طی روزهای آینده گردهمایی سالانه Easter Jeep Safari در مواب یوتا برگزار خواهد شد. جیپ در این گردهمایی معروف که عاشقان آفرود را دورهم جمع میکند از چهار کانسپت جدید رونمایی خواهد کرد. این کانسپت ها شامل یک نسخه کلاسیک بازسازی شده، گزینههای اورلندینگ مدرن همچون رانگلر اورنج پیلز و… خواهند بود. همچنین برای اولین بار از یک جیپ تمام الکتریکی با نام مگنتو رونمایی می شود.
بیایید کار را با جالبترین کانسپت یعنی جیپ مگنتو شروع کنیم. ماه پیش بود که جیپ این نام را ثبت تجاری کرد و همین موضوع باعث ایجاد بحثهایی بین اصحاب رسانه درباره رانگلر الکتریکی جدید شد و خب به نظر میرسد اینگونه نیز بوده است. کانسپت مگنتو یک خودروی الکتریکی آفرود با ارتفاع بیشتر از سطح زمین، لاستیکهای آفرود ۳۵ اینچی، تواناییهای غوطهوری قابلتوجه در آب و حتی گیربکس ۶ سرعته دستی میباشد.
این خودرو بر پایه رانگلر روبیکان دو درب ۲۰۲۰ شکل گرفته و بجای پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری استاندارد یک پیشرانه الکتریکی سفارشی با حداکثر میزان دوران ۶ هزار دور در دقیقه نصب شده است. قدرت این پیشرانه الکتریکی مشابه نسخه ۶ سیلندر بوده و شاهد قدرت ۲۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری هستیم. این مجموعه باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۸ ثانیهای می شود.
تک پیشرانه الکتریکی جیپ مگنتو توسط چهار باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ترکیبی ۷۰ کیلووات ساعتی پشتیبانی می شود. یک باتری زیر کاپوت نصب شده و دوتای دیگر در دو سمت محل باک سوخت سابق و دیگری نیز در محفظه بار پشتی قرار دارند. جیپ معماری شارژ ۸۰۰ ولتی را برای این کانسپت در نظر نگرفته اما خب جزئیات مربوط به شعاع حرکتی و زمان شارژ نیز منتشر نشده است. متأسفانه باید گفت این کانسپت محصولی آماده تولید نیست.
اما کانسپت Beach نسخه کاملاً بازسازی شده از جیپستر ۱۹۶۸ است که دارای عناصری از رانگلر روبیکان ۲۰۲۰ میباشد. این کانسپت از نظر بصری کاملاً به مدل اولیه جیپستر وفادار باقی مانده است. جلوپنجره ۷ میلهای طویل، چراغهای جلوی گرد و شیشه جلوی سرراست باعث شدهاند این کانسپت ظاهر کلاسیکی داشته باشد. کابین نیز دارای صندلیهایی با پوشش چرم قرمز و قفس ایمنی بجای صندلیهای عقب میباشد.
اما زیر کاپوت این خودرو پیشرانه توربوی مدرنی قرار گرفته است. این پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری از رانگلر گرفته شده و قدرت ۳۴۰ اسبی داشته و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری میکند. کانسپت جیپستر Beach نیز دارای لاستیکهای آفرود ۳۵ اینچی میباشد.
کانسپت سوم با نام گلادیاتور Red Bare شناخته می شود. این خودرو دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل با خروجی ۲۶۰ اسبی و گشتاور ۵۹۹ نیوتون متری است. این خودرو از اکسلهای جلو و عقب هوی دیوتی دانا ۴۴، کیت افزایش ارتفاع، لاستیکهای آفرود ۳۷ اینچی و… سود میبرد.
گلادیاتور Red Bare دارای رنگ بدنه قرمز با گرافیک مشکی مات و عناصر طلایی است. همچنین یک کاپوت جدید با دربهای سفارشی نیز روی آن نصب شده است. داخل کابین شاهد چرم مشکی روی صندلیها، دوخت های قرمز و عناصری به همین رنگ هستیم.
نهایتاً به کانسپت رانگلر اورنج پیلز میرسیم که فاقد شیشههای جانبی و عقب بوده و از دربهای سفارشی و سانروف شیشهای سود میبرد. رنگ نارنجی بدنه با گرافیک مشکی و گلگیرهای کلاسیک همراه شده است. در کابین نیز پدالهای فولادی و کفپوشهای چهارفصل دیده میشوند.
این کانسپت به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار با قدرت ۲۸۵ اسب بخار و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز شده است. برخی اصلاحات در این پیشرانه صورت گرفته که از جمله آنها میتوان به ورودی هوای جدید در زیر کاپوت و اگزوز جدید اشاره کرد.
زیزیگولو
۳ فروردین ۱۴۰۰همه مدلای جیپ در جای خودشون عالین ولی از نظر من فقط جیپ گرند چروکی ترک هاوک ۷۰۷ اسبی???
ali (chevy nova)
۳ فروردین ۱۴۰۰خدای افرودرهای جهان
مهدی
۳ فروردین ۱۴۰۰خدا فقط G63
البته نباید خودرو های 3 محور رو فراموش کرد
مثل G63 6*6 یا رضوانی هرکول
آرین
۳ فروردین ۱۴۰۰چقدر خوبه که موتور الکتریکی رو به گیربکس بچسبونن =)
مگنتو رو دوست دارم
Benz SLR
۳ فروردین ۱۴۰۰اون رنگ نارنجی داشبورد رانگلر اورنج رسیدم رنگش منو یاد اون کوییک اسپرت سایپا انداخت ???? واقعا کانسپت اونا رو نگاه کانسپت ما رو نگاه….
یانکی
۳ فروردین ۱۴۰۰اسم جیپ چه حسه خوبی به آدم میده.
مهدی
۳ فروردین ۱۴۰۰با سومی خیلی حال کردم