مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه چهارم، شاسیبلندهای میان سایز، دوئل آخر
نتایج دوئل قبلی بین فورد اج و میتسوبیشی اوتلندر
مجموع آراء: ۱۱۷۷
آراء فورد: ۶۰۷
آراء میتسوبیشی: ۵۷۰
پیروز دوئل: فورد اج با کسب ۵۱ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
اشکودا کودیاک | کیا سورنتو |
کیا سورنتو | |
میتسوبیشی اوتلندر | فورد اج |
فورد اج | |
جیپ گرند چروکی | شورلت بلیزر |
؟ |
جیپ گرند چروکی
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۲۱
پلتفرم: جورجیو فیات-کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۲ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۰۹,۷۸۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۶۴,۴۴۴ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر شیک و زیبا، تکنولوژیهای ایمنی استاندارد فراوان، کابین شیک و لوکس در تیپهای بالایی، ارائهٔ نسخههای پلاگینهیبریدی، سامانهٔ چهارچرخ محرک توانمند
نقاط منفی: سامانهٔ چهارچرخ محرک بهصورت استاندارد ارائه نمیشود، مصرف سوخت بالای موتور V8، قیمت گرانتر تیپهای بالایی نسبت به نسل قبلی
چکیده: نسل جدید گرند چروکی تقریباً از همه لحاظ بهبود پیدا کرده اما افزایش قیمت آن ممکن است خریدارانی که زیاد به ارزش در برابر قیمت توجه میکنند را از خود دور کند
شورلت بلیزر
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۸
پلتفرم: C1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۶.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۹ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۹۴,۵۹۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۷۰,۳۲۵ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: رانندگی و هندلینگ عالی برای یک کراساوور میان سایز، فضای زیاد بار و سرنشین، طراحی بیرونی جذاب، پیشرانهٔ V6 قدرتمند
نقاط منفی: ارائهٔ سیستمهای ایمنی فعال فقط در تیپهای بالایی، مصرف سوخت بالاتر از حد متوسط، برخی متریال نهچندان جالب در کابین، فضای بار زیر حد متوسط
چکیده: بلیزر خودرویی شیک و لذتبخش برای رانندگی است اما از تعدادی قطعات ارزانقیمت و قیمت گران تیپهای بالایی رنج میبرد
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیپ گرند چروکی | شورلت بلیزر | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۳.۶ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۲۹۳ اسب بخار | ۳۰۸ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۲ نیوتن متر | ۳۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۳ ثانیه | ۶.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۵ ثانیه | ۱۵.۰ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۷۹ جی | ۰.۸۷ جی |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۷ لیتر | ۸۲ لیتر |
وزن | ۱۹۸۰ کیلوگرم | ۱۹۴۷ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۸۰۰ کیلوگرم | ۲۰۵۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۱۵ میلیمتر | ۴,۸۶۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۶۴ میلیمتر | ۲,۸۶۲ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۰۷۵ لیتر | ۸۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۴۰,۱۲۰ دلار | ۳۴,۵۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۴۲,۱۲۰ دلار | ۴۵,۱۲۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
AMIR / ARMI
۱۳ اسفند ۱۴۰۰گرندچروکی با اینکه از نظر قیمت تو این کلاس بین لوکس ها قرار نمیگیره
ولی کاملا میتونه مشتری های پریمیوم رو راضی کنه و جذبشون کنه
هیچ چیزی برای حضور در رده لوکس ها تو این سایز کم نداره
قطعا انتخابم جیپ هست به نظرم شورلت باید یه سر و دست اساسی به بلیزر بکشه
خیلی چیز ها کم داره
ماکسیمیلیان
۱۳ اسفند ۱۴۰۰سلام و درود!
جناب نوید کمی آرام باشید ، به دلیل خصومت از یکدیگر ایراد بنی اسرائیلی نگیرید.
بر فرض ایشان ظالم ، الان که دیدگاهی صحیحی دارند شما نبایستی ظلم کنید(حتی ظلم کردن به ظالم حرام است).
سپاسگزارم 🌹
یا علی🌷
AMIR / ARMI
۱۳ اسفند ۱۴۰۰خدارو شکر سیریم ممنون که توجه میکنی
ماکسیمیلیان
۱۳ اسفند ۱۴۰۰کابین شورولت بلیزر کمبود هایی دارد ، در باقی موارد ایراد آنچنانی به چشم نمیخورد.
در بخش ظاهر بیرونی ، بلیزر مورد پسندم بود ، زمانی که به کابین نگاه کردم نظرم دگرگون شد.
حقیقتا حیف است چنین خودرویی ؛ شایسته ی مقام بالاتری بود.
هاتف
۱۳ اسفند ۱۴۰۰بلیزر جدید ازون ماشیناس که همه چیش رو کاغذ خوبه ولی در نهایت انتخابش نمیکنی
Kato
۱۴ اسفند ۱۴۰۰آمار فروش موید حرف شماست
کافر مقدس
۱۳ اسفند ۱۴۰۰نمیدونی اون امواج و خطوط بلیزر رو بخای یا سادگی و پختگی گرند چروکی
ولی خوب بلیزر فقط 35هزار دلاره . یکی از نقاط منفی بلیزر قیمت بالاتر تیپ های بالاتر ذکر شده! خوب باید گرونتر باشه قاعدتا !
البته بلیزر کراس اوور هست و چروکی اس یو وی میدسایز
R@m!n
۱۳ اسفند ۱۴۰۰جفتشون شاسی یونی بادی هستن و کراس اوور به حساب میان. گرندچروک هم به خاطر سیستم تعلیق بادی quadra lift و مودهای آفرودی بیشتر می خوره به دیفندر تا این کراس اوورها.
Nima
۱۳ اسفند ۱۴۰۰چروکى هم کراس اوور هست و بوده
مرتضی
۱۳ اسفند ۱۴۰۰آخه لامصب قیمتشم کمتره😂😂😂
مرتضی
۱۳ اسفند ۱۴۰۰پاک نمیشه کرد نظرو؟! منظورم قیمت مورد بررسی بود
Amiri
۱۳ اسفند ۱۴۰۰تنها جیپ
آرم@ن
۱۳ اسفند ۱۴۰۰هر دو رو دوست دارم ولی جیپ خیلی بهتره
نقص خاصی نداره همه چیش عالیه
زیزیگولو
۱۳ اسفند ۱۴۰۰با اینکه بلیزر نسبت به دوران اوجش متفاوت تر شده ولی من بازم بلیزر رو انتخاب کردم جون خیلی دوسش دارم
مهردادکمال
۱۳ اسفند ۱۴۰۰دوتاشون واقعا شیکن با موتورهای تنفس طبیعی قطعا یک انتخاب وسوسه کننده ان. طراحی داخلی جیپ یه سر و گردن شیکتره. از نمای جانبی با بلیزر خیلی حال کردم و قیمت پایه کمترش یه پوین مثبته منتها دو ایراد در بلیزر میبینم یکی اسمش هست که اصلا نبایست بلیزر می بود همه انتظار یه طرح روترو مثل برانکو در ابعاد بزرگتری داشتیم که عملا بخاطر این طرح محاله این اتفاق بیفته و عملا پتانسیل بالای این نام بزرگ تلف شد و ثانیا نیاز به یک به روز رسانی داره در مقابل رقبایی از جمله همین جیپ و یک رگه هایی از طراحی لکسوس در بلیزر دیده میشه که اصلا اتفاق خوشایندی نیست
رامین
۱ بهمن ۱۴۰۱👏👏👏👏
Clean energy (صیانت!)
۱۳ اسفند ۱۴۰۰جیپ! قطعا! طراجیش رو بیشتر میپسندم
داخلش هم که نگم… ظرفیت بکسل و جای بار بیشتری هم داره
از اون ور بلیزر ارزون تر و سریع تر هست…
با توجه به سگمنت قطعا جیپ
Jdm باز
۱۳ اسفند ۱۴۰۰قیمت جیپ(مورد بررسی)،کابین جیپ،ظرفیت بکسل جیپ و طراحی با ابهت تر ( از نظر خودم ) باعث شد به گرند چروکی رای بدم
BMW
۱۴ اسفند ۱۴۰۰فقط جیپ
صدرا
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ببخشید من یک سوال دارم در سال های قدیم با شاهکار های از شورلت طرف بودیم پس چرا الان میگن بی کیفیت است؟
رامین
۱ بهمن ۱۴۰۱بلیزر از لحاظ شتاب و سرعت و شکیل بودن و همچنین موتور و گیربکس به روز تر یه سر و گردن بالاتره ولی در کل شورولت باید یه دستی به داخل اتاق و همچنین حجم صندوق و طول کلی خودرو بیاره. نظرم هر دو یه جورایی عالین ولی نکته مایوس کننده و باعث شکست بلیزر کراس اوور بودنشه البته در مقابل جیپ با اون سیستم چهارچرخ حرفه ای قرار دادنش هم اشتباه محضه