سه شاسیبلند غولپیکر آمریکایی با نزدیک به ۳ تن وزن و بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت در مسابقات درگ و رولینگ به مصاف هم رفتهاند.
سنگینترین عضو این جمع تمام آمریکایی، جیپ گرند واگنییر با وزن ۲۸۸۳ کیلوگرم است. این شاسیبلند مجلل که بر اساس پیکاپ رم ۱۵۰۰ ساخته شده، یک نیروگاه ۶.۴ لیتری V8 همی با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۰ نیوتن متر گشتاور زیر کاپوت دارد. البته ارائهٔ این موتور از سال ۲۰۲۴ متوقف شده و جای آن را پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین با ۵۱۰ اسب بخار قدرت گرفته است. کادیلاک اسکالید اما همچنان از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 بلوک کوچک استفاده میکند که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو که شاسی شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ را زیر بدنهٔ شیک خود پنهان کرده است، ۲۷۳۷ کیلوگرم وزن دارد.
پیشرانهٔ لینکلن نویگیتور اما کاملاً با دو رقیب خود متفاوت است. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد. نویگیتور از لحاظ وزن با ۲۷۵۷ کیلوگرم، بین دو خودروی دیگر قرار میگیرد. انتقال نیرو در نویگیتور و اسکالید توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد که بهطور مشترک توسط فورد و جنرال موتورز توسعه پیدا کرده است اما گرند واگنییر از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF استفاده میکند.
ابتدا اسکالید و گرند واگنییر در برابر هم قرار میگیرند تا مشخص شود کدامیک برای به چالش کشیدن نویگیتور شایستهتر خواهد بود. در هردو مسابقهٔ رولینگ از سرعتهای ۶۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت، جیپ با وجود وزن بیشتر، اسکالید را مغلوب میکند و همین موضوع در مسابقات درگ هم تکرار میشود. هرچند اگر اسکالید V در این جمع حضور داشت اجازهٔ نفس کشیدن به رقبا نمیداد اما موتور بلوک کوچک تنفس طبیعی جنرال موتورز توان رقابت با نیروگاه بزرگتر همی را ندارد. در رقابت بعدی اما پیشرانهٔ سنتی همی حریف V6 توئین توربوی مدرن فورد نمیشود و نویگیتور بهجز رولینگ اول، در سه مسابقهٔ بعدی گرند واگنییر را مغلوب میکند. در این رقابت، لینکلن ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۱۳.۹ ثانیه طی میکند که برای خودرویی با این وزن و اندازه اعداد چشمگیری هستند.
مقایسه مشخصات فنی
جیپ گرند واگنییر | کادیلاک اسکالید | لینکلن نویگیتور | |
پیشرانه | ۶.۴ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۷۰ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۷۰ نیوتن متر | ۶۲۵ نیوتن متر | ۶۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۸۸۳ کیلوگرم | ۲۷۳۷ کیلوگرم | ۲۷۵۷ کیلوگرم |
قیمت | ۹۳,۹۴۵ دلار | ۸۳,۸۹۰ دلار | ۸۵,۲۶۰ دلار |
AMIN JAFARI
۱۵ خرداد ۱۴۰۳لینکولن واقعا ی جورایی خاص و پر پرستیژه و ی امریکایی لوکسه
froG-driVer
۱۷ خرداد ۱۴۰۳لینکلن لوکسه.جیپ اصیل و پر قدرت.کادیلاک هر دوشون🤪🤪🤪البته هر کدوم اجی خود دارن و جذاب😀😀
(Ali(chevynova
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ماشالاه هر ۳ تاشون
فقط همین ۳ تا هستن که لایق رقابت باهمن و از پس همدیگه برمیان
ماشالاه اصالتشون
ماشالاه وقار و پرستیژ بالاشون
(Ali(chevynova
۱۵ خرداد ۱۴۰۳تیتر رو نباید نوشت:
((درگ بزرگترین شاسی بلندهای جهان))
باید نوشت:
((درگ اصالتمندترین شاسی بلندهای جهان))
پیام
۱۵ خرداد ۱۴۰۳واقعا هر سه عالی هستن. انتخاب سخته
Kurosh33
۱۵ خرداد ۱۴۰۳چاپلوس ترین ادم دنیا وجود نداره….
میتر
۱۵ خرداد ۱۴۰۳مگه میشه نگفت : ماشالا امریکن کارز .
پیام۲
۱۵ خرداد ۱۴۰۳مدل دو در جیمنی وارد میشه؟
johnmarston
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ماشین های مورد علاقه روسای مافیا تو آمریکا
سلاطین جاداری و گولاخ بودن
راستگو
۱۵ خرداد ۱۴۰۳مافیای امریکا قدرتمند نیس
(ب اندازه سایر کشورا)
johnmarston
۱۵ خرداد ۱۴۰۳جدی میفرمایید ؟
یعنی مافیای نیویورک که پایتخت تجارت جهانیه از مافیای سیسیل قدرتمند تر نیست؟
درباره سابقه مافیای ایتالیایی نیواورلئان شنیدی که از قرن ۱۹ اونجا فعالیت دارن؟
یا مافیای شیکاگو که حتی قبل و بعد از آل کاپون هم قدرتمند بود و تو دوره کاپون به اوج قدرت رسید؟
راستگو
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ایتالیاو سیسیل کیلو چند
چشم اسکوبار کبیر رو دور دیدی؟
زیزیگولو
۱۵ خرداد ۱۴۰۳جای دوج دورانگو بین اینا خالیه
Taha Ayoobi
۱۵ خرداد ۱۴۰۳به نظرم نه.
چون اینا فول سایزن ولی اون میان سایزه.
زیزیگولو
۱۵ خرداد ۱۴۰۳درسته … ولی نمیدونم چرا جاشو بین اینا خالی دیدم و دوست داشتم اونم بود
Taha Ayoobi
۱۵ خرداد ۱۴۰۳اگه تیپ هلکت بود که به نظرم با اختلاف برنده میشد.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۵ خرداد ۱۴۰۳جیپ خدایی یه چیز دیگس البته با انجین همی
khashayar0
۱۵ خرداد ۱۴۰۳جیپ گرند واگنییر ایتالیایی با موتور بی ام و گیربکس ZF المانی عالیه بقیشون چیز خاصی نیستند
سوشیانت
۱۵ خرداد ۱۴۰۳جیپ نه ایتالیایی نه موتورش آلمانیه هوریکین موتور گروه کرایسلره
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/jeep/2023-jeep-grand-wagoneer-l-hurricane-i-6-first-test-review/&ved=2ahUKEwiMmtazwcGGAxW59gIHHRJXArIQFnoECBoQAQ&usg=AOvVaw0yDwi9a3PmA9EZjK3uv4nz
بی خیال اسم 2
۱۵ خرداد ۱۴۰۳نگفت موتورش آلمانی هست
گفت گیربکسش آلمانیه
فکر کنم از نظر تو ZF آمریکایی باشه
khashayar0
۱۵ خرداد ۱۴۰۳موتور هوریکین قطعا از روی موتورهای bmw کپی شده
گیربکس zf که مال آلمانه
لاستیک هاش هم احتمالا میشلن فرانسه باشه
شاید ورق فلزی که برای بدنش استفاده شده امریکایی باشه
———————-
امریکا هرچی داره از صدقه سر المان نازیه. از مصادره شرکتهای المانی بعد جنگ بگم یا از عملیات گیره کاغذ برای بردن دانشمندان آلمانی به امریکا. از شرکت یونکرس بگم که سال 1928 موتور با 700 اسب بخار ساخته و ……………
——————–
از ترامپ با هوش بالای اقتصادی با تبار المانی بگم یا از ایلان ماسک آلمانی (نیای چرتو پرت بنویسی کتاب زندگی نامه ایلان ماسک هست خودش اونجا گفته اجدادش المانیه) و ………………..
سوشیانت
۱۵ خرداد ۱۴۰۳موتور هوریکین کپی نشده دوست عزیز این یک لینک به عنوان مثال بود شما اگر سرچ کنید این موتور معروفه به هوریکین گروه کرایسلر در رابطه با گیربکس هم اکثر شرکت های خودروسازی خودشون گیربکس طراحی نمیکنن حتی خود آلمانی ها هم مثل بنز و بی ام و از همین zf استفاده میکنن در ضمن صنعت خودرو آمریکا خودش کلی اختراع داره نمونش همین گیربکس اتوماتیک
khashayar0
۱۵ خرداد ۱۴۰۳hurricane and S58 specification == DOHC, DI, bore 84.0mm, 90.0mm stroke, closed deck, water-to-air intercooler, plasma transfer wire arc wall
به نظر به طور تصادفی ویژگی های هر دو موتور عین هم هستند.
سوشیانت
۱۵ خرداد ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.caranddriver.com/news/a41589986/jeep-hurricane-inline-six-grand-wagoneer-tested-performance/&ved=2ahUKEwjSgPDVi8KGAxUu0QIHHTfVBboQFnoECDgQAQ&usg=AOvVaw0fmD5MAq3fW62RMJ25fKCd
ممکنه که در بعضی قسمت ها شبیه هم باشن ولی اگر کپی بود حداقل باید یک سایت اشاره میکرد کار اند درایور هم گفته موتور جیپ
khashayar0
۱۵ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت عزیز کار اند درایور یک مجله خودروییه اگه بخوای به این مجلات توجه کنی که هیوندا بهترین خودروساز جهانه ایونیک 5 بهترین پرفرمنس رو داره ، کوروت و 911 و فراری لافرای و لامبورگینی و فورد موستانگ و …… رو تو قوطی کرده. ؟؟؟
خیلی راحت میشه فهمید که یک موتور کپیه یا نه . حقیقت اینه که استلانتیس به دنبال کاهش هزینه هاس. و هرکاری میکنه که ای اتفاق بیافته. موتور بی ام و (s58/b58) هم که یک موتور خوب و با دوامه و هم مصرف سوخت کمی داره و الایندگی کمتری هم داره توانش هم به اندازه موتور همی است. راحت میتونه استاندارد های الایندگی امریکا رو پاس کنه.
سوشیانت
۱۶ خرداد ۱۴۰۳خشایار عزیز منبع شما چیه من دو تا منبع برای شما فرستادم که نشون میداد این موتور برای گروه کرایسلر هست یکی دیگه هم دیدم که همچین حرفی میزنه اون رو هم پیدا کنم میفرستم
khashayar0
۱۵ خرداد ۱۴۰۳https://hbr.org/2014/05/why-germany-dominates-the-u-s-in-innovation
Taha Ayoobi
۱۵ خرداد ۱۴۰۳خشایار چرا آلمان درحد اینا چیزی نداره؟
راستگو
۱۵ خرداد ۱۴۰۳حالا اقا خشایار نظرشو بگه اما نظر من اینه ک اینا تو المان مشتری ندارن .ینی شایدم باشه ها اما بدرد تولید انبوه نمیخوره تو اروپا نمیخوره چون سلیقه اروپایی بیشتر حمع و جور و مقرون به صرفه هست
khashayar0
۱۵ خرداد ۱۴۰۳طاها عزیز دلایل زیادی میتونه داشته باشه:
اول اینکه فرهنگ و جغرافیای آمریکا جوریه که بزرگتر به معنی بهتره. اینکه یک suv معمولی (یا مید سایز) چه محدودیتی داره که حالا 20 سانت به محورش اضافه کنی یک کلاس جدید به اسم فول سایز ایجاد کنی؟؟ تازه هرچه ابعاد خودرو بزرگتر بشه پایداری و هندلینگ کم میشه. وزن هم اضافه میشه.
با توجه به معماری شهری کشورهایی اروپایی خیابان ها و کوچه ها برای این ابعاد ساخته نشدن . باز هم میگم کلاس suv های بزرگ در عمل بی کاربردن در واقع اندازه یک ون هستند. میتونی سرچ کنی که چرا در اروپا استیشن واگن طرفدار زیادی داره یا چرا وانت ها در اروپا طرفدار ندارند. یا چرا x class بنز شکست خورد؟
در واقع چون نیازی به این کار ندارند. وگرنه خیلی راحت میشه نسخه فول سایز gls و bmw xm و کاین و … رو با افزایش فاصله محوری ساخت و ازش یه فول سایز در آورد. تکنولوژی جدیدی که نمیخواد فقط اندازش یکم بزرگتره.
——————————————————
Taha Ayoobi
۱۵ خرداد ۱۴۰۳خشایار جون این همه مهندسی وتکنولوژی رو خیلی سریع بردی زیر سوال، من هنوز موندم.
چجوری میگی فقط اون خوبه بقیه شون چیز خاصی نیستن؟
قبول دارم که اروپا خیلی به پیکاپ و suv فول سایز علاقه ندارن ولی چون اونا علاقه ندارن شد بی مصرف؟
همون 20 سانت اضافه باعث میشه که اسکالید و نویگیتور و واگنیر بتونن 8 نفر رو در آرامش کامل حمل کنن ولی GLS و X7 ردیف آخر راحتی نداشته باشن، و یا اینکه فاصله محوری بزرگتری هم دارن، هندلینگ شون کم و کسری از اونا نداره.
khashayar0
۱۶ خرداد ۱۴۰۳** چجوری میگی فقط اون خوبه بقیه شون چیز خاصی نیستن؟ **
از روی تعصب اینو میگم 😆
ولی جدای از شوخی یک دلیلش مصرف سوخته که ماشین های امریکایی بشدت پرمصرفن و الایندگی زیادی دارن همین باعث شده که به تسلا حق الایندگی بدن دلیلشم استفاده از ساختار های قدیمی موتوره مثل همی مثل ls , …
——————
مردم اروپا بخاطر نداشتن منابع فسیلی و به تبع گران بودن بنزین به سمت کاربرد محور بودن خودرو ها حرکت کردن مثلا فرض کن میخوان یه خودروی خانوادگی بگیرن اولویتشون جا دار بون و فضای بار خوبه که استیشن براشون بهترین گزینه اس هم اندازه بزرگی نداره و هم مصرف پایینی داره و صندق عقب جاداری هم داره در صورتی که سدان این ویژگی رو نداره
——————-
در مورد ردیف سوم هم اینجوری نیست ورود و خروج ازش سخته و در واقع فضای بار رو کاهش میده. الان هم خانواده 8 نفره خیلی کمن . کسی هم با اینا نمیره افرود سنگین فوقش تا یه روستایی یا جایی با ناهمواری کم میرن. فود برانکو و … برای افرودن.
——————————–
در پایان هم به نظرم خیلی از کلاس های خودرویی اضافیه . مثلا بنز کلاس A , B اضافین. پورشه ماکان و 718 اضافین. اس یو وی های فول سایز اضافین. و ………
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۳قربون آدم راستگو😂
ورود و خروج به ردیف سوم رو نمیدونم ولی هم تست هایی که از ماشینا هست میگه راحته، هم خودم از نزدیک جی ام سی یوکان و شورلت سابربان رو دیدم، واقعا راحته.
و حتی در وضعیتی که سه ردیف صندلی بالا باشه، فضای بارش اندازه صندلی خوابیده سه ردیفه های دیگه اس.
اینا که اصلا برای آفرود سنگین نیستن.
ماکان و 718 رو نظری ندارم ولی کلاس A و B همونطور که گفتی برای اروپا به درد میخوره و اس یو وی فول سایز هم برای سفر های دسته جمعی عالیه.
سوشیانت
۱۶ خرداد ۱۴۰۳خشایار یواش یواش داری نشون میدی که رو آلمان تعصب داری یه ماشین فول سایز واسه چی باید هندلینگ خوبی داشته باشی در ضمن ماشین های آمریکایی حدود چهل پنجاه سانت طول بیشتری دارن نتیجش شده فضای بار بسیار زیاد در حالی که مثلا همین x7 فقط ۳۶۰ لیتر فضا داره و بر خلاف آلمانی ها که همه ماشین هاشون مشکل تنگی ردیف سوم دارن آمریکایی ها با این مشکل رو به رو نیستن در ضمن تا جایی که میدونم ون با اس یو وی زمین تا آسمون فرق داره در ضمن استیشن ردیف سوم نداره و برای خانواده های پرجمعیت مناسب نیست
سوشیانت
۱۵ خرداد ۱۴۰۳مازیار معمولا از پنج سالگی خانواده ها شروع میکنن به آموزش کودکشون که خیلی از حرف ها مناسب نیست از جمله مسخره کردن اسم دیگران ولی خب متاسفانه شما یاد نگرفتید
jalopy
۱۵ خرداد ۱۴۰۳کادیلاکه عجب رخی داره واقعا
Taha Ayoobi
۱۵ خرداد ۱۴۰۳اختلاف های 0.5 ثانیه ای خیلی اهمیت نداره، همه شون عالی ان.
علیزاده
۱۵ خرداد ۱۴۰۳تنها ماشینایی که هنوز امریکایی موندن
۱۵ خرداد ۱۴۰۳انتخاب من
اسکالید پلاک گذر رو شیشه عقب و جلوش و پلاک آمریکا روی جای پلاکش و پرچم 🦁☀️ رو شیشه عقبش و دور دور تو شهر😆
ابوالفضل
۱۵ خرداد ۱۴۰۳هر سه عالی 👍🏻
انتظار نداشتم تو درگ لینکلن بتونه جیپ رو بزنه
ولی عالی عملکرد حتی تو رولینگ هم رقابتشون حساس بود
آمریکن عشقه ❤️
Kurosh33
۱۵ خرداد ۱۴۰۳هر سه عالیین انقدر عالین نظری ندارم.
ماکان
۱۵ خرداد ۱۴۰۳سلام . از نظر من اگر که جی ام سی یوکان هم در این درگ حضور داشت بهتر بود
آرش
۲۸ تیر ۱۴۰۳این سه تا عالی بودن همه شون پر قدرت هستن فعط ای کاش جی ام سی یوکان و شرولت تاهو هم بودن.