مرحلهٔ مقدماتی، گروه شاسیبلندهای فول سایز، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین دوج دورانگو و نیسان آرمادا
مجموع آراء: ۱۲۷۱
آراء دوج: ۷۰۰
آراء نیسان: ۵۷۱
پیروز دوئل: دوج دورانگو با کسب ۵۵ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
دوج دورانگو | نیسان آرمادا |
دوج دورانگو | |
جیپ واگنییر | شورلت تاهو |
؟ | |
فورد اکسپیدیشن | تویوتا سکویا |
؟ |
شورلت تاهو
تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۹
پلتفرم: T1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۲ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۵۴,۲۴۴ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۳۶,۴۰۳ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین بسیار ساکت، صندلیهای ردیف سوم راحت و مناسب برای بزرگسالان، ظرفیت یدک کشی ۳.۸ تن، کابین جادار، طراحی بیرونی متمایز
نقاط منفی: ارگونومی ضعیف، کیفیت سواری پیکاپ مانند، طراحی داخلی قدیمی، قیمت نسخههای ردهبالا و فول آپشن به یوکان و حتی اسکالید میرسد
چکیده: نسل جدید تاهو که لوکستر از قبل شده، با کابین جادار، ظرفیت یدک کشی قابلتوجه و تجهیزات محبوب فراوان، از تمام ویژگیهای یک اسیووی بزرگ برخوردار است و همچنان جایگاه خود را در صدر کلاس اسیوویهای فول سایز تثبیت میکند
جیپ واگنییر
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۱
پلتفرم: DT رم
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۱ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲,۶۷۵ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۳,۱۶۹ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تعلیق و سواری نرم، محیط لوکس کابین، تواناییهای آفرود واقعی، ارائهٔ سیستم تعلیق بادی، کابین جادار با ظرفیت حمل حداکثر هشت نفر
نقاط منفی: ابعاد خیلی بزرگ، هندلینگ ناشیانه و سنگین، قیمت پایهٔ گران آنهم برای یک جیپ، تناسبات بیرونی نامناسب از برخی زوایا، برخی متریال ارزانقیمت در داخل
چکیده: واگنییر که تازه احیا شده، یک اسیووی خانوادگی مدرن و مجهز است که شایستهٔ نام تاریخی خود بوده و هرچند ابعاد بزرگ و کابین جاداری دارد اما همچنان تواناییهای برادران چابکتر خود برای رفتن به هر مسیری را حفظ کرده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیپ واگنییر | شورلت تاهو | |
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 | ۵.۳ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۳۹۲ اسب بخار | ۳۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۵ ثانیه | ۷.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۷ ثانیه | ۱۵.۸ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۶۹ جی | ۰.۶۳ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۶۰.۰ متر | ۵۶.۰ متر |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۱۰۰ لیتر | ۹۰ لیتر |
وزن | ۲۸۳۲ کیلوگرم | ۲۶۶۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۲۵۰ کیلوگرم | ۳۷۲۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۴۵۳ میلیمتر | ۵,۳۵۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۲۴ میلیمتر | ۳,۰۷۱ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۷۶۵ لیتر | ۷۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ یا ۸ نفر | ۷ یا ۸ نفر |
قیمت | ۶۳,۹۹۵ دلار | ۵۵,۰۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
ali-mg
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱با اینکه شورلت بهتره ولی جییپ چون این جلو پنجره جدیداش خیلی خوب از آب درآمده:)
حامد
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱۱۰۰ درصد شورلت
ظاهر زیبا تر
قیمت کمتر
پشت جیپ واقعا زیبا نیست
R@m!n
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱من تاهو و یوکان رو خیلی بیشتر می پسندم مخصوصا از لحاظ طراحی.
ممد میر
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی چراغ های جیپ قشنگتر هست
رینگ های بزرگ و شیشه های عقب شورلت بهتر هست
طراحی داخلی جیپ جدیدتر هست
آفرود جیپ هم ثابت شده است
پس انتخاب من شورلت
منتظر دیسلایک های شما عزیزان هستم
ممد میر
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱چه عجب لایکها بیشتر از دیسلایک هاست😂😂🗿
Mad.z.Max
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱تاهو رو چه ما انتخاب کنیم چه نکنیم، سر دم دار اس یو وی فول سایز بوده و هست و اینجور که از فروشش پیداس خواهد بود! یعنی مردیه واسه خودش 😎
ممد ژانگولر
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱جفتشون تو یک اندازه هستن
ولی رای من تاهو خواهد بود
مازیار
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱شتاب جانبی واگنییر سی سال قبل از واگنییر جدید بیشتره
آیا اشتباه چاپی هست؟
پدرام
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ایرادات تاهو طراحی داخلی قدیمی؟ حالا همه ماشین ها مانیتور بالای داشبورد نصب می کنند مدرنه اما برای این شد قدیمی؟
meysam
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱من که تاهو رو انتخاب کردم
هرچند خیلی سخت چون واگنیر هم واقعا معرکست
Taha Malek
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱اول اینو بگم که از نظر من این مقایسه اشتباهه و به جای تاهو باید برادر لوکسش کادیلاک میبود
ولی بخاطر اینکه تو کلاس فول سایز لوکس اسکالید رو به جیپ ترجیح میدم
ویپ تو کلاس شاسی بلند فول سایز هم خیلی تاهو رو مسندم
به تاهو رای دادم
زیزیگولو
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱به دلایل خیلی زیادی انتخاب من جیپ واگنیر هستش
TML BN
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱فکر میکردم بیشتر همه شورلت رو دوست داشته باشن
عجب.
Jdm باز
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱انتخابم تاهو هست
طراحی زیبا
ظرفیت بکسل بیشتر
مصرف سوخت کمتر
قیمت کمتر
البته واگنیر هم مزایایی داره ولی من انتخابم تاهو هس
قاطر فروش
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱جدیدا برا نقطه قوت جیپ مینویسند سواری نرم
بنظرم مهمترین بخش لذت رانندگی همینه
رای من جیپ