تویوتاجیپ

دوئل جیپ گرند چروکی و تویوتا ونزا

مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهارم، شاسی‌بلندهای میان سایز، دوئل آخر

نتایج دوئل قبلی بین میتسوبیشی اوت‌لندر و هیوندای سانتافه

مجموع آراء: ۱۵۷۵

آراء میتسوبیشی: ۹۳۲

آراء هیوندای: ۶۴۳

پیروز دوئل: میتسوبیشی اوت‌لندر با کسب ۵۹ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

فولکس اطلس کراس اسپرت

کیا سورنتو

کیا سورنتو

سئات تاراکو

اشکودا کودیاک

اشکودا کودیاک

نیسان مورانو

شورلت بلیزر

شورلت بلیزر

هوندا پاسپورت

فورد اج

فورد اج

میتسوبیشی اوت‌لندر

هیوندای سانتافه

میتسوبیشی اوت‌لندر

تویوتا ونزا

جیپ گرند چروکی

؟

جیپ گرند چروکی

تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۲۱

پلت‌فرم: جورجیو فیات-کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۰۹,۷۸۶ دستگاه

فروش نُه ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۸۹,۶۲۸ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر شیک و زیبا، تکنولوژی‌های ایمنی استاندارد فراوان، کابین شیک در تیپ‌های بالایی، ارائهٔ نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی

نقاط منفی: سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد ارائه نمی‌شود، مصرف سوخت بالای موتور V8

چکیده: نسل جدید گرند چروکی تقریباً از همه لحاظ بهبود پیدا کرده اما افزایش قیمت آن ممکن است خریدارانی که زیاد به ارزش در برابر قیمت توجه می‌کنند را از خود دور کند

تویوتا ونزا

تاریخ معرفی: می ۲۰۲۰

پلت‌فرم: TNGA GA-K

امتیاز از کارانددرایور: ۶.۰ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۳,۰۷۳ دستگاه

فروش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵۰,۴۹۳ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر زیبا، قوای محرکهٔ هیبریدی کم‌مصرف، کابین راحت و لوکس، تکنولوژی‌های ایمنی فعال استاندارد

نقاط منفی: دینامیک رانندگی ناامیدکننده، فضای بار کمتر از رافور، سروصدای بیش‌ازحد تایرها

چکیده: ونزا کراس‌اوور میان سایز شیک و کم‌مصرفی است اما خالی از مشکل نیست

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

تویوتا ونزا

جیپ گرند چروکی

پیشرانه ۲.۵ لیتری I4 ۳.۶ لیتری V6
تنفس طبیعی هیبریدی طبیعی
قدرت ۲۲۰ اسب بخار ۲۹۳ اسب بخار
گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر ۳۵۲ نیوتن متر
گیربکس CVT ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۶ ثانیه ۷.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۸ ثانیه ۱۵.۹ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۷۹ جی ۰.۸۴ جی
توقف از ۱۱۰ ۵۴.۵ متر ۵۱.۲ متر
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت ۱۹۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۶.۰ لیتر ترکیبی ۱۰.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۵۵ لیتر ۸۷ لیتر
وزن ۱۷۶۰ کیلوگرم ۱۹۸۰ کیلوگرم
طول ۴,۷۴۰ میلی‌متر ۴,۹۱۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۹۰ میلی‌متر ۲,۹۶۴ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۸۲۰ لیتر ۱۰۷۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۳۳,۸۸۵ دلار ۳۹,۱۸۵ دلار
قیمت موردبررسی ۳۷,۴۱۵ دلار ۴۱,۱۸۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    بنظرم گرند چروکی بهترین گزینه کل این کلاسه.

    موافقم 39
    مخالفم 21
  2. GT

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    مثل روز روشنه که جیپ سرتره. وای عجب طراحی نابی داره😍 ای کاش این نسل هم ترک هاوک داشت حیف

    موافقم 19
    مخالفم 13
    1. SRT

      ۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      اره واقعا تنها کمبودی ک حس میشه نبود ترک هاوکه

      موافقم 10
      مخالفم 6
  3. Amard

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (833 ديدگاه)

    ونزا بیشتر شبیه ون تا شاسی بلند این دوتا اصلا قابل مقایسه نیستن شاید فورد اکسپلور بشه مقایسه کرد تویوتا مصرفش تو هیبرید عالی

    موافقم 11
    مخالفم 7
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    ونزا را بیشتر یک لکسوس با مارک تویوتا میدانند و اگر توجه کرده باشید در تمام بررسی‌ها بیان شده که این خودرو فراتر از محصولات تویوتا بوده و چون نمیتوانستند برای لکسوس RX رقیبی شبیهش را بیاورند ، مجبور شدند مارک تویوتا به رویش بزنند !

    موافقم 22
    مخالفم 25
    1. ۱۳

      ۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (43 ديدگاه)

      باهات موافقم
      قطعا منم ونزا رو ب اون جعبه کفش مستهلک و پر مصرف ترجیح میدم
      قیمت و مصرف سوخت و کیفیت تویوتا بی نظیره

      موافقم 18
      مخالفم 43
      1. امیرعلی

        ۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (310 ديدگاه)

        جیپ بعد این حرفت کلا گرند چروکی رو از خط تولید کنار گذاشت:)
        آخه چرا وقتی اندازه سر سوزن چیزی نمیدونی کامنت میذاری که درگیری ایجاد بشه
        همین جعبه کفش مستهلک بخاطر طراحی ش نظر خیلی از مجله ها رو جلب کرده

        موافقم 19
        مخالفم 12
        1. ممد ژانگولر

          ۲ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (4150 ديدگاه)

          امیر علی داداش
          شما حرفت کاملا درست

          ولی یکم توجه به رنگ تویوتا داشته باشی متوجه خیلی چیزا میشی
          کاملا سر تره 😎

          موافقم 7
          مخالفم 13
    2. شاعر

      ۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (235 ديدگاه)

      چرا دیسلاک میدید؟
      جمله ی خبری که یک اطلاع رو میرسونه دیسلایک داره؟

      موافقم 4
      مخالفم 6
    3. فرید

      ۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      آقا نوید بیخیال شوید
      انقدر غرق تویوتا نباشید
      اصلا مقایسه تویوتا ونزا و گرند چروکی، مثل مقایسه نقره با طلاست!
      ضمنا آمار فروش گویای همه چیز است

      موافقم 9
      مخالفم 7
  5. amir Benz

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    گرند چروکی بهتره

    موافقم 18
    مخالفم 15
  6. پارسا عشق ماشین🗿🗿🗿

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (66 ديدگاه)

    بنظرم این مقایسه اصلا موساوی نبود!
    اخه ادم به نمره های انها در کار اند درایو نگاه می کنه تعجب می کنه که تویوتا ۶ از ۱۰ گرفته فروشش هم در امریکا مزخرف بوده کاملا نسبت به جیپ.
    مشخصات هم که جیپ واقعا حجم موتور بالا تر دنده ۸ سرعته که در تویوتا گیربکس cvt داشت بنظرم برای همچین اندازه ای هر نوع سی وی تی که خوب خوب خوب هم که باشه از AT با تعداد دنده ۸ باشه.
    البته این روی کاغذ است.
    من سوار نشدم پس فقط به کاغذ نگاه می کنم متریال داخلی و رو هم من به جیپ میدم خیلی جذاب و خوشگله.
    اما طراحی بیرونی تویوتا خوب هم خوب کار کرده جیپ هم خوب کار کرده صلیغه ای هستش منم نظر نمی دم.
    البته اینو بگم تویوتا هیبرید بود.

    نظرمو اگه خوشتون اومد لایک بدید نیومد هم دیس بدین و لطفا بگین کجاش مشکل داشت
    در بخش

    موافقم 12
    مخالفم 10
    1. محمد

      ۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (164 ديدگاه)

      ونزا سال دوم فروششه

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. Navid_bivaN

      ۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      یه فرقش اینه که ونزا یه ماشین زنونه هست بیشتر، گرندچروکی مردونه. از نزدیک هم ظاهر جیپ و متریال به کار رفته ش، حرفایی زیادی برای گفتن داره. من که انتخابم بین این دو، جیپ هست.

      موافقم 2
      مخالفم 2
  7. ممد ژانگولر

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    رای من با قاطعیت جیپ هستش

    ونزا معلوم نیست چرا از روی مزدا اسکی رفته 😂

    ولی ونزا عجب رنگی داره ✌️

    موافقم 14
    مخالفم 15
  8. Arman

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    تقریبا جیپ هیچ نکته منفی نداشت!
    جیپ

    موافقم 12
    مخالفم 13
  9. M.Kazem.K

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (861 ديدگاه)

    بنظرم نظرسنجی نبود سنگین تر بود ..!😐😂 خیلی نتیجه واضحه !

    و جالبه معمولا تو این نظرسنجی ها در قسمت نظرات همه یک نظر دارن اما نظر سنجی یه چیز دیگه نشون میده !😅 قشنگ معلومه یه قشر خاکستریی تو سایت دور میزنن !

    موافقم 12
    مخالفم 10
  10. mohamadreza(TESLA)

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (465 ديدگاه)

    موتور v6 گروه فیات _ کرایسلر یکی از بهترین موتورهای کم حجم تولید شده از سوی این غول خودروسازی در دهه اخیر هستش …
    این موتور پیک تورک رو توی ۴۸۰۰RPM میده که شاید برا آفرود یکم زیاد باشه اما تنفس طبیعیه و با توجه به این مسئله چندان بد نیست و تقریبا میشه گفت ۸۰ درصد تورک رو در دور ۲۰۰۰_۲۵۰۰ میده که عالیه …
    به نوعی میشه گفت امتحان و آزمون خودشو در مصارف آفرودی و سنگین و دوام و اطمینان و کارایی پس داده ….
    ابن موتور برعکس موتور های حجیم سنتی کرایسلر ساختار پوشراد یا ohv(over head valve) نداره واز نوع dohc هس
    صد در صد اگ از نوعohv بود خیلی برا افرود بهتر بود که پیک تورک توی دورپایبن تری بدست میومد ( انجین های پوشراد بدلیل ارتفاع کم سرسیلندر طول کورس پیستون ( استروک ) کم و بور زیادی دارن )
    اونطور که مشخصات رو دیدم جیپ دو دیفرانسیل پارت تایم هس که طبیعتا حالت هی مختلف سبک سنگین داره و بازم برا افرود بهتره .
    موتور وی ۶ مذکور با اسم pantastar به معنای ۵ ستاره شناخته میشه که اشاره به لوگوی کرایسلر داره …
    موتور جدید ۲.۵ لیتری تویوتا که روی راو ۴ هم استفاده شده اونطور که میگن خیلی نرم و روان کار میکنه که من دلیلشو تو این میبینم که تویوتا جوری موتور رو تیون کرده که نمودار torque_RPM نسبت به گذشته بیشتر حال خطی داره
    با همه این تفاسیر و تمام عشق و علاقم به تویوتا و لکسوس ؛ اینجا جیپ ارزش خرید بالاتری داره …

    موافقم 15
    مخالفم 7
  11. محمد امین

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    دلیلی برای انتخواب تویوتا نیست ، هر طور حساب کنی جیپ بهتره ، تنها نکته ی مثبت ونزا شاید مصرف سوخت کمتر و یه مقدار شتاب بیشتر باشه که تاثیر زیادی نداره

    موافقم 12
    مخالفم 11
  12. AMG GT R-CLK GT R

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    صد در صد جیپ
    این مقایسه بی خود هست
    جیپ فضای بیشتر کابین بهتر آفرود بهتر داره

    موافقم 8
    مخالفم 8
  13. Ali

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (266 ديدگاه)

    ونزا
    لوکس کم مصرف با دوام زیبا با توجه به هیبرید بودن قیمتشم خوبه

    موافقم 12
    مخالفم 8
  14. viper

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    چقدر کابین و بیرون جیپ خوشگله 🤩

    موافقم 6
    مخالفم 7
  15. ali+a

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (776 ديدگاه)

    تویوتا تو قیمت و مصرف سوخت خیلی کمتر و کیفیت از جیپ بهتره.طراحی خوبی هم داره. جیپ فقط قویتره… این همه برتری تویوتا به نظر من تویوتا… جالبه با قدرت بیشتر جیپ بازم شتابشون اختلافی نداره…تویوتا تو بازار جهانی قیمتش رو هم خیلی بهتر از جیپ حفظ میکنه…

    موافقم 5
    مخالفم 4
  16. امیرحسین

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    مث اسمش خودش هم خوبه
    چروووووووووووووووووووکی

    موافقم 1
    مخالفم 4
  17. mm-yarlou

    ۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    هر کدوم ویژگی های خاص خود رو دارن جیپ با طراحی عالی دوباره نشون میده که هنوز هم توساختن یهsuv استاده و بقیه باید جلوش سر خم کنن

    موافقم 3
    مخالفم 4
  18. جناب ایکس

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1464 ديدگاه)

    طراحی کابین گرند چروکی کافیه تا بهش رای داد

    موافقم 2
    مخالفم 2
  19. مهردادکمال

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2004 ديدگاه)

    هر دو واقعا ارزش بالایی در قبال مبلغ دریافتی دارن در مورد برتری کافیه به امار فروش نگاه کنین مشخص میشه کدوم انتخاب بهتریه

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا