واگنییر S با قیمت ۷۲ هزار دلار و دو موتور الکتریکی، ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و بردی بیش از ۴۸۰ کیلومتر دارد.
جیپ چند سالی است که شاسیبلند الکتریکی کوچکی بنام اونجر را در اروپا عرضه میکند و حالا اولین خودروی الکتریکی خود را برای بازار آمریکا معرفی کرده است. این خودرو شاسیبلند بزرگ و لوکس واگنییر S است که قبلاً پیشنمایش آن را دیده بودیم. واگنییر S دومین خودرو روی پلتفرم STLA-Large استلانتیس پس از دوج چارجر جدید محسوب میشود. این شاسیبلند بزرگ از یک پکیج باطری ۱۰۰.۵ کیلووات ساعتی استفاده میکند که بردی بیش از ۴۸۰ کیلومتر را فراهم خواهد کرد. واگنییر S همچنین از قابلیت شارژ بسیار سریعی هم برخوردار است که میتواند ظرف ۲۳ دقیقه باطریها را از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ کند.
واگنییر S ظاهری کاملاً متفاوت از واگنییر بنزینی جعبهای شکل دارد و با طول ۴,۸۸۷ میلیمتر، بسیار از همتای بنزینی ۵,۴۵۳ میلیمتری خود کوچکتر است. درواقع، شاسیبلند الکتریکی جیپ حتی از گرند چروکی پنجنفره هم کمی کوتاهتر است. این ماشین با فرم فشردهٔ اتاق و شیب زیاد ستون D که تا حدودی رنجروور ولار را به یاد میآورد، از فرم جعبهای تمام محصولات قبلی جیپ کاملاً فاصله گرفته است. این طراحی همچنین ضریب درگ ۰.۲۹ Cd را به همراه داشته که از همۀ خودروهای قبلی جیپ کمتر است.
در جلوی خودرو امضای اصلی جیپ یعنی جلوپنجرهٔ هفت شیاری همچنان باقی مانده است اما ازآنجاییکه واگنییر S نیاز چندانی به خنککنندگی ندارد، این جلوپنجره به عنصری تزئینی تبدیل شده است. همچنین حالا در این جلوپنجره نورپردازی هم کار شده است. در داخل خودرو هم مثل گرند چروکی و واگنییر بنزینی، شاهد تکنولوژیهای فراوانی هستیم. به گفتهٔ جیپ، در اینجا مجموعاً ۴۵ اینچ نمایشگر وجود دارد که شامل صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی اصلی، نمایشگر کنترل سیستم تهویه و نمایشگر سرنشین جلو میشود. نسخهای که در حال حاضر معرفی شده است، لانچ ادیشن نام دارد که از سیستم صوتی مکینتاش با ۱۹ بلندگو هم بهره میبرد.
واگنییر S لانچ ادیشن بهصورت استاندارد به قوای محرکهٔ دو موتور چهارچرخ محرک مجهز است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، شاسیبلند بزرگ آمریکاییها ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که حتی از گرند چروکی ترکهاوک 707 اسب بخاری هم سریعتر است. البته در واگنییر S بهمنظور کاهش مصرف انرژی، موتور جلو امکان خاموش شدن دارد. این خودرو از حالتهای رانندگی برفی و ماسهای بهره میبرد اما خبری از سیستم تعلیق بادی که در گرند چروکی و واگنییر بنزینی ارائه میشود نیست.
عجیب اینکه جیپ هیچ حرفی در مورد تواناییهای آفرود واگنییر S نزده و هیچ اطلاعاتی در مورد زوایای ورود و خروج و سایر مشخصات آفرودی منتشر نکرده است اما سازندهٔ آمریکا همزمان با این شاسیبلند الکتریکی، نسخهٔ کانسپتی بنام واگنییر S تریلهاوک را هم معرفی کرده است که از ۵ سانتیمتر ارتفاع بیشتر از زمین و لاستیکهای ۳۱.۵ اینچی آلترین بهره میبرد که زوایای ورود و خروج بهتر و چسبندگی بیشتری را فراهم میکند. در این کانسپت، شاهد قلابهای بکسل قرمزرنگ روی سپرها هستیم و دماغهای که طراحی متفاوتی دارد نیز برای جلوگیری از آسیبدیدگی هنگام آفرود، با روکش پلاستیکی ضد خش پوشیده شده است.
واگنییر S تریلهاوک علاوه بر حالات رانندگی برفی، ماسهای، اقتصادی، اتوماتیک و اسپرت، از حالت صخره هم بهره میبرد که برای خزیدن با سرعت پایین طراحی شده است. برای این نسخه همچنین قفل الکترونیکی محور عقب هم در نظر گرفته شده است. این کانسپت در داخل نیز با غربیلک فرمان هشتضلعی جدید و یک پانل قرمزرنگ روی کنسول مرکزی برای انتخاب حالتهای رانندگی و قفل دیفرانسیل، نمای متفاوتی با واگنییر S معمولی دارد. هرچند تریلهاوک یک کانسپت است اما کاملاً آمادهٔ تولید به نظر میرسد و احتمالاً در آیندهٔ نزدیک به خانوادهٔ واگنییر S اضافه خواهد شد.
واگنییر S در نسخهٔ لانچ ادیشن ۷۲ هزار دلار قیمت دارد اما بهاحتمالزیاد جیپ در آینده نسخههای ارزانتری را هم ارائه خواهد کرد. این خودرو حتی میتواند به پیشرانهٔ بنزینی هم مجهز شود زیرا پلتفرم STLA-Large برای تجهیز به هردو نوع قوای محرکه طراحی شده است. درهرحال، واگنییر S لانچ ادیشن پاییز امسال راهی نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده خواهد شد.
سبحان
۱۱ خرداد ۱۴۰۳پرچم امریکا کنار اسم واگنیر روی در رو خیلی دوست داشتم
(Ali(chevynova
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ماشالاه اولین سازنده افرود جهان جیپ
شرکتی محصولش نتیجه جنگ جهانی رو تغییر داد و الگویی شد برای شرکتهای مختلف که ازش کپی کنن و محصولی بر پایه اون بسازن
ماشالاه جیپ پدید اورنده اولین شاسی بلند لوکس جهان در سال ۱۹۶۳ که واگونییر رو خلق کرد و نشون داد شاسی بلندها هم میتونن لوکس باشن
ماشالاه جیپ که هرچی میگذره ثابت میکنه اصالت رو با چوب و چرم و تولید محدود بودن نمیشه بدست اورد
! i M α η δ υ α R
۱۱ خرداد ۱۴۰۳اصالت یک کلمه عربیه …
اول بگو معنی اش یعنی چی ؟
بعد ، اصالت نداشتن رو به استفاده از چرم و چوب و تولید محدود بودن ربط بده …
من نمی فهمم اصیل بودن کجا در ستیز با لاکچری بودن هست ؟
از ازل همه چیز به عدد 3 ختم میشه …
طبقه بالایی ها …
طبقه متوسط ها …
طبقه پایینی ها …
حالا سازندگان خودرو برای طبقه بالایی ها از ابتدای صنعتی شدن فروش خودرو ( به جای استفاده از پارچه و چرم مصنوعی و الیاف صنعتی که برای طبقه متوسط و پایین استفاده می شده ) از چرم طبیعی و چوب های نایاب و فلزات گران قیمت استفاده کردند …
به خدا فهمش خیلی سخت نیست …
برند ” واشرون ( کنستانتین ) ” ، اول و اخر اصالت در دنیای ساعت های دست ساز لوکس سوییسی هست …
از بهترین و نایاب ترین و گران ترین الماس ها و جواهر آلات و الیاف و شیشه ها در کنار میراث خانوادگی اش ( اصالت طراحی کلاسیک ) و علم و نبوغ خودش استفاده میکنه …
حالا برند ” اوماکس ” ( با یک سوم سابقه واشرون ) که اون هم سوییسی هست و گرانترین مدل ساعتش یه زمانی 3300 دلار بود چون مثل واشرون از الماس های چند 10 یا چند 100 هزار دلاری استفاده نمیکنه میشه بی اصالت ؟
یا واشرون میشه الکی گرون ؟
خدا وکیلی ذهن زیبایی داری …
منطقت هم باینری هست …
یا خوب یا بد …
به منطق فازی هم یه سور زدی بره پی کارش …
🤣🤣🤣
(Ali(chevynova
۱۱ خرداد ۱۴۰۳والا نمیدونم معنی اصالت یعنی چی ولی هر وقت بکارش میبرم بعضی ها منفجر میشن حالا چرا نمیدونم
بقیه کامنتت هم در حد جواب دادن نبود ولی خوبه بدونی که لازم نیست گارد بگیری در برابر مطلب سراسر واقعیتی که من گذاشتم مخالفت کنی
یکم تحقیق لازمه که متوجه بشی پشت کامنت من حقیقت تاریخی هست
! i M α η δ υ α R
۱۱ خرداد ۱۴۰۳علی عزیزم من شخصا بهت ارادت دارم این که بماند …
عشقت به برندی که دوست داری هم واسه من اثبات شده و امروزه روز آدم عاشق کم پیدا میشه …
اینم بماند …
اما اگه منظورت از اصالت ، قدمت باشه که اول طرفداران پژو و بعد هم طرفداران مرسدس باید دم از قدمت بزنن …
اما اگه منظورت از اصالت ، ابتکار و نوآوری و خلاقیت و اختراعات دنیای خودرو و مهندسی باشه که همه این اقدامات در هر دوره ای توسط همه بزرگان صنعت خودرو به تدریج حاصل شده و آلمانی ها و ایتالیایی ها و فرانسوی ها و انگلیسی ها و ژاپنی ها هم به فراخور عشق و علمشون توش سهیمن …
سند زدن همه ماشالاه ها به نام آمریکا و بعد به نام اصالت برای دیگران فاکتور کردن اش ، یه خورده برای ما که همون دیگران باشیم ، گرون در میاد …
خلاصه که فکر کنم خودتم مفهوم درستی از اصالت ، توی ذهنت هنوز شکل نگرفته …
ولی با همه اینا بازم من به دوستان قدیمی سایت ارادت دارم …
اصلا اشکال نداره …
شما کامنت بگذار معنای اصالت رو هم تحریف کن …
دنیا دو روزه …
فقط رفاقت هاشه که می مونه …
سوشیانت
۱۲ خرداد ۱۴۰۳در جواب به دوست مازراتی فن دوست عزیز آمریکایی ها نوآوری هاشون از کشور های دیگه اصلا کمتر نیست و حتی کمی بیشتره پدال لیست اختراعات رو گذاشته و آمریکایی ها سیستم تهویه شیشه بالابر برقی سیستم تعلیق بادی شاسی بلند نمایشگر لمسی و… رو اختراع کردن
! i M α η δ υ α R
۱۲ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت عزیز من با این انگاره ای که مطرح کردی مشکلی ندارم …
اما وانمود کردن هویج بودن بقیه کشورهایی که ( فقط 2 تاش آلمان و ایتالیا هستند ) وضعیت صنعت خودرو رو به تدریج به اینجا رسوندن ، خنده داره …
این که بگیم توی مزرعه پرورش خودرو ، از روز اول فقط آمریکا محصول داده و بقیه علف هرز بودن یا محصولات بی خاصیت بودن ، مضحک به نظر می رسه …
در ضمن به بقیه محصولات هم ، بر می خوره …
سوشیانت
۱۲ خرداد ۱۴۰۳بله خب قطعا کشور هایی مثل آلمان و ژاپن هم اختراعات مهمی داشتن
car lover
۱۱ مرداد ۱۴۰۳داداش جیپ عشق خوده منه و تو عالی بودنش شکی نیست اینم قبول. ولی آیا ماشین برقی هم ماشالا داره :/
(Ali(chevynova
۱۱ خرداد ۱۴۰۳خدایگان جیپ ثابت شدست
هنوز شهبازهای مدل ۵۶ که تو ایران مونتاژ میشدن تو این کوره راها و دشت و بیابون با ۵۰ سال سن اونم بصورت فابریک کار میکنن عینه ساعت
کلا یه شاسی داره و ۲ تا دف و یه موتور ۶ خطی
در اوج سادگی و کارآمدی
برای همین محبوب ارتش بوده
نه مشکل یاتاقان زدن داره مثل همدورهای آلمانیش و نه کم جون هست مثل لندروور
تنها مشکلش اونکه وقتی خریدیش دیگه نمیتونی به هر ۴ چرخ محرکی بگی افرود
پیام۲
۱۱ خرداد ۱۴۰۳از سایت پدال سوال داشتم که این کامنتا آقای شوی نوا اسپم حساب نمیشه؟
چون تو کل کامنتاش تو همه مطالب یکیه
(Ali(chevynova
۱۱ خرداد ۱۴۰۳سوال نکن
کامنت خودت رو بذار و به کسی هم کار نداشته باش
Parham
۱۱ خرداد ۱۴۰۳کابینش خیلی زیباست واقعا.
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۳عجب چیزیه.
کابینش خیلی حقه.
اعداد و ارقام هم خیلی عالیه، مخصوصا باتری و زمان شارژ.
پیام
۱۱ خرداد ۱۴۰۳فرق آمریکا و روسیه اینه که آمریکا واگنییر رو با چنین عظمتی میزنه در حالی که پوتین سر رئیس واگنر رو به باد میده
پیام
۱۱ خرداد ۱۴۰۳این لینک هم برای کسایی هست که واقعا دنبال ماشین هستن
https://www.instagram.com/reel/C4LysjVvmEV/?igsh=MXdteTNxNm02dm00bQ==
Parham
۱۱ خرداد ۱۴۰۳پیام
کلا ماشین آمریکایی شاخص و معیاره
اما یه سوالی که قبلا هم پرسیدم
به نظرت بزرگتر بهتره؟
یعنی مثلا اینکه لاستیک تریلی پونصدچرخ انداخته زیرش دلیل بر خوب بودن این f450(شاید هم ماشین خوبی باشه نمیدونم) میشه؟
حداقل یه پستی چیزی از زیربندی تراکای آمریکایی بزار که یه ذره معقول تر باشه گل من این چه این لاستیکو زیر شاهین میشه انداخت
پیام
۱۲ خرداد ۱۴۰۳تو ازون همه چیز فقط لاستیک رو دیدی؟! همون لاستیک رو بندازی زیر لندکروز به زور راه میره 😂😂😂😂😂 از کل اون عظمت فقط لاستیک رو دیدی!!! اصلا طراحی اون ماشین رو ببین! اون لاستیک بهش میاد. بعدا برات تریلی و … هم میذارم.
سوشیانت
۱۲ خرداد ۱۴۰۳f450 نشون داد که ماشین های بزرگ خوبن علاوه بر قوی ترین موتور دیزلی جهان در یک پیکاپ امکانات خیلی خوبی هم داره مثل وای فای 5g سیستم صوتی ۱۸ اسپیکر صندلی های ماساژور دار و…
Parham
۱۲ خرداد ۱۴۰۳خدایا خودت ظهور کن پیام چه ربطی به لندکروز داشت دلت خیلی پره ها!
بی خیال اسم 2
۱۱ خرداد ۱۴۰۳از همه چیزش خوشم میاد جز فرمون
با اینجور فرمونا زیاد حال نمی کنم
NGU
۱۱ خرداد ۱۴۰۳آقای امیر دهقان لطف کنید توی زمان معرفی ماشین های آمریکایی یه قسمتی رو با عنوان “اسب بخار واقعی” درج کنید که دوستان اهل فن اطلاع داشته باشن
حالا من تبدیل اسب بی بخار به اسب بخار واقعی رو نمیدونم چطوری محاسبه میشه دیگه اونو خودتون زحمتشو بکشید
سبحان
۱۱ خرداد ۱۴۰۳اسب بخار امریکایی میخوای
تسلا تقدیم به شما
حالا میخوای گریه کنی
گریه کن …
B
۱۱ خرداد ۱۴۰۳منظورت خروجی سر چرخه که میگی اسب بخار واقعی ؟ فرمول خاصی نداره گرچه گشتاور هم بخش جدایی ناپذیر پرفورمنسه
OM.01
۱۱ خرداد ۱۴۰۳4887 میلی متر طول و 1890 میلی متر عرض و 1640 میلی متر ارتفاع! این که اندازه تیگو 8 هست. جالبه تیگو 8 ارتفاعش 1740 میلی متر هست! ارتفاع این جیپ واگنییر با چانگان cs35 پلاس برابری میکنه!!!
من خودم عاشق واگنییر بودم اما این چیه دیگه!
خودم خیلی منتظر واگنییر برقی بودم و مشتاقم بودم ببینیم در حد اسکالید IQ و ریویان R1s هست یا نه که خب مثل اینکه کلا قراره رقیب کادیلاک لیریک باشه🤦♂️
با رونمایی واگنییر و گرند واگنییر 3 سال پیش توقع بسیار زیادی داشتم وقتی که موتور هوریکن اومد با قدرت بیشتر مصرف کمتر واقعا بهترین کلاسش شد و فکر میکردم نسخه برقی هم قراره خفن باشه از لحاظ توانایی آفرودی کابین پیمایش زمان شارژ اما خب مثل اینکه یه خودروی معمولی طرف هستیم…
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۳من نمیفهمم معیارت چانگان و تیگو ان؟
OM.01
۱۱ خرداد ۱۴۰۳Taha Ayoobi
(من نمیفهمم معیارت چانگان و تیگو ان؟)
دوست عزیز من مقایسه اندازه ای کردم بلکه بتونید سایز این خودرو رو تصور کنید و ابعاد دستتون بیاد. باید جوری مثال میزدم که قابل تصور باشه. مقایسه نکردم که! گفتم هم انداره اون هست از لحاظ ابعادی.
واگنییر بنزینی ماشینی بود که 5.5 متر طول 2.1 متر عرض و 1.9 متر ارتفاع داشت اما حالا واگنییر برقی شده 4.8 متر طول 1.8 متر عرض و 1.6 متر ارتفاع! یعنی رسما از شاسی بلند فول سایز شده تبدیل شده به کراس اوور فول سایز!
ماشین خیلی بزرگی نیست مشخصات چشمگیری هم نداره کیفیت کابین هم نسبت به واگنییر بنزینی 2 پله افت داشته تکنولوژی خاصی هم نداره با توجه به طراحی سپرها حتی تعلیق بادی هم سفارش بدیم افزایش ارتفاع بخوره زوایای افرود خیلی خفنی نخواهد داشت(البته ورژن تریلهاوک این ضعف رو جبران کرده تا حدی)
به عنوان طرفدار واگنییر میگم این خودرو برقی توهین به واگنییر هست و فاصله گرفتن از اصالتش هست. مشکلی با برقی شدنش ندارم طراحیش هم اوکی هست. اما ساختار درونی شو گم کرده…گرند چروکی برقی بیشتر بهش میاد
Mohsen63
۱۱ خرداد ۱۴۰۳برای شروع شرکت جیپ خوبه بد نیست.
۱۱ خرداد ۱۴۰۳همینو بیارن ایران چقدر زور میزنن خو☹️
زیزیگولو
۱۱ خرداد ۱۴۰۳گمرک ایران تو بخشنامه جدیدش از ممنوعیت واردات همه مدلهای لپ و تاپ و گوشی اپل خبر داده ……. اونوقت انتظار داری جدیدترین ماشینای آمریکایی وارد بشن 🤦
۱۱ خرداد ۱۴۰۳تاجایی که میدونم جیپ مال هند بود
شایدم مال آمریکا باشه مثل ام جی کارخونش تو هند باشه البته ام جی کارخونش تو چینه
ولی اگه مونتاژ چین داره همونو بیارن لغ گمرک
زیزیگولو
۱۱ خرداد ۱۴۰۳فکر نکنم تحت هیچ شرایطی اجازه ورود ماشینای آمریکایی رو بدن حتی اگر تو کشورای دیگه مونتاژ شده باشن
B
۱۱ خرداد ۱۴۰۳سوای بحث مالکیت و اطلاعاتی فقط کافیه رو ماشین بج آمریکایی باشه تا وارد نشه مهم نیست مونتاژ کجاست فقط نباید آمریکایی باشه
۱۲ خرداد ۱۴۰۳حیف شد
همون ماشین تو اون هرکی این قانونو آورد
Kurosh33
۱۱ خرداد ۱۴۰۳یک سول به ذهنم میاد خب چرا ادم باید همچین ماشینی رو بخره؟ هر جور حساب میکنم واگنیر معمولی خیلی بهتره. تازه وقتی هم تصادف میکنه باتری هاش تا ۳ روز نمیسوزن.
Kurosh33
۱۱ خرداد ۱۴۰۳خب دلیل واضحی نیست چرا
LAND CRUISER 70
۱۱ خرداد ۱۴۰۳سال دیگه مدل های هایبرید خفیف_تمام هایبرید_پلاگین هایبرید هم ازش میاد + TRAILHAWK و
همینطور مدل RECON اول برقی بعدش
پلاگین هایبرید و هایبرید و بنزینی با تریم آخر RUBUCON 392
و نسل های جدید یا جانشین های
چروکی
رنگید
کامپس
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۱ خرداد ۱۴۰۳خدا وکیلی با وجود تسلا کار خیلی سخته.چیزه خاصی هم توش دیده نمیشه فقط نسخه تریل هاوکش جذابه.وگرنه تفاوتی با رقباش نداره.بهترین کار اینه که همزمان نسخه درون سوز با انجین هوریکین و ۵۵۰ اسب به اسم ترک هاوک عرضه کنه و نسخه پلاگین هیبرید با قدرت مناسب رو هم عرضه کنه.حالا اگر نسخه ترک هاوک رو با انجین هورکین و موتور برقی به عنوان هیبرید بده که کحشره درون سوز ۵۵۰ اسب . یه موتور برقی ۱۵۷ اسبی مجموع ۷۰۷ اسب.
دانیال_Surrey،England
۱۱ خرداد ۱۴۰۳تنها محصولات جیپ که به درد میخورن همون رانگلر و گلادیاتورن،بقیشون یه پژو بزک شده بیشتر نیستن.
(Ali(chevynova
۱۱ خرداد ۱۴۰۳البته ماشین پژو بزک شده باشه ولی تاتا شاسی بلند نباشه که با اسم دیفندر به بازار عرضه بشه
جالبه که هنوز رنجرورر نتونسته در حد گرند چروکی تریل هاوک محصولی بزنه و دیفندرش در مواجه با رانگلر روبیکون عددی نبوده و نیست و توانایی ساخت یک رقیب برا گلادیاتور هم نداره
سوشیانت
۱۱ خرداد ۱۴۰۳الان این واگنییر s چه ربطی به پژو داره؟!😐