مرحلهٔ مقدماتی، گروه هفدهم، شاسیبلندهای فول سایز لوکس، دوئل چهارم
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس بنز GLS و رنجروور
مجموع آراء: ۱۴۴۴
آراء مرسدس بنز: ۹۰۹
آراء رنجروور: ۵۳۵
پیروز دوئل: مرسدس بنز GLS با کسب ۶۳ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
کادیلاک اسکالید | لکسس LX |
کادیلاک اسکالید | |
لینکلن نویگیتور | اینفینیتی QX80 |
لینکلن نویگیتور | |
مرسدس بنز GLS | رنجروور |
مرسدس بنز GLS | |
بامو X7 | جیپ گرند واگنییر |
؟ |
جیپ گرند واگنییر
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۱
پلتفرم: DT رم
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: مجموعهای خیرهکننده از ویژگیهای لوکس و تکنولوژیک، سواری ساکت و آرام در مسیرهای طولانی بزرگراهی، کابین بسیار بزرگ و جادار، سیستم تعلیق بادی، پیشرانهٔ V8 بهصورت استاندارد
نقاط منفی: مصرف سوخت وحشتناک، ظاهر یکسان با مدل ارزانتر واگنییر، مانور پذیری پایین به خاطر اندازه و وزن زیاد، سواری پُرتکان در مسیرهای ناهموار حال و هوای لوکس خود را کاهش میدهد
چکیده: گرند واگنییر بزرگترین و لوکسترین جیپ تاریخ محسوب میشود اما برخی ایرادات عجیب، ادعای تجمل آنرا زیر سؤال میبرند
بامو X7
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۸
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سواری راحت و کابین ساکت، پیشرانههای نرم و قدرتمند، شتاب خوب با هر پیشرانهای، ویژگیهای لوکس و تکنولوژیک عالی
نقاط منفی: کابین کوچکتر از رقبا با فضای محدود در ردیف سوم صندلیها، هندلینگ نهچندان جالب به خاطر تمرکز روی راحتی، جلوپنجرهٔ زشت، تا شدن برقی صندلیها خیلی کُند انجام میشود
چکیده: با وجود محدودیت فضا در داخل، X7 یک شاسیبلند بزرگ و مجلل با پیشرانههای دلپذیر است
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو X7 M50i | جیپ گرند واگنییر | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 | ۶.۴ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | ۵۳۰ اسب بخار | ۴۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۶۱۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۲ ثانیه | ۵.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۷ ثانیه | ۱۴.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت | ۱۷۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۳ لیتر | ۱۰۰ لیتر |
وزن | ۲۶۰۰ کیلوگرم | ۲۹۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۷۰۰ کیلوگرم | ۴۵۰۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۱۶۴ میلیمتر | ۵,۴۵۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۰۴ میلیمتر | ۳,۱۲۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۴۰ لیتر | ۷۶۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۶ یا ۷ نفر | ۷ یا ۸ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۷۵,۸۹۵ دلار | ۸۹,۸۴۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۱۰۰,۷۹۵ دلار | ۸۹,۸۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Erfan
۲۱ مهر ۱۴۰۰از حق نگذریم BMW هم ظاهر بهتری داره هم پرفورمنس بهتر، با این اوصاف از اون اختلاف قیمت میشه چشم پوشی کرد.
taha malek
۲۱ مهر ۱۴۰۰من واقعا نمیدونم بکدوم رای بدم دو تاشون هم عالین من رو قانع کنید
ممد ژانگولر
۲۱ مهر ۱۴۰۰صد در صد bmw x7
به قدری با کیفیته که جیپ در برابرش پرایده
Ali
۲۶ دی ۱۴۰۱داداش جیپ از bmw لوکس تر هستش و از کیفیت هم با bmw برابری میکنه فقط تنها ایرادی که داره خیلی سنگین و گنده هستش
Aboalfazl demon
۲۱ مهر ۱۴۰۰ولی من طراحی داخلی جیپ رو بیشتر دوست داشتم به عنوان یک محصول لوکس
Reza Waffen SS
۲۱ مهر ۱۴۰۰هیچ وقت کیفیت رو فدای کمیت نکنید.
Mad.z.Max
۲۱ مهر ۱۴۰۰دقیقا توضیح میدی چه ربطی داشت؟
Reza Waffen SS
۲۱ مهر ۱۴۰۰صددرصد بامو X7
Moein
۲۱ مهر ۱۴۰۰صد البته جیپ ✌️
مازیار
۲۱ مهر ۱۴۰۰نتیجه این دوئل و اغلب دوئل های دیگه ، درواقع آمار تعداد فن های برند مربوطه در سایت هست
Karl Benz
۲۱ مهر ۱۴۰۰الان من فن بی ام و هستم ؟
GT
۲۱ مهر ۱۴۰۰و در صدر مرسدس قرار داره
MC20
۲۱ مهر ۱۴۰۰مواففففففففففففففففففففففففففففففقم .
Swedish arrogant tiger
۲۱ مهر ۱۴۰۰اجازه بدید زشتی و زیبایی سلیقه ای باشه، چطور میشه چنین دلیل مزخرفی برای نقاط منفی بیان کرد؟!
Kf
۲۱ مهر ۱۴۰۰حرف دلمو زدی
Mad.z.Max
۲۱ مهر ۱۴۰۰خدایی جلوپنجره جدید ب ام و ضایس دیگه خب
مهردادکمال
۱۴ آبان ۱۴۰۰بنظرم به x7این جلوپنجره خوب نشسته یجورایی لوکس جلوه میکنه
امین
۲۱ مهر ۱۴۰۰دلیلی واسه رای دادن به جیپ نیست قیمت کمتر دلیل نشد بحث خود ماشین هست که بی ام و هم نشون میده چرا قیمتش بالاس دوعل رو هم که بی ام و داره میبره😁
Arman
۲۱ مهر ۱۴۰۰هر دو عالی هستن
ولی بیمر
علی
۲۱ مهر ۱۴۰۰ب ام و رو ترجیح میدم به شخصه
امیر
۲۱ مهر ۱۴۰۰نمی دونم چی بگم هر دو بسیار عالی و خیره کننده هستند.
ولی فکر می کنم جیپ چون توی بعضی قسمت ها برتری داره.
مهردادکمال
۲۱ مهر ۱۴۰۰بی ام و مدرنتر و پیشرفته تره
Ali
۲۷ بهمن ۱۴۰۱آخه کجای BMW مدرن تر و پیشرفته تر از جیپ هست خود پدال نوشته که دارای ویژگی های خیره کننده ی لوکسی و تکنولوژیکی ، بعدش هم هر دو عالی هستن ولی از نظر کابین جیپ بهتره و مدرن تر هست
shayan demon
۲۱ مهر ۱۴۰۰فقط جیب هشت سلندر
گروه کرایسلر اگه بخواد ماشین لوکس و گرون بسازه، جیپ گرند واگنییر رو میسازه که بامو X7 جلوش جرئت عرضاندام نداره
Sina10
۲۱ مهر ۱۴۰۰برخلاف انتظار اولیه بسیار به هم نزدیکن
گرند واگونییر مشکلاتی داره که نمیشه ازشون گذشت
مصرف سوخت اصلا خوب نیست
نسب به بامو ضعیف تر و کند تره ،جالب اینجاست موتورش ۲ لیتر حجیم تره! البته دو تا توربو هم کمتر داره!
توی قیافه هم بشخصه از قیافش خوشم نمیاد
کابینشون جیپ جذاب تر بود اما فرمونش و اون نوشته گرند واگونییر روش یه جوریه به نظرم ،
اما بامو
قیافش به نظرم اونقدر هم زشت نیست ، اتفاقا به نظرم زیبا از تر جیپه ، جلوپنجره اش هم در بعضی نما ها خیلی بزرگه ولی توی جاهای دیگه متناسب و زیباست
احساس میکنم مشکل از چراغاشه که باید کمی بزرگتر میبودن
اما بطور کلی عکسی که تو متن گذاشتین به نظرم X7 زیبا توش دیده میشه
میشه دید بامو خیلی خیلی سریعتر ، قوی تر و پر گشتاور تره
مصرف سوخت کمتری هم داره ، اما به کوچیک تره و بهش تو متن هم اشاره شده ، و کابینش هم به نظرم مثل جیپ جذاب نیست
ظرفیت بکسل هم تو متن بهش اشاره شده به نفع جیپ هست اما بعید میدونم کسی با این محصولات فوق لوکس از این کارا کنه😅
حجم صندوق هم به نفع جیپه
در کل بخوایم حساب کنیم ، جیپ تعداد مزایاش بیشتره و تمام مزایای یه SUV رو داره ولی معایبی داره که قابل چشم پوشی نیست
بامو یه سدان لوکس و سریع رو SUV کرده که امکانات شاسی بلندی کمتری داره ولی خب وجود مزایا همون سدانه ، بهش کمک میکنه
قیمت هم به نفع جیپه
اگه داشتیم درباره SUV های میان رده بحث میکردیم انتخابم با کیلومتر ها فاصله جیپ بود ولی چون بحث SUV های لوکس و رده بالاست پرفورمنس و ویژگی های فنی عجیب جیپ و مصرف سوختش که بالاتر از این عدد توی جدول هم میشه و وزن بسیار بالاش ، باعث مساوی اعلام کنم و با سلیقه تصمیم بگیرم ، سلیقه هم که اسمش روشه ، سلیقه است ، به X7 رای دادم با اینکه ازش خیلی خوشم نمیاد ، مخصوصا بخاطر قیمتش
اصلا از این کلاس کلا خوشم نمیاد ، چون اگه دنبال اس یو وی هستی برو یه افرودر مثل رانگلر یا برانکو
اگه دنبال لوکس بودن هستی سدان هایی مثل اس کلاس خیلی بهترن
اگه هم ترکیب اینا رو میخوای میشه ماشینای این کلاس که هنوز دلیل SUV بودنشون رو نمیدونم
تنها ماشینی که به نظرم هم لوکسه و هم Suv واقعی ، جی کلاس و رنجروور هستن که زیادی گرونن ، رنجروور هم زیادی قدیمیه ، بین این کلاس هم اسکالید و نویگیتور و با فاصله بعد از اینا X7 ماشین های خوبی هستن ، که بیشتر بخاطر تجربه زیادشون تو این کلاسه
محمد امین
۲۱ مهر ۱۴۰۰قیمت bmw ۱۴ هزار دلار کمتره
جیپ ۸۹ هزار دلاره و bmw ۷۵ هزار دلار
قیمت نسخه ی مورد تست یکمی گرون شده
Sina10
۲۱ مهر ۱۴۰۰خب من نسخه تست شده رو در نظر گرفتم
چون نسخه های ضعیف تر و ارزون تر X7 که مثل این مدلش ، این توانایی پرفورمنس و سرعت رو نداشتن
Sina10
۲۱ مهر ۱۴۰۰برای مثال نسخه XDrive40i ، قدرتی حدود ۳۴۰ اسب بخار داره از موتور ۳ لیتر معروف بامو ، که خیلی کمه واسه یه ماشینی با این ابعاد
واسه همین نمیشه نسخه های ارزون تر رو حساب کرد
مدل X5 M50i مدل پرچمدارشه ( البته اگه الپینا رو حساب نکنیم)
سهند
۲۱ مهر ۱۴۰۰کاملا موافقم
رای من بدون شک x7 است. در ضمن اگر g کلاس را با x7 و gls و رنجرور مقایسه کنیم (از توانایی های آفرود صرف نظر کنیم) جی کلاس هیچ برتری ندارد اما اگر آفرود هم مهم باشد بازم رنجرور انتخاب بهتری است چون در آفرود نزدیک هم هستند ولی در آنرود رنجرور با اختلاف بهترین است.
اگر رنجرور مشکلات قابلیت اطمینان نداشت واقعا بی نقص بود.
Mad.z.Max
۲۱ مهر ۱۴۰۰اختلاف مصرف سوخت ۲ لیتر هستا! از اونطرف ولی انجین جیپ مثبته ۶ لیتر هست با تنفس طبیعی! از طرفی این انجین به سادگی قابلیت شارژ شدن با سوپرشارژر رو داره که خب تبدیلش میکنه به یه هیولای بی رحم! البته همینجوریش هم برای من بسیار جذابه. کلا من انجینهای حجیم و تنفس طبیعی رو عجیب دوست دارم
Sina10
۲۱ مهر ۱۴۰۰این عدد در واقعیت خیلی بیشتر میشه
دوم اینکه وقتی اون ماشین ۶۰ اسب بخار و ۱۳۰ نیوتن متر ضعیف تره ، تازه ۳۰۰ کیلوگرم هم سنگین تره
خب یعنی این موتور همه جوره بدتره دیگه
اونقدر هم حجیم تر نیست ، کلا ۲ لیتر حجیم تره
هر دو هم V8 هستن
من خودم از طرفدارای موتور های حجیم امریکایی هستم ولی این کلاس SUV های لوکسه نه ماسل کار ها!
موتور باید بزرگ باشه تو این کلاس ، ولی ۲ لیتر حجم بیشتر و قدرت و سرعت و گشتاور کمتر با حدود ۹۰ هزار دلار قیمت گرند واگونیر و شتاب صفر تاصد نزدیک ۶ ثانیه خیلی خوب نیستا!
یه نکته که یادم رفت بهش اشاره کنم نام جیپه ، بله واگونیر یکی نام بزرگ تاریخ خودروسازیه ولی تو این دورانی که نبودش ، جیپ بیشتر به عنوان شرکتی با محصولات سطح متوسط و یا ارزون قیمت شناخته شده و بامو هم به عنوان شرکت رده بالا و متوسط رو به بالا
همچنین شباهت های زیاد طراحی بین واگونیر و گرندواگونیر هم مشکلیه واسه یه ماشین لوکس
واسه اونی که دنبال ماشینه لوکسه این موارد هم مهمه
باید دید ایا تو فروش تاثیر میزاره یا نه
Mad.z.Max
۲۱ مهر ۱۴۰۰کلا دو لیتر حجیم تره؟ ینی دو لیتر حجم بیشتر کمه؟؟؟؟ امیدوارم این رو صرفا از روی تعصب گفته باشی و نه از روی دانسته های قبلی..
ضمن اینکه تمام دنیا میدونن انجین تنفس طبیعی دیرتر از انجین شارژ شده دور میگیره (همین موتور روی گرند واگونییر رو روی محصولات دیگه با سوپرشارژر هممون میدونیم چقدر وحشتناک دور میگیره)
بخدا مطمئنم خودت همه ی اینا رو بهتر از من میدونی، ولی خب علاقت به سمت ب ام و هست دیگه.
دل که پیش چیزی (یا کسی :) ) گیر کنه، دیگه باقی صحبتا کشکه
Amir Machine
۲۱ مهر ۱۴۰۰سینا جان
اگه قرار مصرف واگنییر تو واقعیت بیشتر بشه، خب پس مصرف X7 هم بیشتر خواهد بود!
نمیشه که اختلاف عدد اعلامی و واقعی فقط برای یه طرف باشه که!
ضمناً این اعداد مصرف سوخت توسط سازمان EPA آمریکا بعد از انجام آزمایشهایی که شرایط واقعی رو شبیهسازی میکنن اعلام میشن و بسیار به مصرف واقعی نزدیک هستن
Sina10
۲۲ مهر ۱۴۰۰اینکه طرفدار بامو هستم که پیش همه دوستانی که نظرات منو خوندا باشن اشکار هست ، ولی من بشخصه از X7 و محصولات الان بامو خوشم نمیاد
و دلیلی هم برای تعصب روی X7 ندارم
بله این موتور با تقویت شدن و تنفس غیر طبیعی، خیلی بهتر میشه ولی الان بحث سر توانایی ارتقا موتور نیست ، اگه بحث سر این باشه موتور ۴.۴ لیتر بامو که روی M8 و M5 استفاده شده قابلیت های زیادی داره ، یا چرا راه دور بریم ، الپینا خودش دست به ارتقاX7 زده و نتیجه اش مشخصه
الان ما داریم اعدادی که توی این دو نسخه نوشته شده بحث میکنیم
بله از تفاوت های موتور تنفس طبیعی و توربو اطلاع دارم ولی اگه داشتیم درباره ماسل کار ها یا افرودر ها ( که استهلاک براشون اهمیت داره) نظر میدادیم ، بله اونجا وضع متفاوت بود ، اما عملکرد فنی بهتر با بامو هست و خب کسی که میخواد یه SUV لوکس بخره به عملکرد فنی توجه میکنه دیگه ، اون از تفاوت تنفس طبیعی و توربوشارژ چی میدونه؟
درباره حجم موتور حرفو پس میگیرم ، بله اختلاف حجم بالاست ، کمی درباره این حرف زیاده روی کردم ولی خب واسه یه SUV بزرگ و لوکس بالارده انچنان ضروری نیست که حتما موتوری با این حجم داشته باشه
درباره مصرف سوخت ، بله X7 هم قطعا پرمصرف تر از این حرفاست اما حرفم اینه که این تفاوت در مصرف سوخت بین X7 و گرند واگونیر در واقعیت بیشتر میشه ، البته باک بزرگتر جیپ امتیاز مثبت مهمیه
M.K karimi
۲۱ مهر ۱۴۰۰دوئل سختیه ….
اگه بحث طراحی باشه واقعا بی ام و اون حس لوکس بودن و سنگینیه چیپ رو نداره …. ( البته سلیقه ایه شاید کسی حس اسپرت بودن رو برای این کلاس بیشتر بپسنده )
اما واقعا ایرادات جیپ یکم زنندست و قطعا بیمر خیلی قابل اطمینان تر بنظر میاد از لحاظ پرفورمنس و فنی هم که سر تره . بنظرم میشه اون بیست هزار تا رو هم به حساب آمریکایی بودن جیپ و بی ام و بودن بی ام و گذاشت و دوست باواریاییمون رو با شک و تردید خرید !
Elmiraj
۲۱ مهر ۱۴۰۰یه SUV به شاسی نردبانی ، جادار بودن و قدرت آفرود معروفه…
آنرود و شتاب از شاخصه های کراس اور و سدانه ، نه ماشینی در این سایز…!!!
.
.
قطعا به SUV رای میدم
دانیال_Surrey،England
۲۱ مهر ۱۴۰۰مرحبا دوست عزیز.
واقعا با این جملت کلاس بندی جدیدی رو به صنعت خودرو معرفی کردی!!
..
تو این کلاس اولویت با لوکس بودن و راحتیه نه قدرت آفرود و…
کسی که شاسی نردبانی،جادار بودن و قدرت آفرود میخواد میره برانکو و…میخره.
یه کلام بگو چون آمریکایی انتخابم همینه.
عینه رفیقت یانکی رک باش.
porsche 919 hybrid evo
۲۱ مهر ۱۴۰۰بابا دقیقا
زدی تو خال
انتخاب من ب ام و X7 هستش
چون به نظرم زیبا و کاربردی و لوکس هست به اندازه
با موتور کوچکتر قدرت بیشتری میگیره و در خیلی از نقاط از جیپ قوی تره
Mad.z.Max
۲۱ مهر ۱۴۰۰بالا بری پایین بیای، محصولات تاتا لندروور، مخصوصا کراس اوور جدید دیفندر هیچورقت در حد آفرودر ها نیستن. اسکی باز هم اسکی بازای قدیم.. :))
سطح بالای منی تو :)
mos
۲۱ مهر ۱۴۰۰یه SUV فول سایز لوکس به سواری نرم و راحت معروفه.
ضمنأ هر ماشینی با شاسی نردبانی آفرودر نیست!
AMG GT R
۲۱ مهر ۱۴۰۰بی ام و رو دوست دارم
در خصوص کیفیت هم که خودتون میدونید کدوم کمپانی چجوریه…
Mad.z.Max
۲۱ مهر ۱۴۰۰بله، میدونیم که در رده بندی کیفیت امسال و سال گذشته، جیپ از ب ام و بهتر عمل کرده! (قبل از هرگونه جیغ و داد، به مقالات و آمارهای موجود در همین سایت و سایت های خارجی مراجعه کنید)
Clean energy
۲۱ مهر ۱۴۰۰داخل جیپ چقد خوشگله:) ولی من بازم بی ام و رو انتخاب میکنم چون به نظرم سر تر هست اما واقعا کابین جیپ خیلی مدرن تره
GT
۲۱ مهر ۱۴۰۰الان میفهمم چه اشتباهی کردم تو دوئل قبلی به رنجروور، بزرگ خاندان شاسی بلند های فوق لوکس رأی ندادم، پشیمانم، درگیر اعداد و ارقام بالاتر GLS شده بودم😓
Mad.z.Max
۲۱ مهر ۱۴۰۰تاتا لندروور و زیرمجموعشون رنجروور از ضعف شدید کیفیتی بهره میبرن!!
ببخشید، رنج میبرن
Sina10
۲۲ مهر ۱۴۰۰فکر میکنم یکی از دلایل مشکلات فروش جگوار لندروور همینه دیگه
وضع لندروور انچنان بد نیست ولی جگوار فاجعه!!
همتون از امارش خبر دارین نیاز به دادن امار اضافی نیست
مشکل کیفیتی ، با اینکه خیلی سال از این نسل رنجروور و کلا محصولات جگوار لندروور میگذره و اکثر محصولاتشون از قدیمی های بازار هستن ، اما هنوزم میشه دید توی قابلیت اطمینان وضعش خرابه و مشول حل نشده
البته من رنجرور رو به GLS ترجیح میدم اما مشکلات محصولات جگوار لندروور رو نمیشه نادیده گرفت
Mad.z.Max
۲۳ مهر ۱۴۰۰آره دیگه
من توی دنیای واقعی (منظورم برای استفاده شخصی هست، نه صرفا نقد کردن) همیشه کیفیت و کارایی برام به ظاهر و آپشن و پرفورمنس ارجحیت داره. البته قرار نیس همه مثل من باشن و هرکس سلیقه ای داره.
اما توی تولیدات خودرویی آخرش دلم با اونیه که جون سخت تره. مثلا وسیله زیر پای خودم همیشه ژاپنی دست دوم بوده، همیشه. البته اون اوایل که هنوز کامل درک نکرده بودم سلیقه و نیاز خودمو، یه ۲۰۶ تیپ شیش گرفتم، بعد با سمند ای اف عوض کردم، سه ماه بعد ریو گرفتم، بعد اومدم رو لنسر. و دیگه موندم رو لنسرای مختلف و تغییرات و مادیفیکیشنایی در حد بودجم..
توی اس یو وی ها هم اگه روزی قدرت انتخاب داشته باشم، میرم روی اونی که پیچیدگی فنی کمتری داشته باشه، مثلا انجین تنفس طبیعی رو من بینهایت دوست دارم (چون نگاهم به ماشین داشتن واسه طولانی مدته، مثلا یکی دو سال نگه نمیدارم، دست کم ۵-۶ سال میخوام ماشین باشه واسم) البته سوپرشارژ هم خیلی دوست دارم بعد از تنفس طبیعی، چون به مراتب نگهداریش ساده تر از توربوشارژ هست. حالا هفت هشت سال پیش که ۲۱-۲ سالم بود، عااااشق توربو و تویین توربو بودم، فکر میکردم در آینده حتتتتما سمتش میرم. ولی خب بعد سلیقم عوض شد.
در نهایت اینکه اینا همه بحث نوع استفاده و سلیقه شخصیه. ینی تعصبات اگه کنار برن، آخرش نوع و استایل زندگی میمونه و نوع کاربری و سلیقه :)
Ali
۱۹ آبان ۱۴۰۱آخه داداش جیپ ۲۹۰۰ کیلوگرم وزن داره تازه هم از نظر قدر و قواره نسبت به بی ام و بزرگ هست پس طبیعی هستش که هندلینگ ضعیفی نسبت به بی ام و داشته باشه و بعدش هم اگه بحث از قدرت پیشرانه بشه ، پیشرانه ی جیپ قوی تر از بی ام و هست چون بی ام و دارای توربو شارژر هست ولی جیپ تنفس طبیعی هست و اگه بی ام و هم تنفس طبیعی میشد قدرتش از جیپ هم کمتر میشد . و از نظر مصرف سوخت هم چون پیشرانه ی جیپ ۶.۴ لیتر هستش پس طبیعی هست که مصرف سوخت بیشتری داشته باشه و چون حجم پیشرانه ی جیپ بیشتر هستش پس از نظر بکسل کشی هم جیپ بیشتر هستش .
Karl Benz
۲۱ مهر ۱۴۰۰قبل از خوندن مقایسه اومدم به جیپ رای بدم که مقایسه رو خوندم نظرم برعکس شد
MC20
۲۱ مهر ۱۴۰۰با علم به اینکه لوانته ی تروفعو با این دو تا اسباب بازی توو یک سگمنت نیست ولی جواب من به این سوال لوانته ی تروفعو هست . با احترام به نظر همه دوستان ، bmw یعنی اصطهلاک در حرکت کردن و هرچه وزن bmw شما بیشتر باشه باید حجم جیب شما هم بیشتر باشه و مالکان bmw مزه ی تلخ این حقیقت رو چشیدن . اون واگونییر آشغال هم ، از برندی میاد که این رو واسه جوری جنسش سرهم کرده ، حتی ارزش نقد کردن هم نداره . جیپ هیچ وقت جیپ نبوده ، همیشه چیپ بوده ، این سگمنت ها به گروه خونی چیپ نمی خوره .
Mad.z.Max
۲۱ مهر ۱۴۰۰اون که شما میفرمایید استهلاک هست و با مقوله اصطکاک بسیار متفاوت..
ضمن اینکه مازراتی و تولیداتش رو هم بسیار دوست دارم، اما خب به طرز وحشتناکی مستهلک میشن در کوتاه مدت و میان مدت.
از افت قیمتشون هم من چیز زیادی نمیگم، تشریف ببرید توی سایت های فروش خودروی آمریکایی و خودتون ببینید که مازراتی های ۱۰۰ هزارتایی که دو یا سه سال کار کردن رو به قیمت زیر ۳۰ هزار تا آگهی کردن. گرن توریزمو، گیبلی و … ۲۰۱۶ و قدیمیتر، در بهترین وضع ممکن زیر ۲۵ هزار دلار.
این حجم از افت قیمت بی دلیل نیست دوست جون
MC20
۲۱ مهر ۱۴۰۰این که زبان عربیم به خوبی شما نیست رو به بزرگی خودت ببخش ، تقصیر من نیست آخه من عرب نیستم ولی بهتر بود از واژه هدرروی یا تلفات استفاده می کردم به هر تقدیر حق با شماست . در ضمن نمی دونم چه قدر با هزینه ی نگهداری ماشین های مازراتی و فراری آشنایی داری ولی این هزینه ها پدر صاحب بچه رو در میاره قبلا به یکی از دوستان گفته بودم توی یک کامنتی همون رو براتون دوباره می نویسم : این افت قیمت در مدل های کارکرده ی مازراتی ، به دلیل هزینه های بسیار بالای نگهداری مازراتی هست نه کیفیت پایین این اتوموبیل ها به عنوان مثال روغن موتور مخصوص مازراتی قیمتش برای یک سرویس :
250.50 total labor
241.88 total parts
00.0 total sublet
0.00 total G O G
21.49 total MISC CH
0.00 total MISC DISC
34.05 total TAX
547.92 total invoice
این هزینه برای کواتروپورته s مدل 2014 است که در سال 2019 انجام شده ، برای روغن اصلی خود مازراتی در اون مدل به نام pennzoil platinum euro که تازه از روغن shell oltra که اون هم برای مازراتی توصیه شده احتمالا ارزون تر هست و هنوز هزینه فیلتر هوای اصلی و فیلتر روغن اصلی و بقیه موارد مصرفی رو اگه حساب کنی می بینی برای کسی که این ماشن رو سال 2019 به قیمت 29900 دلار خریده اصلا نمی صرفه . طرف هر دفعه می ره سرویس باید 1000 تا 1500 تا برای مصرفی جات بگذاره کنار واسه همینه مردم از ماشین ایتالیایی می گرخن ، خلاصه برای استهلاک نیست و اگه بعد چند سال ماشین های همه برند ها بروند روی داینومیتر ، اون وقت مشخص می شه ماشین های کارکرده ی کدوم برند ، بیشتر مستهلک شدن و توان از دست دادن و ….. بماند .
قهرمان این رشته BMW است ( در مستهلک شدن ) . با احترام .
Mad.z.Max
۲۱ مهر ۱۴۰۰جواب به جمله ی اول شما:
در زبان فارسی فعلی متاسفانه از اون کلمات با اون نوشتار استفاده میشه و با فارسی دری و پارسی زمان فردوسی عزیز متفاوت هست، و اینکه منم عربیم زیاد جالب نیست، در حد ماذا فازا بلدم 🙂
در ادامه:
متاسفانه هیچوقت خودم یا خانوادم فراری یا مازراتی یا خودروهای در این سگمنت قیمتی نداشتیم و از نزدیک اطلاعی از وضعیت نگهداری دقیقشون ندارم، اما بشدت پیگیر سایت های خارجی، مخصوصا آمریکایی هستم و از هزینه های نگهداری خودروهای خارجی در حدی که در مقالات خارجی موجود هست اطلاع دارم (بازم میگم، خودم لمس نکردم هزینه ها و نگهداری رو) اما چیزی که به وفور بهش برخوردم، کیفیت متوسط رو به پایین برخی از ادوات داخلی محصولات مازراتی هست. مثلا میتونین ببینین که ست شیشه بالا بر (متشکل از دکمه ها و موتور و قاب و باقی لوازم) و ست تنظیم نور و برخی از ادوات و دکمه های روی داشبورد محصولات مازراتی با دیگر محصولات ارزون قیمت استلانتیس کاملا مشترک هست!! منم اول باورم نمیشد، اما متاسفانه همینه. مثلا مواردی که گفتم، با وانت رم ۱۵۰۰ و یا داج چلنجر و چارجر و یا ون کرایسلر پسیفیکا عینا یکی هست!! نه اینکه مثلا چارجر و چلنجر از تریم ضعیفی رنج ببرن، اما محصولات مازراتی نباید همچین اشتراکاتی داشته باشن! موارد اشتراکی در بخش فنی بسیار بیشتر و دردناک تره، که من اشاره نمیکنم چون شاید دوستان فکر کنن دارم حرف بیخود میزنم، ولی با یک سرچ ساده میتونی خودت پیدا کنی.
درکل من قصد بحث و جدل ندارم، ولی واقعیت ظاهرا این هست
محمد
۲۱ مهر ۱۴۰۰اصلا ابن مقایسه اشتباهه محضه.جیپ یه suv واقعی هست و بیمر یه کراس اوور.تو این رده مهمترین نکات قدرت بکسل ابعاد و هیبت فضای داخلی عظیم فضای بار.که بیمر هیچ کدوم رو نداره.در ضمن اونا که به قدرت گیر دادن یعنی نمیدونید همین کمپانی انجین 800 اسبی رو هم داره
Sina10
۲۱ مهر ۱۴۰۰بکسل واسه SUV لوکس بالارده ۹۰ هزار دلاری کجاش مهمه؟
اره واسه کراس اوور های فول سایز مهمه نه واسه ماشینایی که معادل Suv سری ۷ و اس کلاس هستن ، این لوکس بودن مهمه که تقریبا برابرن
خب اگه بحث سر اینه که بقیه محصولات این شرکت چی هستن میتونیم بگیم همین شرکت در گذشته ماشین های معمولی مثل رنگید هم ساخته
بامو هم سری ۱ و X1 و ایزتا!!
از اونطرف
جیپ چروکی ترک هاوک رو داره با موتور هلکت
و بامو M5 CS , M8 C , M4C , M3C , X5M , X6M , X4M , X3M رو داره که X6 و X5 و M5 و M8 همگی بالای ۶۰۰ اسب بخار دارن!!
معیار محصولات دیگه اون شرکت نیست
R@m!n
۲۱ مهر ۱۴۰۰هر دو ماشین ایراداتی دارن که باعث میشن از رقباشون عقب بمونن. من اینجا به خاطر ظاهر لوکس تر به جیپ رای می دم اما انتخابم لینکلن نویگیتور هست که بهترین SUV فول سایز لوکس بازار هست.
سهند
۲۱ مهر ۱۴۰۰از چه نظر بهترین است؟ لطفاً چند دلیل بیاورید
اگر منظورتان مقایسه ی موتورترند است باید بگم که در آن مقایسه مدل های پایه ی x7 و gls را با مدل های فول نویگیتور و اسکالید مقایسه کرده بود.
R@m!n
۲۱ مهر ۱۴۰۰دوست من اگر قراره مقایسه ای باشه اصلا نباید برای پایه اطلاعات اشتباه باشه و به شخصه هیچ وقت معیار نظرامو بر پایه گفته های یکی دیگه نمی گم و تلاش می کنم با مطالعه و سند نظر بدم. راجب رقبای آلمانی که میگی طبق مقاله موتور ترند مدل پایه هستن باید بگم صرفا موتور متفاوت هست و گرنه از لحاظ متریال داخلی و آپشن ها تفاوت خاصی ندارن پس هیچ اجحافی نشده بود.
حالا دلایل، اولین دلیل معنی واقعی SUV فول سایزه نه یه کراس اوور که به زور ردیف سوم چپوندن، دلیل دوم کیفیت متریال خارجی و داخلی در بالاترین سطح ممکن کلاسش هست برای مثال حتی در ردیف سوم هم در صندلی ها و داخل در از چرم طبیعی استفاده کرده، دلیل سوم موتور و گیربکس بی نقصی که کاملا روی ماشین مچ شده و تمام نیازهای راننده رو بر طرف می کنه، دلیل چهارم هندلینگ بسیار عالی نسبت به ابعاد و شاسی نردبانی ماشین که در نوع خودش بی نظیره و هندلینگی هم سطح یا حتی بهتر از رقبای کراس اوورش ارائه میده، دلیل پنجم این ماشین و هدف ساختش کاملا مشخصه و برای رانندگی راحت و انقال حس لوکس ساخته شده بر عکس رقبای آلمانی مخصوصا بی ام و که در مدل X7 و حتی آلپینا بین ارائه هندلینگ اسپرت و لوکس گیج نمی زنه و در بین کراس اوورها بی ام و بدترین هندلینگ رو داره.
منظورم این نیست رقبا ضعیفن بلکه رقابت بین بهترین هاست.
R@m!n
۲۱ مهر ۱۴۰۰کراس اوورهای خود بی ام و منظورمه*
سهند
۲۱ مهر ۱۴۰۰تا جایی که من در carwow و auto express خوانده ام بی ام و x7 هم بسیار راحت است و هم هندلینگ خوبی دارد(نسبت به وزنش) و متریالش در بالاترین سطح است (به استثنای رولزرویس و بنتلی) پیشرانه اش را هم برندی ساخته که به بهترین پیشرانه ساز معروفه!
البته چون نویگیتور در انگلستان عرضه نمی شود مجلات انگلیسی آن را بررسی نکردند.
در ضمن اولویت این کلاس لوکس بودن و راحتی و کیفیت سواری است نه اینکه شاسی نردبانی باشد یا کراس اوور و یکی از ویژگی ماشین های بی ام و اینه که هم راحت و لوکس هستند و هم هندلینگ و لذت رانندگی بالایی دارند (البته نباید از x7 انتظار یک m3 را داشت)
R@m!n
۲۲ مهر ۱۴۰۰دوست من این کلاس اسمش SUV فول سایز هست نه کراس اوور فول سایز و برندای اروپایی با این کلاس میونه خوبی ندارن چون فلسفه تولید ماشینشون متفاوته. کیفیت متریال هم اصلا در حد و اندازه بنتلی و رولزرویس ابدا نیست، نه این ماشین بلکه همه ماشینای این کلاس چون اگر بود قیمتشون بالای 150k می شد.
طبق گفته خودتم اولویت راحتی و لوکس بودن و سواری راحت هست که محصولات بی ام و همیشه رگه اسپرت رو تو همه محصولاتش داره که اینجا نکته منفی هست. آخرم کامنتمم گفتم رقابت بین بهترین هاست و برتری ها خیلی جزئی و نزدیک. بحث سلیقه هم کاملا دخیله شما X7 و من لینکلن دوست دارم و دلایلمم گفتم.
امیرحسین
۲۱ مهر ۱۴۰۰هر دو ماشین دوست داشتنی هستند و واقعا نمیشه درست رای داد واقعا نمیتونم و رای نمیدم
چون هر دو رو دوست دارم
و هردو با اهداف متفاوت ساخته شدند
در این نوع ماشین ها زمانی شما میتونید بگید کدوم بهتر که تو شرایط مختلف آب و هوایی و محیطی رانندگی کنید
هم شهر و هم آفرود
اما هر دو خوب هستند و باید نوع خواسته های یک راننده هم دخیل باشه در انتخاب به این خاطر هست که من به عنوان کسی که چند سال اخبار ماشین هارو دنبال میکنم نمیتونم یکی از این مدل هارو از دیگر برتر بدونم هردو عالی هستند
علی رضا
۲۱ مهر ۱۴۰۰کسی که این سگمنت سوار میشه مصرف سوخت براش جز اولویت های اخره.
تو نمایشگاه خودرو تورنو داخل ایکس ۷ نشستم، با قد ۱۸۱ سانت ردیف اخر عملا جوک حساب میشه و به درد نخوره. به نظر من بی ام و تو این کلاس باید دست به بازنگری کابین بزنه حتما. بازخوردی هم که ملت اس یو ویباز امریکای شمالی داشتن از کابین این ماشین مثبت نبود تو اون نمایشگاه.
در مقابل، گرند واگنیر یک الماس تراشیده شده، توسط جیپ هست. از اون ماشیناست که واقعیتش از عکسای گالریش قشنگ تره.
البته که نتایج این نظرسنجی و مشابه به نفع بی ام و باشه من تعجبی نمیکنم، بی ام و که خوبه، لندکروزم پتانسیل بردن گرند واگنیر داره تو پدال. حتی جک اس فایو هم طرفداراشو جمع کنی میتونن گرند واگنیر بزنن. یعنی در این حد خنده داره امثال این مدل نظرسنجی ها. تنها ملاک عشق و تعصب برند که تو ایران تویوتا و بنز و بی ام و هرچی فقط کف خیابون موجود هست.
MC20
۲۱ مهر ۱۴۰۰سلام علیرضای عزیز به نظر من گرند واگونییر توو این کلاس باید دست به بازنگری موتور بزنه حتما . مخلصم .
MC20
۲۱ مهر ۱۴۰۰Mad.z.Max
عزیز دل مسیر بحث ما یه کم عوض شد شما گفتی افت قیمت بالای مازراتی در نمونه های دست دوم به خاطر مستهلک شدن سریع مازراتی در کوتاه مدت و میان مدته ولی من گفتم این نیست ، بلکه به خاطر هزینه های وحشتناک نگهداری ایتالیایی جماعت خاصه مازرو و فراری هست و نشون به اون نشون که آمریکایی های طرفدار ایتالیایی به خرید مازراتی دست دو ی تمیز میگن GOLDEN DEAL چون به قول خودشون با خرید مازراتی 5 سال کار که 75% افت قیمت داشته YOU CAN SAVE A TON OF MONEY این هم بماند ولی در مورد فرمایش شما که چرا مازرو از قطعات مشترک با زیر مجموعه های فیات کرایسلر استفاده کرده که قبوله و درسته و این نقد من هم به اونها هست باید بگم متاسفانه از سال 2013 به بعد این اتفاق با هدف کاهش هزینه های تولید افتاد و من هم دوست ندارم اما با درنظر گرفتن بازار مازراتی در آمریکای شمالی ، شاید بشه ، تا حدودی بهشون حق داد که می خواستند در یک نمایندگی واحد ، به چند برند زیر مجموعه ی خود خدمات یکسان بدن و هزینه طراحی و تولید کمتر و کارمند کمتر و و . . . . . . . . داشته باشن که هرچند برازنده ی خاص بودن مازراتی نیست ولی در هر صورت مازراتی هم به عنوان یک زیرمجموعه ی فیات کرایسلر در اون زمان از این خسیس بازیها ی مدیران احمق بی نصیب نموند و علاوه بر قطعات مشترک مربوط به شیشه بالابرها و . . . شاید خبر نداشته باشید که کواتروپورته ، روی پلت فرم کرایسلر 300 ساخته شده که خود این پلت فرم از مرسدس بنز E کلاس میاد ( زمان شراکت دایملر کرایسلر ) در هر صورت مازراتی تا قبل سال 2013 ایتالیایی خالص ، اشرافی ، اسپرت و ناب بود با تمام حساسیت ها و ظرایف ملزوم نگهداری ایتالیایی ها ولی برای کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات ، ژنتیکش تا حدی دست خورد که هیچ طرفداری به این راضی نیست ولی بازارهاشون آمریکای شمالی و بعد چین هست و براشون نظر طرفداران کلاسیک خیلی مهم نیست . با احترام .
amir
۲۲ مهر ۱۴۰۰Bmwwww
Mostafa khanpor
۲۲ مهر ۱۴۰۰واقعا bmw تو تمامی تولیداتش بی نقص تر هستش
saeed(peugeot)
۲۲ مهر ۱۴۰۰عشق است جیپ / محشره گرند واگنییر
ماکان
۲۲ مهر ۱۴۰۰سلام . با اینکه شاید از لحاظ لوکس بودن این مدل جیپ لوکس تر باشد نسبت به بی ام و X7 ، اما در هر صورت من بی ام و X7 را بیشتر دوست دارم و در ضمن با اینکه نسبت به خیلی از خودروهای دیگر بزرگتر است ، اما نسبت به این مدل از جیپ بهتر بدرد خیابان های ایران هم می خورد .