آفرود با هشت سیلندر، رؤیت پروتوتایپ نسخه‌های V8 رانگلر و دیفندر

پنج‌شنبه 2 مرداد 1399 - 06:30
مطالعه 4 دقیقه
Defender-Wrangler
این روزها با بازگشت فورد برانکو، بخش اس‌یووی‌های آفرود بسیار داغ شده و فورد حسابی توجهات را به خود جلب کرده است؛ اما این بدان معنا نیست که رقبا...
تبلیغات

این روزها با بازگشت فورد برانکو، بخش اس‌یووی‌های آفرود بسیار داغ شده و فورد حسابی توجهات را به خود جلب کرده است؛ اما این بدان معنا نیست که رقبا بیکار نشسته‌اند زیرا جیپ و لندروور هم در حال کار روی نسخه‌های جدیدی از رانگلر و دیفندر هستند. هردوی این شرکت‌ها قصد دارند آفرودرهای خود را به پیشرانهٔ V8 قدرتمند مجهز کنند تا خریداران بیشتری را به سمت خود جذب کنند. حال تقریباً به‌طور هم‌زمان پروتوتایپ‌های دیفندر V8 و رانگلر V8 در حال آزمایش دیده شده‌اند.

 

کدام موتور V8 همی زیر کاپوت رانگلر قرار می‌گیرد؟

رانگلر هیچ‌گاه توسط جیپ با پیشرانهٔ V8 عرضه نشده اما به نظر می‌رسد به‌زودی بالاخره این اتفاق رخ خواهد داد زیرا به‌تازگی جیپ نسخهٔ کانسپت رانگلر را با پیشرانهٔ V8 معرفی کرده است. حال عکاسان جاسوس پروتوتایپ نسخهٔ تولیدی این رانگلر عملکرد بالا را در میشیگان رؤیت کرده‌اند. تغییرات ظاهری این ماشین نسبت به نسخه‌های کنونی رانگلر به‌سختی قابل‌تشخیص است اما بااین‌حال می‌توان کاپوتی برجسته با یک رم ایر و سر اگزوزهای دوتایی در زیر سپر عقب را مشاهده کرد.

فعلاً اطلاعات زیادی در مورد رانگلر V8 تولیدی در دست نیست اما نسخهٔ کانسپت آن به پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 همی با 450 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور مجهز شده که این نیرو توسط نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به سیستم چهارچرخ محرک تحویل داده می‌شود. به لطف این ترکیب، رانگلر V8 کانسپت در کمتر از 5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بااین‌حال هنوز مشخص نیست که آیا نسخهٔ تولیدی این مدل هم به همان پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 مذکور مجهز خواهد بود یا موتور 5.7 لیتری V8 کرایسلر زیر کاپوت آن قرار می‌گیرد. اگر جیپ در رانگلر V8 از موتور 5.7 لیتری استفاده کند باید انتظار قدرتی در حدود 360 اسب بخار و گشتاوری معادل 520 نیوتن متر را داشته باشیم؛ اما نهایتاً هرکدام از این موتورها هم که در سینهٔ رانگلر V8 نصب شود شاهد بهبود قدرت قابل‌توجهی نسبت به موتور 3.6 لیتری V6 کنونی با 285 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور خواهیم بود.

موتور V8 ب‌ام‌و در سینهٔ دیفندر قرار می‌گیرد؟

ما کاملاً مطمئنیم که لندروور قصد دارد نسخهٔ هشت سیلندر دیفندر را تولید کند و حالا این تصاویر جاسوسی جدید ادامهٔ روند توسعهٔ دیفندر V8 را نشان می‌دهند. در این تصاویر جدید، آفرودر دیفندر بدون هیچ‌گونه پوشش استتاری دیده می‌شود هرچند که پوشاندن بدنهٔ خودرو دلیلی هم ندارد زیرا ظاهر دیفندر V8 تفاوت چندانی با نسخه‌های کنونی نداشته و صرفاً چهار سر اگزوز مربعی بزرگ در زیر سپر عقب از وجود یک موتور هشت سیلندر در زیر کاپوت خبر می‌دهد.

هرچند میدانیم زیر کاپوت این دیفندر یک موتور V8 پنهان شده اما مثل رانگلر، هنوز نوع این موتور مشخص نیست و اندازه و حتی سازندهٔ آن‌را نمی‌دانیم. سال گذشته گزارش‌هایی منتشر شدند که به احتمال کنار رفتن پیشرانهٔ 5 لیتری V8 سوپرشارژ جگوار-لندروور و جایگزینی آن با موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و اشاره داشتند. حداکثر خروجی این موتور در محصولات ب‌ام‌و 625 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور است اما هرگز انتظار ارائهٔ چنین قدرتی را در دیفندر نداریم و به‌احتمال‌زیاد لندروور آن‌را تضعیف خواهد کرد.

همچنین فعلاً نمی‌دانیم که لندروور موتور V8 را در هردو نسخهٔ چهاردر 110 و دودر 90 دیفندر ارائه خواهد کرد یا نه زیرا تاکنون در همهٔ تصاویر جاسوسی که از دیفندر V8 دیده‌ایم فقط نسخهٔ 110 حضور داشته است. درهرحال، این پیشرانهٔ هشت سیلندر به موتورهای چهار و شش سیلندر کنونی دیفندر اضافه خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود این نسخهٔ جدید سال آینده به بازار عرضه شود.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.