اخیراً شاهد افزایش قیمت فورد برانکو ۲۰۲۲ بودهایم و حالا نوبت به تغییر قیمت دیگر آفرودر مشهور بازار یعنی جیپ گلادیاتور رسیده است.
جدیدترین اطلاعات کارز دایرکت نشان میدهد جیپ گلادیاتور در اکثر تریم ها افزایش قیمت ۲۰۲۰ دلاری خواهد داشت. البته گفته میشود دلیل خوبی برای این افزایش قیمت وجود داشته و آنهم اضافه شدن تجهیزات جدید به این پیکاپ خشن میباشد.
خب بیایید ابتدا با قیمت پایه کار را شروع کنیم. گلادیاتور اسپورت ۲۰۲۲ قیمت ۳۶۹۱۰ دلاری دارد که نسبت به قیمت مدل ۲۰۲۱ افزایش ۳۵۵ دلاری را نشان میدهد. درصورتیکه مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک را انتخاب کنید باید ۳۸۹۱۰ دلار بپردازید.
اگرچه چنین افزایش قیمتی ناچیز به حساب میآید اما افزایش قیمت سایر تریم ها برابر با ۲۰۲۰ دلار خواهد بود. این رشد قیمتی برای مدلهای اورلند، موهاوه و روبیکان بوده اما گفته شده در مدل سال ۲۰۲۲ این پیکاپ ها از نمایشگر ۸.۴ اینچی و ناوبری بهصورت استاندارد استفاده شده است.
نمایشگر و ناوبری یاد شده بخشی از پکیج گروه صدای پریمیوم است که بهای ۱۹۹۵ دلاری دارد. نمایشگر استاندارد گلادیاتور ۲۰۲۲ از نوع ۷ اینچی بوده و از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند.
خوب یا بد بودن این تغییرات به نظر خریدار بستگی دارد. اگر آنها خواهان نمایشگر بزرگتر و کاربردیتر باشند این افزایش قیمت برای تریم های اورلند، موهاوه و روبیکان تنها ۲۵ دلار خواهد بود اما اگر برای فردی تفاوت چند اینچی نمایشگر مهم نباشد این افزایش قیمت خبر خوبی نخواهد بود.
mohamadreza
۲۵ مهر ۱۴۰۰فک کنم پول بیشتر که از مشتری ها میگیره ؛ صرف پیدا کردن منبع بوی کارخونشون میشه😂
Reza Waffen SS
۲۵ مهر ۱۴۰۰خخخ
ارش
۲۶ مهر ۱۴۰۰😄😅
امیرعلی
۲۵ مهر ۱۴۰۰ولی واقعا خودروسازی خیلی کار سختیه(نه برای سایپا و ایران خودرو چون دولتی اند و معافیت های فراوان)
فرض کن باید آلومینیوم و پلاستیک و فولاد و سیم و تراشه ها رو به قیمت متغییر روزانه بخری بعد به مدت یک سال ماشینی که از اون متریال بسازی قیمتش ثابت باشه بعد یک سال هم اگه فقط ۵۰۰ دلار قیمت ماشینت رو افزایش بدی ازت انتقاد می کنند
کسی میدونه که خودروساز هایی مثل تویوتا و فولکسواگن و فورد و جنرال موتور متریالشون رو به قیمت روزانه می خرند یا به قیمت ثابت؟
MC20
۲۵ مهر ۱۴۰۰اونها با شرکت های پیمانکار معادن ، پیمان استخراج و با کارخانه های مربوط به اون معادن ، پیمان فراوری و تلخیص فلزات و عناصر رو می بندند تا هزینه هاشون رو ثابت نگه دارن ، حالا چه در کشور خودشون و بیشتر هم که در خارج . . . معدن فروشی شبه دولتی در دنیا به وفور یافت میشه مثلا در مغولستان و کشورهای آفریقایی که تنها راه معاش دولت هاست . . . . . . و برای تامین بهینه متریال ها و ثابت نگه داشتن قیمت تمام شده ی مواد اولیه ، بیشترشون اقدام به خرید یا تاسیس کارخونه های زیر مجموعه خود می کنن ، خلاصه همه جوره به فکر ثبات قیمت مواد اولیه = اقتصاد پایدار هستند .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ مهر ۱۴۰۰برادر خب این شرکت ها قرار داد میبندن مثلا سایپا با شرکت فولاد اصفهان قرار داد میبنده تو یه سال اینقدر من فولاد میخوام این شرکت ها که نمیرن تو بازار آهن فروشا بگن ۲تن بده….
پویا
۲۵ مهر ۱۴۰۰از قبل میخرن انبار میکنن. کلا سیاست تمام شرکت ها همینه مثلا وقتی هواوی توسط آمریکا تحریم شد برای تقریبا دوسال چیپ داشت چون از قبل طبق برنامه انبار میکنن
Amard
۲۵ مهر ۱۴۰۰تو اون کشور ها دلالی دزدی و در کل پول درآوردن انقد راحت نیست مگر اینکه زحمت بکشی یا مخت خوب کار کن برعکس ایران که همه چیز روی دلالی هر کی پول داره پولدار تر میشه فقیر فقیر تر
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ مهر ۱۴۰۰دقیقا اونجا از فکرشون برای پیشرفت استفاده میکنن اینجا مغز متفکرا فکر میکنن چجوری مواد جاساز کنن! جوریم خلاقیت به خرج میدن آدم واقعاً نمیدونه چی بگه…
اردشیر
۲۶ مهر ۱۴۰۰مشکل گلادیاتور اینه که نه پیکاپه نه جیپ. من این ماشینو از نزدیک دیدم. جای بار کوچکی داره که چندان پیکاپ نیست. ازطرفی هم اضافه کردن جای بار روی شاسی رانگلر آفرود بودنشو خراب کرده. از این محصول در آمریکای شمالی استقبال چندانی نشده. البته عربای دبی میخرنش.