وقتی صحبت از آفرودرهای استاندارد کارخانهای به میان میآید، جیپ رانگلر، لندروور دیفندر و فورد برانکو، بهترین گزینههایی هستند که به ذهن میآیند. پس از سالها انتظار صبورانه، حالا چشممان به جمال نسل جدید برانکوی بزرگ، این خودروی نمادین روشن شده که اکنون در نسخه فرست ادیشن در دسترس است.
فورد برانکو در این رقابت روبروی رقیبی قدیمی و نامیرا قرار گرفته است. جیپ رانگلر نسخه 4Xe روبیکان که نماد و اسطورهای همیشگی در آفرود به شمار میآید نیازی به تعریف ندارد. هر کدام از این دو خودرو در مسیرهای سخت و کثیف، برتریهای مختلفی را نشان میدهند.
بیایید با برانکو شروع کنیم. خودرویی که همه ما دوست داشتیم با آن رانندگی کنیم. نسخههای اولیه یا First Edition به طور کامل فروخته شدهاند. این مدلها با پکیج Sasquatch یا پاگنده شامل تایرهای غولپیکر ۳۵ اینچی، سیستم تعلیق با ارتفاع بالا، اکسل عقب با قفل دستی، اکسل جلو با قفل دستی و ضد غلتش، آنتی رول بار قابل جداسازی ارائه میشوند. همچنین سپر جلوی ماژولار فولادی سنگین با محافظ برس خورده و صفحات محافظت کامل از زیر بدنه نیز موجودند. بعلاوه این خودرو به زیباترین فضای داخلی مجهز شده که شامل بزرگترین صفحه نمایشگر اطلاعات و سرگرمی، سیستم صوتی استریو و مجموعه کمکراننده فورد Co-pilot 360 است.
زیر کاپوت برانکو، یک موتور ۲.۷ لیتری توئین توربوی شش سیلندر قرار گرفته که ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۶ نیوتنمتر گشتاور را در اختیار یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک برای انتقال به چهار چرخ با کنترل الکترونیکی قرار میدهد.
در سمت دیگر، جیپ رانگلر روبیکان قرار دارد که از محور جلو و عقب با قابلیت قفل دستی، آنتی رول بار جلوی جدا شونده، سپرهای فولادی، صفحات ضد لغزش و تایرهای ۳۳ اینچی سود میبرد. این مدل جیپ از پیشرانهای پلاگین هیبریدی استفاده میکند که در این کلاس کاملاً جدید و نوآورانه است. یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر ۴ سیلندر در کنار یک موتور الکتریکی قرار گرفته تا مجموعاً ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتنمتر گشتاور را به یک گیربکس ۸ سرعته خودکار و دنده کمکی دستی تحویل دهد.
هر دو مدل جیپ و فورد که در اینجا آزمایش شدهاند از نوع چهار درب هستند که نسبت به نسخههای دو درب از قابلیتهای آفرود کمتری برخوردارند. در عوض این نسخهها از مدلهای دو درب فروش بهمراتب بیشتری دارند. هرچند بهعنوان یک ایدهآل باید به سراغ آفرودری با فاصله بین دو محور کوتاهتر و با گیربکس دستی رفت.
مهمترین سؤال در مورد این دو خودرو این است که کدام یک آفرودر بهتری است؟ فورد ادعا میکند که فاصله بیشتر کف برانکو از زمین، زاویه شکست بهتر و زاویه نزدیکی کمی بهتر و تایرهای بزرگتر اختیاری باعث برتری آن هستند. همه اینها وقتی شما سیستم کنترل گریپ نداشته باشید بیفایده است. چیزی که برانکو فاقد آن است.
فورد تصمیم گرفت تا بهجای تایرهای آلتراین برای همه نوع زمین، از تایرهای مخصوص گل و لای استفاده کند. در نتیجه جیپ در موانع چالشبرانگیز بیابانی با سهولتی بسیار بیشتر از برانکو جلو میرود. در مسیرهای بسیار دشوار تست شامل تپههای بسیار شیبدار پر از سنگها و حفرههای عمیق و خاکهای سست و خشک تنها این دو خودرو قادر به عبور هستند. در این شرایط جیپ با جدا شدن میله ضد رول بار جلو و باز شدن قفل محورها توانست فورد را مغلوب کند. در چالشبرانگیزترین مسیرها که اغلب برانکو نیاز به تلاش زیاد و دندههای پایین و محورهای قفل شده داشت، رانگلر با صلابت به راه خود ادامه میداد. برانکو هم توانست هرجایی که جیپ رفت را طی کند اما بهسختی.
در عوض برانکو در صحرا میتواند بسیار پرسرعتتر عمل کند. درواقع این سؤال مطرح است که این قابلیت فورد برانکو، ضعف آن را در مسیرهای صخرهای جبران میکند؟ خوب درجایی که بسیاری از مردم برای آفرودهای صحرایی به سراغ رپتور، TRX و گلادیاتور میروند، برانکو مزیت زیادی را نشان نمیدهد. اما در جایی که مسیر کوهستانی یا صخرهای باشد باید جیپ را انتخاب کنید که رقیب زیادی ندارد.
با این حال در آفرود چیزهایی بیشتر از سیستم کنترل گریپ نیاز است. قبل از مقابله با یک مانع باید خود را آماده کنید. فورد سعی میکند با درگیر کردن دندههای بالا یا پایین، قفلهای دیفرانسیل، قطع اتصال میله ضد غلتش، تنظیم دریچه گاز و پاسخ بر اساس حالتهای رانندگی تا حد امکان فرایند را برای آفرودرهای تازهکار و آماتور ساده کند. با این حال برای یک آفرودر باتجربه این مراحل کمی بیشتر طول میکشد.
هنگامیکه روی یک مانع قرار گرفتید، خط دید بسیار مهم است. کاپوت تخت برانکو بادستههای برآمده گوشه آن باعث میشوند تا بهراحتی ابعاد خودرو را ببینید. در عوض قسمتی از دید جلو را میگیرند. جیپ با کاپوت پلکانی رانگلر و گلگیرهای آن این مشکل را ندارد. هر دو خودرو به دوربینهای دید وسیع مجهز شدهاند. دوربین ۳۶۰ درجه فورد در حالت آفرود بهصورت خودکار روشن میشود درحالیکه برای روشن کردن دوربینهای جیپ باید در منوهای آن جستوجو کنید. البته جیپ با نمایش رد تایر در صفحه نمایش و نشان دادن محل دقیق تایر، برخی امتیازها را پس میگیرد.
در مورد آینههای جانی، فورد با قرار دادن پایه آینهها در زیر ستون جلو در زمانی که دربها جدا شدهاند، یک امتیاز از جیپ که باید در زمان جدا کردن دربها از آینههای پیچدار استفاده کرد جلو میافتد هرچند دید آینههای جیپ بهتر است.
برانکو عرض خیلی بیشتری از جیپ دارد و این باعث پایداری آن در سرعتهای بالا میشود اما قرار دادن چرخها در مسیر درست در راههای باریک را دشوار میکند.
اگر امیدوارید که عقبافتادگیهای برانکو در آفرود در جاده جبران شوند باید منتظر شنیدن یک “نه” باشید. علیرغم استفاده از سیستم تعلیق مستقل جلو بهجای اکسل لایو رانگلر، برانکو هنوز در بزرگراهها سرگردان است. فرمان برانکو، بازخورد مصنوعی و بدتری دارد. نرمی سواری باوجود تایرهای دیواره بلند در برانکو تنها اندکی بهتر از رانگلر است.
به طور مشابه انتظار داشتیم تا طراحی جدیدتر برانکو باعث شود تا داخل آن به طور قابل توجهی ساکتتر از رانگلر بدنام در این زمینه باشد. اما اندازهگیری صدای کابین در سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت نشان داد که برانکو حتی با صدای ۷۴.۷ اندکی پرسروصداتر از رانگلر با صدای ۷۴.۲ دسیبل است. همچنین صدای بسیار زیاد تایرهای برانکو در سرعتهای پایین هم ناامیدکننده است.
ما طرفدار موتور بزرگ ۲.۷ لیتری اکوبوست فورد هستیم. شتاب برانکو با این موتور ۸.۳ ثانیه است که یک ثانیه از جیپ با موتور غیر هیبریدی با موتور ۴ سیلندر کندتر است. سیستم هیبریدی جیپ هم محدودیتهای زیادی دارد و بهخوبی مدیریت نشده است. حساسیت به دریچه گاز زیاد است و در حالت الکتریکی هم تعویض دنده خشک و سفت و توقف با لرزش عجیبی همراه است. بعلاوه در خارج از جاده، موتور الکتریکی برای پیوستن به موتور بنزینی، مکثی طولانی دارد.
کابین برانکو میتواند از برتریهای آن باشد. عرض بسیار کمتر رانگلر و کنسول باریک آن برای کسانی که حتی یک بار درون آن نشستهاند، واضح است. بعلاوه فضاهای بسیار کمی برای لوازم و اشیای شما پیشبینی شدهاند. فورد از چنین محدودیتهایی رنج نمیبرد.
عرض بیشتر فورد، فضای کافی برای نمایشگری ۱۲ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی را فراهم ساخته است. درحالیکه با کنسول باریک جیپ چنین نمایشگری امکان حضور ندارد. گرافیک و واکنش صفحه نمایشگر فورد هم بهتر بوده و تنها آرزو میکردیم سیستم صوتی آن همانند استریوی جیپ عالی عمل میکرد. البته یک سیستم صوتی اختیاری بنگاند اولافسن با ۱۰ بلندگو که نیاز به تنظیمات خیلی دقیقی دارد هم قابل سفارش است.
عرض اضافی برانکو در قسمت عقب هم برای سرنشینان موهبت است. درحالیکه صندلیهای جیپ، صاف و ناراحت هستند. هر دو خودرو، فضای ناکافی پا برای سرنشینان عقب دارند و سرنشینان قرارگرفته در ارتفاع بالاتر از سرنشینان جلویی در موقعیت ناخوشایندی قرار دارند.
جابجایی درها و سقف در جیپ خیلی بهتر از برانکو صورت میگیرد. دربهای برانکو سبکتر اما یافتن لولاها و نصب مجدد آنها سختتر است. این خودروها قیمت بالایی هم دارند. این نسخه از برانکو ۶۴ هزار دلار فروخته میشود رانگلر هم نزدیک ۶۹ هزار دلار قیمت دارد.
اگر برای خرید بین این دو خودرو مردد باشید باید بدانید که اگر دنبال آفرود سخت هستید گزینه جیپ انتخاب بهتری خواهد بود و اگر آسایش و فضای بیشتر و ظاهر جدیدتر را جستجو میکنید میتوانید برانکو را انتخاب کنید. با این وجود برانکو نمیتواند در نقش قاتل رانگلر ظاهر شود و در نهایت تنها یک دنبال کننده آن و گزینهای نزدیک به آن به شمار میآید. پادشاه آفرودرهای کارخانهای استاندارد هنوز هم جیپ رانگلر است.
POWERTRAIN/CHASSIS | ۲۰۲۱ Ford Bronco First Edition | ۲۰۲۱ Jeep Wrangler Unlimited Rubicon 4xe |
DRIVETRAIN LAYOUT | Front-engine, 4WD | Front-engine, 4WD |
نوع پیشرانه | Twin-turbo port- and direct-injected DOHC 24-valve 60-degree V-6, iron block/alum head | Turbo direct-injected DOHC 16-valve I-4, plus 2 permanent-magnet electric motors |
حجم موتور | ۲,۶۹۴ cc/164.4 cu in | ۱,۹۹۵ cc/121.7 cu in |
ضریب کمپرس | ۱۰.۰:۱ | ۱۰.۰:۱ |
قدرت (SAE NET) | ۳۱۵ hp @ 5,250 rpm | ۲۷۰ hp @ 5,250 rpm (gas), 134 & 44 hp (elec); 375 hp (comb) |
گشتاور (SAE NET) | ۴۱۰ lb-ft @ 3,100 rpm | ۲۹۵ lb-ft @ 3,000 rpm (gas), 181 & 39 lb-ft (elec); 470 lb-ft (comb) |
ردلاین | ۶,۰۰۰ rpm | ۶,۵۰۰ rpm |
نسبت وزن (پوند) به قدرت | ۱۶.۶ lb/hp | ۱۹.۸ lb/hp |
گیربکس | ۱۰-speed automatic | ۸-speed automatic |
AXLE/FINAL-DRIVE/LOW RATIO | ۴.۷۰:۱/۲.۹۹:۱/۳.۰۶:۱ | ۴.۱۰:۱/۲.۷۵:۱/۴.۰۰:۱ |
SUSPENSION, FRONT; REAR | Control arms, coil springs, adj anti-roll bar; live axle, coil springs | Live axle, coil springs, adj anti-roll bar; live axle, coil springs, anti-roll bar |
STEERING RATIO | ۱۹.۳:۱ | ۱۳.۷:۱ |
TURNS LOCK-TO-LOCK | ۳.۵ | ۳.۲ |
BRAKES, F; R | ۱۲.۳-in vented disc; 12.1-in disc | ۱۲.۹-in vented disc; 13.6-in vented disc |
WHEELS | ۸.۵ x 17-in cast aluminum | ۷.۵ x 17-in cast aluminum |
TIRES | ۳۱۵/70R17 113/110 S (M+S) Goodyear Territory MT | ۲۸۵/70R17 116/113Q (M+S) BFGoodrich All-Terrain T/A K02 |
ابعاد | ||
WHEELBASE | ۱۱۶.۱ | ۱۱۸.۴ in |
TRACK, F/R | ۶۶.۹/۶۶.۹ in | ۶۴.۴/۶۴.۴ in |
LENGTH x WIDTH x HEIGHT | ۱۸۹.۵ x 79.3 x 75.3 in | ۱۸۸.۴ x 73.8 x 73.5 in |
GROUND CLEARANCE | ۱۱.۵ in | ۱۰.۸ in |
APPRCH/DEPART ANGLE | ۴۳.۲/۳۷.۰ deg | ۴۳.۸/۳۵.۶ deg |
TURNING CIRCLE | ۳۹.۸ ft | ۳۹.۴ ft |
CURB WEIGHT (DIST F/R) | ۵,۲۲۸ lb (56/44%) | ۵,۳۵۲ lb (50/50%) |
SEATING CAPACITY | ۵ | ۵ |
HEADROOM, F/R | ۴۰.۸/۴۰.۱ in | ۴۰.۸/۴۰.۳ in |
LEGROOM, F/R | ۴۳.۱/۳۶.۳ in | ۴۰.۸/۳۸.۲ in |
SHOULDER ROOM, F/R | ۵۷.۱/۵۶.۵ in | ۵۵.۸/۵۵.۸ in |
حجم فضای بار | ۷۷.۶/۳۵.۶ cu ft | ۶۷.۴/۲۷.۷ cu ft |
ظرفیت یدک کشی | ۳,۲۴۰ lb | ۳,۵۰۰ lb |
نتایج تست | ||
شتاب (مایل بر ساعت) | ||
۰-۳۰ | ۳.۰ sec | ۲.۷ sec |
۰-۴۰ | ۴.۴ | ۳.۹ |
۰-۵۰ | ۶.۱ | ۵.۲ |
۰-۶۰ | ۸.۳ | ۶.۸ |
۰-۷۰ | ۱۱.۰ | ۸.۶ |
۰-۸۰ | ۱۴.۷ | ۱۱.۰ |
۰-۹۰ | — | ۱۳.۸ |
PASSING, 45-65 MPH | ۴.۴ | ۳.۱ |
QUARTER MILE | ۱۶.۵ sec @ 84.5 mph | ۱۵.۲ sec @ 93.9 mph |
BRAKING, 60-0 MPH | ۱۴۴ ft | ۱۳۳ ft |
LATERAL ACCELERATION | ۰.۶۳ g (avg)* | ۰.۷۵ g (avg)* |
MT FIGURE EIGHT | ۳۰.۹ sec @ 0.51 g (avg)* | ۲۷.۸ sec @ 0.61 g (avg)* |
TOP-GEAR REVS @ 60 MPH | ۱,۷۰۰ rpm | ۱,۷۵۰ rpm |
اطلاعات مشتری | ||
قیمت پایه | $۶۲,۶۰۵ | $۵۶,۲۲۰ |
قیمت نسخه تست شده | $۶۴,۵۱۰ | $۶۸,۸۴۵ |
AIRBAGS | ۶: Dual front, front side, f/r curtain | ۴: Dual front, front side |
BASIC WARRANTY | ۳ yrs/36,000 miles | ۳ yrs/36,000 miles |
POWERTRAIN WARRANTY | ۵ yrs/60,000 miles | ۵ yrs/60,000 miles (10 yrs/100,000 mile, hybrid & battery systems) |
ROADSIDE ASSISTANCE | ۳ yrs/36,000 miles | ۵ yrs/60,000 miles |
FUEL CAPACITY | ۲۰.۸ gal | ۱۷.۲ gal + 17.3 kWh Li-Ion battery |
EPA CITY/HWY/COMB ECON | ۱۷/۱۷/۱۷ mpg | ۲۰/۲۰/۲۰ mpg; 52/45/49** mpg-e |
RECOMMENDED FUEL | Unleaded regular | Unleaded regular, 240-volt electricity |
ON SALE | Now | Now |
*Performance limited due to electronic stability- and traction-control | ||
GT
۱۶ آبان ۱۴۰۰عجیبه، حتی برانکو هم از پس رانگلر بر نیومد😳
ولی بازهم هر دو بهترین هستند
نظر سنجی
فورد برانکو ساسکواچ 👍
جیپ رانگلر روبیکان 👎
Sina
۱۶ آبان ۱۴۰۰جیپ قیافه ابعاد و ظاهر مناسب تری داره
از اونور برانکو از لحاظ نوع موتور انتخابی کیفیت ساختش و امکاناتش بهتره
برانکو یه جوریه تایرهاش بهش نمیان بدنش یه جوریه انگار مکعبیه ماشین هیچ جاش باهم هم خونی نداره
جیپ از نظر طراحی انگاری تکامل یافته ست در صورتی که برانکو انگاری اول راهه و یه طرح اولیه ست
اگر معیار فقط بیابون و گل و سخره باشه و جاده ای در کار نباشه(آخه کلیپ هاشو دیدم رانگلر بخاطر اینکه در و سقفش زود باز بشه بدنش زیاد چفت و بست نیست توی جاده انگاری توی بادو طوفان رفتی زیر درخت ایستادی بادو بارون میاد تو) انتخاب من بین این دو قطعا رانگلر هستش اونم نه این موتور بلکه موتور ۳.۵ شش سیلندرش
آخه وقتی قراره بری تو عمق بیابون و جنگل و گل و رودخونه جایی که ممکنه آنتنم نباشه چه برسه مکانیک و کمک؛ موتور هیبریدی چه فکر احمقانه ایه!!
همین کار احمقانه رو دیفندر هم روی موتورشش سیلندرش کرده
Navid
۱۷ آبان ۱۴۰۰آخه بیشتر وقت داخل شهر رانندگی میکنی، یه آخر هفته هم میری بیرون شهر. برای همین الان در امریکای شمالی رتبه اول فروش پلاگین هایبرید و هایبرید رو داره.
میثم
۱۶ آبان ۱۴۰۰من که جیپ رو انتخاب میکنم
اما اوایل ظاهر برانکو جذبم کرده بود
اما کاربرد مهمتر از ظاهره
Mad.z.Max
۱۶ آبان ۱۴۰۰واقعا از اینکه همیشه باصداقت حرفتو میزنی لذت میبرم، منم اوایل مجذوب برانکو شدم، الانم عاشقشماا، ولی رانگلر یچیز دیگس..
میثم
۱۶ آبان ۱۴۰۰عزیزی
من اوایل که برانکو اومد رانگلر از چشمم افتاد
ولی الان نادم و پشیمانم 😂😂
GT
۱۶ آبان ۱۴۰۰بدون در نظر گرفتن قیمت، تنها خودرویی که میتونه این دو تا هیولا را شکست بده، مرسدس G کلاس 4×4 هست.
اگه بخوام حد نهایی یه خودروی آفرودر را نام ببرم، هیچ چیز حریف مرسدس مایباخ G650 6×6 لاندوالت نمیشه. 👑
M@M@DRZ
۱۶ آبان ۱۴۰۰توی صخره نوردی و مسیر های با مانع مایباخ حریف جیپ نمی شه چون جیپ اندازه کوچک تری داره و زوایای ورود و خروجش بهتر از مایباخه اما توی کویر قضیه کاملا برعکسه .
دقیقا همون چیزی که توی متن درباره تی ار ایکس و رپتور و مقایسه اونا با برانکو گفته شد .
MehdiTurbo
۱۶ آبان ۱۴۰۰جیپ برای من خاص تره
خیلی نوستالژی برام این جیپ و هنوز که هنوز با وجود این همه رقبا میخوامش
نوستالژیک با اصالت مردانه و باوقار
ممد ژانگولر
۱۶ آبان ۱۴۰۰پدال دمت گرم چه خبرهای مسرت بخشی امروز گذاشتی 🙏
خدارو شکر حق به حق که جیپ رانگلر باشه رسید و اونایی که دنبال مانیتور بزرگتر و بلوتوث بازی بودن بدونن آفرود واقعی یعنی چی
R@m!n
۱۶ آبان ۱۴۰۰اسم موتورترند به اندازه کافی برای زیر سوال بردن کل مقاله کافیه که از روز اول معرفی برانکو تا تونست کوبیدش 😂 اما حقیقت با این چیزا عوض نمیشه.
بر فرض محالم اگر تمام خزعبلاتشو قبول کنیم اگر کسی حتی یک صفحه راجب تعلیق مستقل بخونه می فهمه این تیکه “علیرغم استفاده از سیستم تعلیق مستقل جلو بهجای اکسل لایو رانگلر، برانکو هنوز در بزرگراهها سرگردان است. فرمان برانکو، بازخورد مصنوعی و بدتری دارد. نرمی سواری باوجود تایرهای دیواره بلند در برانکو تنها اندکی بهتر از رانگلر است” جوکی بیش نیست، جایی که هر کسی سوار برانکو شده چه مستقل چه مجله بشدت تعریف کرده. حالا بخوایم تو خود دو ماشین ریز شیم ارزش این بررسی همینجوری میاد پایین. متاسفانه هیچ ویدیویی هم از آفرود منتشر نکرده و صرفا چهارتا عکس گذاشته.
به هر حال فورد میخشو کوبیده و بازارشو علیرغم کمبود چیپ گرفته این دست و پا زدنام چیزی رو تغییر نمیده. می خواد مدیرش تیکه بندازه مجله های زیر دستشو تغذیه کنه یا …. این حرکات از رو اوج استیصال و درموندگیه.
R@m!n
۱۶ آبان ۱۴۰۰https://www.youtube.com/watch?v=awqrkAULLfM
یه ویدیو کاملا مستقل از نسخه های دو در که تو نسخه های چهار در افت عملکرد یکسان هست.
محمد امین
۱۶ آبان ۱۴۰۰برانکو به غیر از اینکه ظاهر بهتری داره، برای استفاده ی روزمره هم مناسب تر هست و فکر میکنم فضای بیشتری هم داره و تازه طراحی داخلیش هم خیلی خاص تره
خلاصه اش این هست که
رانگلر تک بعدی هست، ولی برانکو ، همه کاره
OMID
۱۶ آبان ۱۴۰۰تیکه راجب فرمون واقعا مضحک بود
از بقیه بررسی ها که بگذریم کلا اکسل سولید جلو باعث لرزش مرگ میشه که قابل حل هم نیست
سیستم فرمان رانگلر هم ناچار به خاطر اکسل سولید از نوع بال اسکرو هست که به خوبی رک اند پینیون موجود توی برانکو نیست
R@m!n
۱۶ آبان ۱۴۰۰بله امید جان بخواییم ریز شیم تو جزئیات رانگلر خیلی عقب تر از چیزی هست که خیلیا تصور می کنن.
محمدرضا
۱۶ آبان ۱۴۰۰کماکان جیپ سلطان آفرود جهانه.
اگر g class رو فاکتور بگیریم
میثم
۱۶ آبان ۱۴۰۰نیاز به فاکتور گرفتن نیست
مقایسه آفرود رانگلر و جی کلاس تو یوتوب زیاده
با چند برابر قیمت حریف رانگلر نیست جز در مواردی خاص که بهتر از جیپه
مثلا در پایین اومدن از شیب در بعضی مسیرها جی کلاس کمی بهتر عمل میکنه تواناییهای جیپ تناسبی با قیمتش نداره
واقعا قیمتش مناسبه
AMIR / ARMI
۱۶ آبان ۱۴۰۰حتی اگه فاکتور هم نگیری باز جیپ سلطان آفرود
ما که چیز خاصی از توانایی هایی که از جی کلاس میگن ندیدیم
شما دیدی به ما هم نشون بده
تا بوده هم همین بود رانگلر رقیب نداشته و نداره
علی
۱۶ آبان ۱۴۰۰خیلی جالبه ولی اگه دیفندر مدل پایه که همین حدوداست از لحاظ قیمت هم بود خیلی بهتر میشد بخصوص که تمام آرزو های بچگی میشد😂😍
میثم
۱۶ آبان ۱۴۰۰من عاشق فوررانر و تاکوما TRDpro هستم و منتظر نسل جدیدشونم ببینم چی میشن.
با دوتا رنگ خاکی و سبز ارتشی
عارف
۱۶ آبان ۱۴۰۰دوستان ، بنز هم آفرودر کارخانه ای قوی بنام یونیماگ داره که خیلی بهش پرداخته نمیشه . مگه میشه قصد بیراهه نوردی داشته باشی و به جز رانگلر به چیز دیگه ای هم فکر کنی؟
یانکی
۱۶ آبان ۱۴۰۰جیپ یه ماشین نیست یه فلسفه هستش.یه اختراع هست یه الگو هست یه همیار هست یه وسیله ایجاد تغییر هست.خیلیها هنوز ماشینی تو شمایل جیپ ببینن میگن جیپه.مثال جی واگن لندروور برانکو سنگ یانگ و خیلیا دیگه میبینن میگن جیپ.
حسین دهمرد
۱۶ آبان ۱۴۰۰این جزئیات که جا برای وسایل گوناگون دم دستی تو ماشین پیش بینی بشه دقت خودروساز رو نشون میده. جا برای گوشی و شارژر و عینک و چراغ قوه و لیوان و خلاصه کلی خرت و پرت که معمولا تا سفر نری متوجه نمیشی چقدر نیازه. البته حتی جای دسته دنده هم باید کنار فرمون باشه تا اون وسط خلوت باشه بتونی تنقلات بزاری حین رانندگی سوختگیری کنی.
Aran+Milan
۱۶ آبان ۱۴۰۰عارف عزیز یونیماگ ماشین خانواده نیس ولی افرودش بینهایت خوبه در این شکی نیس
عارف
۱۷ آبان ۱۴۰۰با شما موافقم ، ولی چون حرف از آفرودر کارخانه ای شد خواستم از یونیماگ هم یادی کرده باشم
shayan demon
۱۶ آبان ۱۴۰۰جیپ سلطان بی چون و چرای آفروده و با این بررسی دست کاربر ژاپنی بازه آمریکایی باز نما RAMIN که میگفت برانکو بهتره رو شد
R@m!n
۱۶ آبان ۱۴۰۰این عقب مونده ها تمومی ندارن
HamiD
۱۷ آبان ۱۴۰۰گویا اینجا هر کی حرفی ضد آمریکایی ها (حتی به حق!) میزنه به ژاپنی باز بودن محکوم میشه … خیلی جالبه واقعا … رسما وقتی فن آمریکا میشی نباید هیچی بر علیهش بگی!
R@m!n
۱۷ آبان ۱۴۰۰مشکل اینه یه مشت آدمه کم سن و سال شدن آمریکایی فن که حتی اصلا از ماشین آمریکایی کوچکترین درک و اطلاعی ندارن.
اوج آبروریزی یه آمریکایی فنم به حد اعلا رسوندن و چسبیدن به تسلا واقعا خجالت آوره. صنعت خودرو آمریکا آنقدر عزت و آبرو داره که نیاز به چسبیدن به باتری سازی نیست.
MC20
۱۸ آبان ۱۴۰۰رامین جان دوره ذوق زدگی این بچه مچه ها هم باید بگذره دیگه . . . ولی قبول دارم بیشترشون بی سواد و بی سلیقه و وقیح هستن . . . در مورد تسلا هم که صحبت کردن ، کفاره داره . . . بماند . . . بهترین راه به نظرم بی محلی کردنه . . . هر چند بعضی وقت ها باید جهل رو در نطفه خفه کرد . . . در ضمن از یه بابت شاید این طفلی ها چون آمریکایی از نزدیک ندیدن . . . و فقط شنیدن . . . زیاد هم مقصر نباشن . . . من که فن آمریکا هم نیستم . . . چند تا آمریکایی اصیل توو زندگیم . . . دیدم ، کف خون قاطی کردم . . . شما ها که دیگه حق دارین . . . یاد بچه های آمریکن فن قدیمی که دیگه نمیان هم به خیر . . . مخلصم . . .
Sina10
۱۶ آبان ۱۴۰۰کل مطلبو اومدم پایین ببینم بررسی رو کی انجام داده ، حدس میزنم موتورترند باشه چون برانکو رو کمی بیش از حد نقد کرده بود
ولی اشاره ای به برد بسیار ضعیف جیپ نشد بلکه بسیار مبهم به ضعف بخش الکتریکی خودرو اشاره کردن.
و هم چنین اشاره ای به مشکلات کیفیتیش نشد.
( دربهای برانکو سبکتر اما یافتن لولاها و نصب مجدد آنها سختتر است) یعنی گشتن تا حتی به در هاش هم گیر دادن!! ولی اگه برانکو رو با رنگ های دیگه ای کابین سفارش بدن مشخص میشه چقدر توی این بخش جلوتر از رقیبشه
با توجه به نقد های دیگه و ویدیو های افرود بین این دو خودرو ، انتخاب من برانکو هست اونم نه مدل فرست ادیشن موجود در تست بلکه مدل badlands رو انتخاب میکنم ، اکثر خودرو های فرست ادیشن الکی گرون قیمت هستن ، البته First Edition به تجهیزات فنی Badlands، کابین شبیه با Outer Banks و ظاهر شبیه به Wildtrak مجهز شده ، ولی خب بازم گرونه و تریم های دیگش بهتر هستن مخصوصا Badlands
برانکو فعلا از با ارزش ترین ماشینای بازاره ، پیشنهادم اینه که بقیه نقد ها رو بخونین و سپس نتیجه گیری کنید ، البته که جیپ 4xe هم ماشین بسیار خوبیه و استقبال مناسبی ازش شده
ولی در کل جیپ بی دلیل اینقدر دنبال کری خوندن و اینجور کار های حاشیه نشده ، اگه واقعا فاصله دو خودرو اینقدر زیاد بود و رانگلر اینقدر از فورد بهتر بود ، برانکو چنین محبوبیتی پیدا نمیکرد و مدیران جیپ این چنین رفتاری نشون نمیدادن!!
Sina10
۱۶ آبان ۱۴۰۰(در پایان باید گفت هرچند انتظار برای نشستن پشت فرمان برانکو بسیار طولانی و طاقتفرسا بود اما به نظر میرسد ارزشش را داشته است و کسانی که قبلاً آنرا پیشخرید کردهاند، بعید است که ناامید شوند. در پشت ظاهر خشن و آفرودی برانکو، خودرویی راحت خصوصاً روی جادهها پنهان شده که این نقطهضعف اصلی رقیب مستقیم آن یعنی رانگلر است؛ بنابراین باید گفت جیپ بههیچعنوان نمیتواند در مقابل تهدید بسیار جدی برانکو مقاومت کند و نسل بعدی رانگلر باید بهبودهای گستردهای را تجربه کند. بله فورد برانکو مدعی بسیار قدرتمندی است و اسیوویهایی که با آن رقابت میکنند باید بهتر شوند) این بخشی از بررسی فورد برانکو توسط کارانددرایور ، هر چند کارانددرایور هم خیلی وقته مطالبش افت پیدا کردن ولی بخاطر این مورد میشه فهمید چرا برانکو بهتره:
(در پشت ظاهر خشن و آفرودی برانکو، خودرویی راحت خصوصاً روی جادهها پنهان شده که این نقطهضعف اصلی رقیب مستقیم آن یعنی رانگلر است)
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۶ آبان ۱۴۰۰انتخابم جیپه در اینجا اما اگه برانکو رپتور بیاد نمیشه ازش چشم پوشی کرد
Elmiraj
۱۶ آبان ۱۴۰۰نشان داد هنوز که هنوزه جفت اکسل لایو بعد هشتاد سال بهترین گزینه برای آفرود سخت هست.
.
همون روزای اول که مجلات از اکسل مستقل برانکو خبر دادن گفتم که این ماشین تو آفرود به رانگلر نخواهد رسید ، که ثابت هم شد…
(Saeed(peugeot
۱۶ آبان ۱۴۰۰فورد حالا حالاها تو آفرود باید بیاد کفش واکس بزنه برا جیپ ….( یا بهتره بگم دور لاستیک واکس بزنه) …..
جیپ محشره
Reza Waffen SS
۱۶ آبان ۱۴۰۰انتخاب من برانکو
Karl Benz
۱۶ آبان ۱۴۰۰جیپ
Sajjad
۱۶ آبان ۱۴۰۰مایی که تو ایرانیم نمیدونیم رانگلر و گلادیاتو چیه
واقعا بهترین گزینه برای هرنوع افرودی این دوتا ماشینن
انقد که قابلیت شخصی سازی خیلی زیاد و متنوع دارن
ماشین میشه دقیقا همونی که باید
sina
۱۷ آبان ۱۴۰۰برانکو رو بیشتر دوست دارم
بهمن
۱۷ آبان ۱۴۰۰برانکو
امیر
۱۷ آبان ۱۴۰۰آسمون به زمین بیاد ، بازم جیپ بدون رقیبه!
بعضی موارد در دنیای خودرو بدون تغییره و نمیشه انکارش کرد، یکیش جیپه!
رامتین
۱۷ آبان ۱۴۰۰فقط جیپ. این ظاهر کاریزماتیکش بسیار جذابه….
سید پویا
۱۹ آبان ۱۴۰۰خب به جای این همه متن ویدئو رو بذارید ببینیم چی به چیه 😃