بازگشت به گذشته با استایلی مدرن در مراسم Easter Jeep Safari
درست حدس زدی! دوباره وقتشه که عاشقان جیپ و آفرود، کولهبار ببندند و راهی شهر موآب در ایالت یوتای آمریکا بشن تا در مراسم سالانه Easter Jeep Safari شرکت کنند؛ جایی که نهتنها علاقهمندان، بلکه خود برند جیپ هم با دستپُر میاد.
امسال، هفت کانسپت مفهومی جدید توسط تیم طراحی جیپ آماده شده که تقریباً همشون حالوهوای نوستالژیک دارن و حسابی حال قدیمیپسندها رو خوب میکنن. از دهه ۷۰ تا ۹۰ میلادی، هر سبک و سلیقهای توی این ترکیب هست. بیاید با هم تکتک این کانسپتها رو بررسی کنیم.
۱. رانگلر Rewind؛ بازگشت به دهه ۸۰
این یکی رو اگه ببینی فوری یاد کاست، موهای فرفری و سریالهای VHS میافتی! رنگ بنفش پررنگ، طراحی دوبل درها (دو در)، گرافیک نئونی روی بدنه، رینگهای ۱۷ اینچی سفارشی (ساختهشده توسط AEV) و لاستیکهای غولپیکر ۳۷ اینچی از برند BFG، همگی ترکیب شدن تا یک آفرودر تمامعیار دهه هشتادی ساخته بشه.
درها و سقف حذف شدن تا حس آزاد بودن توی طبیعت تقویت بشه و داخل ماشین هم پر از جزئیات بامزهست. مثلاً یه تلفن ماشین قدیمی اون وسطه که آدمو یاد فیلمهای اکشن میندازه!
۲. J6 Honcho؛ ادای احترام به دهه ۷۰
الهامگرفته از جیپ J10 Honcho مدلهای دهه ۷۰، این کانسپت سفیدرنگ با گرافیک آبی روی بدنه، اولش یه گلادیاتور روبیکان معمولی بوده، ولی حالا تبدیل شده به یه وانت دو در خاص.
تغییرات شامل:
- حذف درهای عقب و افزایش فضای بار
- کیت لیفت دو اینچی برای افزایش ارتفاع از زمین
- رینگ برنزی ۱۷ اینچی
- لاستیکهای ۳۷ اینچی BF Goodrich
- قوس چرخهای پهن و جدید
- باربند سفارشی با چراغهای اضافه برای مسیرهای تاریک کوهستانی
۳. Bug Out 4xe؛ ترکیب هیبریدی و آفرود سبکوزن
این کانسپت قبلاً یه رانگلر 4xe چهار درب هیبریدی بوده ولی حالا به نسخهای سبکتر و مناسب سفرهای بلند آفرودی تبدیل شده.
ویژگیها:
- رنگ نقرهای مات با لهجههای زرد
- سقف بلند و خاص
- رینگهای سبک ۱۸ اینچی Forgeline
- وزن کاهشیافته برای مانور بهتر در مسیرهای سخت
این کانسپت مخصوص افرادیه که دوست دارن طبیعتگردی طولانی برن و تجهیزات زیادی نبرن.
۴. Convoy؛ کلاسیک نظامی
این یکی رو ببینی، ممکنه اول فکر کنی یه وانت نظامی دهه ۶۰ میلادیه. طراحی الهامگرفته از گلادیاتور SJ کلاسیک با دماغه خاص J-truck و جلوپنجره ۷ شکاف معروف جیپ.
جذابترین بخشش:
- سقف و درهای پارچهای قهوهایرنگ از جنس برزنت
- طراحی ساده ولی فوقالعاده مقاوم و کاربردی
۵. High Top Honcho؛ قدرت زیر پوسته رترو
یه گلادیاتور با ظاهر دهه ۷۰ اما با استخونبندی کاملاً مدرن و جدی.
ویژگیهای فنی:
- اکسلهای Dana جلو و عقب
- سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع
- سپر جلوی اصلاحشده برای ورود بهتر به شیبها
- رولبار و قوس چرخ مفهومی
- رینگ فولادی و لاستیکهای عظیم ۴۰ اینچی!
- وینچ حرفهای Warn برای نجات در شرایط سخت
۶. رانگلر Sunchaser؛ آفرود + کمپینگ
اگه دنبال سفرهای چندروزه در دل طبیعتی، این یکی برای توئه. کانسپت Sunchaser طوری طراحی شده که حداکثر فضای ذخیرهسازی ممکن رو داشته باشه. از سبدهای سقفی گرفته تا جعبهابزار و تجهیزات جانبی، همه چیز فکر شدهست.
۷. Wrangler Blueprint؛ کاتالوگ متحرک جیپ!
این کانسپت یه ایده خلاقانهست. رانگلر Blueprint مثل یه نمایشگاه متحرک برای لوازم جانبی جیپ عمل میکنه. رنگ آبی قطعات مختلف باعث میشه که هر بیننده بهراحتی بفهمه چه آپشنی به چه شکلی روی ماشین نشسته.
بیش از ۳۵ قطعه سفارشی روی این کانسپت نصب شده و بدون شک باعث فروش بیشتر اسنورکل، رک سقف، سپر و دیگر تجهیزات در موآب خواهد شد!
نام کانسپت | مشخصات برجسته |
---|---|
Wrangler Rewind | طراحی الهامگرفته از دهه ۸۰ و ۹۰، رنگ بنفش، گرافیک نئونی، تایر ۳۷ اینچی، تلفن قدیمی داخل کابین |
J6 Honcho | نسخهای از پیکاپ گلادیاتور با الهام از J10 Honcho دهه ۷۰، دو در، فضای بار بیشتر، کیت لیفت دو اینچی، تایر ۳۷ اینچی |
Bug Out 4xe | نسخه سبکشده رانگلر 4xe هیبریدی برای آفرودهای طولانی، رنگ نقرهای مات، سقف بلند، تایرهای خاص و وزن کمتر |
Convoy | کانسپت نظامی با ظاهر دهه ۶۰، طراحی شبیه J-Truck، درها و سقف از جنس برزنت قهوهای |
High Top Honcho | بازطراحی گلادیاتور با ظاهر دهه ۷۰، اکسلهای Dana، سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم، تایر ۴۰ اینچی، وینچ Warn |
Wrangler Sunchaser | مجهز به انواع فضای ذخیرهسازی، مناسب کمپینگ و سفرهای ماجراجویانه |
Wrangler Blueprint | نمونهای برای نمایش بیش از ۳۵ قطعه جانبی قابل نصب، مثل یک کاتالوگ متحرک |
جمعبندی
جیپ نشون داده که هنوز هم میتونه با ترکیب خلاقیت، نوستالژی و قدرت فنی، دل هر آفرودبازی رو ببره. این کانسپتها شاید وارد خط تولید نشن، اما الهامبخش هزاران پروژه شخصی در سراسر جهان خواهند بود.
(Ali(chevynova
۲۳ فروردین ۱۴۰۴وقتی که اونقدر اصالت داری که برای یاد بود محصولات کلاسیکت ، کانسپت میسازی
اصالت جیپ برمیگرده به جنگ دوم جهانی ،دورانی که اگه جیپ نبود معلوم نبود مسیر جنگ به چه سمتی میره
((Mopar or no car))
بابا مرحبا چروکی چیف ۱۹۷۶
بابا مرحبا کوماندو ۱۹۶۷
بابا مرحبا گلادیاتور ۱۹۶۹
بابا مرحبا پدر افرودسازی جهان
Mohammad
۲۳ فروردین ۱۴۰۴شما خسته نشدی انقدر مرحبا مرحبا گفتید ؟
ماهیانه چقدر حقوق میدن به شما بابت تبلیغات محصولات امریکایی ؟
اگه حقوقش خوبه من حاضرم ۲۴ ساعته فعالیت داشته باشم .
چون کلا شغلم مربوط به فضای مجازی هست و خیلی آنلاینم .
amir
۲۳ فروردین ۱۴۰۴یه سوال برام ایجاد شد اگه مثل دنیای بازی ولفنشتاین ج ج دوم برعکس رخ میخواد یعنی الان برای kublewagen باید ماشالا میگفتیم؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ فروردین ۱۴۰۴سریال the man in the high Castle داستان جهان خیالی پس از پیروزی آلمان نازی در جنگ جهانی دوم هست
amir
۲۳ فروردین ۱۴۰۴ممنون بابت یاداوری یکم پیش دیدم ایده سریالو خوشم اومد خواستم بعدا ببینم اسمشو یادم رفت
amir
۲۳ فروردین ۱۴۰۴من یه ایده بازی های ولفنشتاین برام جالبه که توش نازی ها پیروز شدن یدونه هم سری فالوت جالبه که توش جهان دوران پسااتمی رو به تصویر میکشه که مثل نسخه ۳ و نیووگاس به زیبایی به تصویر کشیدن با وجوده گرافیک قدیمیشون طوری که سری ۴ و سریالش با اون همه نقد و خبر نتونست به نظرم
datsun
۲۳ فروردین ۱۴۰۴حالا به نظرتون نتیجه جنگ جهانی برعکس میشد دنیا بهتر میشد یا بدتر چون الان هم چندان جذاب نیست
amir
۲۳ فروردین ۱۴۰۴بنظرم از لحاظ سیاسی استعمار فرقی نمیکرد تازه چاشنی فاشیسم و نژادپرستی هم ده برابر بهش اضافه کن داتسون جان
MehdiTurbo
۲۴ فروردین ۱۴۰۴دانسون به نظر من قطعا خیلییی بهتر میشد خیلیییی
تاریخی که گفتن حقیقت نیست
کافکا
۲۳ فروردین ۱۴۰۴عاشق Convoy و Sunchaser شدم
ناشناس
۲۳ فروردین ۱۴۰۴بنده دوست دارم در کنار یک ماشین سواری برای استفاده روزمره یک جیپ رنگید ۶ سیلندر ۴.۲ لیتری مدل ۱۹۸۰ هم داشته باشم تا ازش برای تعطیلات و آخر هفته ها استفاده کنم نسخه های تمیز، سرحال و موجود در ایران بالای ۱ میلیارد تومان قیمت داره ولی ۷۰۰ میلیون تومان هم دیدم که نیاز به رسیدگی ظاهری داشت، این ماشین نسخه بعدی جیپ شهباز بود که در آمریکا با نام Cj-5 شناخته میشه؛ ماشینی که در آفرود رقیبی نداشت و به دلیل سرعت بالا برای استفاده شهری هم گزینه ایده عالی بود.
Mohammad reza
۲۳ فروردین ۱۴۰۴سلام الان جیپ شهباز حجم موتورش چقدره و تا سال چند تولید شده؟
امیرحسین
۲۳ فروردین ۱۴۰۴۳.۶ سی سی روبیکان هم دو درب و چهار درب ۲۰۲۵
Titanium
۲۳ فروردین ۱۴۰۴«این یکی رو اگه ببینی فوری یاد کاست، موهای فرفری و سریالهای VHS میافتی! رنگ بنفش پررنگ، طراحی دوبل درها (دو در)، گرافیک نئونی روی بدنه، رینگهای ۱۷ اینچی سفارشی (ساختهشده توسط AEV) و لاستیکهای غولپیکر ۳۷ اینچی از برند BFG، همگی ترکیب شدن تا یک آفرودر تمامعیار دهه هشتادی ساخته بشه»
این مقاله رو کی نوشته؟
خیلی خودمونه
البته باحاله ولی عامه پسند نیست
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۳ فروردین ۱۴۰۴اگر الان روزگار ما مثل قدیم درست بود الان کنار اینا جیپ برای بازار عظیم ایران بین اینا نسخه صحرا شهباز آهو سیمرغ هم وجود داشت.جیپ حد نهایی آفرود و تمام