جیپشورلت

دوئل جیپ گرند چروکی و شورلت بلیزر

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، گروه چهارم، شاسی‌بلندهای میان سایز، دوئل آخر

نتایج دوئل قبلی بین فورد اج و میتسوبیشی اوت‌لندر

مجموع آراء: ۱۱۷۷

آراء فورد: ۶۰۷

آراء میتسوبیشی: ۵۷۰

پیروز دوئل: فورد اج با کسب ۵۱ درصد از کل آراء

 دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی

اشکودا کودیاک

کیا سورنتو

کیا سورنتو

میتسوبیشی اوت‌لندر

فورد اج

فورد اج

جیپ گرند چروکی

شورلت بلیزر

؟

جیپ گرند چروکی

تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۲۱

پلت‌فرم: جورجیو فیات-کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۲ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۰۹,۷۸۶ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۶۴,۴۴۴ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر شیک و زیبا، تکنولوژی‌های ایمنی استاندارد فراوان، کابین شیک و لوکس در تیپ‌های بالایی، ارائهٔ نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی، سامانهٔ چهارچرخ محرک توانمند

نقاط منفی: سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد ارائه نمی‌شود، مصرف سوخت بالای موتور V8، قیمت گران‌تر تیپ‌های بالایی نسبت به نسل قبلی

چکیده: نسل جدید گرند چروکی تقریباً از همه لحاظ بهبود پیدا کرده اما افزایش قیمت آن ممکن است خریدارانی که زیاد به ارزش در برابر قیمت توجه می‌کنند را از خود دور کند

شورلت بلیزر

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۸

پلت‌فرم: C1XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۶.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۹ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۹۴,۵۹۹ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۷۰,۳۲۵ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: رانندگی و هندلینگ عالی برای یک کراس‌اوور میان سایز، فضای زیاد بار و سرنشین، طراحی بیرونی جذاب، پیشرانهٔ V6 قدرتمند

نقاط منفی: ارائهٔ سیستم‌های ایمنی فعال فقط در تیپ‌های بالایی، مصرف سوخت بالاتر از حد متوسط، برخی متریال نه‌چندان جالب در کابین، فضای بار زیر حد متوسط

چکیده: بلیزر خودرویی شیک و لذت‌بخش برای رانندگی است اما از تعدادی قطعات ارزان‌قیمت و قیمت گران تیپ‌های بالایی رنج می‌برد

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

جیپ گرند چروکی

شورلت بلیزر

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۳.۶ لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۲۹۳ اسب بخار ۳۰۸ اسب بخار
گشتاور ۳۵۲ نیوتن متر ۳۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۳ ثانیه ۶.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۵ ثانیه ۱۵.۰ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۷۹ جی ۰.۸۷ جی
حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر ترکیبی ۱۱.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۸۷ لیتر ۸۲ لیتر
وزن ۱۹۸۰ کیلوگرم ۱۹۴۷ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۲۸۰۰ کیلوگرم ۲۰۵۰ کیلوگرم
طول ۴,۹۱۵ میلی‌متر ۴,۸۶۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۶۴ میلی‌متر ۲,۸۶۲ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۱۰۷۵ لیتر ۸۸۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۴۰,۱۲۰ دلار ۳۴,۵۹۵ دلار
قیمت موردبررسی ۴۲,۱۲۰ دلار ۴۵,۱۲۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1285 ديدگاه)

    گرندچروکی با اینکه از نظر قیمت تو این کلاس بین لوکس ها قرار نمیگیره
    ولی کاملا می‌تونه مشتری های پریمیوم رو راضی کنه و جذبشون کنه
    هیچ چیزی برای حضور در رده لوکس ها تو این سایز کم نداره
    قطعا انتخابم جیپ هست به نظرم شورلت باید یه سر و دست اساسی به بلیزر بکشه
    خیلی چیز ها کم داره

    موافقم 35
    مخالفم 14
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (644 ديدگاه)

      سلام و درود!
      جناب نوید کمی آرام باشید ، به دلیل خصومت از یکدیگر ایراد بنی اسرائیلی نگیرید.
      بر فرض ایشان ظالم ، الان که دیدگاهی صحیحی دارند شما نبایستی ظلم کنید(حتی ظلم کردن به ظالم حرام است).
      سپاسگزارم 🌹
      یا علی🌷

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. AMIR / ARMI

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1285 ديدگاه)

      خدارو شکر سیریم ممنون که توجه میکنی

    3. ماکسیمیلیان

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (644 ديدگاه)

      کابین شورولت بلیزر کمبود هایی دارد ، در باقی موارد ایراد آنچنانی به چشم نمیخورد.
      در بخش ظاهر بیرونی ، بلیزر مورد پسندم بود ، زمانی که به کابین نگاه کردم نظرم دگرگون شد.
      حقیقتا حیف است چنین خودرویی ؛ شایسته ی مقام بالاتری بود.

      موافقم 12
      مخالفم 5
  2. هاتف

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    بلیزر جدید ازون ماشیناس که همه چیش رو کاغذ خوبه ولی در نهایت انتخابش نمیکنی

    موافقم 33
    مخالفم 2
    1. Kato

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (461 ديدگاه)

      آمار فروش موید حرف شماست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. کافر مقدس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    نمیدونی اون امواج و خطوط بلیزر رو بخای یا سادگی و پختگی گرند چروکی

    ولی خوب بلیزر فقط 35هزار دلاره . یکی از نقاط منفی بلیزر قیمت بالاتر تیپ های بالاتر ذکر شده! خوب باید گرونتر باشه قاعدتا !

    البته بلیزر کراس اوور هست و چروکی اس یو وی میدسایز

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. R@m!n

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2236 ديدگاه)

      جفتشون شاسی یونی بادی هستن و کراس اوور به حساب میان. گرندچروک هم به خاطر سیستم تعلیق بادی quadra lift و مودهای آفرودی بیشتر می خوره به دیفندر تا این کراس اوورها.

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. Nima

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1651 ديدگاه)

      چروکى هم کراس اوور هست و بوده

      موافقم 2
      مخالفم 3
  4. مرتضی

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (195 ديدگاه)

    آخه لامصب قیمتشم کمتره😂😂😂

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. مرتضی

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (195 ديدگاه)

      پاک نمیشه کرد نظرو؟! منظورم قیمت مورد بررسی بود

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. Amiri

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (169 ديدگاه)

      تنها جیپ

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. آرم@ن

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (183 ديدگاه)

    هر دو رو دوست دارم ولی جیپ خیلی بهتره
    نقص خاصی نداره همه چیش عالیه

    موافقم 7
    مخالفم 6
  6. زیزیگولو

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    با اینکه بلیزر نسبت به دوران اوجش متفاوت تر شده ولی من بازم بلیزر رو انتخاب کردم جون خیلی دوسش دارم

    موافقم 11
    مخالفم 5
  7. مهردادکمال

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    دوتاشون واقعا شیکن با موتورهای تنفس طبیعی قطعا یک انتخاب وسوسه کننده ان. طراحی داخلی جیپ یه سر و گردن شیکتره. از نمای جانبی با بلیزر خیلی حال کردم و قیمت پایه کمترش یه پوین مثبته منتها دو ایراد در بلیزر میبینم یکی اسمش هست که اصلا نبایست بلیزر می بود همه انتظار یه طرح روترو مثل برانکو در ابعاد بزرگتری داشتیم که عملا بخاطر این طرح محاله این اتفاق بیفته و عملا پتانسیل بالای این نام بزرگ تلف شد و ثانیا نیاز به یک به روز رسانی داره در مقابل رقبایی از جمله همین جیپ و یک رگه هایی از طراحی لکسوس در بلیزر دیده میشه که اصلا اتفاق خوشایندی نیست

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. رامین

      ۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      👏👏👏👏

  8. Clean energy (صیانت!)

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    جیپ! قطعا! طراجیش رو بیشتر میپسندم
    داخلش هم که نگم… ظرفیت بکسل و جای بار بیشتری هم داره
    از اون ور بلیزر ارزون تر و سریع تر هست…
    با توجه به سگمنت قطعا جیپ

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. Jdm باز

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    قیمت جیپ(مورد بررسی)،کابین جیپ،ظرفیت بکسل جیپ و طراحی با ابهت تر ( از نظر خودم ) باعث شد به گرند چروکی رای بدم

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. BMW

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (169 ديدگاه)

    فقط جیپ

  11. صدرا

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ببخشید من یک سوال دارم در سال های قدیم با شاهکار های از شورلت طرف بودیم پس چرا الان میگن بی کیفیت است؟

  12. رامین

    ۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    بلیزر از لحاظ شتاب و سرعت و شکیل بودن و همچنین موتور و گیربکس به روز تر یه سر و گردن بالاتره ولی در کل شورولت باید یه دستی به داخل اتاق و همچنین حجم صندوق و طول کلی خودرو بیاره. نظرم هر دو یه جورایی عالین ولی نکته مایوس کننده و باعث شکست بلیزر کراس اوور بودنشه البته در مقابل جیپ با اون سیستم چهارچرخ حرفه ای قرار دادنش هم اشتباه محضه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا