتهای حلقهای شکل این ریلها نیز چوب ساج به همراه تریم برنزی کار شده است.
صفحهنمایشهای کابین گرند واگنییر بیشتر از نسل جدید مرسدس S کلاس
گرند واگنییر کانسپت در داخل از اولین صفحهنمایش لمسی برای سرنشین جلو در یک شاسیبلند برخوردار است. این نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای سرنشین جلو امکان تماشای رسانه، چرخیدن در اینترنت و یا پیدا کردن مقصد و ارسال آن برای راننده را فراهم میکند. در کابین گرند واگنییر برای راننده هم یک نمایشگر مرکزی ۱۲.۱ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، یک صفحهنمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی هم در پایین برای کنترل صندلیها و سیستم تهویهٔ چهار منطقهای تعبیه شده است.
اما نمایشگرهای داخل گرند واگنییر به اینجا ختم نمیشود زیرا برای سرنشینان ردیف دوم هم سه نمایشگر ۱۰.۱ اینچی در نظر گرفته شده که یکی مقابل هر سرنشین و سومی روی کنسول مرکزی بین صندلیهای خلبانی قرار گرفته است. همهٔ این نمایشگرها به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً جدید Uconnect 5 فیات-کرایسلر مجهز هستند که مبتنی بر اندروید بوده و سرعت آن پنج برابر بیشتر از نسل قبلی این سیستم است.
غیر از تکنولوژیهای فراوان، جیپ کابین پرچمدار خود را محیطی فوق مجلل و غنی از میراث گرند واگنییر توصیف کرده است. ترکیب متریال در اینجا بسیار جالب است زیرا شامل آلومینیوم بادوام روی داشبورد، بلندگوهای درها، انتخابگر دنده و اطراف دریچههای تهویه به همراه شیشهٔ اونیکس روی داشبورد و تریم چوبی سهبعدی روی داشبورد، کنسول مرکزی و رو دریها میشود.
گرند واگنییر تعریف جدیدی از تجمل آمریکایی را ارائه میکند
برای اولین بار در تاریخ این نام، گرند واگنییر سه ردیف صندلی را برای هفت سرنشین ارائه میکند. از دیگر ویژگیهای این کابین فوق مجلل نیز میتوان به نورپردازی قابل تنظیم، سیستم صوتی مکینتاش با ۲۳ بلندگو و یک آمپیلیفایر ۲۴ کاناله، پنجرههای بزرگ برای ایجاد نمای گلخانهای مانند، رو سقفی تمام جیر، کفپوشهای پریمیوم و تودوزی مبلمانی برای صندلیها، کنسول، رو دریها و اطراف صفحه آمپر اشاره کرد. علاوه بر این، در اینجا عناصری هم برای ادای احترام به تاریخچهٔ گرند واگنییر کار شده است مثل غربیلک فرمان دو پره و نشان EST 1963 در بخش بیرونی لبههای طرفین داشبورد که به اولین گرند واگنییر اشاره دارد.
قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی، سه نوع سیستم ۴×۴ و تعلیق بادی
گرند واگنییر کانسپت به یک قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی مجهز شده که جیپ جزئیات آنرا اعلام نکرده است. بااینحال با توجه به اینکه این اسیووی لوکس روی پلتفرم رم ۱۵۰۰ ساخته شده است، انتظار میرود در نسخهٔ تولیدی با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 با تکنولوژی هیبریدی خفیف عرضه شود درحالیکه قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی احتمالاً بهصورت سفارشی و بهعنوان پیشرانهٔ پرچمدار ارائه خواهد شد. درهرحال، جیپ وعدهٔ گشتاور زیاد و پاسخ فوری موتور، تجربهٔ رانندگی جذابتر روی جاده و تواناییهای آفرود بیشتر از همیشه را داده است.
همچنین به گفتهٔ جیپ، گرند واگنییر به سیستم تعلیق بادی مشهور Quadra Lift مجهز شده و سه سیستم ۴×۴ مختلف هم برای آن قابل انتخاب خواهد بود درحالیکه به لطف سیستم تعلیق مستقل جلو و عقب، دینامیک رانندگی پریمیومی را ارائه خواهد کرد. دیگر وعدههای جیپ برای پرچمدار جدید خود شامل قابلیت بکسل بینظیر، پرفورمنس قدرتمند، سطح جدیدی از راحتی و فضای سرنشینان بهترین در کلاس خود میشود.
کانسپتی که تولیدی به نظر میرسد
با توجه به ویژگیهایی که ظاهراً آمادهٔ تولید هستند، به نظر میرسد این کانسپت در اصل یک پیشنمایش از گرند واگنییر تولیدی باشد. به گفتهٔ جیپ، تولید گرند واگنییر به همراه برادر ارزانتر آن یعنی واگنییر در سهماههٔ دوم سال آینده در همان کارخانهٔ تولید رم ۱۵۰۰ در میشیگان آغاز خواهد شد. انتظار میرود واگنییر رقیبی برای شورلت تاهو و فورد اکسپیدیشن باشد درحالیکه گرند واگنییر باید با رقبایی مثل کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور و رنجروور به رقابت بپردازد.
محمد
۱۴ شهریور ۱۳۹۹شاهکاری از برندی شاهکار
XLE
۱۴ شهریور ۱۳۹۹رقیب مستقیم تاهو
z
۱۴ شهریور ۱۳۹۹رقیب اسکالید هست
منتظر دیگر امریکایی ها باشید مهرماه تسلا اسpaid و تا هفت روز دیگه لوسید ایر رونمایی میشه با اعداد شگفت انگیز
سه ماه دیگه احتمالا رونمایی کوروت زی06 خواهد بود
Hadi
۱۴ شهریور ۱۳۹۹حاجی این کجاش کانسپته؟
تورو خدا همینو تولید کنید دیگه عوض بدلش نکنید….
عجب رخی،عجب کابینی،عجب رینگایی،عجب اصالتی!
این ماشین واقعاً یه پکیج کامل از همه چیزه ?
واقعاً در حد اسکالیده و اندازه ی اون ابهت داره…
دم جیپ گرم ?
Moein
۱۴ شهریور ۱۳۹۹جیپ رسماً زده به سیم آخر
عجب ماشین هیولایی
بی برو و برگرد به اسکالید و نویگیتور ارجحیت داره از نظرم
خوشم اومد از این حرکت فیات کرایسلر؛جای همچین غول لوکسی بدجور خالی بود مقابل فورد و جنرال موتور
امین
۱۴ شهریور ۱۳۹۹من مردم???????
حسین
۱۴ شهریور ۱۳۹۹حالا هی یه مشت بیان حضرت حضرت کنن . قشنگ معلومه حضرت تو صندلی های مبلی این جا میشه . همه مون عاشق ماشین های آمریکایی قدیمی با صندلی مبلی های فوق راحتش هستیم و این نکته ای بود که من به شدت باهاش حال کردم که دوباره احیاء شده و اون نمایشگر سمت شاگرد که میتونه مسیر را پیدا کنه و بفرسته تو صفحه نمایشگر راننده خیلیییییی خوبه
طراحی بیرونیش هم مثل واگونییر قدیمی پهن و با ابهت بنظر میاد . اگه مثل واگونییر قدیمی همه جا رو هم باشه که قطعا هست من رسما اعلام میکنم بیاد از رو من رد شه این لعنتی جذااااااب ?
سروش
۱۴ شهریور ۱۳۹۹عالی
بیرون زیبا و پر ابهت داخل بهتر از sکلاس دیگه چی میخاد ادم
AMG///
۱۴ شهریور ۱۳۹۹این بهتر از s کلاسه؟؟؟
Elmiraj
۱۴ شهریور ۱۳۹۹بشدت زیباتره….
و بر خلاف S کلاس جدید تناسبات و اصالت طراحی در جا جای ماشین دیده میشه ، خطوصا داخل کابین…
AMG///
۱۴ شهریور ۱۳۹۹تو برو با سایبر ترک حال کن
مانی
۱۵ شهریور ۱۳۹۹این که توش شبیه تراکهای آمریکاییه حالا کمی لوکستر
و برخلاف اس کلاس جدید ….این جمله رو خیلی خیلی زیاد با خودت تکرار کن شاید باورت بشه
BMW
۱۴ شهریور ۱۳۹۹عاشقش شدم دیگر از ماشین های دیگه خوشم نمی یاد
Amir Machine
۱۵ شهریور ۱۳۹۹نیازی نیست جمله رو تکرار کنیم تا باورمون بشه چون واقعیت همینه، گرند واگنییر بینقص و فوقالعادهس، این نیازی به تکرار نداره
از اونطرف شدیدترین انتقادها به طراحی S کلاس جدید وارد شده، پس بهتره شماها با خودتون تکرار کنید طراحی S کلاس شاهکاره، شاید باورتون بشه
Omid622
۱۴ شهریور ۱۳۹۹همین اول صبحی جمعه7:30
پدال با گذاشتن این مطلب پشمامونو ریخت
Khan
۱۴ شهریور ۱۳۹۹والا من فکر کنم اینو دیروز پریروز دیدم نوشته بود کانسپت توی تیتر بازش نکردم فکر کردم یه شخصی طراحی زده باشه. خیلی جدید نیست خبرش
محمد
۱۴ شهریور ۱۳۹۹طراحی مدرن با حفظ اصالت ینی این
واقعا با شکوهه این ماشین
Peyman56
۱۴ شهریور ۱۳۹۹بچه که بودم عمو و داییم هر دو جیپ واگنیر داشتن .یادمه وقتی سوار میشدم یه حس مردونگی عجیبی به آدم میداد که با هیچ ماشین دیگه ای قابل مقایسه نبود.تا حالا آخر هفته به این خوبی نداشتم.مرسی پدال
RezaRs
۱۴ شهریور ۱۳۹۹عقب می تونست قشنگ تر باشه
بلکل خوب از آب در اومد
بهنام
۱۴ شهریور ۱۳۹۹اتفاقا نمای عقب زیبا و پر ابهت به نظر میرسه، نمای جلو و داخلی هم عالیه و این جای خوشحالی داره ولی، نمای جانبی بخاطر قوس های مکعبی رو دوتا گلگیر بنظرم ظاهر ماشین رو ارزان نشون میده. ولی در کل برای این شرکت دوست داشتنی خوشحالم برای معرفی این مدل زیبا و اصیل.
Peyman56
۱۴ شهریور ۱۳۹۹کرایسلر دیگه واقعا ترکوند.اینه که میگن آمریکایی رو دست نداره.کدوم ماشین رو سراغ دارین اینقد تجمع و قلدری رو با هم داشته باشه؟
ایمان
۱۴ شهریور ۱۳۹۹اصالت . ابهت . لوکس . زیبایی . مدرن بودن ، همه اینا ازش میباره .
(Saeed(peugeot
۱۴ شهریور ۱۳۹۹خدای من……… من کلا فرفری شدم …..چقد گولاخه این ماشین
عجب طراحی …… چه ابهتی ……چه کابینی خدااااااااااا
ناموسا ……کابینش اندازه یه هتل هست …..رینگ ۲۴ که دیگه واویلا …
چقدر آخه خوب شده که گروه PSA با فیات کرایسلر ادغامش نهایی شد ……واقعا هنر شاسی ساختن ماله جیپ و بس …بقیه اداشو درمیارن
پویا
۱۴ شهریور ۱۳۹۹من با جیپ اصلا حال نمیکردم ولی حاجی این ناموسن عجب چیزیه!! اول صبحی برگام ریخت!
مرتضی
۱۴ شهریور ۱۳۹۹خب زود تولیدش کنه دیگه منتظر چیه؟?????
AMG///
۱۴ شهریور ۱۳۹۹لامصب خیلی برابوسه
فقط اون چراغای گربه ایش
چقد قلدره این ماشین
رنجرور قاتلت اومد
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ شهریور ۱۳۹۹انصافا برگهایما
فیلم معرفیش رو ببنید حتما حرف های جالبی همون اول میزنه
net
۱۴ شهریور ۱۳۹۹طراحی بیرونی خیلی بدی داره
REZA.ZMR
۱۴ شهریور ۱۳۹۹شما یک موجود فرازمینی هستید قسم میخورم. اینو با توجه با کامنتهایی که تابه حال از شما دیدم میگم، باید این موضوع به عوامل تولید کننده برنامه ما فرازمینی ها از کانال اسمشو نبر گزارش بدم?
AMIR / ARMI
۱۴ شهریور ۱۳۹۹ممنون که فیلمش رو با کیفیت 720 گذاشتید ولی کاش صداش رو کاملا حذف نکنید حداعقل یه اهنگ ملایم از یانی برای پس ضمینه در نظر بگیرید
ارشیاsvj
۱۴ شهریور ۱۳۹۹ای بد نیست!!!
اقاا من دچار یه بیماری شدم که هیچ طراحی جدیدی به نظرم خفن نمیاد!!!!
AMG///
۱۴ شهریور ۱۳۹۹کابین از s کلاس بهتر
کابین تسلا مدل x رو یه تبلت دیگه رو داشبورد گذاشته میگن شاهکار
ماشین خوبیه ولی کابینش چیز جالبی نیست
((جناب آقای امیر دهقان این جا هیچ ربطی به s کلاس نداشت و شما اسم s کلاسو آوردید))
Mohammad
۱۴ شهریور ۱۳۹۹اووووف چه چیزی شده دمش گرم ناموسن
امیر
۱۴ شهریور ۱۳۹۹کاملا مطمئن بودم جیپ کمکاری نمیکنه و یه شاهکار تحویل رسانه ها و مردم میده
رقیب مستقیم رنج روور
رقبای امریکایی بنظرم در حدش نیستن
محمد
۱۴ شهریور ۱۳۹۹چقدر خوبه این ماشین ،حال میده تو جاده فقط گازشو بگیری و بری
بی ریا
۱۴ شهریور ۱۳۹۹برین کنار سلطان اومد
سلطان اس یووی های سوپرلوکس فول سایز اومد
لکسوس ال ایکس نه نمیخوام
اینفنیتی کیو ایکس نه نمیخوام
کادیلاک اسکالید نه نمیخوام
لینکلن نویگیتور نه نمیخوام
رنجروور اتوبیوگرافی نه نمیخوام
جیپ واگونیر میخوام میخوام میخوام میخوام
نامجو
۱۴ شهریور ۱۳۹۹سواری با این غول عملا هیولاسواری حساب میشه. راستی یه چیزی یادآوری کنم کمی از درون بسوزیم:
زمانی ایران یکی از اولین بازارهای پدربزرگ این هیولا بود و اولین کشور خارجی بود که این خودرو در اون مونتاژ میشد
بی ریا
۱۴ شهریور ۱۳۹۹مهمترین خبر خودرویی سال اینه دوستان
Elmiraj
۱۴ شهریور ۱۳۹۹پدر SUVهای لوکس همان طور که قبلاً بود ، بازگشته…
اصیل ، با ابهت ، زیبا ، غول ، تکنولوژیک ، با کیفیت..
.
جلو پنجره و چراغ های زاویه دار جلو ، طراحی تخت عقب و فرمان دو پره….همه و همه نشان از اصالت داره و یادآور گرند واگونیر ۱۹۶۳ هست .
رامین
۱۴ شهریور ۱۳۹۹پشمااااااااااااااامممممممممم عجب چیزیه
OMID
۱۴ شهریور ۱۳۹۹طراحی بیرون عالی و کابین فوق العاده
کابینش واقعا فوقالعاده هستش و مقداری یاد A8 میندازه ادمو که اونم فوقالعاده هستش
تنها نکته منفی ای که پیدا کردم اون قسمت اتصال سقف به گلگیر هست که خیلی تیز طراحی شده اگر نرم تر متصل میشد زیباتر بود
حسین دهمرد
۱۴ شهریور ۱۳۹۹هرچی لوکسی مثه اسکالید به سمت طراحی سوسولی رفته اینور برند غیر لوکسی مثه جیپ به سمت طراحی با ابهت و مردونه داره حرکت میکنه. بنظر فقط از لحاظ برندیگ از اسکالید پایینتره که اونم آمار فروش مشخص میکنه برند چقدر تاثیر داره
امیر
۱۴ شهریور ۱۳۹۹جیپ برند لوکسی نیست اما اولین suv لوکس دنیا دقیقا همین واگونیر بوده!
تحت پیگرد
۱۴ شهریور ۱۳۹۹عجب غولیه
javad
۱۴ شهریور ۱۳۹۹به به
چقد لوکسه داخلش
به کوچک ترین ریزه کاری هام اهمیت دادن
جلوشم که فوق العادس
ولی بنظرم یکم باید زاویه پشتشو عوض کنن
Bilbo
۱۴ شهریور ۱۳۹۹هر عنصری رو تو نسخه تولیدی ازش دریغ کنند، ضرر هست و زیان. عالیه واقعا، عالی. بعد از مدتها یکی از غولهای آمریکایی تناسب خیلی عالی ای رو تو عقب ماشین رعایت کرده و نمای عقب ماشین عالی شده?
دست مریزاد???