وقتی اوایل امسال جیپ از نسل جدید گرند چروکی در قالب نسخهٔ سه ردیفهٔ L پردهبرداری کرد، میدانستیم که بهزودی نسخهٔ دو ردیفهٔ آنهم از راه خواهد و حالا سرانجام این اتفاق رخ داده است. گرند چروکی دو ردیفه ظاهر تقریباً یکسانی با برادر سه ردیفهٔ خود دارد اما فاصلهٔ محوری آن با ۱۲۶ میلیمتر کاهش به ۲,۹۶۴ میلیمتر رسیده و برای اولین بار در تاریخ این نام باسابقه، قوای محرکهٔ هیبریدی هم برای آن ارائه شده است.
نسخهٔ پلاگینهیبریدی این خودرو که گرند چروکی ۴xe نام دارد، از همان قوای محرکهٔ رانگلر ۴xe پلاگینهیبریدی استفاده میکند که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور است و به لطف یک پکیج باطری ۱۷ کیلووات ساعتی میتواند تا ۴۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. برد کلی این نسخه هم ۷۱۰ کیلومتر اعلام شده است.
اما علیرغم ارائهٔ این نسخهٔ هیبریدی، جیپ به فکر کسانی که همچنان خواهان پیشرانههای سنتی V6 و V8 هستند هم بوده و همان موتور آشنای ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی را برای گرند چروکی جدید ارائه کرده است. این موتور ۲۹۳ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد اما کسانی که قدرت بیشتری میخواهند میتوانند سراغ موتور ۵.۷ لیتری V8 بروند. این موتور با تولید ۳۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۲۹ نیوتن متر گشتاور، ظرفیت یدک کشی ۳۲۶۰ کیلوگرمی را فراهم میکند که از ظرفیت ۲۸۱۰ کیلوگرمی نسخهٔ V6 بیشتر است.
نسل جدید گرند چروکی در چهار تیپ مختلف بنامهای لاردو، لیمیتد، تریلهاوک، اوورلند و سامیت ارائه میشود اما احتمالاً اکثر طرفداران از وجود تیپ آفرودی تریلهاوک خوشحال خواهند شد. این نسخه به تعلیق بادی با ۲۸۷ میلیمتر ارتفاع از زمین، لاستیکهای آفرودی، قفل دیفرانسیل عقب و دیگر قطعات آفرودی مجهز است که به عبور از مسیرهای سخت و خشن کمک میکنند.
هرچند مدلهای پایهٔ گرند چروکی بهصورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب عرضه میشوند اما جیپ بسته به تیپ، چند نوع سامانهٔ چهارچرخ محرک شامل کوادرا ترک I، کوادرا ترک II و کوادرا درایو II را برای آن ارائه میکند. در همهٔ این سیستمها زمانی که تشخیص داده شود نیازی به کشش اضافی نیست، بهمنظور کاهش مصرف سوخت ارسال نیرو به چرخهای جلو متوقف میشود.
گرند چروکی دو ردیفهٔ جدید در داخل هم دقیقاً مثل بیرون تقریباً با برادر هفتنفرهٔ خود یکسان است که این یعنی در اینجا هم شاهد همان فضای لوکس و تکنولوژیهایی مثل سیستم صوتی مکینتاش هستیم که در واگنییر دیدهایم. نسل جدید جیپ گرند چروکی دو ردیفه اواخر امسال با مدل ۲۰۲۲ راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد اما کسانی که خواهان نسخهٔ هیبریدی ۴xe هستند باید تا اوایل سال ۲۰۲۲ منتظر بمانند. جیپ فعلاً قیمت این نسخه را اعلام نکرده اما انتظار میرود کمی از مدل L با قیمت پایهٔ ۳۸,۶۳۵ دلار ارزانتر باشد.
زیزیگولو
۸ مهر ۱۴۰۰فرقی نداره که بخایم از کوه بالا برویم یا تو شهر رفتو آمد کنیم واسه اینکه گرند چروکی یکی از بهترین گزینه ها هستش چون این ماشین به کمک سیستم پیشرفته ی چهارچرخ محرکش و سیستم تعلیق مجهز به دمپرای بادیش توانایی طی هر مسیریو داره و همینطور با طراحی بدنه ی زیبا و کابین راحتو پیشرانه ی توانمندو قابلیتای آفرود که داره خودش رو به عنوان یکی از بهترین شاسی بلندای حال حاضر معرفی کرده
Ali_x76
۸ مهر ۱۴۰۰ترک هاوک نداره؟
چشم انتظار موتور ۶.۴ لیتریش هم هستیم، چرا اون موتور برقی رو کنار این ۶.۴ نمیذارن تا روح آدم صیقلی بشه؟
Nima RST
۸ مهر ۱۴۰۰نسل قبلی هم ترک هاوک دیرتر اومد
قطعا میاد
امکان نداره نیاد، حجم قابل توجهی از فروششون مال نسخه پرچم دار ترک هاوک هست
Reza Waffen SS
۸ مهر ۱۴۰۰خوشم اومد
ARAZ
۸ مهر ۱۴۰۰نسخه پرفورمنس با موتور سوپرشارژ کی معرفی میشه خیلی باید سریع باشه
یانکی
۸ مهر ۱۴۰۰فقط ترک هاوک با 807 اسب رو زودتر بدید بیرون
حشمت021
۸ مهر ۱۴۰۰هر ماشینی معرفی میشه ملت میان میگن چرا توربو نمیزارن روش بشه 800 اسب
چرا هیبریدش نمیکنن بشه 900 اسب
آخه مگه هر ماشینی قرار سریع باشه و رکورد شکن، مگه چند نفر وقتی میخان ماشین بخرن میگن این چرا 900 اسب نیست 300 اسبه، این ماشین حدود 300 اسب بسشه دیگه مگه میخاد چیکار کنه
" Swedish Arrogant Tiger "
۸ مهر ۱۴۰۰از هر ماشینی هم انتظار شتاب زیر 3 دارن.
کاش میشد بعضی کامنت هارو چندبار لایک کرد!
akrh78
۸ مهر ۱۴۰۰کلیت حرفتون درسته ولی 300 اسب بخار برای جثه این ماشین کمه یه خورده
400 مناسبتره با توجه به وزنش
بهزاد
۸ مهر ۱۴۰۰در طراحی بیرونی ساده و دلنشین جوری که اصلا نیاز به نقد نداره و بسیار با شخصیت و در طراحی داخلی بسیار جذاب.
شرکت ها در طراحی به جایی رسیدن که فاصله ی خودروهای لوکس و میانه ی بازار در این زمینه کم شده.
M.K karimi
۸ مهر ۱۴۰۰40000 تا یکم زیادی برای این ارزون نیست؟!؟!؟
ترکیب تناسب طراحی ، لوکس بودن کابین ، طراحی بروز و دلچسب ، ارائه انواع مدل ها و پیشرانه ها برای قیمت های متفاوت و سلایق متفاوت و….. واقعا دوست داشتنیه ! 👌
R@m!n
۸ مهر ۱۴۰۰خیلی خوش استایله. اصلا حس یه ماشین میان رده رو نمیده
مانی
۹ مهر ۱۴۰۰نسل جدید گرند چروکی در چهار تیپ مختلف بنامهای لاردو، لیمیتد، تریلهاوک، اوورلند و سامیت ارائه میشود!!!!!!!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مهر ۱۴۰۰یکی از بهترین شاسی بلند های بازار امروز،معرکه ست نسبت به قیمتش خیلی بیشتر می ارزه آفرود و آنرود عالی امکانات طراحی الهام گرفته از واگونییر دیگه چی بهتر از این…
آریا ماشین
۱۲ مهر ۱۴۰۰اصلا به این ماشین نمیخوره که زیر ۴۰ هزار قیمتش باشه
ارزش خریدش به شدت بالاس به نظرم ۶۰ تا ۷۰ هزار هم میارزه