مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه هجدهم، شاسیبلندهای میان سایز لوکس، دوئل اول
گروه هجدهم در سری رقابتهای خودرویی پدال به کراساوورهای میان سایز لوکس اختصاص دارد. این شلوغترین گروه در کل رقابتهای این سری محسوب میشود زیرا در مرحلهٔ مقدماتی شانزده خودرو در آن حضور داشتند. از این تعداد، هشت شاسیبلند لوکس به مرحلهٔ یکچهارم نهایی راه پیدا کردند و سپس در این مرحله نیز با حذف چهار خودرو سرانجام آئودی Q7، مرسدس بنز GLE، بامو X5 و جیپ گرند چروکی L موفق شدند به مرحلهٔ نیمهنهایی راه پیدا کنند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی هم بین لینکلن ناتیلوس و بامو X5 برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین لینکلن ناتیلوس و بامو X5
مجموع آراء: ۱۷۳۲
آراء بامو: ۱۰۶۱
آراء لینکلن: ۶۷۱
پیروز دوئل: بامو X5 با کسب ۶۱ درصد از کل آراء
جیپ گرند چروکی L
تاریخ معرفی: ژانویهٔ ۲۰۲۱
پلتفرم: جورجیو فیات-کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۹ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۶۴,۴۴۴ دستگاه
فروش سه ماه اول سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۷۵,۱۱۷ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین باکیفیت و لوکس حتی در تیپهای پایینی، سه ردیف صندلی جادار، تواناییهای آفرود بالا، سیستم صوتی مسحورکنندهٔ مکینتاش، سواری آرام
نقاط منفی: قیمت گران اکثر تیپها و نسخههای مطلوب، پیشرانههای قدیمی با مصرف سوخت بالا، تا کردن صندلیهای ردیف دوم ممکن است دشوار باشد
چکیده: گرند چروکی L علاوه بر ارائهٔ فضایی مناسب خانوادهها با ظرفیت حداکثر هفت نفر، همچنان به ویژگیها آفرودی برند جیپ وفادار مانده و رؤیای یک ماجراجو برای حملونقل خانوادهٔ خود است
آئودی Q7
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۹ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۵,۳۶۲ دستگاه
فروش سه ماه اول سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۳,۹۶۹ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ چابک در مسیرهای پرپیچوخم، کابین با تکنولوژیهای زیاد و متریال لوکس، صندلیهای جادار بهجز در ردیف سوم، سواری نرم و راحت
نقاط منفی: صندلیهای ردیف سوم تنگ با دسترسی دشوار که فقط برای کودکان مناسب است، فضای بار کمتر از رقبا، رانندگی نهچندان هیجانانگیز، قیمت گران تیپهای بالایی
چکیده: آئودی Q7 خودرویی شیک و لوکس است که حال و هوای سدانهای اسپرت، کابین لوکس و تکنولوژیهای فراوانی را در اختیار خانوادهها قرار میدهد
مقایسهٔ مشخصات فنی
گرند چروکی L | آئودی Q7 55 TFSI | |
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۳۵۷ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۲ ثانیه | ۵.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۷ ثانیه | ۱۳.۷ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۸۵ جی | ۰.۸۶ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۰.۶ متر | ۵۴.۲ متر |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۷ لیتر | ۸۵ لیتر |
وزن | ۲۴۴۰ کیلوگرم | ۲۲۷۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۲۶۰ کیلوگرم | ۳۵۰۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۲۰۴ میلیمتر | ۵,۰۶۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۹۱ میلیمتر | ۲,۹۹۵ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۴۲۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۶ نفر | ۷ نفر |
قیمت | ۶۱,۰۹۰ دلار | ۶۳,۶۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
AMIRHOSSE IN GERMANY
۶ مرداد ۱۴۰۱از لحاظ همه ی موارد آئودی ی سر و گردن بالاتر هست
ali(chevynova)
۶ مرداد ۱۴۰۱ولی فروش جیپ یه چیز دیگه میگه
Hamid...Audi
۶ مرداد ۱۴۰۱من آخرم نفهمیدم این تعصب کورکورانه به چه دردی میخوره.
خب برادر من مشخصات آئودی بهتره دیگه. این حرف شما مصداقش اینه که ماشین من پر فروش تره پس هم شتابش بیشتره هم هندلینگش بهتره.
Mb
۹ مرداد ۱۴۰۱تو تنها برگ برنده ات آمار فروش است
آمریکایی ها آمریکایی می خرن و آمریکایی دوست دارن
علی
۶ مرداد ۱۴۰۱آلمان فن ها ، باباجون بکشید بیرون از این کلاس!! سلطان این کلاس اول آمریکا بعد ژاپن و رنجروور ،
ارین صاحب جمعی
۶ مرداد ۱۴۰۱اگر بخوایم اینجوری حساب کنی کل خودروسازی امریکا باید بکشه بیرون از صنعت خودروسازی دنیا که البته فروش ماشین های جیپ در اروپا و آسیا اینو کاملن نشون میده
ali(chevynova)
۶ مرداد ۱۴۰۱اره باید بکشه بیرون آمریکا
چون وانتهاش پرفروش نیست
چون شاسی بلندهاش پرفروش نیست
چون موستانگش اول نیست تو کلاس خودش
ولی آلمان خوبه
بنز x کلاسش بعد 2 سال فروش فاجعه بار از رده خارج شد
آئودی tt بخاطر فروش کم از رده خارج شد
میباخ سال 2012 درش رو گل گرفتن
سهام بنز رو به جیلی و بایک فروختن
مدیر فولکس رو اخراج کردن
و…….
viper2
۶ مرداد ۱۴۰۱محض اطلاعات ماشین های امریکایی توی خاورمیانه خیلیییی پر فروشه
TML BN
۷ مرداد ۱۴۰۱سلام بر برادران تعصبی آمریکایی فن چه بخواید چه نخواید نسل خودرو های آمریکایی در حال انقراض البته یادم نبود قراره با بلیزر کل جهان رو بگیرید
Ali
۲۵ بهمن ۱۴۰۱آرین صاحب جمعی
تو که این رو میگی این رو اول بدون که پرفروش ترین خودرو های آلمان و اروپا در کلاس اسپرت فورد موستانگ و شورولت کوروت C8 Z06 و همچنین جیپ رانگلر و… است ، ثانیا قطعات بنز رو آمریکایی ها تامین می کنند این رو خود مدیر عامل دایملر آگ گفته این هم اصل صحبت ایشون : « ما مفتخریم که تامین کنندگانی مثل آمریکا داریم » . لطفا تحقیق کن بعد به همه بازگو کن .
Ali
۱۸ تیر ۱۴۰۲زارت زارت
ساقیا کی هست ، زنده میخوامش .
لامصب خیلی مواد خوبی داره گیرایش در حد هیولاست که این طوری داری حرف میزنی .
اولا بیا پایین به ما هم باد برسه
ثانیا آمریکایی ها خالق این کلاس هستند و تو این کلاس بهترین هستند
ثالثا خودرو های آمریکایی ( به جز برقی ها ) تو اروپا فروش پایینی دارند چون هم مصرف سوخت بالایی دارن که سوخت تو اروپا میشه گفت هم قیمت طلاست و دوما اینکه چون تمامی کشور های اروپایی کوچک هستند و برا همین هم کوچه ها و خیابون هاشون تنگ و باریک هستند و از اون طرف هم که خودرو های آمریکایی غول هستند رفت و آمد باهاشون خیلی سخته واسه همین هست که خودرو های آمریکایی در اروپا فروش کمی دارن .
GMA
۶ مرداد ۱۴۰۱گرند چروکی بنظرم کامل ترین پکیج در این کلاس را داره،انتخاب اول و آخر من در این کلاس گرند چروکی هست،توانایی آفرود،قیمت ارزنده،کابین لوکس و طراحی عالی و شیک
Reza Waffen SS
۶ مرداد ۱۴۰۱آئودی Q7 انتخابم
AmirAli
۶ مرداد ۱۴۰۱بی شک آئودی
ali(chevynova)
۶ مرداد ۱۴۰۱آمار فروش بی شکی رو به عدم بی شکی تبدیل کرده اینجا
قاطر فروش
۶ مرداد ۱۴۰۱رای من جیپ ولی هر سایت خارجی رفتم از سواری آئودی تعریف میکردن ب قیافش نمیخوره انقد خوب باشه
Aboalfazl demon
۶ مرداد ۱۴۰۱جیپ نمره های بالاتری گرفته
و بهترین آفرود تو این گروه رو داره
کابینش هم چیزی از بقیه کم نداره
Nima
۶ مرداد ۱۴۰۱گرند چروکی یک پکیج کامل برای خانوادس.
لوکس
مسافرتی
جادار
طیف قیمتی گسترده
استهلاک کمتر از رقبا
افت قیمت پایینتر
Taha Malek
۶ مرداد ۱۴۰۱جیپ انتخاب منه چون پکیج کاملیو با قیمت مناسب عرضه میکنه
Alan.r
۶ مرداد ۱۴۰۱موتور،کابین،و ظاهر هردو معرکست ولی آئودی لوکستره و طبیعتاً سواری بهتری هم داره ولی جیپ آفرودر خیلی خوبیه انتخاب من جیپ گرند چروکیه
Clean energy (سلام فرمانده)
۶ مرداد ۱۴۰۱جیپ فک کنم کامل تره
آفرودی هم هست که واقعا نیازه برای یه خونواده
سهند
۶ مرداد ۱۴۰۱اگر به جای آئودی بنز بود مطمئنم همه به آن رای میداد ولی الان چون میخواهید خودتان را عادل نشان دهید به جیپ رای میدهید البته منظورم شما نیستید همه را میگم
آئودی در هر کلاسی شایسته ی اول شدن را دارد
Clean energy (سلام فرمانده)
۶ مرداد ۱۴۰۱نه من دلیل خودمم گفتم😐😂
اگرم در واقعیت بود قطعا جیپ رو میخریدم
واقعا آفرود قوی چیز کمی نیست
ولی درسته مشخصات هم میتونه کفه ترازو رو به سمت آئودی سنگین کنه
Mohammad.2005
۶ مرداد ۱۴۰۱به جیپ گرند چروکی بخاطر توانایی آفرود ، ترمز و فضای صندوق بار بهتر رای دادم ولی معتقدم این دو تا به علاوه x5 و آویاتور بهترین های این کلاس هستند و انتخاب بینشون تا حد زیادی به سلیقه بر می گرده
R@min
۶ مرداد ۱۴۰۱جیپ گرندچروک تنها رقیب مستقیم دیفندر هست و باید با دیفندر هم مقایسه شه و این دو ماشین تو هیچ دسته ای قرار نمی گیرن.
Taha Malek
۶ مرداد ۱۴۰۱جیپ رنگلر رقیب دیفندره نه گرند چروکی
R@min
۶ مرداد ۱۴۰۱شاسی نردبانی و یونی تفاوت هایی دارن که اگر مقداری مطالعه کنین متوجه میشین.
دیفندر و گرندچروک کراس آفرودی هستن.
Clean energy (سلام فرمانده)
۶ مرداد ۱۴۰۱عه
آقا رامین
خوش برگشتین
Yasin
۶ مرداد ۱۴۰۱جیپ انتخابمه
احمدرضا
۶ مرداد ۱۴۰۱نتایج دوئل قبلی بین لینکلن ناتیلوس و بامو X5
پیروز دوئل: فورد اکسپلورر با کسب ۶۱ درصد از کل آراء
چیشد؟
امیر
۶ مرداد ۱۴۰۱ائودی از نظر فنی قطعا برتری واضحی داره اما جیپ پکیج کامل تر و منطقی تریه و خب ارزونترم هست و دلیل انتخابم موتور جذاب ترش و مهمتر ازون جیپ بودنشه!
meysam
۶ مرداد ۱۴۰۱شاید خیلی بی منطق بنظر بیاد
ولی من اول رفتم به جیپ رای دادم، بعد مقاله رو خوندم
صرفا بخاطر علاقه شخصی و برام مهم نبود آئودی بالاتره یا جیپ
یه سری انتخابها دلی هستن نه مغزی
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ مرداد ۱۴۰۱مهندسی المان
ali(chevynova)
۶ مرداد ۱۴۰۱دیزل گیت هم جزوه مهندسی آلمان بود؟
یا فقط یه تیکه کلامه که همگی تکرارش میکنید چون اگه مهندسی داشتن دیزل گیت رخ نمیداد
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ مرداد ۱۴۰۱اون به دلیل مدیران نا لایق بود و بهاش رو هم داد هیچ ربطی به مهندسی آلمان نداره
دکتر
۶ مرداد ۱۴۰۱به آئودی رای دادم،چون ثابت کرده بسیار تا بسیار با کیفیته،البته معتقدم سلطان این کلاس X5M هست و بس
JDM lover
۶ مرداد ۱۴۰۱جیپ انتخابمه
ارین صاحب جمعی
۶ مرداد ۱۴۰۱من نمیدونم شما امریکایی فنها از چیه مهندسی صحبت میکنین وقتی هم ۲.۷ لیتر حجم بیشتری دارین هم اسب بیشتری دارین بعد گشتاور بیشتری هم دارین بعد شتابتون کم تره خیلی مسخرس واقعا مثل این میمونه کل دبیرستان خوب باشی کنکور گند بزنی
Amir Machine
۶ مرداد ۱۴۰۱کلاً تو ماشینا هر کلاس و هر نوعی که باشن فقط شتابو میبینی درسته؟!
به وزن جیپ که نزدیک 200 کیلو سنگینتر توجه داری؟ به ضرایب گیربکس که سنگینتر و قدرتی تنظیم شدن تا ماشین تو آفرود بهتر عمل کنه چی؟ کلاً میدونی ضریب درایو نهایی و ضریب اکسل چیه؟!
با یه شاسیبلند خانوادگی 2.5 تنی میخوای بری پیست درگ که یه ثانیه شتاب کمتر یا بیشتر اینقدر مهمه؟!
همه چیز ماشین چهارتا عدد شتابه و کل مهندسی تو همین عدد خلاصه میشه؟!
البته از بچه مچههایی که تازه فهمیدن ماشین چیه و از سر هیجانات نوجوانی طرفدار متعصب یه کشور و برند میشن و به همه چیز نگاه صفر و صدی دارن انتظاری بیش از این نمیره
ارین صاحب جمعی
۶ مرداد ۱۴۰۱شتابو نمیبینم ولی اینکه حتی مصرف کمتری هم داره میبینم
ارین صاحب جمعی
۶ مرداد ۱۴۰۱عزیز حرفت درسته اما شما داری از ۶ لیتر ۳۵۷ تا اسب میگیری اون ماشین با نصف این حجم داره تقریبا همون اینو میگیره من گیرم شتاب نیست مشکلم اون حجم و اسب بخار و تازه با یک موتور هشت سیلندر نه یک v6 مشکل من اینه چرا امریکا که انقدر مهندسی میگه نمیتونه از یک v8 با نزدیک ۶ لیتر حجم یک اسب بخار تپل بیرون بکشه
Amir Machine
۶ مرداد ۱۴۰۱ایشالا که فرق تنفس طبیعی و توربوشارژ رو میدونی دیگه نه؟!
اون موتور V8 جیپ تنفس طبیعیه و کاملاً مشخصه که قدرت کمتری نسبت به موتور توربو تولید میکنه
علاوه بر این، موتور 5.7 لیتری جیپ کاملاً قدیمی شده، معرفی این موتور به سال 2003 برمیگرده و تو این سالها گروه کرایسلر از روی تنبلی، عدم تمایل به سرمایهگذاری، وجود خریدار کافی یا هر دلیل دیگهای موتور جدید توسعه نداده، پس معلومه که یه موتور پوشراد قدیمی در برابر موتور مدرن توربوشارژ آئودی حرفی برای گفتن نداره
دنبال موتور V8 قدرتمند آمریکایی هستی؟ موتور 5.5 لیتری کوروت Z06 رو ببین که 670 اسب قدرت میده و قویترین V8 تنفس طبیعی دنیاس
کرایسلر هم که تازگی بالاخره موتور جدید 3 لیتری 6 سیلندرشو معرفی کرده که حداکثر 510 اسب قدرت میده، بزودی صیغه این موتورهای قدیمی V8 جمع میشه و واگنییر و گرند چروکی همهشون به همین موتور جدید مجهز میشن
حسن
۶ مرداد ۱۴۰۱توضیحات رو دوستان دادن، و این رو هم اضافه کنم که موتور توربو شارژ منحنی گشتاورش خیلی زودتر به ماکسیمم میرسه و در اون سطح میمونه. پس شکی نیست وقتی ۲ موتور با خروجی یکسان داریم، اونی که توربو شارژ هست بهتر عمل کنه.
2311
۶ مرداد ۱۴۰۱شتابتون؟ مگه کارخونه ها و حقوق معنوی شون مال عزیزانه
Ali
۲۵ بهمن ۱۴۰۱آرین صاحب جمعی
آره به جون تو
داج چلنجر دیمون ( دمون ) شتاب صفر تا صد در عرض ۲.۳ ثانیه ، شتاب صفر تا صد شورولت کوروت C8 Z06 ۲.۶ ثانیه ، تسلا مدل ای پلاد شتاب صفر تا صد ۲ ثانیه ( که در برخی جاها شتاب حتی زیر ۲ ثانیه هم است ) ، فورد GT LM با شتاب صفر تا صد ۳ ثانیه ، فورد موستانگ شلبی GT500 شتاب صفر تا صد ۳.۵ ثانیه ، کادیلاک ct5-v blackwing شتاب صفر تا صد ۳.۶ ثانیه ، هنسی ونوم F5 شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت رو در ۸.۴ ثانیه و … .
حالا تو بگو 😡😡
ماکان
۶ مرداد ۱۴۰۱سلام . من از بین این دوتا آئودی را انتخاب می کنم و بین کل خودروهای این کلاس بی ام و X5 را انتخاب می کنم
Elemento
۶ مرداد ۱۴۰۱خیلی بستگی به کشور داره. واسه بازار اروپا آئودی بهتره و امریکا هم جیپ. انتخاب خودم بدون در نظر گرفتن بازار هم ائودی
2311
۶ مرداد ۱۴۰۱هیچکدوم رو دوست ندارم، اگر فرصت انتخاب داشتم توی این کلاس مدل X و کاین رو انتخاب میکردم
Mr Naftalin az roghan abad
۶ مرداد ۱۴۰۱جیپ گرند چروکی رو خیلی دوست دارم. ظاهر خوب راحتی خوب ایمنی مناسب کابین لوکس و پر انرژیش و موتوره وی۸ عالیش. فقط نسخه L یکم خفن نیستن کشیدست، بدی جیپم قابل اعتماد زیاد نیست پر استهلاکه ولی مشکلاتش برطرف شده، آئودی هم که همیشه عالی بوده
کسری
۸ مرداد ۱۴۰۱هیچکدوم فقط Lexus Lx570
توی آمریکاییا هم Cadillac Escalede 7
KHAN
۸ مرداد ۱۴۰۱بعضی ماشینا تاریخ انقضا ندارن این جیپ از اوناس.خیلی از ماشینا با امکانات مختلف بروز میان و میرن ولی این جور ماشینا هیچوقت پیر نمیشن.با احترام به آودی انتخابم جیپ
Shayan
۱۸ مرداد ۱۴۰۱آئودی بهتره
Ali
۱۸ تیر ۱۴۰۲*ساقیت