جیپهفته نامه

معرفی رسمی جیپ گرند واگنییر، احیای شکوه گذشته

بعد از انتظاری طولانی سرانجام نام محبوب و پرافتخار جیپ گرند واگنییر بازگشته است. البته گرند واگنییر جدید فعلاً در قالب یک کانسپت نزدیک به تولید معرفی شده است. با توجه به این کانسپت، اس‌یووی فول سایز پریمیوم جیپ که سال آینده با مدل ۲۰۲۲ تولید و به بازار عرضه خواهد شد، خودروی کاملاً امیدوارکننده‌ای خواهد بود. گرند واگنییر کانسپت با طراحی باابهت، قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی و تکنولوژی‌های فراوان، پیش‌نمایش چشمگیری را از پرچم‌دار آیندهٔ جیپ ارائه کرده است.

گرند واگنییر کانسپت حتی پیش از باز کردن درها هم مجلل به نظر می‌رسد

گرند واگنییر در بیرون از طراحی ساده و درعین‌حال شیک و لوکس برخوردار است. بخش جلویی خودرو تحت سلطهٔ جلوپنجرهٔ عریضی با تریم مشکی اُبسیدین است که در آن هفت بخش مستطیلی مجزا با خطوط عمودی کار شده است. همچنین بین قسمت‌های مستطیلی، بخش بالایی جلوپنجره و نوشتهٔ واگنییر بالای آن چراغ‌دار هستند. در طرفین این جلوپنجرهٔ بزرگ، دو چراغ باریک LED قرار گرفته و کمی پایین‌تر هم مه شکن‌های LED به همراه دو قلاب بکسل و صفحهٔ محافظ زیرین آلومینیومی به رنگ مشکی اُبسیدین به چشم می‌خورد.

گرند واگنییر از نمای جانبی واقعاً بزرگ به نظر می‌رسد که این ویژگی توسط رینگ‌های بزرگ ۲۴ اینچی چند پره تقویت شده است. در قسمت پایینی درهای جلو هم نوشتهٔ برجستهٔ GRAND WAGONEER آلومینیومی مسی‌رنگ به همراه پرچم آمریکا به چشم می‌خورد. در عقب خودرو، چراغ‌های LED افقی طراحی شده که نوار LED باریکی از بالای آن‌ها به سمت میانهٔ درب صندوق کشیده شده است. یک دیفیوزر ظریف هم تکمیل‌کنندهٔ طراحی بخش عقبی گرند واگنییر است. جیپ همچنین برای پرچم‌دار خود یک سقف تمام شیشه‌ای را در نظر گرفته که در طرفین با ریل‌های سقفی احاطه شده است. در قسمت‌های حلقه‌ای شکل این ریل‌ها نیز چوب ساج به همراه ‌تریم برنزی کار شده است.

صفحه‌نمایش‌های کابین گرند واگنییر بیشتر از نسل جدید مرسدس S کلاس

گرند واگنییر کانسپت در داخل از اولین صفحه‌نمایش لمسی برای سرنشین جلو در یک شاسی‌بلند برخوردار است. این نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای سرنشین جلو امکان تماشای رسانه، چرخیدن در اینترنت و یا پیدا کردن مقصد و ارسال آن برای راننده را فراهم می‌کند. در کابین گرند واگنییر برای راننده هم یک نمایشگر مرکزی ۱۲.۱ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی هم در پایین برای کنترل صندلی‌ها و سیستم تهویهٔ چهار منطقه‌ای تعبیه شده است.

اما نمایشگرهای داخل گرند واگنییر به اینجا ختم نمی‌شود زیرا برای سرنشینان ردیف دوم هم سه نمایشگر ۱۰.۱ اینچی در نظر گرفته شده که یکی مقابل هر سرنشین و سومی روی کنسول مرکزی بین صندلی‌های خلبانی قرار گرفته است. همهٔ این نمایشگرها به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً جدید Uconnect 5 فیات-کرایسلر مجهز هستند که مبتنی بر اندروید بوده و سرعت آن پنج برابر بیشتر از نسل قبلی این سیستم است.

غیر از تکنولوژی‌های فراوان، جیپ کابین پرچم‌دار خود را محیطی فوق مجلل و غنی از میراث گرند واگنییر توصیف کرده است. ترکیب متریال در اینجا بسیار جالب است زیرا شامل آلومینیوم بادوام روی داشبورد، بلندگوهای درها، انتخاب‌گر دنده و اطراف دریچه‌های تهویه به همراه شیشهٔ اونیکس روی داشبورد و تریم چوبی سه‌بعدی روی داشبورد، کنسول مرکزی و رو دری‌ها می‌شود.

گرند واگنییر تعریف جدیدی از تجمل آمریکایی را ارائه می‌کند

برای اولین بار در تاریخ این نام، گرند واگنییر سه ردیف صندلی را برای هفت سرنشین ارائه می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این کابین فوق مجلل نیز می‌توان به نورپردازی قابل تنظیم، سیستم صوتی مکینتاش با ۲۳ بلندگو و یک آمپیلی‌فایر ۲۴ کاناله، پنجره‌های بزرگ برای ایجاد نمای گلخانه‌ای مانند، رو سقفی تمام جیر، کف‌پوش‌های پریمیوم و تودوزی مبلمانی برای صندلی‌ها، کنسول، رو دری‌ها و اطراف صفحه آمپر اشاره کرد. علاوه بر این، در اینجا عناصری هم برای ادای احترام به تاریخچهٔ گرند واگنییر کار شده است مثل غربیلک فرمان دو پره و نشان EST 1963 در بخش بیرونی لبه‌های طرفین داشبورد که به اولین گرند واگنییر اشاره دارد.

قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی، سه نوع سیستم ۴×۴ و تعلیق بادی

گرند واگنییر کانسپت به یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز شده که جیپ جزئیات آن‌را اعلام نکرده است. بااین‌حال با توجه به اینکه این اس‌یووی لوکس روی پلت‌فرم رم ۱۵۰۰ ساخته شده است، انتظار می‌رود در نسخهٔ تولیدی با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 با تکنولوژی هیبریدی خفیف عرضه شود درحالی‌که قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی احتمالاً به‌صورت سفارشی و به‌عنوان پیشرانهٔ پرچم‌دار ارائه خواهد شد. درهرحال، جیپ وعدهٔ گشتاور زیاد و پاسخ فوری موتور، تجربهٔ رانندگی جذاب‌تر روی جاده و توانایی‌های آفرود بیشتر از همیشه را داده است.

همچنین به گفتهٔ جیپ، گرند واگنییر به سیستم تعلیق بادی مشهور Quadra Lift مجهز شده و سه سیستم ۴×۴ مختلف هم برای آن قابل انتخاب خواهد بود درحالی‌که به لطف سیستم تعلیق مستقل جلو و عقب، دینامیک رانندگی پریمیومی را ارائه خواهد کرد. دیگر وعده‌های جیپ برای پرچم‌دار جدید خود شامل قابلیت بکسل بی‌نظیر، پرفورمنس قدرتمند، سطح جدیدی از راحتی و فضای سرنشینان بهترین در کلاس خود می‌شود.

کانسپتی که تولیدی به نظر می‌رسد

با توجه به ویژگی‌هایی که ظاهراً آمادهٔ تولید هستند، به نظر می‌رسد این کانسپت در اصل یک پیش‌نمایش از گرند واگنییر تولیدی باشد. به گفتهٔ جیپ، تولید گرند واگنییر به همراه برادر ارزان‌تر آن یعنی واگنییر در سه‌ماههٔ دوم سال آینده در همان کارخانهٔ تولید رم ۱۵۰۰ در میشیگان آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود واگنییر رقیبی برای شورلت تاهو و فورد اکسپیدیشن باشد درحالی‌که گرند واگنییر باید با رقبایی مثل کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور و رنجروور به رقابت بپردازد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    شاهکاری از برندی شاهکار

    موافقم 122
    مخالفم 12
    1. XLE

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (134 ديدگاه)

      رقیب مستقیم تاهو

      موافقم 45
      مخالفم 10
      1. z

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (256 ديدگاه)

        رقیب اسکالید هست
        منتظر دیگر امریکایی ها باشید مهرماه تسلا اسpaid و تا هفت روز دیگه لوسید ایر رونمایی میشه با اعداد شگفت انگیز
        سه ماه دیگه احتمالا رونمایی کوروت زی06 خواهد بود

        موافقم 36
        مخالفم 6
    2. Hadi

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      حاجی این کجاش کانسپته؟
      تورو خدا همینو تولید کنید دیگه عوض بدلش نکنید….
      عجب رخی،عجب کابینی،عجب رینگایی،عجب اصالتی!
      این ماشین واقعاً یه پکیج کامل از همه چیزه ?
      واقعاً در حد اسکالیده و اندازه ی اون ابهت داره…
      دم جیپ گرم ?

      موافقم 86
      مخالفم 6
    3. Moein

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (913 ديدگاه)

      جیپ رسماً زده به سیم آخر
      عجب ماشین هیولایی
      بی برو و برگرد به اسکالید و نویگیتور ارجحیت داره از نظرم
      خوشم اومد از این حرکت فیات کرایسلر؛جای همچین غول لوکسی بدجور خالی بود مقابل فورد و جنرال موتور

      موافقم 74
      مخالفم 6
      1. امین

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (98 ديدگاه)

        من مردم???????

        موافقم 29
        مخالفم 5
    4. حسین

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (131 ديدگاه)

      حالا هی یه مشت بیان حضرت حضرت کنن . قشنگ معلومه حضرت تو صندلی های مبلی این جا میشه . همه مون عاشق ماشین های آمریکایی قدیمی با صندلی مبلی های فوق راحتش هستیم و این نکته ای بود که من به شدت باهاش حال کردم که دوباره احیاء شده و اون نمایشگر سمت شاگرد که میتونه مسیر را پیدا کنه و بفرسته تو صفحه نمایشگر راننده خیلیییییی خوبه

      طراحی بیرونیش هم مثل واگونییر قدیمی پهن و با ابهت بنظر میاد . اگه مثل واگونییر قدیمی همه جا رو هم باشه که قطعا هست من رسما اعلام میکنم بیاد از رو من رد شه این لعنتی جذااااااب ?

      موافقم 35
      مخالفم 11
  2. سروش

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    عالی
    بیرون زیبا و پر ابهت داخل بهتر از sکلاس دیگه چی میخاد ادم

    موافقم 86
    مخالفم 36
    1. AMG///

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (579 ديدگاه)

      این بهتر از s کلاسه؟؟؟

      موافقم 55
      مخالفم 56
      1. Elmiraj

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (3187 ديدگاه)

        بشدت زیباتره….
        و بر خلاف S کلاس جدید تناسبات و اصالت طراحی در جا جای ماشین دیده میشه ، خطوصا داخل کابین…

        موافقم 66
        مخالفم 37
        1. AMG///

          ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (579 ديدگاه)

          تو برو با سایبر ترک حال کن

          موافقم 30
          مخالفم 20
        2. مانی

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          این که توش شبیه تراک‌های آمریکاییه حالا کمی‌ لوکستر
          و برخلاف اس کلاس جدید ….این جمله رو خیلی خیلی‌ زیاد با خودت تکرار کن شاید باورت بشه

          موافقم 3
          مخالفم 8
      2. BMW

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (74 ديدگاه)

        عاشقش شدم دیگر از ماشین های دیگه خوشم نمی یاد

        موافقم 23
        مخالفم 5
        1. Amir Machine

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (1278 ديدگاه)

          نیازی نیست جمله رو تکرار کنیم تا باورمون بشه چون واقعیت همینه، گرند واگنییر بی‌نقص و فوق‌العاده‌س، این نیازی به تکرار نداره
          از اونطرف شدیدترین انتقادها به طراحی S کلاس جدید وارد شده، پس بهتره شماها با خودتون تکرار کنید طراحی S کلاس شاهکاره، شاید باورتون بشه

          موافقم 4
          مخالفم 4
  3. Omid622

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    همین اول صبحی جمعه7:30
    پدال با گذاشتن این مطلب پشمامونو ریخت

    موافقم 73
    مخالفم 9
    1. Khan

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (362 ديدگاه)

      والا من فکر کنم اینو دیروز پریروز دیدم نوشته بود کانسپت توی تیتر بازش نکردم فکر کردم یه شخصی طراحی زده باشه. خیلی جدید نیست خبرش

      موافقم 10
      مخالفم 18
  4. محمد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    طراحی مدرن با حفظ اصالت ینی این
    واقعا با شکوهه این ماشین

    موافقم 54
    مخالفم 6
  5. Peyman56

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (140 ديدگاه)

    بچه که بودم عمو و داییم هر دو جیپ واگنیر داشتن .یادمه وقتی سوار میشدم یه حس مردونگی عجیبی به آدم میداد که با هیچ ماشین دیگه ای قابل مقایسه نبود.تا حالا آخر هفته به این خوبی نداشتم.مرسی پدال

    موافقم 56
    مخالفم 7
  6. RezaRs

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    عقب می تونست قشنگ تر باشه
    بلکل خوب از آب در اومد

    موافقم 32
    مخالفم 9
    1. بهنام

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (492 ديدگاه)

      اتفاقا نمای عقب زیبا و پر ابهت به نظر میرسه، نمای جلو و داخلی هم عالیه و این جای خوشحالی داره ولی، نمای جانبی بخاطر قوس های مکعبی رو دوتا گلگیر بنظرم ظاهر ماشین رو ارزان نشون میده. ولی در کل برای این شرکت دوست داشتنی خوشحالم برای معرفی این مدل زیبا و اصیل.

      موافقم 27
      مخالفم 10
  7. Peyman56

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (140 ديدگاه)

    کرایسلر دیگه واقعا ترکوند.اینه که میگن آمریکایی رو دست نداره.کدوم ماشین رو سراغ دارین اینقد تجمع و قلدری رو با هم داشته باشه؟

    موافقم 39
    مخالفم 9
  8. ایمان

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (171 ديدگاه)

    اصالت . ابهت . لوکس . زیبایی . مدرن بودن ، همه اینا ازش میباره .

    موافقم 35
    مخالفم 5
  9. (Saeed(peugeot

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    خدای من……… من کلا فرفری شدم …..چقد گولاخه این ماشین

    عجب طراحی …… چه ابهتی ……چه کابینی خدااااااااااا

    ناموسا ……کابینش اندازه یه هتل هست …..رینگ ۲۴ که دیگه واویلا …

    چقدر آخه خوب شده که گروه PSA با فیات کرایسلر ادغامش نهایی شد ……واقعا هنر شاسی ساختن ماله جیپ و بس …بقیه اداشو درمیارن

    موافقم 33
    مخالفم 9
  10. پویا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (44 ديدگاه)

    من با جیپ اصلا حال نمیکردم ولی حاجی این ناموسن عجب چیزیه!! اول صبحی برگام ریخت!

    موافقم 37
    مخالفم 6
  11. مرتضی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (197 ديدگاه)

    خب زود تولیدش کنه دیگه منتظر چیه؟?????

    موافقم 21
    مخالفم 3
  12. AMG///

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    لامصب خیلی برابوسه
    فقط اون چراغای گربه ایش
    چقد قلدره این ماشین
    رنجرور قاتلت اومد

    موافقم 37
    مخالفم 9
  13. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (420 ديدگاه)

    انصافا برگهایما
    فیلم معرفیش رو ببنید حتما حرف های جالبی همون اول میزنه

    موافقم 27
    مخالفم 5
  14. net

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3386 ديدگاه)

    طراحی بیرونی خیلی بدی داره

    موافقم 15
    مخالفم 55
    1. REZA.ZMR

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (20 ديدگاه)

      شما یک موجود فرازمینی هستید قسم میخورم. اینو با توجه با کامنتهایی که تابه حال از شما دیدم میگم، باید این موضوع به عوامل تولید کننده برنامه ما فرازمینی ها از کانال اسمشو نبر گزارش بدم?

      موافقم 8
      مخالفم 2
  15. AMIR / ARMI

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    ممنون که فیلمش رو با کیفیت 720 گذاشتید ولی کاش صداش رو کاملا حذف نکنید حداعقل یه اهنگ ملایم از یانی برای پس ضمینه در نظر بگیرید

    موافقم 26
    مخالفم 4
  16. ارشیاsvj

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    ای بد نیست!!!
    اقاا من دچار یه بیماری شدم که هیچ طراحی جدیدی به نظرم خفن نمیاد!!!!

    موافقم 13
    مخالفم 29
  17. AMG///

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    کابین از s کلاس بهتر
    کابین تسلا مدل x رو یه تبلت دیگه رو داشبورد گذاشته میگن شاهکار
    ماشین خوبیه ولی کابینش چیز جالبی نیست
    ((جناب آقای امیر دهقان این جا هیچ ربطی به s کلاس نداشت و شما اسم s کلاسو آوردید))

    موافقم 8
    مخالفم 24
  18. Mohammad

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    اووووف چه چیزی شده دمش گرم ناموسن

    موافقم 22
    مخالفم 2
  19. امیر

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    کاملا مطمئن بودم جیپ کمکاری نمیکنه و یه شاهکار تحویل رسانه ها و مردم میده
    رقیب مستقیم رنج روور
    رقبای امریکایی بنظرم در حدش نیستن

    موافقم 31
    مخالفم 4
  20. محمد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    چقدر خوبه این ماشین ،حال میده تو جاده فقط گازشو بگیری و بری

    موافقم 25
    مخالفم 3
  21. بی ریا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    برین کنار سلطان اومد
    سلطان اس یووی های سوپرلوکس فول سایز اومد
    لکسوس ال ایکس نه نمیخوام
    اینفنیتی کیو ایکس نه نمیخوام
    کادیلاک اسکالید نه نمیخوام
    لینکلن نویگیتور نه نمیخوام
    رنجروور اتوبیوگرافی نه نمیخوام
    جیپ واگونیر میخوام میخوام میخوام میخوام

    موافقم 27
    مخالفم 15
  22. نامجو

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    سواری با این غول عملا هیولاسواری حساب میشه. راستی یه چیزی یادآوری کنم کمی از درون بسوزیم:
    زمانی ایران یکی از اولین بازارهای پدربزرگ این هیولا بود و اولین کشور خارجی بود که این خودرو در اون مونتاژ میشد

    موافقم 26
    مخالفم 4
  23. بی ریا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    مهمترین خبر خودرویی سال اینه دوستان

    موافقم 20
    مخالفم 14
  24. Elmiraj

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3187 ديدگاه)

    پدر SUVهای لوکس همان طور که قبلاً بود ، بازگشته…
    اصیل ، با ابهت ، زیبا ، غول ، تکنولوژیک ، با کیفیت..
    .
    جلو پنجره و چراغ های زاویه دار جلو ، طراحی تخت عقب و فرمان دو پره….همه و همه نشان از اصالت داره و یادآور گرند واگونیر ۱۹۶۳ هست .

    موافقم 25
    مخالفم 10
  25. رامین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    پشمااااااااااااااامممممممممم عجب چیزیه

    موافقم 16
    مخالفم 4
  26. OMID

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    طراحی بیرون عالی و کابین فوق العاده
    کابینش واقعا فوق‌العاده هستش و مقداری یاد A8 میندازه ادمو که اونم فوق‌العاده هستش
    تنها نکته منفی ای که پیدا کردم اون قسمت اتصال سقف به گلگیر هست که خیلی تیز طراحی شده اگر نرم تر متصل میشد زیباتر بود

    موافقم 17
    مخالفم 2
  27. حسین دهمرد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    هرچی لوکسی مثه اسکالید به سمت طراحی سوسولی رفته اینور برند غیر لوکسی مثه جیپ به سمت طراحی با ابهت و مردونه داره حرکت میکنه. بنظر فقط از لحاظ برندیگ از اسکالید پایینتره که اونم آمار فروش مشخص میکنه برند چقدر تاثیر داره

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. امیر

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      جیپ برند لوکسی نیست اما اولین suv لوکس دنیا دقیقا همین واگونیر بوده!

      موافقم 7
      مخالفم 1
  28. تحت پیگرد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (357 ديدگاه)

    عجب غولیه

    موافقم 12
    مخالفم 2
  29. javad

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    به به
    چقد لوکسه داخلش
    به کوچک ترین ریزه کاری هام اهمیت دادن
    جلوشم که فوق العادس
    ولی بنظرم یکم باید زاویه پشتشو عوض کنن

    موافقم 11
    مخالفم 2
  30. Bilbo

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (516 ديدگاه)

    هر عنصری رو تو نسخه تولیدی ازش دریغ کنند، ضرر هست و زیان. عالیه واقعا، عالی. بعد از مدتها یکی از غول‌های آمریکایی تناسب خیلی عالی ای رو تو عقب ماشین رعایت کرده و نمای عقب ماشین عالی شده?
    دست مریزاد???

    موافقم 12
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا