مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهارم، شاسیبلندهای میان سایز، دوئل آخر
نتایج دوئل قبلی بین میتسوبیشی اوتلندر و هیوندای سانتافه
مجموع آراء: ۱۵۷۵
آراء میتسوبیشی: ۹۳۲
آراء هیوندای: ۶۴۳
پیروز دوئل: میتسوبیشی اوتلندر با کسب ۵۹ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
فولکس اطلس کراس اسپرت | کیا سورنتو |
کیا سورنتو | |
سئات تاراکو | اشکودا کودیاک |
اشکودا کودیاک | |
نیسان مورانو | شورلت بلیزر |
شورلت بلیزر | |
هوندا پاسپورت | فورد اج |
فورد اج | |
میتسوبیشی اوتلندر | هیوندای سانتافه |
میتسوبیشی اوتلندر | |
تویوتا ونزا | جیپ گرند چروکی |
؟ |
جیپ گرند چروکی
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۲۱
پلتفرم: جورجیو فیات-کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۰۹,۷۸۶ دستگاه
فروش نُه ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۸۹,۶۲۸ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر شیک و زیبا، تکنولوژیهای ایمنی استاندارد فراوان، کابین شیک در تیپهای بالایی، ارائهٔ نسخههای پلاگینهیبریدی
نقاط منفی: سامانهٔ چهارچرخ محرک بهصورت استاندارد ارائه نمیشود، مصرف سوخت بالای موتور V8
چکیده: نسل جدید گرند چروکی تقریباً از همه لحاظ بهبود پیدا کرده اما افزایش قیمت آن ممکن است خریدارانی که زیاد به ارزش در برابر قیمت توجه میکنند را از خود دور کند
تویوتا ونزا
تاریخ معرفی: می ۲۰۲۰
پلتفرم: TNGA GA-K
امتیاز از کارانددرایور: ۶.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۳,۰۷۳ دستگاه
فروش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵۰,۴۹۳ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر زیبا، قوای محرکهٔ هیبریدی کممصرف، کابین راحت و لوکس، تکنولوژیهای ایمنی فعال استاندارد
نقاط منفی: دینامیک رانندگی ناامیدکننده، فضای بار کمتر از رافور، سروصدای بیشازحد تایرها
چکیده: ونزا کراساوور میان سایز شیک و کممصرفی است اما خالی از مشکل نیست
مقایسهٔ مشخصات فنی
تویوتا ونزا | جیپ گرند چروکی | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I4 | ۳.۶ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی هیبریدی | طبیعی |
قدرت | ۲۲۰ اسب بخار | ۲۹۳ اسب بخار |
گشتاور | ۲۲۰ نیوتن متر | ۳۵۲ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۶ ثانیه | ۷.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۸ ثانیه | ۱۵.۹ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۷۹ جی | ۰.۸۴ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۴.۵ متر | ۵۱.۲ متر |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۰ لیتر ترکیبی | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر | ۸۷ لیتر |
وزن | ۱۷۶۰ کیلوگرم | ۱۹۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۴۰ میلیمتر | ۴,۹۱۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۹۰ میلیمتر | ۲,۹۶۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۸۲۰ لیتر | ۱۰۷۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۳,۸۸۵ دلار | ۳۹,۱۸۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۷,۴۱۵ دلار | ۴۱,۱۸۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
R@m!n
۲ دی ۱۴۰۰بنظرم گرند چروکی بهترین گزینه کل این کلاسه.
GT
۲ دی ۱۴۰۰مثل روز روشنه که جیپ سرتره. وای عجب طراحی نابی داره😍 ای کاش این نسل هم ترک هاوک داشت حیف
SRT
۲ دی ۱۴۰۰اره واقعا تنها کمبودی ک حس میشه نبود ترک هاوکه
Amard
۲ دی ۱۴۰۰ونزا بیشتر شبیه ون تا شاسی بلند این دوتا اصلا قابل مقایسه نیستن شاید فورد اکسپلور بشه مقایسه کرد تویوتا مصرفش تو هیبرید عالی
NAVID۰۰۹۸
۲ دی ۱۴۰۰ونزا را بیشتر یک لکسوس با مارک تویوتا میدانند و اگر توجه کرده باشید در تمام بررسیها بیان شده که این خودرو فراتر از محصولات تویوتا بوده و چون نمیتوانستند برای لکسوس RX رقیبی شبیهش را بیاورند ، مجبور شدند مارک تویوتا به رویش بزنند !
۱۳
۲ دی ۱۴۰۰باهات موافقم
قطعا منم ونزا رو ب اون جعبه کفش مستهلک و پر مصرف ترجیح میدم
قیمت و مصرف سوخت و کیفیت تویوتا بی نظیره
امیرعلی
۲ دی ۱۴۰۰جیپ بعد این حرفت کلا گرند چروکی رو از خط تولید کنار گذاشت:)
آخه چرا وقتی اندازه سر سوزن چیزی نمیدونی کامنت میذاری که درگیری ایجاد بشه
همین جعبه کفش مستهلک بخاطر طراحی ش نظر خیلی از مجله ها رو جلب کرده
ممد ژانگولر
۲ دی ۱۴۰۰امیر علی داداش
شما حرفت کاملا درست
ولی یکم توجه به رنگ تویوتا داشته باشی متوجه خیلی چیزا میشی
کاملا سر تره 😎
شاعر
۲ دی ۱۴۰۰چرا دیسلاک میدید؟
جمله ی خبری که یک اطلاع رو میرسونه دیسلایک داره؟
فرید
۲ دی ۱۴۰۰آقا نوید بیخیال شوید
انقدر غرق تویوتا نباشید
اصلا مقایسه تویوتا ونزا و گرند چروکی، مثل مقایسه نقره با طلاست!
ضمنا آمار فروش گویای همه چیز است
amir Benz
۲ دی ۱۴۰۰گرند چروکی بهتره
پارسا عشق ماشین🗿🗿🗿
۲ دی ۱۴۰۰بنظرم این مقایسه اصلا موساوی نبود!
اخه ادم به نمره های انها در کار اند درایو نگاه می کنه تعجب می کنه که تویوتا ۶ از ۱۰ گرفته فروشش هم در امریکا مزخرف بوده کاملا نسبت به جیپ.
مشخصات هم که جیپ واقعا حجم موتور بالا تر دنده ۸ سرعته که در تویوتا گیربکس cvt داشت بنظرم برای همچین اندازه ای هر نوع سی وی تی که خوب خوب خوب هم که باشه از AT با تعداد دنده ۸ باشه.
البته این روی کاغذ است.
من سوار نشدم پس فقط به کاغذ نگاه می کنم متریال داخلی و رو هم من به جیپ میدم خیلی جذاب و خوشگله.
اما طراحی بیرونی تویوتا خوب هم خوب کار کرده جیپ هم خوب کار کرده صلیغه ای هستش منم نظر نمی دم.
البته اینو بگم تویوتا هیبرید بود.
نظرمو اگه خوشتون اومد لایک بدید نیومد هم دیس بدین و لطفا بگین کجاش مشکل داشت
در بخش
محمد
۲ دی ۱۴۰۰ونزا سال دوم فروششه
Navid_bivaN
۳ دی ۱۴۰۰یه فرقش اینه که ونزا یه ماشین زنونه هست بیشتر، گرندچروکی مردونه. از نزدیک هم ظاهر جیپ و متریال به کار رفته ش، حرفایی زیادی برای گفتن داره. من که انتخابم بین این دو، جیپ هست.
ممد ژانگولر
۲ دی ۱۴۰۰رای من با قاطعیت جیپ هستش
ونزا معلوم نیست چرا از روی مزدا اسکی رفته 😂
ولی ونزا عجب رنگی داره ✌️
Arman
۲ دی ۱۴۰۰تقریبا جیپ هیچ نکته منفی نداشت!
جیپ
M.Kazem.K
۲ دی ۱۴۰۰بنظرم نظرسنجی نبود سنگین تر بود ..!😐😂 خیلی نتیجه واضحه !
و جالبه معمولا تو این نظرسنجی ها در قسمت نظرات همه یک نظر دارن اما نظر سنجی یه چیز دیگه نشون میده !😅 قشنگ معلومه یه قشر خاکستریی تو سایت دور میزنن !
mohamadreza(TESLA)
۲ دی ۱۴۰۰موتور v6 گروه فیات _ کرایسلر یکی از بهترین موتورهای کم حجم تولید شده از سوی این غول خودروسازی در دهه اخیر هستش …
این موتور پیک تورک رو توی ۴۸۰۰RPM میده که شاید برا آفرود یکم زیاد باشه اما تنفس طبیعیه و با توجه به این مسئله چندان بد نیست و تقریبا میشه گفت ۸۰ درصد تورک رو در دور ۲۰۰۰_۲۵۰۰ میده که عالیه …
به نوعی میشه گفت امتحان و آزمون خودشو در مصارف آفرودی و سنگین و دوام و اطمینان و کارایی پس داده ….
ابن موتور برعکس موتور های حجیم سنتی کرایسلر ساختار پوشراد یا ohv(over head valve) نداره واز نوع dohc هس
صد در صد اگ از نوعohv بود خیلی برا افرود بهتر بود که پیک تورک توی دورپایبن تری بدست میومد ( انجین های پوشراد بدلیل ارتفاع کم سرسیلندر طول کورس پیستون ( استروک ) کم و بور زیادی دارن )
اونطور که مشخصات رو دیدم جیپ دو دیفرانسیل پارت تایم هس که طبیعتا حالت هی مختلف سبک سنگین داره و بازم برا افرود بهتره .
موتور وی ۶ مذکور با اسم pantastar به معنای ۵ ستاره شناخته میشه که اشاره به لوگوی کرایسلر داره …
موتور جدید ۲.۵ لیتری تویوتا که روی راو ۴ هم استفاده شده اونطور که میگن خیلی نرم و روان کار میکنه که من دلیلشو تو این میبینم که تویوتا جوری موتور رو تیون کرده که نمودار torque_RPM نسبت به گذشته بیشتر حال خطی داره
با همه این تفاسیر و تمام عشق و علاقم به تویوتا و لکسوس ؛ اینجا جیپ ارزش خرید بالاتری داره …
محمد امین
۲ دی ۱۴۰۰دلیلی برای انتخواب تویوتا نیست ، هر طور حساب کنی جیپ بهتره ، تنها نکته ی مثبت ونزا شاید مصرف سوخت کمتر و یه مقدار شتاب بیشتر باشه که تاثیر زیادی نداره
AMG GT R-CLK GT R
۲ دی ۱۴۰۰صد در صد جیپ
این مقایسه بی خود هست
جیپ فضای بیشتر کابین بهتر آفرود بهتر داره
Ali
۲ دی ۱۴۰۰ونزا
لوکس کم مصرف با دوام زیبا با توجه به هیبرید بودن قیمتشم خوبه
viper
۲ دی ۱۴۰۰چقدر کابین و بیرون جیپ خوشگله 🤩
ali+a
۲ دی ۱۴۰۰تویوتا تو قیمت و مصرف سوخت خیلی کمتر و کیفیت از جیپ بهتره.طراحی خوبی هم داره. جیپ فقط قویتره… این همه برتری تویوتا به نظر من تویوتا… جالبه با قدرت بیشتر جیپ بازم شتابشون اختلافی نداره…تویوتا تو بازار جهانی قیمتش رو هم خیلی بهتر از جیپ حفظ میکنه…
امیرحسین
۲ دی ۱۴۰۰مث اسمش خودش هم خوبه
چروووووووووووووووووووکی
mm-yarlou
۲ دی ۱۴۰۰هر کدوم ویژگی های خاص خود رو دارن جیپ با طراحی عالی دوباره نشون میده که هنوز هم توساختن یهsuv استاده و بقیه باید جلوش سر خم کنن
جناب ایکس
۳ دی ۱۴۰۰طراحی کابین گرند چروکی کافیه تا بهش رای داد
مهردادکمال
۳ دی ۱۴۰۰هر دو واقعا ارزش بالایی در قبال مبلغ دریافتی دارن در مورد برتری کافیه به امار فروش نگاه کنین مشخص میشه کدوم انتخاب بهتریه