زمانی که بحث آفرود به میان بیاید یکی از بهترین گزینهها جیپ رانگلر به ویژه مدل ۲۰۲۴ آن خواهد بود. اخیرا ما فرصت تست و بررسی این نسخه تازه نفس از رانگلر را داشته ایم. همراه ما باشید.
ما همیشه طرفدار جیپ رانگلر بودهایم هرچند نسل کنونی آن کمی قدیمی شده است. چهارمین نسل آفرودر مشهور جیپ سال ۲۰۱۸ معرفی شده و با معرفی فورد برانکو جدید فشار بیشتری روی شانههای خود حس میکند. جیپ در پاسخ به رقیب هموطن خود نسخه فیس لیفت شده رانگلر ۲۰۲۴ را با تمرکز روی ویژگیهای مدرن معرفی کرده است. این خودرو هماکنون تکنولوژی، ایمنی و راحتی کابین بیشتری را ارائه میکند. خبری از معرفی پیشرانه جدید برای رانگلر ۲۰۲۴ نیست. مدل پایه به نیروگاه آهنین ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری مجهز بوده هرچند امکان انتخاب پیشرانه ۲ لیتری توربو نیز وجود دارد. در مدل روبیکان ۳۹۲ شاهد نصب پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری هستیم و مدل پلاگین هیبریدی 4xe نیز با پیشرانه ۲ لیتری و دو واحد برقی و باتری کوچک عرضه میشود. خریدارانی که خواهان گیربکس ۶ سرعته دستی هستند باید پیشرانه ۳.۶ لیتری را انتخاب کنند هرچند گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز در دسترس است. تمامی پیشرانههای دیگر رانگلر فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه میشوند.
شاید مهمترین بهبود این خودرو به قابلیت یدک کشی آن مربوط باشد. رانگلر هرگز به خاطر بکسل کردن مشهور نشده و قبلاً حداکثر ۱۵۸۸ کیلوگرم را میتوانست بکشد اما هماکنون این رقم به ۲۲۶۸ کیلوگرم رسیده که دلیلش اکسل عقب جدید بوده است. اگرچه ظرفیت یدک کشی حدود ۲.۵ تنی خیلی چشمگیر نیست اما مالکان میتوانند به راحتی یک تریلر را بکسل کنند. نکته مهم اینکه بهبود ظرفیت یدک کشی رانگلر فقط مخصوص مدل روبیکان چهار درب با پیشرانه ۲ یا ۳.۶ لیتری و گیربکس اتوماتیک و لاستیکهای ۳۳ اینچی است و سایر مدلها همان ظرفیت یدک کشی قبلی را دارند.
جیپ رانگلر ۲۰۲۴ بهصورت استاندارد از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید Uconnect 5 و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی استفاده میکند. گرافیک این نمایشگر تیزتر بوده و اینترفیس آن نیز بهتر شده است. دستورات راننده نیز سریعتر اجرا میشود و کیفیت لود صفحات نیز بهبود یافته و خبری از تأخیر در آن نیست. ویژگی ناوبری آفرود نیز جزو ویژگیهای جذاب این خودروست به گونهای که رانندگان میکنند به دنبال بیش از ۲۰۰ مسیر آفرود از پیش لود شده باشند. مشخصات و توضیحات هر مسیر نیز به همراه درجه سختی عبور از آنها وجود دارد.
یکی دیگر از ویژگیهای جدید رانگلر فیس لیفت شده اضافه شدن وینچ جدید با ظرفیت ۳۶۲۹ کیلوگرمی در مدلهای روبیکان است. این وینچ بهصورت خاص برای رانگلر تدارک دیده شده هرچند به نظر میرسد ظرفیت یاد شده برای رانگلر چهار درب کم باشد. هرچند اگر دوستان شما در شرایط بدی گیر کرده باشند بهتر است از وینچ های قویتر استفاده کنید. نهایتاً باید گفت جیپ کیسههای هوای پردهای جانبی را نیز پس از سالها تعلل به رانگلر ۲۰۲۴ اضافه کرده است. کیسههای هوا هماکنون در درون میلههای اسپرت جای گرفتهاند و اگرچه این خودرو فعلاً توسط NHTSA و IIHS تست نشده اما اگر رتبهبندی ایمنی این خودرو نسبت به قبل بهبود چشمگیری پیدا کند سورپرایز نخواهیم شد.
در مدل ۲۰۲۴ رانگلر شاهد معرفی دو تریم جدید هستیم. افرادی که به دنبال صرف هزینه کمتری برای خرید این خودرو هستند میتوانند مدل پایه اسپرت S پلاگین هیبریدی 4xe را با قیمت زیر ۵۲ هزار دلار انتخاب کنند. همچنین تریم جدید روبیکان ایکس نیز وجود دارد که از لاستیکهای ۳۵ اینچی و فرمان و صندلیهای گرم شونده سود میبرد. این تریم برای مدل 4xe نیز وجود دارد اما خبری از لاستیکهای ۳۵ اینچی نیست. قیمت این مدل برای نسخه بنزینی دو درب از ۵۵ هزار دلار شروع شده و به ۶۹ هزار دلار در نسخه 4xe میرسد.
از نظر ویژگیهای آفرود رانگلر ویلیز باید به مواردی همچون لاستیکهای ۳۳ اینچی، دیفرانسیل عقب قفل شونده استاندارد و راک ریل اشاره کرد. اگرچه مدل پلاگین هیبریدی قیمت نسبتاً بالایی دارد اما قطعاً ارزش پرداخت چنین مبلغی را خواهد داشت. مدل روبیکان ۳۹۲ قدرت بیشتری نسبت به ۳۷۵ اسب بخار 4xe دارد اما از نظر گشتاور هر دو در یک مرتبه قرار دارند. همچنین باید گفت مصرف سوخت مدل پلاگین هیبریدی کمتر خواهد بود. شاید برخی افراد بگویند روبیکان به دیفرانسیلهای جلو و عقب قفل شونده مجهز بوده ولی ویلیز از دیفرانسیل عقب قفل شونده استفاده میکند اما اکثر خریداران نیازی به کیت آفرود مجهز روبیکان نخواهند داشت مگر اینکه راهی مواب شوند و به همین خاطر ویژگیهای مدل ویلیز رضایتبخش خواهد بود.
در حال حاضر مشخص نیست که آیا جیپ رانگلر 4xe شامل مشوقهای فدرال خواهد شد یا خیر اما مدل سال قبل با برخی شرایط شامل مشوقهای ۳۵۰۰ دلاری میشد. در کل باید گفت بهروزرسانی اخیر رانگلر نکته مثبتی بوده و اکثر نقاط ضعف خودرو را رفع کرده است. افرادی که نیازمند یدک کشی بیشتر هستند هماکنون گزینه بهتری دارند و از نظر تکنولوژی و ایمنی نیز پیشرفتهای خوبی رخ داده است. اگرچه همه ما از سواری نه چندان خوب رانگلر در مسیرهای جادهای آگاه هستیم اما به نظر میرسد رانندگان منتقد رضایت بیشتری از این خودرو خواهند داشت.
مشخصات جیپ رانگلر آنلیمیتد 4xe ویلیز ۲۰۲۴ | |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو به همراه پیشرانه برقی |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۳۷۵/۶۳۷ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | اعلام نشده |
شعاع حرکتی در حالت برقی (کیلومتر-تخمینی) | ۴۸ |
ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) | ۱۵۸۸ |
harry.potter
۱۳ تیر ۱۴۰۲دراشو جدا می فروشن یا تو جعبه رایگان تحویلمون میدن؟😄
اگه میری بیابون که افتاب باهات ازدواج می کنه
اگه بری تو مرداب و گل هم کل هیکل آدم لجنی می شه
میشه یک توضیح بده این چرا در نداره؟
R@min
۱۳ تیر ۱۴۰۲در داره فقط دراشو جدا کردن اینجا ظاهر آفرودیش بیشتر به چشم بیاد.
اینکه تو آفرود درو بر میدارن چند تا دلیل داره :
– عدم آسیب دیدگی درها و شکستن شیشه ها زمان آفرود بخاطر برخورد با موانع
-تسلط بهتر به اطراف
-کاهش وزن
-بعضی هام دوستان دارن هوای آزاد طبیعت تنفس کنن
harry.potter
۱۳ تیر ۱۴۰۲این کارا تو ایران نمیشه
در رو در بیاری بذاری زمین زیرش رنگ می پره هر چه قدر هم که مراقب باشی
بعد موقع فروش کارشناس تشخیص رنگ می زنه تو سر مال
خریدار هم که عاشق کشیدن زیر قیمت
تا بیای ثابت کنی برای افرود در اوردی سه سال پیر میشی
بذار همون عرب ها بخرن کیف کنن
net
۱۳ تیر ۱۴۰۲ramin
خوب توضیح دادی
U.S.A
۱۳ تیر ۱۴۰۲یکی از نکات مثبت جیپ باز شدن قطعات و دوباره اسمبل کردن راحتشه به طوری که برای اتصال در و سقف مثل کاپوت از گیره یا لولا هایی استفاده شده که درمیاد ، ماشین رو با در و سقف تحویلت میدن
خودت اگه دوست داشتی برای آفرود باز میکنی هم سبک بشه و هم اینکه روشون خش نیفته مثل ایرانخودرو و سایپا یا ماشینای انگلیسی به اسم آپشن ازت پول بیشتر نمیگیرن.
یه زمانی جیپ های KM که وارد ایران میشد تقریبا میتونستی کل ماشین لخت کنی😂
حیف که گردن کلفت های جدیدش وارد ایران نمیشه و فقط تو مناطق آزاد قابل رویته قیمتاشون نسبت به رنجرور یا هم دوره های آفرود خودش خیلی خیلی کمتره ولی جالبش اینجاست بازدهی و کاربردش بیشتره.
net
۱۴ تیر ۱۴۰۲این ماشینهای بدون در که گردشگران در افریقا سوار میکنند برای دیدن حیوانات اگر حیوانات وحشی به ماشین حمله کرد باید چیکار کنند؟خطرناکه برای مسافران در افریقا ماشین بدون در و سقف و شیشه
PRPR
۱۳ تیر ۱۴۰۲این لایک
برانکو دیسلایک
net
۱۳ تیر ۱۴۰۲صفحه نمایش مستطیلی نسبت به صفحه نمایش مربعی کوچک نسل قبلی قشنگتر شده اگر مثل صفحه نمایش عمودی بزرگ فورد رنجر ۲۰۲۲ بود خیلی قشنگتر میشد.دریچه کولرش که مثل دریچه کولر پراید پلاستیکی دایره ای هست خیلی بد هست.چراغ کوچک در داخل سپر جلو و چراغ کوچک در گلگیر جلو نبود قشنگتر میشد
علی جردن
۱۳ تیر ۱۴۰۲چرا یک پزشک و مهندس ایرانی نتونه ازینا توی کشور خودش بخره؟
Ben
۱۳ تیر ۱۴۰۲چون قدرت دست میرسلیم هاست.
NAVID۰۰۹۸
۱۴ تیر ۱۴۰۲چون چرا نداره !
چرا هم داشته باشه ، جواب نداره !
Ben
۱۳ تیر ۱۴۰۲چون م.ی.ر س.ل.ی.م.ه.ا. قدرت دستشونه.
Ben
۱۳ تیر ۱۴۰۲چون قدرت دست کسایه که لندکروز و ۲۰۷ از نظرشون یکیه.
JEEP
۱۳ تیر ۱۴۰۲چون پدران ما یه اشتباهی کردن 45 سال پیش و ما باید تاوان پس بدیم چون خودرو آمریکایی حرامه اقتصاد درجه یک هم داشته باشیم چون ماشین آمریکایی هست نمیاد
هعیی
کمیل
۱۴ تیر ۱۴۰۲شما نمیخواد غصه تصمیم۴سال پیش پدرتو بخوری، خودت جوری تصمیم بگیر که فردای اینجا واونجا برای وجدانت و قاضی اصلی جواب داشته باشی عزیز. یاعلی
JEEP
۱۴ تیر ۱۴۰۲شما هم نمیخواد به فکر امر به معروف و حمایت از این وضعیت به وجود اومده باشی پدر من از جمله کسانی بود که هیچ فعالیتی نداشت اون سال ها برعکس امثال شما، هوا گرم شده ساندیس تگریتون بخورید شاید همین هم گیرنیاد.
NotDoctor
۱۳ تیر ۱۴۰۲اخه چرا ما اینقد بدبختیم که بجای اینکه اینارو سوار بشیم باید پیکاب های چینی یکبار مصرف رو تا میتونن میکنن تا پاچه مردم بخریم واقعا حق مردم ایران این نبود
خلیل
۱۳ تیر ۱۴۰۲واقعا چرا ؟!
یکم فکر کنیم در این مورد چرا یک فرد معمولی با درآمد معمولی در کشور ما نمیتونه یک زندگی معمولی داشته باشه؟
حتی شده ۵ دقیقه بهش فکر کنید باید کاری کرد…
مجتبی .
۱۴ تیر ۱۴۰۲چون عزیز گاوها توطویله نیستن. یاباید همت کنیم و بفرستیمشون طویله یا بشینیم وچرا چرا کنیم.
BMW
۱۳ تیر ۱۴۰۲این چیه پس دراش کو وقتی افتادیم بدون در چیکار کنیم
کمیل
۱۴ تیر ۱۴۰۲با سلام. مردم ایران وقتی یاد گرفتند درست رانندگی کنند، اونوقت انتظار داشته باشن ماشینهای پرقدرت بصورت نامحدود وارد بشه.
مجتبی .
۱۴ تیر ۱۴۰۲زیادی رایگان بود.
JEEP
۱۴ تیر ۱۴۰۲شما سرت تو لاک خودت باشه برای آقا ساندیس میفرستم
MC20
۱۴ تیر ۱۴۰۲چون مهندس ایر انی داره قانون کار حقوق میگیره … پزشکه هم با اضافه کاری به زور 1.5 برابر قانون کار می گیره … این از این جهت … اما از اون جهتی که منظور شما بود باید بگم چون آقای عقل سلیم میگه پزشکان و مهندسان ما میتونن لندکروزر 206 بخرن و به این اسباب بازی ها نیازی ندارن … در ایر ان با لندکروزر206 میرن آفرود همون پزشکان و مهندسان …