چند روز گذشته خبرهای هیجانانگیزی از تواناییهای واقعی فورد برانکو جدید منتشر شده است. همهچیز با یک سری تصویر و ویدئو از آفرودر جدید فورد در منطقه روبیکان تریل شروع شد. پس از آن هم فورد بهصورت رسمی کلیپ آفرود برانکو در مواب را منتشر کرد اما در کلیپ جدیدی که منتشر شده تواناییهای فورد برانکو و جیپ رانگلر در بالا رفتن از صخرهها مقایسه شده است.
این یک مقایسه تصادفی نیست. در این ویدئو دو برانکو و یک رانگلر دیده میشوند که از مسیری مشابه عبور میکنند. هر دو برانکو یاد شده از نوع بدلند هستند و جیپ هم به نسخه آنلیمیتد روبیکان نسل JL تعلق دارد. برانکوی دو درب با فاصله بین محوری کوتاه آسانترین کار را داشته و با اندکی تلاش از صخره عبور میکند. نسخه چهار درب این خودرو نیز بدون تعلل وظیفه خود را انجام میدهد. البته به نظر میرسد رانگلر که بار اول ناکام مانده هم در نهایت از صخره بالا میرود.
پیش از آنکه جلوتر رفته و البته با هجوم دوستداران رانگلر مواجه شویم باید چند نکته را بیان کنیم. واضح است که سندیت این مقایسه به چند دلیل زیر سؤال است. اول اینکه کلیپ یاد شده را فروم دوستداران برانکو منتشر کردهاند. ما همچنین صعود واقعی رانگلر را نمیبینیم و این در حالی است که قبلاً ویدئوهای متعددی از تواناییهای تحسینبرانگیز این خودرو در عبور از مسیرهای خشن را دیدهایم.
همچنین گفته شده این رانگلر بخشی از ناوگان پشتیبانی و یدک کشی برانکو بوده است. از آنجایی که برانکوهای یاد شده نسخههای پیشتولیدی بودهاند بنابراین حضور یک مدل تولیدی قوی و تثبیت شده برای کمک و پشتیبانی منطقی به نظر میرسد. در واقع این یک فرصت برای فورد بوده تا محصول خود را در برابر رقیب مستقیمش قرار دهد اما خب احتمالاً یکی از کارمندان این برند پشت فرمان رانگلر بوده است.
با تمامی این تفاسیر ما برای اولین بار توانستهایم رقابت مستقیم برانکو و رانگلر را تماشا کنیم؛ اما نظر شما چیست؟ کدام خودرو موفقتر ظاهر خواهد شد: برانکوی تازهنفس یا رانگلر کارکشته؟
[دانلود ویدئو]
AMG///
۲۲ مرداد ۱۳۹۹این مطلب و سایت bronco 6g نوشته و چندان معتبر نیست.
ولی دم برانکو جدید گرم واقعا کارشو خوب بلده
فريد
۲۲ مرداد ۱۳۹۹خدا وکیلی بعضی ها این همه دنبال افرودن اگه همچین ماشینایی داشته باشن اصلا دلشون میاد اینطوری بالا پایین برن با ماشین؟ یا اصلا جراتشو دارن؟ یا فقط نظر میدن و مبخوان در صحنه باشن؟?
خدا وکیلی بگیدا
فرید
۲۲ مرداد ۱۳۹۹آره والا
رامین
۲۲ مرداد ۱۳۹۹این دو تا ماشین قیمت پایینی دارن به نسبت آفرودرهای دیگه و البته این موضوعم هست که این ماشینا برای این کار ساخته شدن. این مسیرا مثه خونشونه. متاسفانه ما تو آخر دنیا هستیم و فقط تماشا می کنیم. بر فرض محال اگر قیمت دلار قبل از این داستانا بود و این ماشین وارد می شد و پول دزدیه گمرک نبود جفتشون بین 100 تا 150 میلیون ( البته گرون ترین مدل ) قابل خرید بود. درباره جی کلاس یا لندکروز و لند روور صحبت نمی کنیم اگه اونا بودن به شخصه باهاشون از دست اندازم رد نمی شدم اما اینا فرق دارن.
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۲ مرداد ۱۳۹۹بله این ماشین برای آفرود ساخته شدن و افراد هم برای همین
انتخابشون میکنن.
قطعا کسی رنگلر نمیخوره برای مصرف تو شهری یا مسافرت!
بنیامین
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ظاهر جیب دیگه تکراری شده
Elmiraj
۲۲ مرداد ۱۳۹۹این سیاهی که رو صخره ها میبینید همه جا پای رانگلر هست که هر روز فتحشون میکنه…..
برانکو وقتی رسماً وارد بازار شد باید توسط رانندگان بیطرف به مصاف رانگلر در Moab بره ، نه توسط رانندگان فورد…!!!
.
(( برانکو هرگز انعطاف رانگلر را نداره ))
رامین
۲۲ مرداد ۱۳۹۹شما یه جا می گی برانکو عجب ماشینیه و خیلی خوبه و فلان بعد حالا اومدی اینجا می گی این سیاهی صخره ها جای پای رانگلر و برانکو انعطاف رانگلر رو نداره. بالاخره کدوم ؟؟؟ فازت چیه :)))
Elmiraj
۲۲ مرداد ۱۳۹۹هر دو بهترین اند…..ولی رانگلر کمی بهتر….
.
بقیه باید برای دوم و سوم شدن تلاش کنند .
ساسان
۲۲ مرداد ۱۳۹۹دوستان قسمت اول و دوم صخره نوردی برانکو در مواب که هر کدوم حدود 13 دقیقه ست در یوتیوب منتشر شده که لینکشون رو براتون قرار دادم.
قسمت اول
https://www.youtube.com/watch?v=v3n8_ed8QTE
قسمت دوم
https://www.youtube.com/watch?v=5m7FjosOMAY
دوست عزیز بعید میدونم جیپ از پس برانکو بربیاد به این دلیل که برانکو یه شباهت هایی با رپتور داره و تا حدودی میتونه مثل رپتور عمل کنه اما جیپ این خاصیت رو نداره اما در عوض برانکو کار جیپ رو هم به راحتی انجام میده و همین دلیل برتری برانکو نسبت به جیپ هست
مازیار
۲۲ مرداد ۱۳۹۹دعوا نکنید هردوشون باید برای مقام دوم بجنگن
پشت سر لندروور
امیر
۲۲ مرداد ۱۳۹۹!!!!
اصلا اول و دوم و سوم لندرووره….!
متاسفانه بعضی افراد اندکی سعی ندارن کمی تحقیق کنن در مورد موارد فنی و فقط از روی تعصب نظر میدن که البته قابل احترامه (جالب اینجاست ک هیچ گونه مدرکی ندارن)
هرکسی که اندک اطلاعاتی در مورد سیستم تعلیق جیپ داشته باشه، میدونه ک در حال حاظر تنها افرودر با قابلیت بالاست و چسبندگی بسیار بالاش در هیچ محصولی یافت نمیشه
مازیار
۲۲ مرداد ۱۳۹۹اما بیشتر از نیم قرنه که برنده اغلب مسابقات ۴×۴ دنیا لندروور هست این که دیگه سلیقه ای نیست
مازیار
۲۳ مرداد ۱۳۹۹میشه لطفا درمورد سیستم تعلیق جیپ یه توضیح مختصری بدید؟ در حد چند جمله ممنون میشم
ALIREZA
۲۲ مرداد ۱۳۹۹چرا پیازو قاطی میوه ها کردی ؟
مازیار
۲۲ مرداد ۱۳۹۹تعبیر جالبی بود چون مثل پیاز اشک در میاره
ALIREZA
۲۳ مرداد ۱۳۹۹بیشتر خنده آوره?????
ساسان
۲۲ مرداد ۱۳۹۹اول این کلیپ رو ببین تا افتضاح لندروور دیفندر جدید رو بهتر بتونی درک کنی وقتی روی یه سنگ گیر میکنه و آلومیمنیوم بدنه ش کنده میشه و به سنگ میچسبه با تمسخر میگن آلومینیوم انگلیس.
https://www.youtube.com/watch?v=goPuC73EUug
مازیار
۲۲ مرداد ۱۳۹۹حق با شماست دوست عزیز
شما نظر خودتو داشته باش منم سعی میکنم نظر شما رو داشته باشم
Joker
۲۲ مرداد ۱۳۹۹اونقدر آفرود خوب داریم که هیچوقت خوبش به این دو تا نمیرسه،یه جیمی کوچولو هر دو رو لوله میکنه،اینا فقط هیکل گنده کردن،فقط دو تا سنگ کلفت باشه اینا بتونن از روش رد شن?
شاهین
۲۲ مرداد ۱۳۹۹باز خوبه جیمی هست با امریکاییا رقابت کنه تو اینجور جاهای سخت
بعضیا اونم ندارن واسه رقابت.البته یکیشون بود میخواست ادای پیکاپ هارو دربیاره که اونم ریق فانی رو سر کشید عمرش کوتاه بود
SRT
۲۲ مرداد ۱۳۹۹همه میدونن برانکو خودشم بکُشه به رانگلر نمیرسه دیگه این همه بحث برا چیه
(Saeed(peugeot
۲۲ مرداد ۱۳۹۹دوستان …. تاج پادشاهی این کلاس همیشه روی سره رانگلره ….
حسن
۲۲ مرداد ۱۳۹۹یک قانون نانوشته و یک اجماع جهانی بین خودرو سازان دنیا وجود داره که برای داغ ماندن رقابت و ایجاد هیجان در بین دوستداران خودرو همیشه خودروهای تازه وارد در برابر خودروهای قدیمی تر برنده باشن . اما مساله ی اصلی اینه که اسم هر دو برند و هر دو خودرو در تمام دنیا ترند میشه و تا مدتها تو ذهن مخاطبان میمونه .
یکی از مقایسه های رو در رو برابره با نوشتن صدها مطلب و مقاله در مورد خودروی تازه وارد و یا ده ها مطلب تبلیغاتی.