طی سالهای اخیر، خریداران به سمت شاسیبلندها هجوم آوردهاند و خودروسازان هم به این تقاضا پاسخ دادهاند. بااینحال، حرکت بازار به سمت خودروهای خانوادگی باعث کاهش نیاز به پرفورمنس نشده است؛ بنابراین، خودروسازان با این نوع تقاضا هم سازگار شدهاند و به همین دلیل هماکنون شاسیبلندهای اسپرت فراوانی را در بازار میبینیم. حال کانال یوتیوب Sam CarLegion سه نمونه از این خودروها را برای برگزاری چند درگ گرد هم جمع کرده است تا ببینیم کدامیک از این شاسیبلندهای قدرتمند در ۴۰۰ متر سریعتر است.
بامو X3 M کامپتیشن کوچکترین پیشرانهٔ این جمع را دارد اما این موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که دقیقاً با قدرت موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس GLC63 S AMG یکسان است اما با گشتاور ۶۰۰ نیوتن متری، اختلاف قابلتوجهی با رقیب اشتوتگارتی دارد. این دو خودرو از لحاظ وزن نیز بسیار به هم نزدیک هستند و هردو کمی بیش از دو تن وزن دارند و از سامانههای چهارچرخ محرک xDrive و ۴Matic بهره میبرند اما انتقال نیرو در بامو توسط گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و در مرسدس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
این دو کراساوور اسپرت آلمانی اما در این ویدئو با رقیب بسیار متفاوت و البته قدرتمندی یعنی جیپ گرند چروکی ترکهاوک مواجه هستند. این خودرو از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده میکند که ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد و با اختلاف از ژرمنها قویتر است. البته ترکهاوک با وزن ۲۴۳۳ کیلوگرمی، نزدیک به ۴۰۰ کیلوگرم سنگینتر از دو رقیب آلمانی است که اختلاف قابلتوجهی خواهد بود. انتقال نیروی عظیم پیشرانه نیز در این خودرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
در درگ اول، مرسدس جامپ استارت کرد و با اختلاف قابلتوجهی جلو افتاد که دو خودروی دیگر نتوانستند آن را جبران کنند. به همین دلیل، GLC63 در این درگ پیروز شد و هرچند جیپ در انتهای مسیر بسیار به آن نزدیک شده بود اما بامو نتوانست جایگاهی بهتر از سوم کسب کند. درگ دوم بسیار نزدیکتر بود و خودروها همزمان راه افتادند. به همین دلیل، حالا جیپ پیروز و مرسدس دوم شد اما X3 M بازهم در جایگاه سوم قرار گرفت. در دو مسابقهٔ رولینگ بعدی اما جیپ با مشکل مواجه شد و نتوانست همپای رقبای آلمانی پیش برود. بدین ترتیب، در اینجا مرسدس که از گروه جدا شده بود، دو پیروزی کسب کرد و بامو دوم شد.
مقایسه مشخصات فنی
بامو X3 M کامپتیشن | مرسدس GLC63 S AMG | جیپ ترکهاوک | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار | ۷۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر | ۸۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۶۳ کیلوگرم | ۲۰۸۲ کیلوگرم | ۲۴۳۳ کیلوگرم |
قیمت | ۷۷,۸۹۵ دلار | ۸۲,۷۹۵ دلار | ۹۱,۶۶۵ دلار |
Royal Driver UK 70
۱۶ مهر ۱۴۰۱جیپ چه خبره این همه قدرت😄
miladzm
۱۶ مهر ۱۴۰۱جیپ ترک هاوک کامل ترین ماشین دنیاس
فقط یه کار بگید که نشه با این هیولا انجامش داد.
بی خیال اسم
۱۶ مهر ۱۴۰۱فقط یک کار بگید نشه با این هیولا انجامش داد؟
میشه پرواز کرد باهاش؟!
SRT
۱۶ مهر ۱۴۰۱پرواز واقعی نه ولی تو سرعت ۳۰۰ تا دیگه فک کنم بتونی حس پروازو درک کنی
بی خیال اسم
۱۶ مهر ۱۴۰۱اقای srt
مگه پرواز فیک هم داریم؟
بعد مطمئنی جیپ ترک هاوک ۳۰۰ تا می ره؟
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۱خود جیپ کمپانی 290 ثبتش کرده
سوشیانت
۱۷ مهر ۱۴۰۱با توجه به اینکه جیپ شاسی بلند دو ردیفه هست و رقیب زیاد داره ۲۹۰ خیلی جالب نیست اما تو دورانگو چون اس یو وی سه ردیفه هست ۲۹۰ فوق العاده هست
مازیار
۱۶ مهر ۱۴۰۱بردن رولینگ😄
همایون
۱۶ مهر ۱۴۰۱بنز سیالسی نسل قبل واقعا عالی بود همه چی تموم ولی متاسفانه تو نسل جدید تهاجمی و زیبای مدل سدان تو مدل شاسی بلند دیده نمیشه و یه جورایی بیشتر ظاهرش شبیه استیشن شده تا یه کراس اوور پرفورمنس.البته این سلیقه ای هستش ولی اگه نسل جدید سی ال سی چراغهای و جلو پنجرهش با سی کلاس یکی بود واقعا ناب میشد
بی خیال اسم
۱۶ مهر ۱۴۰۱عالی گفتی اقا مازیار😂😂😂😂
یوسف
۱۷ مهر ۱۴۰۱مطمئن باش نمیتونه مثل تویوتا چپ کنه….. مطمئن باش….
RezaRs
۱۶ مهر ۱۴۰۱تازه این نسل قبل glc 63 عه صبر کنین جدیدش بیاد 🗿
ARMAN سابق
۱۶ مهر ۱۴۰۱هیچ خبری تو نسل جدیدش نیست
بنز در ادامه روند ۴ سیلندر سازی نسل بعد GLC رو کمپلت با موتور ۴ سیلندر بده بیرون
در واقع این نسل و قبل ترش هیچ وقت تکرار نخواهند شد
بی خیال اسم
۱۶ مهر ۱۴۰۱از کجا می دونی با مدیرای ارشد بنز در ارتباطی؟
ARMAN سابق
۱۷ مهر ۱۴۰۱دو دلیل
یکی اینکه خود هم خود بنز اعلام کرده هم من تو مجله ماشین دیدم همچین چیزیو
دلیل دوم عقلانی هستش
GLC نسخه کراس اوور C هستش و با توجه به اینکه بنز هم C و حتی E رو هم کمپلت ۴ سیلندر کرده به نظر شما میاد رو GLC موتور حجیم ۶ یا ۸ سیلندر بندازه؟
بی خیال اسم
۱۷ مهر ۱۴۰۱فعلا چیزی معلوم نیست
ممکنه یک نسخه پایانی برای خداحافظی بده مرسدس با ۶یا ۸ سیلندر
ممکنه هم اصلا دیگه بشه بحث برقی و اینا
Reza
۱۶ مهر ۱۴۰۱فقط مرسدس بنز 👍🙂
احمدرضا
۱۶ مهر ۱۴۰۱بدون شک انتخابم جیپ
با اینکه از بچگیم ب ام و رو دوس داشتم اما این قیافه جدیدش واقعا داغونه مخصوصا چراغ عقباش
علی جردن
۱۶ مهر ۱۴۰۱ماکان توربو ۲۰۲۰ همشو می خوره تو همه چی تو لاکچری بودن و رانندگی لذت بخش تر و همه جا ماکان اوله
Alan.r
۱۶ مهر ۱۴۰۱شاید در اسپرت بودن ولی تو لوکس بودن پورشه هیچوقت نمیتونه با بنز رقابت کنه
علی جردن
۱۶ مهر ۱۴۰۱جک سال گفتی؟ بنز E کلاس که تو ایران سدان پولداراس تو کل دنیا تاکسی مردم عادیه اما هیچ وقت پوشه تاکسی نبوده پورشه سوپر اسپرت سوپر لوکس سازه
AMD
۱۶ مهر ۱۴۰۱باشه بنز بده پورشه خوبه
عارف
۱۶ مهر ۱۴۰۱واقعا سلیقه ایه
اگه هندلینگ خوب بخوای بی ام و
اگه لوکس و تجملاتی بخوای مرسدس بنز
ولی انتخاب من جیپ هستش
چون من رو یاد
داج دورانگو میندازه!
Royal Driver UK 70
۱۷ مهر ۱۴۰۱Alan.ir مواد و متریالی که پورشه استفاده میکنه از بنز ۷۰ برابر لوکس تر گرونتر و مرغوب تره. عرض اطلاع بهتره بگم پورشه گرونتره چون کیفیتش از بقیه هم وطناش بالاتره.
نویدی
۱۶ مهر ۱۴۰۱X3 با انجین خیلی کوچیکتر چه رقیب سرسختیه!
بی خیال اسم
۱۶ مهر ۱۴۰۱این کاری هست که یک بی ام و انجام می ده
Alan.r
۱۶ مهر ۱۴۰۱انتخابم مرسدسه چون هم بسیار زیبا و لوکسه و هم اسپرت و سریعه البته از جیپ و قابلیت های آفرودش نمیشه گذشت
بی خیال اسم
۱۶ مهر ۱۴۰۱درگ جالبی بود
انتظار داشتم جیپ تو رولینگ ببره
چون تو رولینگ دیگه تقریبا جرم ماشین بی تاثیر هست
و قدرت یا به اصطلاح همون شتاب ثانویه ماشین ملاک هست
و جیپ هم قدرتش بیشتر بود و هم گیربکسش zf هست!
سوشیانت
۱۶ مهر ۱۴۰۱متن رو نخوندی گفته با مشکل مواجه شد
مازیار
۱۶ مهر ۱۴۰۱😂😂😂خدایا
خوب مشکلش این بود که نتونست برنده بشه دیگه
نکنه فکر کردی صفحه کلاچ تموم کرد؟😂
بی خیال اسم
۱۶ مهر ۱۴۰۱یعنی ماشین دسته دو بوده؟
😂😂😂
viper2
۱۶ مهر ۱۴۰۱توی متن نوشته برای جیپ مشکلی پیش اومد .در کل این جیپ من طراحیشو خیلی دوست دارم و کیفیتشم واقعا خوبه . به نظرم انتخاب خوبیه . البته با احترام به دو خودروی دیگه .
سوشیانت
۱۷ مهر ۱۴۰۱دقیقا بعد دو نفر متعصب اومدم بهونه آوردن😂😂
سوشیانت
۱۷ مهر ۱۴۰۱اومدن*
T
۱۶ مهر ۱۴۰۱خودرو آمریکایی از آلمانی خیلی بهتره
طراحیش مخصوصا
AMD
۱۶ مهر ۱۴۰۱آلمانی از آمریکایی بهتره
امیر
۱۶ مهر ۱۴۰۱صنعت خودروسازی با آلمان شروع شد و واقعا هم در همه چی پیشرو و سرآمده و حرف اول رو میزنه
آمریکا به غیر از بخش فول سایزها حرف چندانی در سایر بخش ها نداره
سوشیانت
۱۷ مهر ۱۴۰۱دقیقا آمریکا صنعت خودروش از آلمان بهتره بعدش کی گفته آمریکا به غیر از اس یو وی فول سایز تو سایر کلاس ها حرفی برای گفتن نداره الان کدوم پیکاپ آلمانی مثل جی ام سی سیرا لوکس هست؟؟؟ کدوم سدان آلمانی تونسته مثل دوج چارجر و کادیلاک ct5 به سرعت بالای ۳۲۰ برسه
بی خیال اسم
۱۸ مهر ۱۴۰۱پیکاپ المانی😂😂😂
پیکاپ رو تو اروپا بی خیال شو
چون شرایط زندگی در اروپا و آمریکا فرق داره
و به همین دلیل پیکاپ ها خیلی پرفروش هستن در اروپا
در ضمن پیکاپ لوکس چکار می یاد
تو آمار فروش پیکاپ چند روز پیش هم حاکی از این هست که جمس سیرا با افت فروش مواجه شده
سلطان پیکاپ فورد هست و با رمِ کرایسلر رقبات می کنه
و هر دو شون هم چند سال از جنرال موتورز تو پیکاپ جلوترن
حالا کدوم سدان امریکایی تونسته به بنتلی فلاینگ اسپور برسه که ۳۳۳ تا می ره و سریع ترین هست؟!
کدوم سدان امریکایی تونسته شتاب زیر ۳ ثبت کنه؟
کدوم سدان آمریکایی به اندازه پورشه پانامرا و مرسدس آ ام جی gt63 در پیست سریع هست؟!
کدوم سدان امریکایی اندازه mercedec_Benz gt63 s e performanc قوی هست؟
حالا موتورترند تو مقایسه کادیلاک سی پنج بلک وینگ و بیمر ام ۵ سی اس و مرسدس جی تی ۶۳ آ ام جی
بی ام و رو اول اعلام کرد
اردلان
۱۳ دی ۱۴۰۱کدوم ماشین المانی با زیر ۱۵۰هزار دلار مثه وایپر میتونه ۱۳ رکورد بزنه؟
T
۱۶ مهر ۱۴۰۱جالب بود
امیرحسین
۱۷ مهر ۱۴۰۱فقط جیپ
VIPER
۱۸ مهر ۱۴۰۱مورد همی 🔥🔥🔥
گودرت امریکایی💪💪💪