جیپفورد

مقایسه آفرود فورد برانکو و جیپ رانگلر

چند روز گذشته خبرهای هیجان‌انگیزی از توانایی‌های واقعی فورد برانکو جدید منتشر شده است. همه‌چیز با یک سری تصویر و ویدئو از آفرودر جدید فورد در منطقه روبیکان تریل شروع شد. پس از آن هم فورد به‌صورت رسمی کلیپ آفرود برانکو در مواب را منتشر کرد اما در کلیپ جدیدی که منتشر شده توانایی‌های فورد برانکو و جیپ رانگلر در بالا رفتن از صخره‌ها مقایسه شده است.

این یک مقایسه تصادفی نیست. در این ویدئو دو برانکو و یک رانگلر دیده می‌شوند که از مسیری مشابه عبور می‌کنند. هر دو برانکو یاد شده از نوع بدلند هستند و جیپ هم به نسخه آنلیمیتد روبیکان نسل JL تعلق دارد. برانکوی دو درب با فاصله بین محوری کوتاه آسان‌ترین کار را داشته و با اندکی تلاش از صخره عبور می‌کند. نسخه چهار درب این خودرو نیز بدون تعلل وظیفه خود را انجام می‌دهد. البته به نظر می‌رسد رانگلر که بار اول ناکام مانده هم در نهایت از صخره بالا می‌رود.

پیش از آنکه جلوتر رفته و البته با هجوم دوستداران رانگلر مواجه شویم باید چند نکته را بیان کنیم. واضح است که سندیت این مقایسه به چند دلیل زیر سؤال است. اول اینکه کلیپ یاد شده را فروم دوستداران برانکو منتشر کرده‌اند. ما همچنین صعود واقعی رانگلر را نمی‌بینیم و این در حالی است که قبلاً ویدئوهای متعددی از توانایی‌های تحسین‌برانگیز این خودرو در عبور از مسیرهای خشن را دیده‌ایم.

همچنین گفته شده این رانگلر بخشی از ناوگان پشتیبانی و یدک کشی برانکو بوده است. از آنجایی که برانکوهای یاد شده نسخه‌های پیش‌تولیدی بوده‌اند بنابراین حضور یک مدل تولیدی قوی و تثبیت شده برای کمک و پشتیبانی منطقی به نظر می‌رسد. در واقع این یک فرصت برای فورد بوده تا محصول خود را در برابر رقیب مستقیمش قرار دهد اما خب احتمالاً یکی از کارمندان این برند پشت فرمان رانگلر بوده است.

با تمامی این تفاسیر ما برای اولین بار توانسته‌ایم رقابت مستقیم برانکو و رانگلر را تماشا کنیم؛ اما نظر شما چیست؟ کدام خودرو موفق‌تر ظاهر خواهد شد: برانکوی تازه‌نفس یا رانگلر کارکشته؟

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    این مطلب و سایت bronco 6g نوشته و چندان معتبر نیست.
    ولی دم برانکو جدید گرم واقعا کارشو خوب بلده

    موافقم 47
    مخالفم 7
  2. فريد

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (525 ديدگاه)

    خدا وکیلی بعضی ها این همه دنبال افرودن اگه همچین ماشینایی داشته باشن اصلا دلشون میاد اینطوری بالا پایین برن با ماشین؟ یا اصلا جراتشو دارن؟ یا فقط نظر میدن و مبخوان در صحنه باشن؟?
    خدا وکیلی بگیدا

    موافقم 28
    مخالفم 8
    1. فرید

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (203 ديدگاه)

      آره والا

      موافقم 14
      مخالفم 3
    2. رامین

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      این دو تا ماشین قیمت پایینی دارن به نسبت آفرودرهای دیگه و البته این موضوعم هست که این ماشینا برای این کار ساخته شدن. این مسیرا مثه خونشونه. متاسفانه ما تو آخر دنیا هستیم و فقط تماشا می کنیم. بر فرض محال اگر قیمت دلار قبل از این داستانا بود و این ماشین وارد می شد و پول دزدیه گمرک نبود جفتشون بین 100 تا 150 میلیون ( البته گرون ترین مدل ) قابل خرید بود. درباره جی کلاس یا لندکروز و لند روور صحبت نمی کنیم اگه اونا بودن به شخصه باهاشون از دست اندازم رد نمی شدم اما اینا فرق دارن.

      موافقم 31
      مخالفم 7
    3. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      بله این ماشین برای آفرود ساخته شدن و افراد هم برای همین
      انتخابشون میکنن.
      قطعا کسی رنگلر نمیخوره برای مصرف تو شهری یا مسافرت!

      موافقم 29
      مخالفم 2
  3. بنیامین

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    ظاهر جیب دیگه تکراری شده

    موافقم 24
    مخالفم 25
  4. Elmiraj

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3190 ديدگاه)

    این سیاهی که رو صخره ها می‌بینید همه جا پای رانگلر هست که هر روز فتحشون می‌کنه…..
    برانکو وقتی رسماً وارد بازار شد باید توسط رانندگان بی‌طرف به مصاف رانگلر در Moab بره ، نه توسط رانندگان فورد…!!!
    .
    (( برانکو هرگز انعطاف رانگلر را نداره ))

    موافقم 39
    مخالفم 26
    1. رامین

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      شما یه جا می گی برانکو عجب ماشینیه و خیلی خوبه و فلان بعد حالا اومدی اینجا می گی این سیاهی صخره ها جای پای رانگلر و برانکو انعطاف رانگلر رو نداره. بالاخره کدوم ؟؟؟ فازت چیه :)))

      موافقم 23
      مخالفم 5
      1. Elmiraj

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3190 ديدگاه)

        هر دو بهترین اند…..ولی رانگلر کمی بهتر….
        .
        بقیه باید برای دوم و سوم شدن تلاش کنند .

        موافقم 21
        مخالفم 21
    2. ساسان

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (99 ديدگاه)

      دوستان قسمت اول و دوم صخره نوردی برانکو در مواب که هر کدوم حدود 13 دقیقه ست در یوتیوب منتشر شده که لینکشون رو براتون قرار دادم.
      قسمت اول
      https://www.youtube.com/watch?v=v3n8_ed8QTE
      قسمت دوم
      https://www.youtube.com/watch?v=5m7FjosOMAY
      دوست عزیز بعید میدونم جیپ از پس برانکو بربیاد به این دلیل که برانکو یه شباهت هایی با رپتور داره و تا حدودی میتونه مثل رپتور عمل کنه اما جیپ این خاصیت رو نداره اما در عوض برانکو کار جیپ رو هم به راحتی انجام میده و همین دلیل برتری برانکو نسبت به جیپ هست

      موافقم 11
      مخالفم 5
  5. مازیار

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    دعوا نکنید هردوشون باید برای مقام دوم بجنگن
    پشت سر لندروور

    موافقم 15
    مخالفم 51
    1. امیر

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      !!!!
      اصلا اول و دوم و سوم لندرووره….!
      متاسفانه بعضی افراد اندکی سعی ندارن کمی تحقیق کنن در مورد موارد فنی و فقط از روی تعصب نظر میدن که البته قابل احترامه (جالب اینجاست ک هیچ گونه مدرکی ندارن)
      هرکسی که اندک اطلاعاتی در مورد سیستم تعلیق جیپ داشته باشه، میدونه ک در حال حاظر تنها افرودر با قابلیت بالاست و چسبندگی بسیار بالاش در هیچ محصولی یافت نمیشه

      موافقم 25
      مخالفم 11
      1. مازیار

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (233 ديدگاه)

        اما بیشتر از نیم قرنه که برنده اغلب مسابقات ۴×۴ دنیا لندروور هست این که دیگه سلیقه ای نیست

        موافقم 10
        مخالفم 31
      2. مازیار

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (233 ديدگاه)

        میشه لطفا درمورد سیستم تعلیق جیپ یه توضیح مختصری بدید؟ در حد چند جمله ممنون میشم

    2. ALIREZA

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (228 ديدگاه)

      چرا پیازو قاطی میوه ها کردی ؟

      موافقم 26
      مخالفم 7
      1. مازیار

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (233 ديدگاه)

        تعبیر جالبی بود چون مثل پیاز اشک در میاره

        موافقم 6
        مخالفم 21
        1. ALIREZA

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (228 ديدگاه)

          بیشتر خنده آوره?????

          موافقم 3
          مخالفم 1
    3. ساسان

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (99 ديدگاه)

      اول این کلیپ رو ببین تا افتضاح لندروور دیفندر جدید رو بهتر بتونی درک کنی وقتی روی یه سنگ گیر میکنه و آلومیمنیوم بدنه ش کنده میشه و به سنگ میچسبه با تمسخر میگن آلومینیوم انگلیس.
      https://www.youtube.com/watch?v=goPuC73EUug

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. مازیار

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (233 ديدگاه)

        حق با شماست دوست عزیز
        شما نظر خودتو داشته باش منم سعی میکنم نظر شما رو داشته باشم

        موافقم 3
        مخالفم 11
  6. Joker

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (603 ديدگاه)

    اونقدر آفرود خوب داریم که هیچوقت خوبش به این دو تا نمیرسه،یه جیمی کوچولو هر دو رو لوله میکنه،اینا فقط هیکل گنده کردن،فقط دو تا سنگ کلفت باشه اینا بتونن از روش رد شن?

    موافقم 15
    مخالفم 48
    1. شاهین

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      باز خوبه جیمی هست با امریکاییا رقابت کنه تو اینجور جاهای سخت
      بعضیا اونم ندارن واسه رقابت.البته یکیشون بود میخواست ادای پیکاپ هارو دربیاره که اونم ریق فانی رو سر کشید عمرش کوتاه بود

      موافقم 11
      مخالفم 2
  7. SRT

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (624 ديدگاه)

    همه میدونن برانکو خودشم بکُشه به رانگلر نمیرسه دیگه این همه بحث برا چیه

    موافقم 10
    مخالفم 15
  8. (Saeed(peugeot

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    دوستان …. تاج پادشاهی این کلاس همیشه روی سره رانگلره ….

    موافقم 12
    مخالفم 21
  9. حسن

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    یک قانون نانوشته و یک اجماع جهانی بین خودرو سازان دنیا وجود داره که برای داغ ماندن رقابت و ایجاد هیجان در بین دوستداران خودرو همیشه خودروهای تازه وارد در برابر خودروهای قدیمی تر برنده باشن . اما مساله ی اصلی اینه که اسم هر دو برند و هر دو خودرو در تمام دنیا ترند میشه و تا مدتها تو ذهن مخاطبان میمونه .
    یکی از مقایسه های رو در رو برابره با نوشتن صدها مطلب و مقاله در مورد خودروی تازه وارد و یا ده ها مطلب تبلیغاتی.

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا