مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه بیستم، شاسیبلندهای فول سایز، دوئل اول
دور اول مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال تقریباً رو به پایان است و امروز به گروه بیستم یعنی شاسیبلندهای فول سایز رسیدهایم. در مرحلهٔ مقدماتی در این گروه شاهد رقابت شش شاسیبلند بزرگ بودیم که از بین آنها سه خودروی دوج دورانگو، تویوتا سکویا و جیپ واگنییر بهطور مستقیم راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شدند اما برای اینکه تعداد این خودروها زوج شود، خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود یعنی نیسان آرمادا هم به آنها اضافه شد تا مرحلهٔ نیمهنهایی به صحنهٔ رقابت دو ژاپنی و دو آمریکایی تبدیل شود. آخرین دوئل گروه شاسیبلندهای فول سایز در مرحلهٔ مقدماتی هم بین تویوتا سکویا و فورد اکسپیدیشن برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فورد اکسپیدیشن و تویوتا سکویا
مجموع آراء: ۱۳۳۹
آراء تویوتا: ۹۲۰
آراء فورد: ۴۱۹
پیروز دوئل: تویوتا سکویا با کسب ۶۹ درصد از کل آراء
نیسان آرمادا
تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۶
پلتفرم: Y62 نیسان
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۶.۶ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۲,۸۱۴ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱,۶۴۳ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: پنج سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: رانندگی راحت و آرام، سواری نرم، پیشرانه V8 نرم و قدرتمند، مملو از ویژگیها و تجهیزات استاندارد محبوب، کابین لوکس با تودوزی چرمی، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی
نقاط منفی: مصرف سوخت وحشتناک، هزینههای نگهداری بالا، برخی قطعات قدیمی در کابین، بادیرول زیاد در پیچها و سرعتهای بالا، صندلیهای ردیف سوم میتوانستند جادارتر باشند
چکیده: آرمادا برای یک شاسیبلند غیرلوکس سطح تجمل بالایی دارد و ظاهر جدید و ویژگیهای بروز شده هم به آن برای رقابت با رقبای جدید کمک کردهاند اما این هنوز هم هیولایی تشنه به سوخت با برخی ایرادات دیگر است
جیپ واگنییر
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۱
پلتفرم: DT رم
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۱ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲,۶۷۵ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۳,۱۶۹ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تعلیق و سواری نرم، محیط لوکس کابین، تواناییهای آفرود واقعی، ارائهٔ سیستم تعلیق بادی، ظرفیت حمل حداکثر هشت نفر
نقاط منفی: ابعاد خیلی بزرگ، هندلینگ ناشیانه و سنگین، قیمت پایهٔ گران آنهم برای یک جیپ، تناسبات بیرونی نامناسب از برخی زوایا، برخی متریال ارزانقیمت در داخل
چکیده: واگنییر یک شاسیبلند خانوادگی مدرن و مجهز است که شایستهٔ نام تاریخی خود بوده و هرچند ابعاد بزرگ و کابین جاداری دارد اما همچنان تواناییهای برادران چابکتر خود برای رفتن به هر مسیری را حفظ کرده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیپ واگنییر | نیسان آرمادا | |
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 | ۵.۶ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۳۹۲ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۴۸ نیوتن متر | ۵۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۷ ثانیه | ۶.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۱ ثانیه | ۱۴.۷ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۴۴.۸ متر | ۳۷.۵ متر |
شتاب جانبی | ۰.۶۱ جی | ۰.۷۳ جی |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
دایرهٔ چرخش | ۱۱.۵ متر | ۱۲.۶ متر |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۱۰۰ لیتر | ۹۸ لیتر |
وزن | ۲۸۳۰ کیلوگرم | ۲۷۲۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۴۵۴۰ کیلوگرم | ۳۸۵۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۴۵۳ میلیمتر | ۵,۳۰۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۲۴ میلیمتر | ۳,۰۷۶ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۷۶۰ لیتر | ۴۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ یا ۸ نفر | ۸ نفر |
قیمت | ۶۳,۹۹۵ دلار | ۵۴,۵۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
کیان
۱۰ مرداد ۱۴۰۱مقایسه خیلی منظقی نیست بنظرم، البته تقصیر کسی هم نیست، ولی نیسان مدتهاست ک دستی به ارمادا (پاترول) و یا اینفیتی 80 نزده، و یه سری تغییرات بسیار جزیی داشته، در شرایطی ک جیپ کلا یه چیز خیلی جدیده واقعا، داخل نیسان واقعا قدیمی هست، داخل جیب از بروزترینهای جذاب هست
ولی خارجی نیسان باز بنظر خودم تناسبات بهتری داره خصوصا عقبش و گلگیرهای عقب
TML BN
۱۰ مرداد ۱۴۰۱بله تا وقتی که آرمادا فروش وحشتناک تو خاور میانه داره چرا بیاد بهش دست بزنه و پاترول خیلی متناسب تره جیپ منو یاد آمبولانس میندازه😂😂
JDM lover
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ارمادا قدرتش بیشتره ، گشتاورش بیشتره ، شتابش بهتره ، ترمزگیریش بهتره و قیمتشم کمی ارزونتره
از اون طرف جیپ هم ظرفیت بکسلش بیشتره و فضای صندوقش خیلیی بیشتره و یذره هم جادارتره و کابینش هم خیلی جدید تر و زیبا تره
بستگی داره به کدوم یکی از این موارد اهمیت بیشتری میدی ، با توجه به اون میتونی گزینه درست رو انتخاب کنی
من خودم نمیتونم اننخاب کنم ولی کابین جیپ و همچنین جادار تر بودن باعث شد تا به حیپ رای بدم
بنظرم بهتره نیسان یه فکری به حال کابین ارمادا بکنه چون از لحاظ طراحی واقعا قدیمی بنظر میاد
Reza Waffen SS
۱۰ مرداد ۱۴۰۱جیپ واگنییر انتخابم
Hello 1
۱۰ مرداد ۱۴۰۱الان که جیپ کیفیت بهتری هم داره پس چیپ بهتر هست نیسان خیلی عقب مونده تو این ماشین….
KHAN
۱۰ مرداد ۱۴۰۱با احترام به نیسان جیپ بخاطر ابهت. گیراییش وافرودش انتخابمه
عاشق پدال
۱۰ مرداد ۱۴۰۱30 رای برای نیسان؟
خواب میبینم؟
یا اشتباهی گزینه رو انتخاب کردن؟
جیب وگوونیر اونقدر عالیه که
Si
۱۰ مرداد ۱۴۰۱انتخابم جیپ هست ولی همیشه یه سوال ذهنم رو درگیر کرده بود چرا انزوی کبیر گفته اسپرت ترین ماشین آمریکا جیپ هست؟؟؟ 🤔
imperial
۱۰ مرداد ۱۴۰۱برخی مواقع هست آدم بسته به نیازش ماشین میخره و خب میخره میزاره پارکینگش و استفادشو میکنه مسافرت میره و…ولی غیر اون یه ماشین هست بخاطر علاقه قلبیش میخره چون خیلی دوسش داره…حالا ممکنه یه کرایسلر امپریال1937کوپه 50هزار دلاری باشه یا یه واگنییر نو یا واگنییر1990.فرقی نداره ، عشق نه مشخصات میشناسه نه قیمت نه ظاهر…حالا رقبا دها برابر بهتر باشن.
متاسفانه یا خوشبختانه در دنیای شاسی بلندا یکی واگنییر یکی گرند واگنییر جلوم باشن بشخصه و رقیب هرچی باشه انتخابش نمیکنم.تنها ماشینی که تو دنیا اینطوری هست برای من این 2 تا هستن.چی دارن نمیدونم ولی از همون روز رونمایی بشدت طرفدارش شدم…
كارevol
۱۰ مرداد ۱۴۰۱جیپ خیلی به روز تره،طراحی کابین شیک تر و نمرات بهتر،ظرفیت بکسلش هم خیلی بیشتره
aliakbarkhoei
۱۰ مرداد ۱۴۰۱امنیت نیسان + شتابجانبی + پرفورمنسش بالاتره. رایم نیسان آرمادا. هرچند ک جیپ رو هم دوستدارم.
قاطر فروش
۱۰ مرداد ۱۴۰۱جیپ واقعا عالیه به عنوان کسی ک تا پارسال از این برند متنفر بود میگم بی نظیره شده این کمپانی ولی امیدوارم مشکلات همیشگی کیفیت رو رفع کرده باشند
امیر
۱۰ مرداد ۱۴۰۱در نسل های جدید محصولاتش، مشکلات کیفیت رفع شده
مخصوصا سری واگونییر و چروکی که در بررسی های مختلف کیفیتشون از رقبای. امریکایی بهتره و در حد اروپایی هاست
Sina
۱۰ مرداد ۱۴۰۱من قطعا پاترول رو بر میدارم
چونکه منه شاسی بلند دوست اول به توانایی آفرودش اصتحکامش استهلاکش ظرفیت حملش و این چیزها نگاه میکنم بعدش میرم سراغ باقی موارد که توی این چیزها قطعا آرمادا بهتر از واگنیره چونکه آرمادا از پایه و اساس یعنی از خشت اولش درست و اصولی ساخته شده ولی واگنیر یه چیز حول حولکیه با باطن پیر و کهنه ست که فقط ظاهرشو ارایش کردن محصولات فیات کرایسلر هم قطعا در برابر ژاپنی ها کیفیت ساخت به مراتب پایین تری دارن
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۱۰ مرداد ۱۴۰۱کاربران فقط به خاطر نام و قدمت جیپ رای دادن و راحت گول مطالب دروغین سایت ها رو تارنماهای ایرانی وخارجی که گفتن کابین نیسان قدیمیه رو خوردن در صورتی که نیسان کابین بروزی داره و آینده نگرانه کابین جیپ به نظر شخصی من که کلی دیسلایک می خورم ساده است و در حد داستر با همان پلاستیک خشک چرم مصنوعی چرمی که در ساخت ماشین های سمند پارس استفاده میشه
پویا
۱۰ مرداد ۱۴۰۱نفس عمیق بکش
عاشق پدال
۱۰ مرداد ۱۴۰۱به قول ما شمالیا خااااا
. خاااا
خخااااا
. بابا تو خوبی و نیسان
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۱۰ مرداد ۱۴۰۱من ده تا دیس گرفتم اما فقط شوخی بود همین جیپ رو مسخره نکردم
ایلیا
۱۰ مرداد ۱۴۰۱دوست عزیز بهتره اینو بدونی که فقط شوآف و حرف نیست برو تو اینترنت و فیلم های کیفیت متریال و لوکس بودن گرند واگنییر و بقیه خودروهای جیپ رو ببین بعدشم اگه کیفیتش مثل سمند و داستر باشه 😂😂که من احساس میکنم برای شوخی و اغراق گفتید اصلا فروش نمیرفت محصولا جیپ ، نهایتا با همه شوآف و قدمت و نام جیپ نهایتا هزارتا فروش میکرد کل کمپانی جیپ .
Yasin
۱۰ مرداد ۱۴۰۱نیسان تو اکثر موارد بهتره
Kato
۱۰ مرداد ۱۴۰۱فقط آرمادا
از هر لحاظ بهتره
به امار فروش هم دقت کنید…
ELX
۱۱ مرداد ۱۴۰۱من اول میخواستم به جیپ رای بدم ولی نیسان تو بعضی از چیز ها بهتره و مخصوصاً قیمت فوق العاده نیسان