این روزها بازار اسیوویهای آفرودی از همیشه داغتر، جذابتر و رقابتیتر شده است زیرا از یک سو کهنهکاران این کلاس یعنی مرسدس بنز G کلاس و جیپ رانگلر همچنان پرقدرت در بازار حاضر هستند و از سوی دیگر، لندروور دیفندر و فورد برانکو هم بازگشت قدرتمندی داشتهاند. علاوه بر این، جیپ برای پاسخ به رقبای جدید خود، برای اولین بار رانگلر را به پیشرانهٔ V8 مجهز کرده و لندروور نیز دیروز دیفندر V8 را به جهانیان نشان داد درحالیکه مرسدس بنز هم سالها است که G کلاس را با موتورهای V8 عرضه میکند؛ بنابراین حالا در بین آفرودرها، رقابتی جذاب بین هشت سیلندرهای قدرتمند شکل گرفته است؛ اما این سه غول V8 در مقایسه باهم چگونه خواهند بود؟
مرسدس بنز G550
باسابقهترین عضو این جمع در زمینهٔ ارائهٔ پیشرانهٔ V8 مرسدس بنز G کلاس است زیرا همانطور که گفته شد، این افسانهٔ آلمانی سالها است که با موتورهای هشت سیلندر مختلفی (و تا چندی پیش دوازده سیلندر) به بازار عرضه میشود. در نسل کنونی این خودرو نیز دو نسخهٔ هشت سیلندر مختلف به نامهای G550 و G63 AMG وجود دارد؛ اما G کلاس با اختلاف زیادی گرانترین خودروی این مقایسه محسوب میشود و حتی در نسخهٔ G550 هم بیش از ۳۰ هزار دلار از دومین خودروی گران این جمع یعنی دیفندر V8 گرانتر است. به همین دلیل، G63 به خاطر اختلاف قیمت بسیار زیاد، نمیتواند رقیب مستقیمی برای دیفندر و رانگلر باشد و G550 برای رویارویی با آنها گزینهٔ نزدیکتری بهحساب میآید.
این مدل به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین G550 ضعیفترین خودروی این مقایسه محسوب میشود. وقتی این قدرت در کنار نزدیک به ۲.۶ تن وزن قرار میگیرد که در بین این سه بیشترین است، تعجبی ندارد که مرسدس با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۵.۵ ثانیه کُندترین خودروی این جمع باشد. بااینحال در آفرود شتاب چندان اهمیتی ندارد و G550 با انبوهی از تکنولوژیهای پیشرفته مثل دیفرانسیل مرکزی، سه قفل دیفرانسیل و کمکفنرهای الکترونیکی، در مسیرهای خشن میدرخشد. به لطف همین تکنولوژیها، سواری G کلاس روی جاده هم بسیار راحت بوده و مثل یک کراساوور احساس میشود درحالیکه در داخل نیز کیفیت و تجهیزات فوقالعادهای را ارائه میکند.
جیپ رانگلر ۳۹۲
سالهای سال بود که طرفداران جیپ آرزوی ارائهٔ پیشرانهٔ V8 را برای رانگلر داشتند تا اینکه سرانجام جیپ با معرفی رانگلر ۳۹۲ این آرزو را برآورده کرد. زیر کاپوت این نسخه پیشرانهٔ آشنای ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی کرایسلر قرار گرفته که در اینجا ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند رانگلر ۳۹۲ قویترین خودروی این جمع نیست اما به لطف برخورداری از کمترین وزن (۲۳۱۰ کیلوگرم) و همینطور سیستم رزرو گشتاور (نوعی لانچ کنترل)، ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. این یعنی خریداران رانگلر ۳۹۲ پس از تجربهٔ آفرودی سخت میتوانند سری هم به پیست زده و با برخی خودروهای اسپرت سرشاخ شوند!
اما ویژگیهای رانگلر ۳۹۲ صرفاً در شتاب و سرعت خلاصه نمیشود زیرا جیپ با افزایش پنج سانتیمتری فاصله از زمین، گیربکس کمکی دو سرعتهٔ تماموقت، اکسلهای دانا ۴۴ با قفل دیفرانسیل الکترونیکی و تقویت شاسی با فولاد بیشتر، تواناییهای آفرود آنرا هم ارتقاء داده است. همچنین این مدل هشت سیلندر صرفاً در نسخهٔ روبیکان ارائه میشود که بهخودیخود قابلیتهای آفرود فوقالعادهای دارد. جیپ فعلاً قیمت نسخهٔ پایهٔ رانگلر ۳۹۲ را اعلام نکرده و صرفاً میدانیم نسخهٔ ویژهٔ لانچ ادیشن آن ۷۳,۵۰۰ دلار قیمت دارد؛ بنابراین قیمت پایهٔ آن باید کمتر از این باشد ولی حتی همین نسخهٔ لانچ ادیشن هم با اختلافی نزدیک به ۲۰ هزار دلار، ارزانترین خودروی این رقابت هشت سیلندری محسوب میشود.
لندروور دیفندر V8
جدیدترین عضو این جمع لندروور دیفندر V8 است که همین دیروز معرفی شد و با پیشرانهٔ قدرتمند خود مستقیماً به رقبای آلمانی و آمریکایی خود پاسخ داده است. این خودرو به نیروگاه ۵ لیتری V8 سوپرشارژ جگوار-لندروور مجهز شده که آنرا زیر کاپوت طیف گستردهای از محصولات این گروه دیدهایم. این موتور در اینجا ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند تا دیفندر را به قویترین عضو این جمع تبدیل کند؛ اما این موتور باید وزنی در حدود ۲.۴ تن را جابجا کند (در نسخهٔ چهاردر ۱۱۰) و به همین دلیل دیفندر V8 برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۵ ثانیه زمان نیاز دارد که نیم ثانیه از رانگلر بیشتر است.
هرچند دیفندر برخلاف دو رقیب خود شاسی نردبانی مستقل ندارد و از ساختار یکپارچه استفاده میکند اما لندروور آنرا به انواع و اقسام تکنولوژیها و سیستمهای پیشرفته مثل قفل دیفرانسیلهای عقب و مرکزی، گیربکس کمکی دو سرعته و سیستم Terrain Response مجهز کرده درحالیکه این نسخهٔ V8 نیز بهصورت استاندارد از دیفرانسیل عقب فعال الکترونیکی، تنظیم خاص کمکفنرها و آنتیرول بارهای بزرگتر سود میبرد. علاوه بر این، به گفتهٔ لندروور، پلتفرم مونوکوک آلومینیومی دیفندر مستحکمترین ساختار بدنهٔ تاریخ این شرکت را به همراه داشته که سه برابر مستحکمتر از طراحی سنتی بدنه روی شاسی است. دیفندر همچنین تنها خودروی این مقایسه است که امکان سفارش صندلیهای ردیف سوم همم برای آن وجود دارد و میتواند حداکثر تا ۷ نفر را حمل کند.
خب با توجه به مواردی که بیان شد، به نظر شما بهترین اسیووی آفرودی هشت سیلندر حال حاضر بازار کدام است؟ G کلاس لوکس و باکیفیت و البته گران، دیفندر کاربردی و قدرتمند یا رانگلر سرسخت و توانمند؟
مشخصات فنی
جیپ رانگلر ۳۹۲ | لندروور دیفندر V8 | مرسدس بنز G550 | |
پیشرانه | ۶.۴ لیتری V8 طبیعی | ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۴۷۰ اسب بخار | ۵۲۵ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۶۲۵ نیوتن متر | ۶۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۵ ثانیه | ۵.۰ ثانیه | ۵.۵ ثانیه |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی | ۱۴.۵ لیتر ترکیبی | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی |
وزن | ۲۳۱۰ کیلوگرم | حدود ۲۴۰۰ کیلوگرم | ۲۵۹۰ کیلوگرم |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۰۷ میلیمتر | ۳,۰۲۲ میلیمتر | ۲,۸۹۱ میلیمتر |
طول | ۴,۸۷۵ میلیمتر | ۵,۰۱۸ میلیمتر | ۴,۸۱۸ میلیمتر |
قیمت پایه | حدود ۷۰,۰۰۰ دلار | ۱۰۰,۴۰۰ دلار | ۱۳۲,۸۰۰ دلار |
R@m!n
۹ اسفند ۱۳۹۹با اختلاف رانگلر
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹فروش رانگلر بهترین جوابه برای این نظر سنجی
ماشینی که فقط سالی 240/000 دستگاهش تو خاک امریکا فروش میره
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹همینطور خوبه اشاره کنیم به 2 موضوع
1. در تست 2018 مجله موتور ترند که جی کلاس و رانگلر رو با هم تست کرد و در اخر رانگلر پیروز میدان شد
2. 2 سال پیش موتور ترند جیپ رانگلر رو شاسی بلند سال انتخاب کرد.
MR.JD
۹ اسفند ۱۳۹۹حالا که قوی ترین مدل های رانگر و دیفندر را آورده بودید G63 AMG را هم می آوردید تا رقابت عادلانه تری شود
اما آنوقت به ضرر آمریکایی ها و انگلیسی ها تمام میشد بله ؟
ولی مهم نیست این از ارزش G class هیچ چیزی کم نمیکند چون رانگلر تا همین چند ماه قبل با موتور های چهار سیلندر و شش سیلندر وجود داشت و خبری از V8 نبود
دیفندر هم که تازه ظهور کرده است سالیان سالی بود در غیبت بود
ولی در هر صورت این مقایسه زیاد درست نبود چون جی کلاس به هیچ وجه رقیب رانگلر یا دیفندر نیست
چه از نظر فنی چه از نظر مالی
کسی که رانگلر یا دیفندر میخرد به جی کلاس حتی فکر هم نمیکند و کسی هم که جی کلاس میخرد به رانگلر یا دیفندر توجه نمیکنند
به عبارتی دیگر جی کلاس اغلب رقیب بنتلی بنتایگا و رولز رویس کولینان هست تا جیپ و لندروور
و حتی بین مشتری های جی کلاس با رانگلر خیلی فرق هست
پدر خودرو سازی جهان
۹ اسفند ۱۳۹۹مخاطبان پدال شدند دو دسته :
دسته اول: به ماشین هایی غیر از ماشین های آمریکایی علاقه دارند،( نمیگن منکرشون هستند)
دسته دوم: آمریکایی پرست های متعصب که هدفشون فقط عقده خالی کردن هست، سایت را هم که ماشالا ترکوندن، تا هم بهشون حرف میزنی، میگن مگه سایت را خریدی؟!
اما نمیدونند که خودشون بی جنبه هستند! که تا خبر در مورد آمریکایی ها میاد، حمله میکنند!!!
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹شما بجای این حرفهای بهتره مثل بقیه کامنت بذاری
هیچ دسته بندی وجود نداره و هرکی طبق سلیقش صحبت میکنه
در مورد تعصب هم که گفتی خوبه بدونی اروپایی بازهای سایت هستن که با تعصب محض میان بحث راه میندازن و منم مثل گذشته جواب تک به تک رو میدم اونم با مدرک و سند از مجلات متعدد
نمونش هم شکست جی کلاس از رانگلر در 2018 که موتور ترند برگذار کرد
Roham
۹ اسفند ۱۳۹۹علی آقا
احتمالا طنابکشی شون رو هم دیدی!
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹شما هم طناب کشی هامر اچ 1 و بنز جی کلاس رو دیدی؟؟
پدر خودرو سازی جهان
۹ اسفند ۱۳۹۹وقتی یه فرد معلوم الحال خودروی نظامی غول پیکر را با یه شاسی بلند فوق لوکس مقایسه میکنه ???
فقط برای اینکه بحث را عوض کنه
آخه کی در مورد هامر حرف زد؟!
بیچاره رانگلر تو مسابقه با جی کلاس انگار ماشین چمن زنی بود?
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹اون مسابقه طناب کشی رو سایت carwow برگذار کرد نه یه فرد معلوم الحال
در ضمن همون رانگلری که میگی مثل چمن زن هست سال 2018 در رقابت برگذار شده موتور ترند از جی کلاس بهتر ظاهر شد و جی کلاس رو شکست داد و نشون داد یه چمن زن بهتر از یه شاسی بلند تنه لش مثل جی کلاس که تنها هنرش چرمه صندلیه
پدر خودرو سازی جهان
۹ اسفند ۱۳۹۹به حرف هات فقط میشه خندید، تنه لش؟
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹به حرف توهم باید خندید
ماشین چمن زن
پدر خودرو سازی جهان
۹ اسفند ۱۳۹۹اگه در مسابقه طناب کشی جی کلاس و رانگلر دقت کرده باشی، از گلگیر های رانگلر، چمن میپاشد بیرون ???
دستش درد نکنه خوب اونجا را تمیز کرد
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹ولی در طناب کشی هامر و جی کلاس بنده خدا جی کلاس هیچ تلاشی نکرد چون نتونست عکس العملی داشته باشه
پدر خودرو سازی جهان
۹ اسفند ۱۳۹۹بازم که رفتی سراغ هامر!
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹الان باز یه سری میان میگن چون رانگلر ارزون فروشش بالاست
اینجا 2 نکته پیش میاد
1- ببین رانگلر چقدر خوبه که با قیمت ارزونش داره با جی کلاس و لندروور گرون تر مقایسه میشه
2 -هم قیمت رانگلر محصولات دیگه ای هم هست که رقیبش باشن مثل سوزوکی جیمنی ولی ایا فروشش اندازه رانگلر هست؟؟
Hadi
۹ اسفند ۱۳۹۹عقل ادم میگه G کلاس رو برداره چون این ماشین عشقه و دنیایی جدا داره برا خودش…
ولی اگه برا آفرود هم بخوای خوبه ولی ادم دلش نمیاد با همچین جواهری آفرود بره…
باید جدا از G کلاس یک رانگلر هم تو گاراژت باشه واسه افرود دل طبیعت بخاطر قیمت کمتر و قابلیت های بالاترش…
NAVID۰۰۹۸
۹ اسفند ۱۳۹۹نظر سنجی رو که دیدم ، فقط فهمیدم این منطق نیست که تصمیم میگیره ، این تعصب و علاقه هست که تصمیم میگیره !!!
و اتفاقاً چقدر هم خوبه ، چون اصل قضیه هم همینه که باید از روی احساسی که از خودرو میگیریم ، انتخاب کنیم !
به نظر من لندرور از هردو بهتره ، چون هم مقداری لوکسی بنز را داره و هم آفرودر بودن جیپ و حد وسط را رعایت کرده !
دیفندر جدید معرکه هست و جون میده برای اتقاء و تیونینگ و پتانسیل بالایی داره !
R@m!n
۹ اسفند ۱۳۹۹اگر کسی ماشین مورد علاقه شمارو دوست نداره دلیل نمیشه متعصبه.
از قدیم گفتن یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگران
NAVID۰۰۹۸
۹ اسفند ۱۳۹۹با شما موافقم آقا رامین !
من هم که همین را گفتم ، شما اشتباه برداشت کردید !
گفتم ، این علاقه هست که انتخاب میکنه و نه منطق یا حسابوکتاب !
R@m!n
۹ اسفند ۱۳۹۹اتفاقا من طبق منطق می گم نوید جان. اصلی ترین و مهم ترین لازمه یه آفرودر شاسی نردبونیه. چهل سالم سابقه آفرود ندارم 4 5 ساله با دوستان میریم کویر و جاهای دیگه. یه برانکو خسته ای داریم که مال پدر دوستم بود خیلی وقتم بود خوابیده بود گوشه پارکینگشون تصمیم گرفتیم پول بزاریم با هم دوباره سرپاش کردیم تفریحی آفرود میریم تا حالا هم خرج سنگین رو دستمون نزاشته. بعضی وقتا که می بینم طرف با ماشین چینی و کره ای شاسی یکپارچه فکر می کنه پشت آفرودر هاردکور نشسته شیب 45 و 60 درجه میره بالا و آخرش مثه چی می مونه تو گل و با لندکروز و جیپ و دیفندر کلاسیک جمعش می کنن و اوج دستاوردشونم یه شاسی کج و n میلیون خسارت یاد بعضی دوستان اینجا میوفتم. واقعیت با چیزی که تو گوشی می بینین خیییییییییییییییلی تفاوت داره. حالا میگن دیفندر جدید با یه گونی آپشن خوبه باشه حرفی نیست.
Hamid
۹ اسفند ۱۳۹۹دقیقا آقا نوید!!!
حسین
۹ اسفند ۱۳۹۹البته با پول ۱ دیفندر ۳ تا رانگلر پایه میدن با پول بنز ۴ تا پایه
مگه همه چی به قیمت.. بگیم هاوال هم سالی ۲ ملیون خودرو میفروشه پس شاخ ترین خودرو سازه . تو ایران هم پراید و تیبا حرف اول رو میزنه پس بهترین جواب برای بقیه برند هاست. من سوار نشدم و نسل جدید کیفیتشم ندیدم ولی طبق مجله های خودرو سواری رانگلر در حد وانت های باری تک کابینه و کیفیت داشبورد و زیبایی هیچ حرفی هیچ حرفی برای گفتن جلو دیفندر و کلاس g نداره . حالا کسی که این همه پول میخاد بده مطمئنن هم خدارو میخاد و هم خرمارو ? منطق فن های آمریکایی ی جوریه که دیدت رو نسبت به ماشین های آمریکایی عوض میکنه .
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹تفاوت اونکه رانگلر ارزونتر سال 2018 در رقابت موتور ترند جی کلاسی که پشت قیمت بالاش پنهان شده رو شکست داده.
تازه بازار امریکا رقابتی و بازه و فروش رانگلر کاملا بر اساس ویژگیهای مثبتش بوده
R@m!n
۹ اسفند ۱۳۹۹انتظار داری تو یه ماشینی که از 28 هزار دلار شروع میشه چرم ایتالیایی باشه ؟؟ هر چقدر پول بدی آش می خوری. رانگلر فلسفش معلومه یه آفرودر. مدلای گرونترشم طبق گفته همون مجلات کیفیتش بهتر شده. خوبه جیپ نشون داد بخواد شاسی بلند لوکس بزنه کاری واسش نداره.
Ramin
۹ اسفند ۱۳۹۹???
جان ؟؟؟
هاوال سالی 2 میلیون فروش میکنه . پس شاخ ترین خودرو ساز هست
این رو از خودت آوردی ؟؟؟ jeely که غول هست سالی 1.5 میلیون میفروشه بعد چه طور هاوال شد 2 میلیون ؟.
نکته بعد اتفاقا آمار فروش خیلی بهتر. به غیر از ایران هر خودرویی در جهان پر فروش ترین بود پس بهتریه.
( ایران حساب نیست )
?Ali Hossein?
۹ اسفند ۱۳۹۹میگم رامین زدی تو کار کلاسیک!
R@m!n
۹ اسفند ۱۳۹۹دارم همینجوری میرم عقب چند وقت دیگه عکس درشکه میزارم بعدش نژادای اسبو بعد ماموتو و…
پدر خودرو سازی جهان
۹ اسفند ۱۳۹۹بدون شک مرسدس
R@m!n
۹ اسفند ۱۳۹۹اگر پول داشته باشی چرا ک نه
R@m!n
۹ اسفند ۱۳۹۹پس تویی لایک فیک می دی ?
مهدی
۹ اسفند ۱۳۹۹من هم رانگلر رو انتخاب کردم حالا چرا
چون 90% مشخصات بهتر از جی کلاس و لندرور داره ولی با قیمت پایین تر
من رانگلر رو انتخاب کردم
?Ali Hossein?
۹ اسفند ۱۳۹۹با اختلاف G کلاس
Porsche
۹ اسفند ۱۳۹۹فقط G کلاس
T.C.B.K
۹ اسفند ۱۳۹۹با اختلاف فقط سلطان جیپ رانگلر 392
قیمت پایه 70 هزار دلار
اون دیفندر که 100 هزار تا قیمت داره جی کلاس هم 134 هزار دلار.?
ماشین فقط made in USA
بقیه مسخره بازیه….
ماشین فقط آمریکایی.
Farzad
۹ اسفند ۱۳۹۹ماشین فقط آمریکایی بقیش هم مسخره بازیه !
و این است منطق بعضی ها !!!!!!!!!!!!
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹نه منطق امثال شما خوبه که فقط ماشین اروپایی باید باشه
کسی از منطق حرف میزنه که منطق رو بشناسه نه عشق اروپاییها که تو درگ تخت گاز نابودی لامبورگینی از چلنجر دیمن رو دیدن ولی بازم قبول نکردن و بهونه اوردن
Farzad
۹ اسفند ۱۳۹۹پسر خوب یکم ذهنتو باز کن . تو اصلا کامنت های منو خوندی ، من هیچ وقت نگفتم فقط اروپایی ها خوبن ، خیلی جاهام از آمریکایی ها تعریف کردم و طرفدارشونم هستم ، چرا الکی جو میدی ؟
Hamid
۹ اسفند ۱۳۹۹فرزاد جان با شما موافقم
از نظر این افراد هر کس طرفدار خودرو های ژاپنی هست دشمن آمریکایی هاست و هر کس دوستدار ماشین های اروپایی باشه از آمریکایی ها متنفره!!!!
خسته کننده هستند…
Farzad
۹ اسفند ۱۳۹۹حمید جان ، این طرز تفکر واقعا غلطه نمیدونم چرا از اول اینجوری جا افتاده !
درسته سلیقه ها متفاوته اما دنیای خودرو همش لذت بخشه آمریکایی و آلمانی و ژاپنی هم نداره .
Amir
۹ اسفند ۱۳۹۹وقتی جی کلاس هست هیچ شاسی بلند دیگه ای به چشم نمیاد #؛بهترین
ولی اگه کسی فقط افرود بخواد واقعا رانگلر عالی هست با توجه به قیمت کمش و مخصوص همین کاره
STAN
۹ اسفند ۱۳۹۹مرسدس جی کلاس رو خیلی دوست دارم ولی جایی که رانگلر باشه قطعا اون رو انتخاب میکنم.
Benz309 1974
۹ اسفند ۱۳۹۹برای آدم پولدارا که پولشو دارن بنز برای خانواده های متوسط رو به بالا پر جمعیت دیفندر برای کسایی که میخوان ارزون بگیرن رانگلر
Ranger
۹ اسفند ۱۳۹۹این مقایسه مث این میمونه که جاستین بیبر رو با آرنولد و سیلور استالون مقایسه کنی ?
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹دقیقا
رانگلر ارنولد و جی کلاس و لندروور جاستین بیبر و کیتی پری
Mad.z.Max
۹ اسفند ۱۳۹۹رنگلر، هیولای با سابقه ی آفرود.. ببینین چقد خوبه این ماشین که حتی نسخه های چهار سیلندرش (قیمت ۳۲-۳۳ هزارتا) با جی واگن و کراس اوور دیفندر مقایسه میشد و برترم بود توی آفرود بیرحمانه! دیگه وای بحال رقبا که الان رنگلر ۸ سیلندر اومده!
رنگلر: مقتدر و سرسخت
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹افرین دقیقا اصل مطلب رو گفتی
رانگلر ارزون قیمت بارها با جی کلاس و لندروور که هر 2 از رانگلر گرون ترن مقایسه شده و همیشه با اقتدار برنده شده ولی یه سری متعصب نمیتونن قبول کنن چون قبول واقعیت براشون خیلی سخته انگاری
??Amin_sto??
۹ اسفند ۱۳۹۹نظرت چیه درباره ایمنی و کیفیت درخشان رانگلر ارزون قیمت صحبت کنیم
اونوقت میبینی از این نظر رانگلر هیچ حرفی برا گفتن در برابر مرسدس و دیفندر نداره !
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹با همون کیفیت و ایمنیش داره 4 برابر بیشتر از همردهای اروپاییش میفروشه.
و تازه با همون کیفیت و ایمنی کمش هم سال 2018 موتور ترند بهتر از جی کلاس معرفیش کرد
??Amin_sto??
۱۰ اسفند ۱۳۹۹من هم که مُنکَر توانایی های رانگلر نیستم و نمی گم ماشین بدی هست
اما حرفم اینه g class ، رانگلر و دیفندر هر کدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارن و نمیشه گفت دقیقا کدومشون بهترینه !
انتخاب خیلی سلیقه ای هست ( انتخاب من g class ) البته اگر کسی پول داشته باشه قطعا g class بهترین انتخابه
مرسدس فن
۹ اسفند ۱۳۹۹با اختلاف زیاد gکلاس
??Amin_sto??
۹ اسفند ۱۳۹۹G class ?
جی کلاس ماشین بسیار با سابقه و بی نقص ، suv واقعی و قدرتمند در آفرود
و جی کلاس استایل منحصر به فرد و خاصی داره ، در کل بی نظیره ?
میثم
۹ اسفند ۱۳۹۹این یه نمونه بود از تواناییهای صنعت آمریکا
تواناییهای هم سطح مدعیان و حتی بالاتر
قیمت پایینتر
PHILIPP
۹ اسفند ۱۳۹۹مرسدس بنز از اول وجودش لوکس و حتی سوپر لوکس بوده
اونوقت برای چندهزارتا فروش بیشتر بیاد ماهیت خودش رو زیر سوال بزاره؟
ماکان
۹ اسفند ۱۳۹۹سلام . خیلی دوست دارم که هرچه زودتر انشاالله بی ام و ، آئودی و پورشه هم هرکدام از خودشان یک آفرودر کامل بسازند و تولید انبوه کنند.
PSR
۹ اسفند ۱۳۹۹آئودی و پورشه که مال فولکسن
فولکسم که آفرود خودش رو داره نمیاد روی اینا ریسک کنه
ب ام و هم که فعلا بتونه از پس سواری هاش بر بیاد بعد بیاد سراغ آفرود
Farzad
۹ اسفند ۱۳۹۹اگه تعصبات الکی رو بزاریم کنار میبینم که هر کدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارن و حتی نقاط ضعفی .
و انتخاب کاملا سلیقه ایه ( من لندی رو انتخاب کردم )
البته به نظرم هر چی پول بدی آش میخوری پس قیمت هم میتونه موثر باشه .
ایران
۹ اسفند ۱۳۹۹اگه پول داشته باشی جی کلاس اگه نه از قدیم آفرود جیپ معروف بوده حتی با ماشین های ۴۰ یا ۵۰ سال پیش هم جیپ تو آفرود یه استوره است
ツSAMURAIツ
۹ اسفند ۱۳۹۹به نظرم مقایسه جی کلاس با رانگلر اشتباهه
رانگلر یه ماشین آفرود واقعیه اما جی کلاس بیشتر رو لوکس بودن تمرکز داره
مازیار
۹ اسفند ۱۳۹۹هفتاد درصد نظرات رو چند دوست آمریکایی فن تشکیل دادند
علت؟
سعی و کوشش خستگی ناپذیر برای اثبات چیزی که نیست ، چون اگه باشه این همه بوق و کرنا لازم نداره
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹اتفاقن چیزی که خوبه باید بیشتر تبلیغ بشه و برای همین امریکن فن ها اینقدر در تلاشن تا با مدرک های معتبر از سایتهای گوناگون و امار فروش نشون بدن که چندتا فرد متعصب عشق اروپایی نمیتونن باعث گمراهی مخاطبان دیگه ای بشن که دسترسی به منابع خارجی رو ممکنه نداشته باشن.
فروش سالانه رانگلر سند محکمی هست برای اونکه نشون بده از لندروور ساخت هندوستان بهتره و محبوب تر
مازیار
۹ اسفند ۱۳۹۹دوست من علی
واضحه که برای من هیچ فرقی با دیگر دوستان جمع نداری اما از اونجایی که در نظرم بسیار متعصب و دوستدار فرافکنی های بیمورد هستی (لندروور ساخت هندوستان) هرگونه بحثی رو باهات بیفایده میبینم
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹اتفاقا شما متعصبی وگرنه دوستان با مدرک برای شما اوردن پلتفرم لندروورهای مدل 1948 دقیقا برای ویلیز mb هست ولی شما با فرافکنی گفتید نه اصلا همچین چیزی نیست.
در ضمن تاتا موتورز هند صاحب کل لندروور و جگواره و چیزی نیست که من از خودم گفته باشم
مازیار
۹ اسفند ۱۳۹۹باشه اصلا جیپ اولیه رو بردند انگلستان بدنه اش رو عوض کردند شد لندروور الانم همه مهندسان و طراحان رنجروور از نوادگان گاندی بزرگ هستند این کافیه؟
مازیار
۹ اسفند ۱۳۹۹والا آخه در جواب کسی که میگه “معلومه حرف من درسته” دیگه چی میشه گفت؟
مازیار
۹ اسفند ۱۳۹۹من خودم هم روزی دوستدار آمریکایی ها بودم (قبل از ۱۵ سالگی) یعنی دهه شصت که توی ایران آمریکایی ها با بیوک و کادیلاک و شورولت جولان می دادند اما بعد از باز شدن بازار و جا افتادن وسایل ارتباط جمعی مشخص شد که آمریکایی ها همون موقع ترمز دستی رو کشیدند و صنعت خودروسازیشون سی چهل سال بایگانی شد با اصلاح و ادامه تولید پیشرانه ها و گیربکسهای قدیمی
و اکنون…
بجز وانت که انصافا آمریکا سرآمد دنیا هست هیچ چیزی برای رقابت ندارند . در پرفورمنس شما یه لیست از بهترین رکوردهای پیستهای مختلف دنیا جمع آوری کن ببین پنج درصد آمریکایی توش هست؟ گمون نکنم . و بحز اون در سدانهای لوکس همینطور در سدانهای پرفورمنس همینطور در هاچبک و همه گروههای خودرویی بجز وانت آمریکا حرف خاصی برای گفتن نداره البته برای جامعه بزرگ ۳۵۰ میلیونی عادت کرده به فرهنگ امریکایی چرا ، اما برای معیارهای جهانی خیر . و خطاب به دوستانی که برای ماسل های امریکایی سینه چاک میدن هم عرض کنم در یک جمله ماسل های آمریکایی فقط واسه این خوبه که تو یه جاده مستقیم مثل جاده های خود آمریکا فقط گاز بده نه بپیچه نه ترمز کنه چون هیشکی نمیتونه پیش بینی کنه که به کدوم سمت منحرف میشه
منو ببخشید که رک حرف زدم آخه حرف رک کم نشنیدم
ارادتمند همتون هم هستم دوستان
Amir Machine
۹ اسفند ۱۳۹۹بله دهههای 80 و 90 و تا حدودی 2000 سالهای عقبماندگی خودروسازی آمریکا بود اما در دهه اخیر همه چیز تغییر کرده
در حال حاضر خودروسازی آمریکا چیزی نیست که یک یا دو دهه پیش بود ولی خیلیا اینو نمیبینن یا نمیخوان قبول کنند که فکر میکنم خود شما یکی از همینا باشید، کاری به متعصبینی که فضای سایت رو به گند کشیدن ندارم، اصلاً شاید همین تعصبات الکیه که این واکنشها رو به همراه داره ولی من از روی منطق حرف میزنم
شما موفقیتهای تسلا رو نمیبینی که پرفروشترین شرکت الکتریکی دنیاس اونم با وجود این همه رقیب جدیدی که پیدا کرده؟
ماسل کارها فقط برای مستقیم رفتن خوبن؟!! خوبه همین چند روز پیش بود که تو مطلب دور صاعقه همه دیدن شلبی GT500 تو پیست حتی از هوراکان اوو هم سریعتر بود، چه زود فراموش میکنید، یا شاید دوست دارید که فراموش کنید
تا همین چند وقت پیش وایپر سریعترین موتور جلوی نوربرگرینگ بود، اونم با گیربکس دستی و تکنولوژی یک دهه قبل
تو بخش پرفورمنس، کوروت C8 رو نمیبینید که هرچی جایزه بود گرفت و تو هر لیستی از بهترینها حضور داشت؟
کادیلاک اسکالید رو نمیبینید که سرآمد کلاس خودش هست؟ فورد اکسپلورر که پرفروشترین ماشین کلاس خودش هست رو چی؟ شلبی GT350 که تحسین همه نشریهها رو برانگیخت و با پورشه 911 مقایسه میشد رو چطور؟! یا سیستم سوپر کروز کادیلاک که بهترین خودران دنیاس رو نمیبینید؟
ولی همه اینا رو باید ریخت دور چون از دید کارشناسای وطنی، آمریکاییها غیر از وانت هیچ چیزی برای رقابت ندارن…
R@m!n
۹ اسفند ۱۳۹۹زیر پست مک لارن و دیفندر همه فهمیدیم این فقط آمریکایی بازا متعصب نیستن که جو خراب می کنن. پاش بیوفته طرفدارای برندای دیگه هم دست کمی از آمریکایی بازا ندارن.
Sina
۹ اسفند ۱۳۹۹اینجا رانگلر خوبه
اما G کلاس خیلی لوکس تره و رقیب اینا محسوب نمیشه
با این حال چه عظمتی داره این جی کلاس
البته به نظرم نسخه ای که ازش ارزش خرید داشته باشه فقط G63 هستش
که به نظرم با فاصله بسیار زیاد بهترین شاسی بلند لوکسه
اگه قیمتش کمتر بود با فاصله بهترین آفرودره
البته هنوز هم بهترینه ولی با فاصله کمتر
اینجا با فاصله به جی کلاس رای دادم
هر چند به نظرم اینجا ارزش خرید اون دو تا بیشتره ولی طراحی داخلی و خارجی بی نظیرش بهترینش میکنه
البته من G63 رو بیشتر قبول دارم
ماکان
۹ اسفند ۱۳۹۹اگر که به اضافه مرسدس بنز ، سایر برند های آلمانی هم از خودشان خودروی آفرودر کامل و واقعی تولید کنند و داشته باشند ، رقابت ها جذاب تر می شود .
Sina
۹ اسفند ۱۳۹۹اگر G کلاس ۷ نفره بود قطعا بنز ولی واسه ۷ نفره بودن قیمت معقولتر و سوپرشارجر و امکانات داخلی دیفندر رو بر میدارم
حوصله بحث رو ندارم کامنتهارو که میخونی حس میکنی توی یه جمع با بچه دهن ب دهن میشی بعد بقیه نگاهت کنن بگن بابا بچه ست زشته!!
طرف فروش چندین هزارتایی بیشتر رو دلیل برطری میدونه خب راو فور ۷۰۰ هزارتا میفروشه آیا راوفور از این سه شاسی بلند بهتره
کمری هم میلیونی میفروشه آیا از بنز اس بهتره
یا یکی دیگه یه ماشین آمریکایی تراکتوری اهل باستانو پول گذاشتن رو هم ردیفش کردن رفتن صحرا بعد با چینی ها مقایسه کرده ؛ماشین خودشو کرده نماینده همه شاسی بدنه های جدا چینی ها هم کرده ملاک انتخابش واسه همه شاسی بدنه یکپارچه ها دیگه گفته گور بابای اون همه تکنولوژی توی دیفتدر و جی ال ای
آخه ماشین چینی کی اومده ادعای آفرود کرده چرا یه ماشین چینی باید باشه ملاک و نماینده برای مقایسه دیفندد
این حرفها در حالتی زده میشه که هیچ کدوممون پشت این سه ماشین ننشستیم حالا که ننشستین لااقل بشینین کلیپ ببینین ؛پره توی اینستا
طرف سوار رانگلر شده سرعت که میرسه به صدتا صدای تلقو تلوقو بادو همه چی میزنه تو چونکه اساسا برای آفروده نه جاده و سرعت ولی دیفندر برات دوتاشو اوکی میکنه…
بیخیال بابا
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹sina
اول بهتره روی املای کلمات کار کنی تا بعد به بقیه انتقاد
کسی که کلمه ((برتر)) رو(( برطر)) مینویسه اصلا جای صحبت کردن باهاش نیست .
دوما تویوتا راو فور و کمری تو یه کلاس نیستن که باهم مقایسه کنی پس بازم نشون از عدم اطلاعات شما داره.
سوما تو بازار ازاد و رقابتی محصولی که پرفروشه طبیعتا بهتره نسبت به رقبای دیگه که هم قیمتش هستن.
R@m!n
۹ اسفند ۱۳۹۹پدال جان اگر قرار کامنت پاک کنی کامنت اینم پاک کن چون ب من توهین کرد. چشاتو باز کن کامنت اینم بخون
یوسف
۹ اسفند ۱۳۹۹من مطمئنم که اکثر افرادی که به G کلاس رای دادن حتی تا حالا از نزدیک هم ندیدنش چه برسه به اینکه سوارش بشن….. این میشه انتخاب کور کورانه….. حداقل طرفداران لندرور و جیپ میتونن ادعا کنن که نسخه های قدیمی رو داشتن یا سوار شدن
ارشیا
۹ اسفند ۱۳۹۹بابا جان
خب اونو دوس دارن
من تو ۱۵ سال زندگیم دیفندر از نزدیک ندیدم ولی به اون رای دادم!!
چون دوسش دارم.
و اگه پولشو داشتم اونو میخریدم(که ندارم پولشو)
کورکورانه ینی چی.
ATa
۹ اسفند ۱۳۹۹https://www.youtube.com/watch?v=8I-6_H0haAw حالا که بحث امریکایی اروپایی هست جهت یاداوری… بی علت نیست و تعصبی در کار نیست
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹اون ویدئو طناب کشی هامر اچ 1 رو هم بذار که یک نفره 3 تا ماشین رو که شامل بنز جی کلاس و سوزوکی جیمنی و وانت میتسوبیشی بود رو کشید
ارشیا
۹ اسفند ۱۳۹۹بابا خودت داری میگی هامر اقا علی!!!ماشین ارتشیه که یه کاری کردن تو جاده هم بره!!
نمیشه fxx k. رو با ۹۱۸ مقایسه کنی تو پیست!!!
پدر خودرو سازی جهان
۹ اسفند ۱۳۹۹میخوای مرسدس یونیماگ لهش کنه؟! اون هامره گنده را
RezaRs
۹ اسفند ۱۳۹۹بازم دعوا بس کنین خو تو این ماشینو دوس داری منم اون یکی رو هر کدوم هم دلایل خودمونو داریم و منطق پشت حرفمون رو خوب چه دلیلی داره فضای علمی سایت پدال رو خراب کنیم
من g550 دوس دارم بهترین دوستم رانگلر ۳۹۲ آیا به خاطر دوماشین که مال دوتامونم نیست رفلقتمونو خراب کنیم هرکی یه سلیقه ای داره با این بحثا هم نظر دیگری عوض نمیشه فقط دعوا میشه و وقت خودتون تلف میشه
Porsche
۹ اسفند ۱۳۹۹آخه جیمنی که هیچی میتسو متوسط بعدم همون طور که همه نظاره گر بودن در بحث با پدر خودرو سازی جهان هی به این مسابقه اشاره کردی در صورتی که بحث سر رقابت رانگلر و دیفندر و جی کلاس بود
شما تعصب جلوی چشم تو گرفته و نمیزاره رنگ واقعی دنیای خودرو سازی رو ببینی
زیر پست دیفندر می نویسی فقط رانگلر
زیر پست ۹۱۱ می نویسی فقط دیمن
معلومه که آمریکایی دوست هستی
هیچ ایرادی هم نداره
اتفاقا آمریکا یکی از بهترین ها هستش
ولی باید باور کنیم که در تمام سطوح برتر نیستن
من هم آلمانی باز هستم و عاشق همه ی ژرمن ها هستم
ولی بیشتر همه میدونن که آفرود فقط جی کلاس
فقط کافیه باید مقاله های مربوط به جی کلاس رو بخونی تا بدونی از سر تعصب حرفی رو نمیزنم
کامران
۹ اسفند ۱۳۹۹اولین چیز سلیقه هر کسه ، بعضیا از بنز و جذبه بنز خوششون میاد بعضیا خاصیت جعبه ای و لوکس بودن دیفندر و…..
دومین چیز جیب خریداره ، یه نفر پول زیاد داره میاد بیشتر خرج ، یه نفر وسعش کمه میاد یه ماشین ارزون تر میگیره
ولی به نظر من دیفندر ، ولی خودم عاشق بنزم از همه بنز ها خوشم میاد ولی
دیفندر هم پرفروشه چون هم ارزونه ، هم قیافه قشنگی داره و هم یک افرود عالیه
ولی من به بنز رای دادم چون طرفدار پر و پا قرصشم
زیزیگولو
۹ اسفند ۱۳۹۹تو سابقه آفرود جیپ یه سرو گردن از مرسدس بالاتره
STAN
۹ اسفند ۱۳۹۹واقعا درک نمیکنم چرا جو سایت اینقد خشنه…خب عزیز من کسی که خودروهای آلمانی دوست داره،بنز رو انتخاب میکنه و کسی که خودروهای آمریکایی رو هم داشته باشه میره به سمت علاقش.نمیدونم چرا بعضی اومدن طرفو از علاقش دور کنن و با کلی استدلال خنده دار ماشین خودشو ثابت کنه.دوستان آمریکایی دوست چیزی نگفتن و این خشونت احمقانه از طرف آلمان دوستا اومد…!
فقط خواستم بگم به سلایق هم احترام بذاریم و اگه کسی با ما هم نظر نیست بهش عقده ای و مریض نگیم و کاربرای سایت دسته بندی نکنیم.همه شرکت های طرفدار خودشونو دارن و این طرفدار ها باید یاد بگیرن که دیگران هم احترام بذارن.
در کل مثل کاربر پدر خودرو سازی جهان و MR.JD رفتار نکنید.
PHILIPP
۹ اسفند ۱۳۹۹حالا با این چیزی که نوشتی
بحث از کودوم بهتره
به کی اول شروع کرد تغییر پیدا می کنه
PHILIPP
۹ اسفند ۱۳۹۹خلاصه کامنت های پدال این چند روزه:
1-زبان طراحی مرسدس تکراری شده
2-کوروت از 911 بهتره چون فروشش بیشتره
3-جلو پنجره های ب ام و چقدر زشته
4- جی کلاس الکی گرونه
5-بوگاتی و کونیخ زگ و تواتارا فقط بلوف میزنن
عزیزان بس کنید همگی فهمیدیم
ALIREZA
۱۰ اسفند ۱۳۹۹این رو هم اضافه کن ( از بیانات حضرتعالی تو مقاله بررسی تسلا مدل 3 برد بلند ) : البته از یه شرکت که یهو از ناکجا آباد ظاهر میشه و می خواد بعد یک دهه بهترین خودرو ساز بشه غیر از این انتظار نمیره
ناکجا آباد ؟؟؟؟؟
Ali_x76
۹ اسفند ۱۳۹۹قدم بعدی جیب : رانگلر هلکت ۷۰۰ اسبی :)))
امیرحسین
۱۰ اسفند ۱۳۹۹داداش با موتور هلکت نمیشه
خوده جیپ گفته
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۹ اسفند ۱۳۹۹بنظرم مرسدس G63 باید از نظر قدرت و هیکل با تانک X رضوانی،
و از نظر لوکس بودن با بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان مقایسه بشه.
البته این شامل حال G550 نمیشه!!!
ولی دیفندر و رانگلر رقیب اصلی هم هستن و این جنگ تا وقتی که یکیشون پیروز بشه ادامه خواهد داشت.